Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita?

Vierailija
31.05.2024 |

Miksi naiset eivät tajua sitä että valtaosa meistä miehistä käyttäytyy aivan normaalisti eivätkä ole ahdistelijoita? Mikä obsessio tämäkin nyt on? Enää ei voi käydä edes ruokakaupassa ongelmitta, kun myyjätyttö loukkaantuu siitä kun sanon kassalla ''Hei'' tai kävelen kaupassa työntekijän ohi. Heti alkaa päät kääntymään ja tuijotetaan kuin peura ajovaloissa suoraan sieluun kun myyjätyttö kuvittelee olevansa maailman napa jonka persettä kaikki tuijottaa ja kuolaa? Aion ostaa hevosten silmälaput jotka päässä menen jatkossa tekemään ruokaostokset, niin näkevät ainakin että olen varautunut. 

Kommentit (1648)

Vierailija
301/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen normaali nainen ymmärtää, että enemmistö miehistä on asiallista porukkaa.

Ne on vaan ne muutamat mölisijät, jotka lietsovat miesvihaa. Niistä mölisijöistä enemmistö taitaa olla putinin botteja ja trolleja, jotka yrittävät lietsoa turhia kiistoja ja hajaannusta kansan keskuuteen.

Ihan samaa ne tekivät sotien aikana. Silloin näkisivät, että sodassa haavoittuneet miehet eivät kelpaa naisille. Nyt niillä on erilaiset mölinät, mutta tavoite on sama. Puolustustahdon heikentäminen ja hajaannuksen ja riitojen lisääminen.

Tämä pitää täysin paikkansa. Jopa tällä palstalla on näitä. Tämä tieto on peräisin henkilöltä, joka työkseen näitä trolleja tutkii.

Vierailija
302/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just oli uutisissa, että kolmasosa naisista on kokenut häirintää. On se kuitenkin aikamoinen määrä, eikä niitä naisia kaikkia ole samat harvat miehet häirinneet, vaan noin kolmasosa miehistä. 

Kolmasosa? Häirintää on kokenut 90% naisista. 

Nämä väitteet uppoavat erityisen hyvin naisiin ja matematiikan tunneilla nukkuneisiin miehiin. Vähän niin kuin pikavippihallituksen mantra: poliittiset päätöksemme perustuvat tieteelliseen tutkimukseen.

Mukaan lasketaan jokainen joka on kokenut ahdistelua kerran elämässään (esimerkiksi 60 vuoden aikana). Eduskunnassa tehdyssä tutkimuksessa asdisteluksi laskettiin mm. viipyilevät katseet eduskuntatalon hississä.

OT:

Mieleeni on jäänyt erityisesti tutkimus, jolla todistettiin, että 90

Olen 50- vuotias. Minulla on useita ahdistelukokemuksia alaikäisestä lähtien. Samoin on ihan kaikilla naispuolisilla ystävilläni. Enkä puhu mistään katseista enkä edes baarissa tapahtuvista puristeluista vaan esimerkiksi tilanteista, jotka ovat tapahtuneet keskellä päivää kaupungilla muiden ihmisten nähden. Olen myöskin työskennellyt nuorten kanssa 20 vuotta. Ihan jokaisella tapaamallani tyttölapsella on myös näitä kokemuksia. Nykyään se on vielä pahempaa, koska tätä tapahtuu sekä livenä että netin kautta.

Tällä elämänkokemuksella ja työkokemuksella sanon, että 90 % on alakanttiin.

Miehet ovat hämmentyneitä, kun naiset ovat alkaneet näistä puhumaan julkisuudessa nyt. Minä sanon, että vihdoinkin. On jo aika. Me vanhemmat naiset aikoinaan vaiettiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Empatia ei kuulu politiikkaan, ja sukupuolisota on politiikan keskeisin ala nykypäivänä.

Vierailija
304/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan melko pitkän ja vaiherikkaan elämäni aikana tavannut yhtäkään ahdistelevaa miestä.

Voi olla, että olen unohtanut jotain, mutta ei todellakaan ole koskaan mitään vakavaa ahdistelua tapahtunut, että olisi edes jäänyt mieleen. Kun nyt oikein tarkkaan muistelen, niin yrittihän se muuan humalainen kähmiä ja pussailla joskus pari vuosikymmentä sitten.

Todennäköisesti olet tasapainoinen ihminen, toisin kuin tässäkin ketjussa räyhäävät mielenterveysongelmaiset naiset, joiden miesviha on suunnaton.

Vierailija
305/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kumman kohtaisit ennemmin metsässä karhun vai naisen? Jos kohtaat karhun sinusta ei todennäköisesti tehdä perätöntä rikosilmoitusta.

Jos perätön rikosilmoitus todella on pahinta mitä sinusta toiselle ihmiselle voi tehdä niin sitten taidat ymmärtää naisia tässä. Hienoa.

Jos ihmisen elämän tuhoaminen on sinusta ok ja vähättelyn arvoista, niin sitten Taidat ymmärtää ihmisiä tässä. Todella hienoa👍

Eihän hän sanonut, että se on ok. Onko se silti pahinta, mitä voi toiselle tehdä? Väärin tietenkin. Kamalaa ja surullista. Ei voi ymmärtää, mikä motiivi tuollaiseen toimintaan on 15v. tytöllä. 

Jossain sanottiin, että raiscaus voi aihettaa sotatraumaan vertautuvan, tai jopa pahemman, trauman. Tämä tieto oli siis tutkimustekstissä, opiskeluissa tuli esille. Sen takia sen vähättely on lähes yhtä paha, kuin itse asia. Monet raiscatut kertovat oikeusprosessin, ja vähättelyn, avaavan haavat uudelleen. Se on jostain syystä todella nöyryyttävää, vaikka uhrin ei pitäisi hävetä.

Vierailija
306/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tajuan, että näin on. 

Sitä en tajua, miten tämä mies vs. nais-asetelma on päässyt oikeasti syntymään.

Kaikki alkoi vuoden 2008 finanssikriisin jälkeen. Silloin oli Occupy Wall street liike. Se kuitenkin kuihtui pois ja tilalle tuli äärifeminismiä, miehet vs. naiset, lgbtiatranskultti, Black live matters... kaikkea sellaista joka jakaa kansaa kahtia etteivät he kiinnitä huomiotaan oikeaan ongelmaan: kansa vs. kansalaisia alistava rikas eliitti. Hajoita ja hallitse

Mielestäsi siis ihmisoikeuksien peräänkuuluttaminen jakaa kansan kahtia? Ja liskoaivot hallitsee?

Vierailija
307/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

paha-poika fetissi jyllää yhteiskunnassa ja jännämiehet kuumottaa ympäri vuoden  mimmien haaroja!. FB:n naistenhuoneessa Iidajemina itkee ikävää kun oma ori on tutkintavankeudessa "kivat nappisilmät Mikolla vaikka huumekuriiri onkin". sofiaElisa ei ymmärrä lampaan näkövinkkelistä että kiehtova metsässä asuva susi ei muutu koskaan lampaaksi...eiiiiiiiis. baaritiskillä persumies herättää inhoa kun hamuaa sakkolihaa ja tissi Suski penttilä voimaannuttaa kun kelpuuttaa sakkolihaa sisäänsä nuorilta pojilta....hoh....naiset naiset naiset. ps. komistukset pärjää naamatusten tiskillä esim komistus vokottelee ei häirintää , rumilus kun vokottelee niin häirintää...

Vierailija
308/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielisairas kuvittelee, että myyjä loukkaantuu siitä, kun hänelle sanoo "hei". En ole sairaampaa settiä kuullutkaan aiemmin.

Tää on sama ihmistyyppi joka kuvittelee että naiset "esittelevät" itseään kun ovat ihan vaan olemassa ja esim. liikkuvat paikasta toiseen. Olen ollut tällaisessa absurdissa tilanteessa työpaikallani, kun eräs kollega avautui pikkujouluhumalassa siitä, miksi "esittelen" itseäni jos en halua hänen kanssaan mitään? Lopulta selvisi että esittely oli sitä että kävin päivittäin kopiokoneella ottamassa kopioita ja reittini sinne kulki hänen pöytänsä ohi.

Pukeuduin silloin ja nykyäänkin hyvin peittävästi, yleisin yläosa on löysä ja muodoton musta paita. Mutta koska olen rintava, siellä ne hänen obsessionsa kohteet ovat, en niistä eroonkaan pääse. Ja hän todella kehitti päässään tarinan johon uskoi täysillä, että minä olen juuri "sellainen nainen" joka ei ymmärrä antaa. Minä taas juuri ja juuri tiesin nimensä enkä ollut koskaan huomannut häntä millään tavalla.

Sama - ja erittäin pelottava - ihmistyyppi. Jotkut heistä lopulta napsahtavat.

Sinä vaikutat siltä ihmistyypiltä joka tappaa omat lapsensa napsahtaessaan lopulta. Onneksi ei kaikki naiset, mutta aina nainen.

Vierailija
309/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun minua miehenä verrataan karhuun koen asian loukkaavana.

Karhu on kuitenkin metsän kuningas.

- - - - -

Hirvi oli lähteellä juomassa ja ihaili samalla veden pinnasta heijastuvaa peilikuvaansa ja erityisesti komeaa sarvikruunuaan.

Minä se olen metsän kuningas, uhosi hirvi.

Samassa hirvi kuuli takaansa lyhyen rykäisyn. Hirvi kääntyi katsomaan ja huomasi takanaan kahdella jalalla seisovan karhun.

Kaikkea sitä tulee ryypätessä puhuttua, totesi hirvi nolona.

Vierailija
310/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä nainen voi tietää sen, että kuka miehistä on normaali ja kuka hullu raiskari?

Aivan saman kysymyksen mies voi tehdä naisesta. Mistä mies tietää että nainen ei ole joku murhaaja, raiskauksesta perättömästi syyttävä tms.

Totta, mutta ero on siinä, että yksikään nainen ei loukkaannu tai suutu tästä. Miksi miehet loukkaantuvat tai suuttuvat kun puhutaan miesten naisiin kohdistamasta ahdiselusta tai väkivallasta?

Koska miesjärjestöt ja media eivät ole demonisoimassa kaikkia naisia yksittäisten hullujen takia. Ymmärätkö eron?

Mitä ne miesjärjestöt sit tekevät, tai miksi, kun täälläkin yleisesti yleistetään "totuuksia" naisista. Miten kaikki naiset ovat harhaisia jne. Mitätöidään naisten kokemukset ja se tosiasia, että ne huonot kokemukset aiheuttavat varovaisuutta, ei mikään naisjärjestö. Ei ne järjestöt tässäkään ketjussa ole kertomassa kokemuksista, vaan elävät lihalliset ihmiset.

Ovatko kertomassa kokemuksista? Vai ainoastaan keksityistä sellaisista?

Aivan.

Vierailija
311/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla joskus, että miespuolinen ihan spontaanisti tuomitsee ääneen toisen miespuolisen ahdistelun. Ilman selittelyjä, venkoiluja, epäilyjä tai uhrin syyllistämistä. Sitten voi alkaa uskomaan, että normaalit miehet ovat seksuaalista ahdistelua vastaan. Niin kauan kun oman sukupuolen puolustelu ja toimien vähättely on miehillä toiminnassaan etusijalla, on vaikea uskoa heitä. 

En tiedä minkälaisissa porukoissa vietät aikaa mutta ns. normaalit miehet tuomitsevat ahdistelun ja puuttuvatkin siihen tavalla tai toisella. Jos ei pysty fyysisesti/sanallisesti puuttumaan niin soittavat apua. Tuntuu välillä että täällä nämä isoimmat miesvihaajat elävät sellaisissa ympyröissä missä miehet käyttäytyvät eri tavalla kuin suurin osa miehistä.

Ketjuja lukemalla saa miehistä todella kammottavan kuvan. Ja siis miesten kirjoittamista jutuista. Just joku kirjoitti tässä ketjussa, ja muissakin, että kääntää selkänsä, jos näkee puskaraiscauksen. Ja syyksi ilmoitti, ettei kiinnosta pelastaa yhtään naista mistään. Eipä näihinkään kukaan mitään kantaa ottanut. Palstoilla iso osa miehiä ovat oikeasti pahoja, ainakin ajatuksen tasolla. Onneksi elämässäni on hyviä ja turvallisia miehiä. Ilman niitä käsitykseni olisi todella huono.

Vierailija
312/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

karhu on työtön...karhu on väkivaltainen...karhu(uros) ei kasvata omia lapsia....

Vierailija
313/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi jumalauta😂 Kyllä me tajuamme. Itselläni on erinomainen suhde omaan isääni ja  minulla on pari miestä todella läheisinä ystävinäni.

MUTTA, koska minulla on todella ahdistavia kokemuksia miehista JO 14- vuotiaasta lähtien, joudun ( niin kuin kaikki muutkin naiset) aina varomaan miehiä siltä varalta ovatko he just näitä v*ttumaisia ahdistelijoita vai eivät. On pakko, koska se on ainoa keino yrittää suojella itseään. 

Olin noin 8- vuotias, kun äitini opetti: Jos joku hyökkää, niin juokse sinne missä on valoja ja taloja. Siellä on ihmisiä. Ja huuda perkeleesti

Oletko poikalapsena saanut tällaisia ohjeita vanhemmiltasi? 

Joo olen. Ja suurinta osaa pojista on joku vanhempi nainen yrittänyt käyttää hyväkseen. Se koskettelu alkaa usein jo 8 vuotiaana. Joku äidin ystävätär ja sukulaisnainen. Hivelee kättä, hiuksia, hieman vanhempana sisäreittä ja kehuu lihaksia. Usein äiti katsoo vierestä, varmaan tekee sitä hänen lapsilleen. Sanattomalla lupauksella taataan opetus seksin maailmaan, halusi poika sitä tai ei.

Vierailija
314/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tajuaa. Somessa kaikki aina kärjistyy äärimmilleen.

Tämä. Suurin osa naisista ja miehistä suhtautuu toisiinsa aivan tavallisesti, somekulttuuri vaan lietsoo hullujen skitsoja ja vihaa niin, että syntyy vaikutelma siitä, että kaikki ovat aivan sekaisin. Ja median tarve luoda klikkiotsikoita ei ainakaan paranna asiaa.

Vierailija
315/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tajuan, että näin on. 

Kaikki alkoi vuoden 2008 finanssikriisin jälkeen. Silloin oli Occupy Wall street liike. Se kuitenkin kuihtui pois ja tilalle tuli äärifeminismiä, miehet vs. naiset, lgbtiatranskultti, Black live matters... kaikkea sellaista joka jakaa kansaa kahtia etteivät he kiinnitä huomiotaan oikeaan ongelmaan: kansa vs. kansalaisia alistava rikas eliitti. Hajoita ja hallitse

Mielestäsi siis ihmisoikeuksien peräänkuuluttaminen jakaa kansan kahtia? Ja liskoaivot hallitsee?

Miten autojenpolttaminen liittyikään ihmisoikeuksiin?

Vierailija
316/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielisairas kuvittelee, että myyjä loukkaantuu siitä, kun hänelle sanoo "hei". En ole sairaampaa settiä kuullutkaan aiemmin.

Tää on sama ihmistyyppi joka kuvittelee että naiset "esittelevät" itseään kun ovat ihan vaan olemassa ja esim. liikkuvat paikasta toiseen. Olen ollut tällaisessa absurdissa tilanteessa työpaikallani, kun eräs kollega avautui pikkujouluhumalassa siitä, miksi "esittelen" itseäni jos en halua hänen kanssaan mitään? Lopulta selvisi että esittely oli sitä että kävin päivittäin kopiokoneella ottamassa kopioita ja reittini sinne kulki hänen pöytänsä ohi.

Pukeuduin silloin ja nykyäänkin hyvin peittävästi, yleisin yläosa on löysä ja muodoton musta paita. Mutta koska olen rintava, siellä ne hänen obsessionsa kohteet ovat, en niistä eroonkaan pääse. Ja hän todella kehitti päässään tarinan

Jostain syystä miehet huoletta jättävät lapsensa lastensa äitien hoidettavaksi, eikä heitä yhtään huoleta lastensa turvallisuus. Millaisia vanhempia miehet siis ovat?

Vierailija
317/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi kiva kuulla joskus, että miespuolinen ihan spontaanisti tuomitsee ääneen toisen miespuolisen ahdistelun. Ilman selittelyjä, venkoiluja, epäilyjä tai uhrin syyllistämistä. Sitten voi alkaa uskomaan, että normaalit miehet ovat seksuaalista ahdistelua vastaan. Niin kauan kun oman sukupuolen puolustelu ja toimien vähättely on miehillä toiminnassaan etusijalla, on vaikea uskoa heitä. 

Minä kuulen tuota tuomitsemista ihan yhtenään. Ei kuule ahdistelijat nauti miesten keskuudessa mitään "suojelua", päin vastoin.

Aivan ihmeellistä nykyään tämä miesten ja naisten keinotekoinen vastakkainasettelu. Kuka tästä hyötyy yhtään mitään?

Voi olla, että tuomitsevat varsinaiset teot. Usein vaan kuulee puolustelua, eli siis sitä, että se nainen on jotenkin syypää. Nainen valehtelee. Nainen on eka halunnut itsekin, mut tuleekin morkkis ja siks syyttää. Johan se joku artisti kuitsui yhtä uhria kusiseksi rotaksi, tietämättä asiasta mitään. Hän siis automaattisesti ja julkisesti tuomitsi uhrin. Tämä asenne on se ongelma. Typerin yleinen puolustus on, et se joku saa naisia pakottamattakin, miksi se siis muka pakottais ketään. 

Vierailija
318/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kumman kohtaisit ennemmin metsässä karhun vai naisen? Jos kohtaat karhun sinusta ei todennäköisesti tehdä perätöntä rikosilmoitusta.

Jos perätön rikosilmoitus todella on pahinta mitä sinusta toiselle ihmiselle voi tehdä niin sitten taidat ymmärtää naisia tässä. Hienoa.

Jos ihmisen elämän tuhoaminen on sinusta ok ja vähättelyn arvoista, niin sitten Taidat ymmärtää ihmisiä tässä. Todella hienoa👍

Eihän hän sanonut, että se on ok. Onko se silti pahinta, mitä voi toiselle tehdä? Väärin tietenkin. Kamalaa ja surullista. Ei voi ymmärtää, mikä motiivi tuollaiseen toimintaan on 15v. tytöllä. 

Niin, mikä nyt on pahaa.

Nainen raisk ataan. Siinä tapahtuu selvästi rikos, nainen on uhri. Häntä autetaan, tuetaan, rikollinen saa tuomion. Nainen ei menetä työpaikkaansa koska hänet rais kattiin. Se ei estä että joku palkkaisi hänet. Välit sukulaisiin ja ystäviin jopa paranevat.

Miestä jota syytetään rais kauksesta valheellisesti... onko hän uhri edes äitinsä silmissä? Vai ainoastaan mahdollinen rikollinen joka ei vielä jäänyt kiinni. Epäilyksen siemen on aina läsnä. Työpaikka menee varmasti alta, työkaverit näkevät hänet rais kaajana joka nyt vain vältti tuomion, onnea uuden duunin hankintaan. Kukaan nainenhan ei soita uuteen duuniin ja kerro mitä mies teki, mutta vältti tuomion. Välit sukulaisiin ja ystäviin... ne ovat mennyttä.

Mutta pahinta siis on se että naisen fyysistä koskemattomuutta loukattiin, kun taas miehillä ja niiden koko elämällä ei ole mitään väliä?

Tämä selvä.

Vierailija
319/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mistä tiedät mitä tuttavapiirisi naiset kokevat? Vaikuttaa siltä että asenteesi ahdisteluun on vähättelevä joten eivät he todennäköisesti sinulle siltä silloin puhu. Se että sinulle ei siitä tulla raportoimaan, ei tarkoita ettei sitä tapahdu."

Vaimoni ei siis kerro minulle totuutta, eikä hänelle kerrota, eikä tutut, luotettavat naiset muutenkaan. Tässä vaiheessa en voi muuta sanoa kuin pidä harhasi. Todellisuudessa muut eivät elä tuollaisen paskan ympäröimänä.

Ai sinä olit mies. Kyllä ihan hyvin voi olla, etteivät kaikki naiset ala sinulle kokemuksistaan kertomaan, eikä edes vaimollesi, etenkään jos hän heti raportoi sinulle kaikki mitä hänen kanssaan juttelee. Minäkään en kertoisi, jos tietäisin, kuka olet tämän nettikeskustelun ulkopuolella. Sen verran ylimieliseltä vaikutat. 

Eivät naiset helposti kerro kenellekään kokemuksistaan. Ei ole mikään yleinen puheenaihe aina kun kokoonnutaan. Täytyy todella toiseen luottaa ennenkuin tällasista uskoudutaan. Jos kuka mies sanoo, ettei tätä tapahdu, koska HÄN ei tiedä, on todella harhainen. Samalla tällainen henkilö myös väittää, että uhrit ovat valehtelijoita. Ja tutkimukset vääristyneitä. Vain hänen tietämä totuus on totta.

Eri

Vierailija
320/1648 |
01.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tajuan, että näin on. 

Miten autojenpolttaminen liittyikään ihmisoikeuksiin?

Lgbt:t ja naisetko niitä autoja polttelee?

Onko muuten mitään muuta tihutyötä, jolla valkoisen heteromiehen saa yhtä pahaan raivoon lukuunottamatta autoliikenteen katkaisevia ympäristömielenosoituksia?