Nelivuotias lapsi roikkui ulkona aisassa henkilöauton ja kevytperävaunun välissä moottoritiellä Raisiossa.
Kukaan ei huomannut että yksi lapsi puuttui?
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/nelivuotias-lapsi-roikkui-moottorit…
Kommentit (182)
Välillä aisa oli se kannattelija.
Jos lapsi olisi ollut hitusen nuorempi, olisi varmaan kuollut. Tuon ikäinen ehkä jo tajuaa vähän pitää kiinni kovassa vauhdissa.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ratissa.
Reikä ratissa, ja kännykkä luonnollisestikin kiinnostaa enemmän kuin keskittyminen siihen ajamiseen tai mihinkään muuhun sen puoleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helposti uskon, että joku tohelo unohtaa yhden lapsen. Uskomatonta, että lapsi pysyi kyydissä ja oli kunnossa. 😻 Useammin saa lukea niitä, missä sukulainen on ajanut lapsen päälle pihassa.
Mun mies ei oikein ymmärrä, miksi motkotan kaikenlaisesta "pienestä" huolimattomuudesta lasten kanssa. Tämä on se syy.
Itse olen vuosikaudet ihmetellyt miten isät ylittää parkkipaikan usein niin että taaperoikäinen lapsi seuraa (jopa kaukana) takana. Äidit pitää kädestä kiinni tai ainakin tarkka katseseuranta ja lapsi lähellä koko ajan.
On varmaan joillain näin. Sitten on niitä äitejä jotka juoksevat talvella taaperon pulkan vieressä kun lapsi laskee hädin tuskin mäeksi tunnistettavaa kumparetta. Haitannee hieman kehitystä elämää varten.
Mitä siinä pitäisi tehdä? Odottaa, että taapero pääsee alas ja juosta sitten perään? Itse ainakin menen vierellä, työnnän tarvittaessa lisää vauhtia ja vedän takaisin ylös lopulta. Isompi lapsi, joka itse vetää pulkan ylös on taas jo aivan oma juttu ja niitä ei kutsuta taaperoiksi.
Todennäköisesti väsyneet vanhemmat tai sitten juttua edeltänyt kauhea tappelu lasten kanssa että nyt lähdetään. Jos muutkin lapset on pieniä niin heillehhän se on vaan hauskaa katsoa miten pitkään vanhemmilla menee että huomaavat yhden puuttuvan, eivätkä tajua miten vaarallista tuollainen on.
Onneksi ei ole tapahtunut itselle. No mutta kova helle hämärtää ajatuksia ja ei tule mieleen, että voisi tapahtua tuolla tavalla. Onneksi ei tapahtunut onnettomuutta ja sivulliset pelastivat lapsen saamalla kuljettajan huomion.
Lapsi on saattanut livahtaa autosta ulos kun hänen on luultu jo olevan takapenkillä.
Jos raisiolainen lähtee mökille Kustaviin, milloin 4-vuotias on kustavissa?
Vierailija kirjoitti:
Siis istuiko se lapsi vai roikkui käsivoimin?
Ei kai tuonkaan ikäinen voi siinä aisassa roikkua ilman ettei osuisi tiehen ja siihen kyllä loppuisi kyydissä pysyminen kun selkä pyyhkisi motarin pintaa. On kyllä ollut melkoinen tuuri ja hyvä tasapaino lapsella että on aisan päällä saanut itsensä pidettyä niin ettei kintutkaan ole maahan osuneet.
Taisi olla taas jotain kyllä herra huolen pitää- porukkaa.
Ylisuojelevat, läheisriipuvat ja sitä aiheuttavat mammat hyökkäävät kimppuun kuin sika limppuun jos heitä arvostelee. Enkä puhu nyt tästä otsikon tapauksesta. Nämä mammat ovat usein yksinhuoltajia jolloin ovat yksin kasvattamassa lapsia ja jälki on sitten sen mukaista. Voi myös olla ettei isää vaan kiinnosta osallistua lasten kasvatukseen.
Mä sanoin tämän ensimmäisenä. Ja jos vanhemmat eivät vielä ole eronneet, toivon että äiti ottaa isästä eron heti.
Kai ne lapset otettiin välittömästi huostaan? Mikä syytä tuosta seuraa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuonkaan ikäinen voi siinä aisassa roikkua ilman ettei osuisi tiehen ja siihen kyllä loppuisi kyydissä pysyminen kun selkä pyyhkisi motarin pintaa. On kyllä ollut melkoinen tuuri ja hyvä tasapaino lapsella että on aisan päällä saanut itsensä pidettyä niin ettei kintutkaan ole maahan osuneet.
Taisi olla taas jotain kyllä herra huolen pitää- porukkaa.
Itseasiassa kukaan ei kyllä tasapainoile kevytperäkärryn aisan päällä missään motarivauhdissa. Ilmeisesti istunut kärryn lavaosan päätyä vasten aisan päällä tjsp
Vierailija kirjoitti:
Onneksi ei ole tapahtunut itselle. No mutta kova helle hämärtää ajatuksia ja ei tule mieleen, että voisi tapahtua tuolla tavalla. Onneksi ei tapahtunut onnettomuutta ja sivulliset pelastivat lapsen saamalla kuljettajan huomion.
Lapsi on saattanut livahtaa autosta ulos kun hänen on luultu jo olevan takapenkillä.
Ootko ikinä kuullut takaovien lapsilukosta? Tai ymmärrätkö miksi sellainen on olemassa ja että sitä olisi tarkoitus lapsiperheissä myös käyttää?
Saattaapa olla, että kuljettajalle jää tapaus kestomuistiin ja se on hyvä. Vaikka aina kuvataan kanaemolla poikasistaan huolehtivaa vanhempaa, niin tosiasiassa kanaemo vie illalla pesäänsä poikaslauman, mutta ei juuri tarkastele jäikö joku piippaamaan kopin ulkopuolelle. Useita kertoja olen joutunut käymään nostelemassa ne loput kynnyksen yli pesään.
Vierailija kirjoitti:
Jos raisiolainen lähtee mökille Kustaviin, milloin 4-vuotias on kustavissa?
Sitten kun motarilla on märkä läntti.
Tämä oli selvästi Yksin kotona -leffan innoittama jatko-osa Yksin ulkona. Perhe ei huomaa, että yksi lapsi puuttuu.
Vierailija kirjoitti:
Saattaapa olla, että kuljettajalle jää tapaus kestomuistiin ja se on hyvä. Vaikka aina kuvataan kanaemolla poikasistaan huolehtivaa vanhempaa, niin tosiasiassa kanaemo vie illalla pesäänsä poikaslauman, mutta ei juuri tarkastele jäikö joku piippaamaan kopin ulkopuolelle. Useita kertoja olen joutunut käymään nostelemassa ne loput kynnyksen yli pesään.
Joitain päiviä sitten näin lyhyen kissavideon, olisikohan ollut 9 gag, tai jokin vastaava sivusto? Siinä kissanpoika oli ulkona haahuilemassa ja emo tuli sitä etsimään. Emo oli selvästi vihainen pennulle, läpsäisi sitä kuonolle ja kantoi niskasta roikottaen takaisin kotiin. Melkein kuulin mielessäni, kuinka emo motkotti jälkeläiselleen, että pihalle ei lähdetä huitelemaan ilman äidin lupaa.