Lihansyönti kuulemma tutkimuksien mukaan ja THLn mukaan LIHOTTAA ihmisiä
Muistakaa, että vika ei ole koskaan missään muussa asiassa, se on vaan se liha :D
Se ei oo esim mikää muu lisäaineellinen roskatuote kaupan hyllyltä (mitä on kaupat täynnä), eikä se oo nämä pikaruokaketjut, eikä vajavainen ravinnosta opettaminen ihmisille, eikä ylipäätään siis saa katsoa isoa kuvaa ollenkaan
Se on vaan se liha, mikä on ongelma :D
Mä en itse edes syö oikein punaista lihaa, ehkä kerran kuukaudessa, mutta jopa minä tiedän, että tämä on ihan selkeää propagandaa.
Tähänkin tietysti tulee se yksi palstan vakio lammas kitisemään jotain, mutta faktat on faktoja. Asiat ilmaistaan väärin.
Kommentit (274)
Ja taas oli nätisti niputettu samaan punainen liha JA lihavalmisteet. Sama vika vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Ja taas oli nätisti niputettu samaan punainen liha JA lihavalmisteet. Sama vika vuodesta toiseen.
Näin. Eihän perunaa ja sipsejäkään niputeta samaan kun niiden vaikutuksia vertaillaan.
Liha lihottaa kun on kiinteää. Sama määrä salaattia ei lihota.
Varmin tapa on toimia juuri päin vastoin kuin THL kehottaa.
Vierailija kirjoitti:
Jep, olis mukava nähdä miten kävis jos pelkästään punainen liha ja vaikka kana + lihavalmisteet.
Vierailija kirjoitti:
Syöpä sitä salaattia saadaksesi saman määrän kilokaloreita kuin esim pihvissä. Näitä ei voi mitenkään verrata keskenään.
Kalorit lihottavat, tulivat ne sitten lihasta tai jostain muusta. Yleisesti ottaen liha (esim. kana) on juuri hyvä ravintolähde, koska siinä EI ole paljon kaloreita protskuun ja muihin positiivisiin ominaisuuksiin nähden. Totta kai jos syö jatkuvasti todella prosessoitua ja usein huonolaatuista lihaa, kuten makkarat keskimäärin, tai vaikka pekonia, joka on lähinnä vain läskiä, niin totta kai näistä lihoo. Mutta samaa voi sanoa vaikka prosessoidusta vegaanisesta roskaruuasta.
Näille höpöhöpö-tutkijoille maksetaan tuosta roskasta. Tuommosta loisjoukkoa v-tuttaa elättää. Liha on erittäin terveellistä, mistään muualta ei saa niin helposti tärkeitä ravintoaineita, esim. rautaa ja karnitiinia. Syön joka päivä lihaa, vaihdellen nautaa, sikaa, lammasta ja hirveä ja vähän muutakin riistaa. Kalaa muutaman kerran viikossa, keskimäärin yhden kananmunan päivässä ja lisäksi piimää ja viiliä ja vähän juustoa. Paljon marjoja, talvella juureksia ja kaalta, kesällä kesävihanneksia ja myös villivihanneksia. Kermaa ja voita joka päivä. Sokeria hyvin vähän, pieni kuppi kahvia päivässä. Hapanjuurileipää pari palaa päivässä, silloin tällöin puuroa.
Ruuat teen itse alusta asti ja leivon leivät. Terve, hoikahko, energinen 57 v, yleensä luullaan 10 v nuoremmaksi, johtuu varmaan kun ei ole ryppyjä ja on paksut ei-harmaantuneet hiukset. Silmälasejakaan en tarvi.
Kiitos THL, pelastit henkeni <3
Lopetin lihan syönnin tutkimuksen julkaisun jälkeen. Olen korvannut lihan majoneesilla ja sokerilla. Molemmat soveltuvat hyvin aamupuuroon, leivän päälle, sellaisesaan ja keiton lisukkeeksi. Nyt voin turvallisin mielin jatkaa syömistäni tietäen, että olen turvassa lihan pahuudelta.
Pitäisikö minun lisätä ruokavaliooni lisäksi vähän palmuöljyä tai suolaa?
Tuollaiset tutkimukset on ihan huuhaata. Jos jollekin henkilölle syötettäis pelkkää lihaa (ei mitään lihavalmisteita kuten makkaraa) vuosi putkeen niin vuoden päästä olisi rasvat kehosta pudonneet. Järkikin sen sanoo että mikään yksittäinen ruoka ei kenestäkään lihavaa tee. Varsinkaan liha jossa ei tiiviyteensä ja proteiinimääräänsä nähden ole edes kovin paljon energiaa. Siitä saa vatsan helposti täyteen ilman että saa paljon kaloreita.
Lisäainehysteria on kyllä aika absurdi ilmiö Suomessa. Amerikoissa sen ymmärtää, kun siellä ei valvota edes vitamiinivalmisteita joista löytyy vaikka mitä seasta. Lisäaineeksi luokitellaan mm punajuuri, suola, etikka, sokeri, tietyt luonnon väriaineet ja paljon muuta. Eipä niillä kukaan liho kun oikeessa suhteessa syö. Jos et metsästä lihaasi ja syö sitä raakana niin et syö prosessoimatonta lihaa.
Syön lähes kokonaan eläinperäistä ravintoa eikä ole grammaakaan ylipainoa. Lihaa, kanaa, kalaa, munia, täysrasvaisia maitotuotteita, voita. Näitä joka päivä.
Satunnaisesti suuhun eksyy jokunen heinä, marja, kotimainen hedelmä, pätkä raparperia, uusi peruna, kausivihannes. Välillä oliiviöljyä sen heinän kanssa. Pari kertaa kesässä grillimakkara.
Vielä harvemmin pähkinöitä/siemeniä.
Ei koskaan sokeria, kotimaisia viljoja, lisäaineita, ulkomaiden viljoja, papuja, siemenöljyjä/margariineja. Eli ei leipomuksia, leipää, puuroa, riisiä, ulkomaiden hedelmiä, pastaa, vanhaaperunaa, linssejä, papuja, eineksiä, sipsejä.
Vai niin vai että liha. Olen ollut siinä uskossa että suklaa, karamellit yleensäkin, jäätelöt, sipsit, mehut ja limukat etc.etc ovat niitä pahiksia jotka lihottavat. Taas pitää muuttaa ajattelutapaa.
Milloin aletaan puhua kasvisten ja vihannesten sisältämistä kasvintorjunta myrkyistä? Paljonko esim.salaatinlehteen on imeytynyt torjunta-aineita?
Vierailija kirjoitti:
Milloin aletaan puhua kasvisten ja vihannesten sisältämistä kasvintorjunta myrkyistä? Paljonko esim.salaatinlehteen on imeytynyt torjunta-aineita?
Mitäs luulet tuotantoeläimien rehun sisältävän?
Juu tiede ja tutkimustieto on perseestä
T:Persu
Vierailija kirjoitti:
Makkaran kanssa syödään kasa ranskalaisia ja majoneesia. Kaloreita tulee. Linssikeiton kanssa harvemmin syödään korkeakalorisia ja prosessoituja lisukkeita. Joten liha lihottaa THL:n mukaan.
Mikään yksittäinen ruoka-aine ei lihota. Ylensyönti lihottaa, se on niin perin yksinkertaista.
Vierailija kirjoitti:
Ei sillä kyllä lähde nälkäkään.
Makkaran kanssa syödään kasa ranskalaisia ja majoneesia. Kaloreita tulee. Linssikeiton kanssa harvemmin syödään korkeakalorisia ja prosessoituja lisukkeita. Joten liha lihottaa THL:n mukaan.