Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä olet saanut huomautuksen töissä?

Vierailija
01.06.2024 |

Myöhästymisestä.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyntityöstä sain varoituksen kun tein vain isoja kauppoja isolla provikalla ja jätin pikkuasiakkaat muille. Sitten siirryikin toiseen firmaan missä tehdään vain isoja kauppoja ja ex-firma jäi keskittymään muiden työntekijöiden kanssa vain niiden pikkukauppojen tekemiseen. Nurin meni.

Vierailija
42/67 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehokkuudesta. Tee hitaammin ettei meiltä lopu työt sanoi työkaveri. Ei ollut virheitä tai huonoa jälkeä. Liian mopea vain. 

Et näköjään edes tiedä mikä on huomautus.

Ei hän näköjään tiedä edes miten kirjoitetaan. En ole ikinä käsittänyt MIKSI jotkut kirjoittavat näin: hän sanoi menen kotiin.

Tai "hän sanoi, menen kotiin." Niin rasittavaa! Pilkku tai välilyönti ei ole mikään v i t u n lainausmerkki!!! Miten tämän saisi menemään jakeluun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehokkuudesta. Tee hitaammin ettei meiltä lopu työt sanoi työkaveri. Ei ollut virheitä tai huonoa jälkeä. Liian mopea vain. 

Ei hän näköjään tiedä edes miten kirjoitetaan. En ole ikinä käsittänyt MIKSI jotkut kirjoittavat näin: hän sanoi menen kotiin.

Tai "hän sanoi, menen kotiin." Niin rasittavaa! Pilkku tai välilyönti ei ole mikään v i t u n lainausmerkki!!! Miten tämän saisi menemään jakeluun?

Oikein sanottuna se on tietysti "Hän sanoi: "menen kotiin."

Mutta sujuvammin sanottuna näin: Hän sanoi menevänsä kotiin.

Hän sanoi menneensä kotiin.

Hän sanoi X:n menevän kotiin.

Hän sanoi X:n menneen kotiin.

Jne.

Vierailija
44/67 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chatissa ja keskustelupalstoilla roikkumisesta työajalla.

Vierailija
45/67 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, että eräs toinen työntekijä kävi suolaamassa minua ja puhumassa puutaheinää pomolle minusta.  En tänä päivänäkään tiedä, mitä muka tein koska ikinä ei suostuttu keskustelmaan asiasta. Myöhemmin tuli sitten kenkää keksityistä syistä. Yritin moneen kertaan saada palaveria mutta siitä kieltäydyttiin. Ressukat. Ei niillä olis ollu mitään oikeeta minua vastaan. Kertoo vaan siitä.

Vierailija
46/67 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain suullisen huomautuksen koska mulla meni kuulemma liian kauan aikaa töiden välissä, siis siitä kun lopetin edellisen työn ja aloitin seuraavan. Ja selitys kuulemma ei ollut hyvä, eli valmistelin seuraavan työn ja autoin työkavereita. Työkaverit hakekoon ens kerralla vaikka esimiehen apuun jos ongelma. 

Meillä oli myös töissä henkilö joka jostain syystä ei tykännyt musta ja puhu täysin pskaa musta kaikille ja valehteli mun tekemisistä. Jouduin puhutteluun kun en kenenkään mielestä en tee töitä X ja kieltäydyn tekemästä tehtävää Y. No en ikinä ollut kieltäytynyt tekemästä tehtävää Y ja X:estäkään en ollut kuullut kenenkään sanovan mulle päin naamaa mitään. Käskettiin yrittää parantaa suoritusta. No jatkoin samaan malliin ja tää yks jäi mammalomalle ja yllättäen teinkin työni niin hyvin.. Vaikka mikään ei ollut muuttunut paitsi tää yksi henkilö lähtenyt. 

Vierailija
47/67 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä, etten suoriutunut työstäni koulutukseni ja kokemusvuosieni mukaan odotetulla tasolla. Käytännössä olin ihan burnoutin rajalla, niin pitkällä jo että ei pystynyt enää painamaan vaikka kuinka yritti itseään pakottaa. Selvisin kuitenkin ilman varsinaista sairaslomia vaativaa burnaria, lopettamalla ylitöiden teon ja lääkitsemällä itseäni iltaisiin alkoholilla joka sai mukavan välinpitämättömäksi.

Vierailija
48/67 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pomolta tuli palautetta. Kovaan ääneen puhumisesta ja nauramisesta. Ei haittaa. Kälkätän edelleen, pomo vaan on vaihtunut.

psykiatrian polilla ääneen itsekseen naureskeleva sosiaalityöntekijä (ei edes kännykkään tuijottaessa, eikä kenenkään kanssa jutellessa) on nähtävästi ok työkuntoinen, mutta polilla tai osastolla samankaltaisesti itsekseen ääneen naurava ihminen (esim. uupumisesta, väsystä johtuen) saakin mainintaa kirjauksiin, että nauru on epäasiallista käyttäytymistä (ja diagnooseja yritetään vääntää, vaikka mihin suuntaan). Miksi toisia leimataan ja toisia ei 

Vierailija
49/67 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liiasta seurustelusta vanhusten kanssa,olin silloin töissä vanhainkodin keittiössä, juttelu mummojen ja pappojen kanssa ei vaikuttanut töihini keittössä mitenkään mutta ilmeisesti joku hoitaja ei katsonut sitä hyvällä kun sain omalta pomoltani varoituksen.

Vierailija
50/67 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin rehellisen mielipiteeni tietyistä työasioista,  ja viestini näki myös isot pomot.

Pomo oli tosi vihainen, koska hän joutui siinä huonoon valoon. Sain siitä kuulla melkoisesti, mutta on pomo nyt vuoden jälkeen jo leppynyt. 

Työpaikalla kannattaa olla varovainen miten esittää rehellisiä mielipiteitä. Minäkin olen nähnyt erinäisiä rehellisiä avautumisia työpaikan epäkohdista, ja täytyy sanoa, että aina ne eivät ole olleet ihan rakentavimmasta päästä eikä aina ihan fiksujakaan.

Epäkohdista kannattaa puhua ensin henkilön tai tiimin kanssa. Ja viedä tarvittaessa ylös päin. Tärkeää olisi myös epäkohdan esille tuomisessa esittää jotain ehdotusta tai ratkaisua tilanteeseen tai tarjoutua työryhmään miettimään asiaa. Massahaukkumispostituksilla on harvemmin positiivista vaikutusta eikä kukaan ei pidä siitä, että tulee haukutuksi isolla jakelulla. Lisäksi nolaa itsensä.

Vierailija
51/67 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä, että eräs toinen työntekijä kävi suolaamassa minua ja puhumassa puutaheinää pomolle minusta.  En tänä päivänäkään tiedä, mitä muka tein koska ikinä ei suostuttu keskustelmaan asiasta. Myöhemmin tuli sitten kenkää keksityistä syistä. Yritin moneen kertaan saada palaveria mutta siitä kieltäydyttiin. Ressukat. Ei niillä olis ollu mitään oikeeta minua vastaan. Kertoo vaan siitä.

Jos irtisanomisen syyt olivat tekaistuja olisit voinut haastaa yrityksen oikeuteen. Et kuitenkaan tehnyt niin?

Vierailija
52/67 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mistään. Ei normaalisti ja asiallisesti työnsä hoitavat saa mitään huomautuksia. 

Tosin, en yhtään ihmettele, jos kohtaan saa nykyisestä asenteestani huomautuksen. Otan kyllä mielelläni potkutkin vastaan. 

T. Burnoutin partaalla roikkuva

Minä sain, kun tein rikosilmoituksen työkohteessa näkemästäni rikoksesta. 

Vierailija
53/67 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä, etten suoriutunut työstäni koulutukseni ja kokemusvuosieni mukaan odotetulla tasolla. Käytännössä olin ihan burnoutin rajalla, niin pitkällä jo että ei pystynyt enää painamaan vaikka kuinka yritti itseään pakottaa. Selvisin kuitenkin ilman varsinaista sairaslomia vaativaa burnaria, lopettamalla ylitöiden teon ja lääkitsemällä itseäni iltaisiin alkoholilla joka sai mukavan välinpitämättömäksi.

Uhrasit oman terveytesi kännäämällä. No kui vaan.

Vierailija
54/67 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi aina kiva kuulla tarinoiden toinen puoli miten työnantaja on asian nähnyt.

Aika syyttä suotta epäreilusti sorrettuja pulmusia tuntuu olevan ketju täynnä. Mitenköhän lienee todellisuus.

Vierailija
55/67 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuin kuulma liikaa asiakkaitten kanssa.

Vierailija
56/67 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikein sanottuna se on tietysti "Hän sanoi: "menen kotiin."

Mutta sujuvammin sanottuna näin: Hän sanoi menevänsä kotiin.

Hän sanoi menneensä kotiin.

Hän sanoi X:n menevän kotiin.

Hän sanoi X:n menneen kotiin.

Jne.

Mene muualle, ihan oikeasti.

Vierailija
57/67 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liiasta seurustelusta vanhusten kanssa,olin silloin töissä vanhainkodin keittiössä, juttelu mummojen ja pappojen kanssa ei vaikuttanut töihini keittössä mitenkään mutta ilmeisesti joku hoitaja ei katsonut sitä hyvällä kun sain omalta pomoltani varoituksen.

Vain kaikki sairaat päästään työskentelevät nykyään sillä alalla.

Vierailija
58/67 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hahhaaa onkohan ollut sama esimies ku mulla!!! Kova ääni ja nauraminen ovat ihmisen ominaisuuksia, ja niistä huomauttelu on laitonta ja henkilökohtaisuuksiin menevää. Mutta esimiehiä on moneksi, ja joillekin se lyttäämimem on se tapa.

Vierailija
59/67 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian hyvästä työstä, ei ole aikaa tuhlata liian huolellisesti tehtyyn työhön. 

Vierailija kirjoitti:

Siitä kun olen kiinnostunut enemmän työnteosta kuin small-talkista.

Vierailija kirjoitti:

Parissa eri paikassa on huomautettu epäsosiaalisuudesta. "Kyllähän sinä tulosta teet, mutta..." Lähdin sitten ja löysin onneksi firman, jossa tulos riittää.

Näistä kaikista

Vierailija
60/67 |
10.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian pitkät tauot. Oli hyvin hiljainen päivä ja osaston ulkopuolinen kyylääjä meni raportoimaan asiasta. 

Hän ei tietenkään ollut paikalla silloin, kun tehtiin niska limassa kiirepäivinä lähes tauotta 12 tunnin työpäiviä, niistä kukaan ei huomauttanut.

Opetus: ota selvää asioista ennen kuin raportoit ja ilmiannat.

Tai yritä kyylääjien ja muuten tyhmien varalta aina näyttää kiireiseltä, uppoaa kuin veitsi voisin tietyntyyppusiin ihmisiin.