Mitä teinipoika syö ensin jääkaapista
Ensin syödään äidin tekemän kreikkalaisen salaatin jämät pelattaessa jotain nettipeliä.
Seuraava vaihtoehto on jääkaapista löytyvä suolainen piirakka. Pulla tai pasteija häviää myös yön pimeinä tunteina. Mikäli mitään noista ei ole, poika paistaa pakastepitsan.
Haluaisin tietää, elääkö joku muukin samaa todellisuutta kanssani.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset eivät saa hakea itse keittiöstä ruokaa itselleen, sillä se mitä minä teen ja tarjoan riittää kyllä kattamaan heidän ravintotarpeen. Esim. lounaalla 3-4 keitettyä perunaa, 5-6 lihapullaa ja annos salaattia riittää teinipojalle.
Ai että teinit eivät saa koulusta tultuaan edes tehdä voileipää välipalaksi, vaan pitää odottaa äitiä? Eikö tuossa iässä pitäisi pikkuhiljaa opettaa ja kannustaa omatoimisuuteenkin?
Poika tulee isäänsä, kaapin yksi hylly on täynnä vanukkaita.
Viimekesänä läksin kokousmatkalle viikonlopuksi, jääkaappiin varasin ruokaa teinipojalle(runsaasti) kun palasin kaappi tyhjä, oli poika yrittänyt syödä lankahyllyjä(hampaanjälkiä) kaapista puuttui myös kahva, oli ilmeisesti senkin syönyt.
Ihan ensin ottavat juustopaketin ja syövät pari viipaletta juustoa. Sitten alkavat käydä läpi muovirasioita, että mitä sieltä löytyy. Jos on pitsaa tai vaikka karjalanpiirakoita muovipussissa, niin ne. Jos löytyy jotain erikoista ( kuten nyt on kinuskikakun jämät) kysyvät minulta lupaa, saako syödä. Jos en ole kotona, tulee viesti.
Vasta viimeinen vaihtoehto on, että alkavat tehdä ruokaa pitkän kaavan mukaan, sitäkin tapahtuu. Yleensä tyytyvät tekemään munakasta/munakokkelia ja sen kanssa nuudelikeittoa.
Mulla on vain poikalapsia. Kahden vanhimman kanssa jo tullut huomattua iso ruoan menekki. Kesäajat varsinkin, kun koululounaskin jää arjesta väliin. Täällä päin ei ole mitään puistoruokailua, tuskin ikinä ollut. Joten ruokalasku kasvaa..
Teini syö meilä kotona ruoka-aikana sitä samaa ruokaa kuin muutkin perheenjäsenet. Välipalaksi voit ottaa esim. hedelmää, pähkinöitä, jogurttia tai voileivän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä lapset eivät saa hakea itse keittiöstä ruokaa itselleen, sillä se mitä minä teen ja tarjoan riittää kyllä kattamaan heidän ravintotarpeen. Esim. lounaalla 3-4 keitettyä perunaa, 5-6 lihapullaa ja annos salaattia riittää teinipojalle.
Ai että teinit eivät saa koulusta tultuaan edes tehdä voileipää välipalaksi, vaan pitää odottaa äitiä? Eikö tuossa iässä pitäisi pikkuhiljaa opettaa ja kannustaa omatoimisuuteenkin?
Kyllä meillä saa, mutta pulla ja pizza ovat herkkuja eivätkä mikään välipala.
T. eri
Mun poika muutti omilleen viime elokuussa. Tekee itselleen joka päivä ruoan opiskelijakämpässään sen lisäksi, että syö ruokalassa lounaan. On hyvä ruoanlaittaja. Meillä ei enää tarvi olla pakastin täynnä pakastepizzoja yms varalämmitettävää.
-ensin syödään ruuat
-sitten syödään pakkaukset
-lopuksi syödään jääkaappi
sitten lähtee pizzalle tai purilaiselle
kotiin tullaan iltapalalle
Näin siis meillä.
Suolaisia täytettyjä lättyjä. Tortillarullia. Sushi burritoja. Papusalaattia.