Kyläilyn ongelmia, etäisyys hämärtyy
Olen 50+ nainen. Nyt aikuisiällä olen ystävystynyt harrastusten kautta yhteen samanikäiseen naiseen, että vierailemme toistemme kodeissa.
Ongelma on se, että jo toisella käyntikerralla kotonani hän käyttäytyi mielestäni liian tuttavallisesti. Oli kuin kotonansa!
Esimerkiksi levittäytyi yhteen mun huoneeseen ja alkoi rasvata itseään aurinkovoiteilla ja vaihtoi samalla terassivaatetukseen.
Hän tupakoi kovasti, joten käytännössä me istutaan lähinnä meidän terassilla, koska itse en pidä tupakansavusta.
Lisäksi hän pitää ulkokenkiä jaloissa, kun siirtyy sisätilohin ulkoa. Ekalla kerralla näin ei ollut, mutta kun nyt pitää nauhakenkiä, on niitä työläämpi poistaa esim. vessaanmenon vuoksi jne.
Samoin se, että hän mielellään tutkii ja ottaa käteensä kaikkea lähelle osuvaa. Sisällä keittiössä pöydällä lojuvaa postia, lääkepakkauksia, valokuvia...
Itselleni tulee silloin aina tunne, että pahus kun jätin tuonkin näkyville. En jaksaisi selitellä tavaroitani, asiat olisivat tärkeämpiä.
Onko tällainen vähemmän aikaa tunnetun ystävän liiallinen tuttavallisuus muille tuttua?
Itse vieraillessani kyläpaikoissa en vaeltele ympäriinsä vaan istun lähinnä samalla paikalla koko ajan 2-3 tuntia ja keskityn kuulumisien vaihtoon.
Onko tämä sitä temperamenttieroa?
Kommentit (13)
Mene sen kotiin. Miksi olette sinun luonasi?
En kutsuisi tosiaan enää kylään. Jo toi tupakkamuijaisuus on iso red flag. Poltelkoon kotonaan kuin korsteeni mutta mun kotona sais mennä kauas pihapiiristä tupruttelemaan.
Ap hyvä: SANO toki, että haluat hänen ottavan kengät pois sisäänmennessään ja jättävän tavarasi koskettelematta.
Vierailija kirjoitti:
Mene sen kotiin. Miksi olette sinun luonasi?
Juu, olen käynyt muutaman kerran, mutta se vastavuoroisuus velvoittaa. Nyt olen vedonnut pari vuotta koronaan, niin ei ole tarvinnut kutsua puolin eikä toisin.
ap
Ei ole mitään temperamenttieroja vaan tuttavasi käyttäytyy rajattomasti ja epäkohteliaasti. En päästäisi enää kotiini.
Itse koko aikuisijän salinen lähesvastaava käytös.Koskan ei vuoroin vieraissa,milläkin tekosyyllä Paras Rakain ystävänikin : Kutsun sinut kylään kun olen sivonnut sitä kesti vuosikymeniä.Kerkisi 2 kertaa mutaakin.Yhä on kutsu tulematta.Tosin sukset meni ristiin kun viimesen muttonsa Salasi!Mut ihmiset haalein myös kotiini.Sinun luokse on kiva tulla kun asut yksin ,saadan olla rauhassa.Meille ei voi tulla on mies tai aikuiset lapset asustamassa kotia. Nälkä kurkena ovesta astuess sisään tulivat ja voi mitä musikia korville kun valmistin ruokaa.Tuskin nin hyvä koki olen.Sitten se rahattomuus.Tultiin hakee ruokaa, lainaa tupakka rahaa. Mitäään ei maksettu takaisin. Huomioimatta he risteilivät,pailasivat ,matkustelivat minä en.Mutta olin todella tyhmä,hyvä uskoinen! Nyt jyrkkä ei ollut 4 vuotta käy jo 5 vuotta. Kotini ei tule kuin Rakaat läheiseni.Mut kohtaan kahvilat tai reipaasa ulkoilu. Montako tulee kahvilaan tai ulkoilee? Ei ainoakaan.Nyt olen outo ja kumma,Vaihdevuodet ohitanut nainen Itä Helsinki.Mutta voi muten hyvin,kun mut ei halitse aikaani,vipaa rahaa ja kerjää ruoka kassia mukaan.Tietysti oma syyni. Kasvua kun heti ei.
Itse päätät plussat ja miinukset.
Jos todella kiva, fiksu ihminen, niin mainitsemasi seikat ovat todella pieniä elämänkulussa.
Tai ainakin minusta olisivat.
Näkemättä tosi vaikea sanoa. Jos on ns. luonnonlapsi ja selvästi pahaa tarkoittamaton, niin voi olla jopa vehättävää.
Mutta voi tietysti olla myös tosi ärsyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Näkemättä tosi vaikea sanoa. Jos on ns. luonnonlapsi ja selvästi pahaa tarkoittamaton, niin voi olla jopa vehättävää.
Mutta voi tietysti olla myös tosi ärsyttävää.
Todella viehättävä ominaisuus ihmisessä availla kylässä kaappeja ja tutkia posteja.
Sinulla ei ilmeisesti ole vierastossuja? Nauhakenkien riisuminen on hankalaa. Meillä tarjotaan vieraille aina halvat puutarhakengät (ne crockseja muistuttavat, niitä on kokoa 40, 42 ja 45, käyvät useimmille pikavisiittiin), jos pihalla käydään. Helppo laittaa jalkaan/pois jaloista.
Mutta toisten kaappien availu ja postien tutkiminen on turhan tunkeilevaa ja mielestäni huonoa käytöstä. Siitä en pitäisi yhtään ja jäisi kyllä kutsumatta....
Vierailija kirjoitti:
Itse koko aikuisijän salinen lähesvastaava käytös.Koskan ei vuoroin vieraissa,milläkin tekosyyllä Paras Rakain ystävänikin : Kutsun sinut kylään kun olen sivonnut sitä kesti vuosikymeniä.Kerkisi 2 kertaa mutaakin.Yhä on kutsu tulematta.Tosin sukset meni ristiin kun viimesen muttonsa Salasi!Mut ihmiset haalein myös kotiini.Sinun luokse on kiva tulla kun asut yksin ,saadan olla rauhassa.Meille ei voi tulla on mies tai aikuiset lapset asustamassa kotia. Nälkä kurkena ovesta astuess sisään tulivat ja voi mitä musikia korville kun valmistin ruokaa.Tuskin nin hyvä koki olen.Sitten se rahattomuus.Tultiin hakee ruokaa, lainaa tupakka rahaa. Mitäään ei maksettu takaisin. Huomioimatta he risteilivät,pailasivat ,matkustelivat minä en.Mutta olin todella tyhmä,hyvä uskoinen! Nyt jyrkkä ei ollut 4 vuotta käy jo 5 vuotta. Kotini ei tule kuin Rakaat läheiseni.Mut kohtaan kahvilat tai reipaasa ulkoilu. Montako tulee kahvilaan tai ulkoilee? Ei ainoakaan.Nyt olen outo ja kumma,Vaihdevuodet ohitanut nainen Itä Helsinki.Mutta voi muten hyvin,kun mut ei halitse aikaani,vipaa rahaa ja kerjää ruoka kassia mukaan.Tietysti oma syyni. Kasvua kun heti ei.
Saisiko saman suomeksi, kiitos.
En kutsuisi enää kylään. Tupakkamuijat on sellasia.