Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita?

Vierailija
31.05.2024 |

Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita? Mikä obsessio tämäkin nyt on? Enää ei voi käydä edes ruokakaupassa ongelmitta, kun myyjätyttö loukkaantuu siitä kun sanon kassalla ''Hei'' tai kävelen kaupassa työntekijän ohi. Heti alkaa päät kääntymään ja tuijotetaan kuin peura ajovaloissa suoraan sieluun kun myyjätyttö kuvittelee olevansa maailman napa jonka persettä kaikki tuijottaa ja kuolaa? Aion ostaa hevosten silmälaput jotka päässä menen jatkossa tekemään ruokaostokset, niin näkevät ainakin että olen varautunut. 

Kommentit (1648)

Vierailija
1621/1648 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan pian aikoo valtaosa äänestävistä miehistä edustajiensa välityksellä suitsuttaa luottamustaan namusetäministerille ja siunata kaikki menneet ja tulevat ahdistelut. Ja se kertoo erittäin paljon niiden miesten arvoista.

Minä suitsutan vihreitä, he sentään keskittyvät teineihin ahdistelussa juottamalla ne ensin känniin etteivät muista mitään. 

Kannabista ja skumppaa alaikäiselle tytölle, siitä sekasaunaan ja paljuilemaan.

Eihän se Rydman mikään vihreä ollu, ku persu! 

Vierailija
1622/1648 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa olla pieni vähemmistö se osa miehistä, jotka osaavat suhtautua naiseen kuin ihmiseen. Huomaa tästä ketjustakin.

Tää ketju vääristää. Täällä se on todellakin pieni vähemmistä. Onneks live-elämässä ei näitä palstalaisia tunne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1623/1648 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin tajuaa. Mutta koskaan ei voi tietää kuka on vaarallinen.

Ja sitä syytä tuohon on tällä palstalla yritetty vääntää rautalangasta ketju toisensa jälkeen. Mutta silti tämä yksi sankari ei vaan tajua vaan uhriutuu, kun juuri häneen ei luoteta.

Eikä naisista tiedetä kuka ei tapa lapsiaan.

Naiset eivät ole tästä epäluottamuksesta miehiä syyllistänyt, kuten tämän ketjun ap tekee. Eli ei ole ketjun aihe. Aloita aiheesta oma ketju, saat riepotella naisia oikein olan takaa.

Keskustelu aaltoilee, sinä et päätä mistä puhutaan kulloinkin.

Kannattais pysyä asiassa, ei tarttis muiden huomautella. 

Vierailija
1624/1648 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te miehet ette tajua sitä, että yksi mätä omena pilaa koko laarin?

Tai ainakin sen maineen. Koska jokainen nainen on kokenut (usein jo lapsena) ikäviä lähentelyjä, on pakko suhtautua varauksella kaikkiin miehiin, sillä päältä ei näe, kuka se limanuljaska on. 

Te miehet voisitte avittaa asiaa sillä, että vähän pohtisitte sitä, miten puhutte naisista silloin kun naisia ei ole paikalla. Lähentely- ja häiriköintikulttuuria pitää yllä niille, joilla siihen on taipumusta, halventava ja seksistinen puhe naisista miesporukoissa. Se ikään kuin antaa luvan teoille. 

Ryhtykää te miehet suitsimaan itse niitä todellakin vähemmistössä olevia miehiä, jotka pilaavat teidän kunnon miesten maineen. Te voitte tehdä as

Jos on yleistykseen asti kokemusta mykkäkoulua pitävistä naisista, mikä sinussa on vikana, kun niin monet eivät kanssasi jaksa olla, elää ja puhua?

Vierailija
1625/1648 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomiakat ovat miesvihaajia.

Japanilaiset naiset ovat mukavia. Baareissa ja yökerhoissa oikein tulevat juttelemaan ja siitä jatkoille. Suomessa on vain miesvihaa. M36

Vierailija
1626/1648 |
14.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanilaiset naiset ovat mukavia. Baareissa ja yökerhoissa oikein tulevat juttelemaan ja siitä jatkoille. Suomessa on vain miesvihaa. M36

Sut tunnetaan jo Suomessa naisvihaajana, Japanissa ei.

Vierailija
1627/1648 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan pian aikoo valtaosa äänestävistä miehistä edustajiensa välityksellä suitsuttaa luottamustaan namusetäministerille ja siunata kaikki menneet ja tulevat ahdistelut. Ja se kertoo erittäin paljon niiden miesten arvoista.

Jaksaa, jaksaa...

Vielä muutama vuosi ja sinäkin pääset äänestämään niitä edustajia itsellesi.

Olisi tietysti suotavaa, että oppisit sitä ennen erottamaan (lainsäädäntö)työn ja poliittisen pelleilyn toisisaan. Valitettavasti mikään ei tue tätä ajatusta.

Aikoinaan jopa Nalle Wahlroos viisastui (ja vaurastui), mutta siihen meni vuosikymmeniä -- ja sinun ja kaltaistesi kohdalla aikaan on lisättävä se aika minkä makaatte ketjuihin kahlehdittuna milloin missäkin. Eikä sinä aikana edes kerry eläkettä...

PS. Läntisissä oikeusvaltioissa rosvot pannaan linnaan (kuritushuonetta ei valitettavasti enää ole), ja poliisit, syyttäjät ja tuomarit saavat -- pientä, se myönnettäköön -- palkkaa sen homman hoitamisesta.

Samasta rikoksesta ei tuomita kahta kertaa ja tuomionsa kärsinyt saa aloittaa puhtaalta pöydältä (no vitsi, vitsi).

Vierailija
1628/1648 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

...se että miehet on kiinnostuneita nuorista naisista on luonnollista. Niin on ollut jo 10 000 vuotta ihmiskunnan historiassa. Ja kyllä. Nuoret naiset voivat olla myös alle 18 ja silti himoittavia. Oikeastaan useimpien miesten mielestä. Naiset taas yleensä himoitsevat vanhempia miehiä. Eikä siinäkään ole mitään laitonta.

Naiset eivät himoitse miehiä, ei vanhempia eikä nuorempia. Naiset haluavat jotain mitä mies voi tarjota naiselle.

Eri asia.

Meilläpäin (Savon ja Pohjanmaan rajalla) sanotaan:

-- Ei ole rumia naisia -- joskus vaan ei ole tarpeeksi viinaa 

:-- Ei ole rumia miehiä -- joskus vaan ei ole tarpeeksi rahaa.

(Sori, mutta oli pakko. Sä niin kerjäsit tätä.)

Vierailija
1629/1648 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun nuoruudessani kukaan ei kourinut ketään luvatta baareissa. Jos olisi kourinut, olisi löytänyt portsarin karvaisen kouran niskastaan ja itsensä pihalta alta aikayksikön. Useimmissa tapauksissa häirikkö olisi saanut määräaikaisen porttikiellon.

En tiedä, kuin vanha olet, mutta minun nuoruudessa vanhemmat miehet luulivat oikeudekseen kouria ja lääppiä. Ei nuoret niinkään.

Kantapaikkani ravintola ######### 1975-82. En tiedä portsarin nimeä, vaikka olin siellä tiskijukkanakin jonkim aikaa  (sanottiin Opuksi). Kahden kapakan kaupungissa puututtiin jopa vieraisiin pöytiin huuteluun.

Valititteko koskaan yksittäisestä häiriköstä portsarille, vai jupisitteko vain tyttöjen kesken. Toki ravintolalla on oikeus valita asiakkkaansa, mutta niin on asiakkaallakin oikeus valita ravintolansa.

Luulisi että nykyisessä taloudellisessa tilanteessa yhdelläkään ravintolalla ei ole liikaa hyvinkäyttäytyviä naisaskakkaita. Tuskinpa ne miehetkään kauaa viihtyisivät keskenään.

Vierailija
1630/1648 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun nuoruudessani kukaan ei kourinut ketään luvatta baareissa. Jos olisi kourinut, olisi löytänyt portsarin karvaisen kouran niskastaan ja itsensä pihalta alta aikayksikön. Useimmissa tapauksissa häirikkö olisi saanut määräaikaisen porttikiellon.

En tiedä, kuin vanha olet, mutta minun nuoruudessa vanhemmat miehet luulivat oikeudekseen kouria ja lääppiä. Ei nuoret niinkään.

Kantapaikkani ravintola ######### 1975-82. En tiedä portsarin nimeä, vaikka olin siellä tiskijukkanakin jonkim aikaa  (sanottiin Opuksi). Kahden kapakan kaupungissa puututtiin jopa vieraisiin pöytiin huuteluun.

Valititteko koskaan yksittäisestä häiriköstä portsarille, vai jupisitteko vain tyttöjen kesken. Toki ravintolalla on oikeus valita asiakkkaansa, mutta niin on asiakkaallakin oikeus valita ravintolansa.

Voi voi, poket on niitä samaisia miehiä loppujen lopuksi.

Vierailija
1631/1648 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

OT

Parisuhteessa elävät naiset tuntuvat usein unohtavan, että esimerkiksi palstalle kirjoittavat sinkkumiehet eivät ole heillä töissä. Omia miehiään he voivat käskyttää vapaasti -- ja kyllä he käskyttävätkin.

Imeisesti tällaisen käsittelyyn valikoituvat ja tottuvat tietyntyyppiset ihmiset. Useimmat tuntemani sinkkumiehet ja monet -naisetkin ovat tottuneet ajattelemaan omilla aivoillaan sekä muodostamaan mielipiteensä ja tekemään päätöksensä ihan itse ilman ulkopuolista ohjausta.

Ymmärrän toki, että tämä voi kuulostaa oudolta vakituisessa parisuhteessa elävästä tai sellaista tavoittelevasta.

/OT

...En käskytä edes omaa miestäni. Jos hän (absurdi ajatus) kourisi vieraita naisia baareissa, en olisi enää naimisissa hänen kanssaan. En käskyttäis...

Yksi yleinen toive tässä ketjussa tuntuu olevan, että miehet keskustelisivat keskenään ja tuomitsisivat häiriköivät lajitoverinsa -- ja että maailma pelastuksi. Voi tietysti olla, että kyseessä on vain yksi monien puolesta.

OT

Kerroin off-topicina kokemuksiani yleisellä tasolla -- en vain siitä pakottavatko ukkomiesten (vast. kokemuksen omaavien) naiset heidät tuomitsemaan toisten miesten häirikkökäyttäytymistä.

Oma koulutukseni kokemusasiantuntijaksi alkoi jo vanhempieni kodissa. Sittemmin olen kartuttanut osaamispääomaani sukuni ja kaveripiirini parisuhteita seuraamalla.

Yhden onnellisen avioliiton tiedän: tätini Maija ja miehensä Matti (nimet muutettu, vaikka molemmat edesmenneitä). Onnen salaisuus oli se, että Matti teki tismalleen niin kuin Maija käski. En muista Matin sanoneen sanaakaan vastaan missään asiassa. Olen kuullut Matin puhuvan, joten tiedän, että hän ei ollut mykkä.

Ainoa kauneuspilkku tässä tarinassa on, että Maija riitautui tyttärensä kanssa, niin että tämä muutti murrosikäisenä pois kotoaan (ja muutti itse ensin etu- ja sitten sukunimensä).

Matti tuskin tunsi uhkaa vaimonsa taholta, vaikka pariskunta muistutti ulkoisestikin pekka puupäätä ja justiinaa. Matti oli vain tossun alla. Monet miehet ovat.

Miehet ovat eläimiä. Ehkäpä sinunkin miehesi vaistoaa mahdollisen perseilyn seuraukset (tai niiden uhan) ja kuitenkin haluaa jostakin syystä jatkaa kanssasi. Mene ja tiedä.

Vaikuttaa hieman siltä, että et enää itse huomaa dominoivaa käytöstäsi. Monet naiset eivät huomaa.

/OT

Vierailija
1632/1648 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sittemmin nuoremmat miehet ovat alkaneet kouria puolihuolimattomasti nuorten naisten takapuolia ja rintoja. Jotkut naiset ovat valittaneet kourijoista henkilökunnalle tai järjestysmiehille, mutta nämä eivät ole poistaneet häiriköiviä asiakkaita. Myöskään naiset eivät ole osoittaneet mieltään poistumalla paikalta, vaan ovat palkinneet toiminnan tulemalla uudelleen samaan baariin kerta toisensa jälkeen. Sopisiko tähän sanonta Sitä saa mitä tilaa. Minusta sopii.

Erikoisen paljon tiedät, miten nämä naiset ja miehet baareissa toimivat, keitä kouritaan ja ketkä tulevat tilaamaan sitä samaa aina vaan lisää, vaikka et niissä käy. 

Olen tosiaan ERNU (on päässyt tuota ikää kertymään).

0Lainauksesi alkuosa perustuu johonkin TV-ohelmaan, ei ehkä kuitenkaan Rikospaikkaan. Saattoi olla jopa svensku talande bättre folkille tehty, ei ehkä kuitenkaan Efter Nio tai Spotlight. Siinä haastateltiin ensin asiakasta baaritiskillä ja mentiin sitten jututtamaan järjestysmiestä, joka ei sanonut juuta ei jaata (tai ei ainakan mitään minkä muistaisin). Juttua ei viety pidemmälle, esimerkiksi omistajayhtiön toimitusjohtajalle.

Loppu on omaa ajatteluani.

Siitä että naiset kourisivat miehiä baaritiskillä olen lukenut vasta tässä ketjussa. Tilanne tuntuu muuttuneen kovasti siitä, kun tuntematon nainen kouri minua viimeksi taksimatkalla Mikkelistä Rantasipi Varsavuoreen 30 vuotta sitten. Asialla oli tuolloin ulkopaikkakuntalainen kirjastonhoitaja. Mutta niinhän sitä sanotaan: Himot ne on hiirelläkin  --ja tunteet diakonissalla.

Vierailija
1633/1648 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tallinnasta tai Thaimaasta nyt puhumattakaan. Sitä se kulttuuri teettää.

Vierailija
1634/1648 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te miehet voisitte avittaa asiaa sillä, että vähän pohtisitte sitä, miten puhutte naisista silloin kun naisia ei ole paikalla. Lähentely- ja häiriköintikulttuuria pitää yllä niille, joilla siihen on taipumusta, halventava ja seksistinen puhe naisista miesporukoissa. Se ikään kuin antaa luvan teoille. 

Ryhtykää te miehet suitsimaan itse niitä todellakin vähemmistössä olevia miehiä, jotka pilaavat teidän kunnon miesten maineen. Te voitte tehdä asialle jotain, sen sijaan vuosisatojen kokemus on osoittanut, että me naiset emme sitä kovin helposti saa loppumaan.

Ihan itsekö keksit, luit Asterixista (divide et impera), vai saitko ohjeet omapolitrukilta?

Vierailija
1635/1648 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio. Mutta se että miehet on kiinnostuneita nuorista naisista on luonnollista. Niin on ollut jo 10 000 vuotta ihmiskunnan historiassa. Ja kyllä. Nuoret naiset voivat olla myös alle 18 ja silti himoittavia. Oikeastaan useimpien miesten mielestä. Naiset taas yleensä himoitsevat vanhempia miehiä. Eikä siinäkään ole mitään laitonta.

Monet miehet näyttävät olevan kiinnostuneita lapsista. SE on laitonta.

Määrittele lapsi. Onko kysymys jostain iästä vai oikeasti lapsesta? Onko 17-vuotias lapsi?

On, ainakin suhteessa esimerkiksi 30-vuotiaaseen mieheen. Sama ikäero 40-vuotiaan naisen ja 53-vuotiaan miehen välillä ei taas ole niin iso, kun molemmat on oikeasti aikuisia.

Vierailija
1636/1648 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niin, tässä on nyt esimerkki sellaisesta sosiaalisesta kontrollista, mitä tässä ketjussakin on peräänkuulutettu. Ei hyväksytty edes toisiin pöytiin huutelua! Sillai se toimii, et yleisesti ei hyväksytä jotain tietynlaista huonoa käytöstä. Ei tietenkään päde kaikkiin, mutta ei myöskään lisää sitä huonoa käytöstä. 

Vierailija
1637/1648 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on iso ero miten asian tuo esille. Se että naiset kertovat pelkäävänsä yksin julkisilla paikoilla, herättää sympatiaa ja haluaisin osoittaa heille tukea. Sen sijaan yleistävän tekstimuodon jossa yksinkertaisesti uhkaksi ilmoitetaan "miehet" koen leimaavana ja epärakentavana, koska ei näin ole tapana puhua mistään muistakaan ihmisryhmistä.

Vierailija
1638/1648 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä sillä ole ollut paljoa vaikutusta, jos miehistä onkin kerrottu. Siis valitettu kourimisista ym. Sitä on tapahtunut aina eri paikoista. Tyypillistä menneisyydessä on ollut työpaikkakouriminen. Jos siitä nainen teki valituksen, sai helposti myös potkut. Sitä pidettiin naisen heikkoutena, jos ei häiriköintiä sietänyt tai osannut laittaa miehiä kuriin. Tätä asennetta näkyy vielä nykyäänkin ja jopa vanhempien naisten taholta. He kun ovat ikänsä onnistuneet puolustamaan itseänsä. Vasta viimeisen kymmenen vuoden aikana tällaista käytöstä on alettu yleisesti paheksua. Tai ehkä pidempäänkin, mutta nyt ollaan entistä herkempiä tuomitsemaan. 

Vierailija
1639/1648 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa olla pieni vähemmistö se osa miehistä, jotka osaavat suhtautua naiseen kuin ihmiseen. Huomaa tästä ketjustakin.

Kyllä, täällähän on edustettuna enemmistö miehistä.

Toisaalta voiko miehiä syyttää? Naiset eivät ole vuosikymmeniin pitäneet miestä ihmisenä, vaan eläimenä jossain apinan alapuolella.

Vierailija
1640/1648 |
16.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietenkin tajuaa. Mutta koskaan ei voi tietää kuka on vaarallinen.

Ja sitä syytä tuohon on tällä palstalla yritetty vääntää rautalangasta ketju toisensa jälkeen. Mutta silti tämä yksi sankari ei vaan tajua vaan uhriutuu, kun juuri häneen ei luoteta.

Eikä naisista tiedetä kuka ei tapa lapsiaan.

Naiset eivät ole tästä epäluottamuksesta miehiä syyllistänyt, kuten tämän ketjun ap tekee. Eli ei ole ketjun aihe. Aloita aiheesta oma ketju, saat riepotella naisia oikein olan takaa.

Keskustelu aaltoilee, sinä et päätä mistä puhutaan kulloinkin.

Kannattais pysyä asiassa, ei tarttis mui

Huomauttele minkä haluat, voin yrittää etsiä jonku jota kiinnostaa kuunnella pelkän naisen huutelua puskasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan viisi