Tämä ulkonäön tätiytyminen on niin masentavaa
Peilistä vastaan katsoo pönäkkä vieras ihminen. Vaikka paino on sama kuin 10v sitten niin se jakautuu jotenkin eri lailla. Mitään meikkiäkään ei voi oikein laittaa kun aina näyttää liian maalatulta, edes niitä mitä kaikissa meikkitutoriaaleissa neuvotaan keski-ikäiselle. Joku ihme muodonmuutos on tullut tässä 3-4v sisään ja en osaa edes eritellä mikä tässä mättää. Kaikki vaatteetkin näyttää ihan kummallisilta päällä enkä tunne oloa mukavaksi samassa mekossa joka pari kesää sitten oli suosikkivaate. Nyt näyttää vaan tasapaksulta punkerolta.
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikkuus pitää naisen nuorekkaan oloisena, vaikka kasvoissa iän merkit näkyisikin. Eikä riitä edes se, että on normaalipainoinen, vaan nimenomaan pitää olla hoikka. Bmi enintään 21.5.
Laihuus tuo kaikki rypyt näkyviin.
Tämäkin on yksilöllistä. Itselläni 42-vuotiaana pysyvät Sibeliusrypyt otsalla, vaikka painoa on 3-4 kg liikaa.
Hoikkuudessa nuorekkaan vaikutelman tekee tietty kepeys, että ei ole pönäkkä. Tätimäisyys on juuri sitä mitä ap kipuilee, ja se johtuu ylimääräisistä kiloista "väärissä" paikoissa. Se näkyy jo kaukaa ihmisen profiilista jos on vähän pönäkkyyttä. Toki tämän hetkinen muoti on myös leveää ja löysää, ja kannattaa katsoa tarkkaan että ei pukeutumisella vahvista pönäkkyyttä.
No jopas. Minä olen 48 ja smoking hot. Suosittelen kuntosaliharjoittelua, liikkumista ulkoilmassa, kunnon yöunia ja tarvittaessa värianalyysiä.
Vierailija kirjoitti:
Minkäälaista urheilemista tuskin harrastat? Valitse itsellesi mieluinen laji, tai ala ihan vaan lenkkeilemään ja käymään salilla. Kuitenkin joitain mikä rasittaa kestävyys - ja lihaskuntoasi. Tee tuota 5x viikossa ja katellaa puolen vuoden päästä uudestaan kun näytät ihan uudelta ihmiseltä.
Kyllähän noilla varmasti voi hidastaa näkyvää vanhenemista. Ja sitä enemmän, mitä enemmän aikaa elämästäsi käytät vaikkapa niiden vatsalihasten näkyviin saamiseen. Toisaalta jossain vaiheessa se vatsanahka alkaa roikkumaan ja takamus litistyy vaikka kuinka urheilet, viimeistään siinä 80-vuotiaana (tai sitten täytyy olla jo kovan tason tavoitteellista body buildingia päivittäin harrastava rautamummo).
Kysymys ehkä onkin että haluaako sitä oikeasti käyttää jäljellä olevasta elämästään kaiken liikenevän vapaa-ajan siihen että näyttää nuoremmalta kuin on? Eiköhän ihan perusterveet elintavat riitä hyvään elämään. Niillä tosin ei täysin vältetä keskivartalon lievää pönäköitymistä tai roikkuvaa leuanalusta, rypyistä puhumattakaan.
Itselläni on alkavia suonikohjuja, leuan tilalla kolmiolinja kaulasta leukaan ja vyötärö alkaa paksuuntua samalla kun jalat ohenee. Täytin just 50 ja näin on käynyt vaikka juoksen, pyöräilen, käyn salilla ja syön terveellisesti ja paljon kasviksia (olen normaalipainoinen). En vaan jaksa stressata ulkonäköäni kun elämässä on niin paljon mielenkiintoista ja hauskaa tekemistä ja kokemista (urheilu viis kertaa viikossa ei minulle ole sellaista).
Vanheneminen ei ole sairaus vaan ihan normaali luonnonlaki. Ja siihen kuuluu paljon hyviäkin asioita.
Olihan Samulinin Airakin täti kun tuli täti-ikään, ei siinä laihuus auta, laihat vanhat naiset ovat vaan eri tavalla vanhoja kuin pulleemmat vanhat naiset. Ja kelle sitä pitäs todistaa mitään, junnu vainiota mukaellen..ihminen kun tulee tiettyyn ikään niin ei siinä auta mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
*Kyllä esivaihdevuodet alkaa useimmiten 35 ikävuoden jälkeen. Ne voi kestää kymmenenkin vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia.*
Ei kyllä ala. Esivaihdevuodet voivat _joillain_ alkaa yli 40-vuotiaana.
Naisen hedelmällisyys romahtaa 35v. Se on esivaihdevuosia. Ne alkavat usein 10 vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia. Hormonitoiminta muuttuu ja se näkyy helposti myös ulkonäössä.
Olen nyt 53v edelleen menstruoiva nainen. Noin 37v havahduin maksaläiskiin, painonnousuun, hiusten harmaantumiseen, menkkojen vähittäiseen tihentymiseen. Tuolloin sain paljon aikaan värjäämällä tukan, laihduttamalla, alkamalla suojata ihon hyvin tarkkaan auringolta, harrastamalla liikuntaa. Ihan tultiin kommentoimaan, että olen nuorentunut.
Tuosta iästä asti pitää nähdä vaivaa, ettei tätiydy. Mutta onhan se lopulta edessä.
Et oo tosissas, ei kenenkään pitäis kärsiä menkoista ton ikäisenä, trolli?
Täytin juuri 60 vee. Havahduin suorastaan kauhistuneena, että kukkaeimmista yliopiston opiskeluaijoista on nelisenkymmentä vuotta!? Olen näkymätön nykyään kaupoissa tai kaduilla.
On painoa, polvet ja lonkat vuosien seisomatyöstä pehmentyneet. Eli liikkuminen on sitä pylly-pitkällä-taapertamista kunnes saan lihakset vähän lämpenemään. Kaikki vähänkin pidemmät eli yli tunnin automatkat jumittaa kropan vinoon. Ei siinä enää oikein kaupunkiloma-matkat enää mihinkään kiinnosta. Puhumattakaan vanhasta suosikkikohteestani Bangkokista, ei pysty.
Miten näin huonoon kuntoon voi mennä? Ja muutamassa vuosikymmennessä, tuosta vain?
Voi voine voine mua, voi hyvän tähen! Mitä tehdä??
Ulkonäön tätiytyminen ja setäytyminen on asia, joka kohtaa meitä kaikkia.
Vannoin itse 20v, etten koskaan päädy siihen tilaan.
Kuinka ollakaan painoa on tullut vuosien myötä se 20kg ja olemus lösähtänyt. Muutos ei ole äärimmäisen, mutta sellainen freeshiys ja seksikkyys on muisto vain. Itse liitän tämän suurimmaksi osaksi painonnousuun, josta huolimatta kasvot rusinoituneet. Maha pömpöttää ja perse roikkuu. Jäntevyys tipotiessään. Tilannetta korostaa väärä hiusmalli, joka kampanjaan mielestä sopi paremmin habitukseen. Ja ikää 37, joten tosi kiva näyttää jo mummolta.
liz hurley ei tätiinny, kopioi sen tyyli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miten ois treeni? Kuntosali? Hoida itsesi huippukuntoon niin et ole tasapaksu punkero
Ei tuo valahtaneeseen naamaan auta.
Auttaa se siihenkin.
Ei tuo valahtaneeseen naamaan auta.