Tämä ulkonäön tätiytyminen on niin masentavaa
Peilistä vastaan katsoo pönäkkä vieras ihminen. Vaikka paino on sama kuin 10v sitten niin se jakautuu jotenkin eri lailla. Mitään meikkiäkään ei voi oikein laittaa kun aina näyttää liian maalatulta, edes niitä mitä kaikissa meikkitutoriaaleissa neuvotaan keski-ikäiselle. Joku ihme muodonmuutos on tullut tässä 3-4v sisään ja en osaa edes eritellä mikä tässä mättää. Kaikki vaatteetkin näyttää ihan kummallisilta päällä enkä tunne oloa mukavaksi samassa mekossa joka pari kesää sitten oli suosikkivaate. Nyt näyttää vaan tasapaksulta punkerolta.
Kommentit (271)
Vierailija kirjoitti:
Harva osaa enää vanheta tyylikkäästi. Ei osata pukeutua omalle iälle sopivasti, ei huolehdita itsestä. Kulttuuriin kuuluu nuoruuden ihannointi ja siksi monet keski-ikäiset pukeutuvat teini-ikäisille sopiviin vaatteisiin. Lopputulos ei vain näytä hyvältä. Minua ei se ei haittaa, mutta tämän olen vain pannut merkille. Jos luopuisi nuoruuden tavoittelusta ja sen sijaan pukeutuisi maltillisemmin, klassisemmin ja hieman tasokkaammin ja pitäisi oikein hyvää huolta itsestään, niin lopputulos olisi paljon harmonisempi ja tyylikkäämpi kuin jos vain tavoittelee sitä, että näyttäisi nuoremmalta kuin mitä on.
Muoti kuuluu kaikille. Mutta on osaako poimia sieltä tyylikkäät kolonaisuudet, on se ratkaiseva asia. Suomalaisilla ei yleensä ole erityistä tyylitajua, mistä sitä vanhanakaan saisi.
Voi sitä rupsahtamista vastaan edes yrittää taistella, jos se häiritsee. Mulla alkoi viimeisen vuoden aikana naama roikkua ja iho kuivua tavallistakin enemmän, joten aloin kosteuttaa ihoa reilulla kädellä ja tehdä kasvojumppaa, rukkasin ruokavaliota terveellisemmäksi. Puolen vuoden jälkeen naama on kiinteämpi ja iho hehkuu(paino on sama kuin alussa).
Seuraava tavoite on laihduttaa kolmenkympin jälkeen kerätyt liikakilot, jotka olen ihan syömällä ja liian vähäisellä liikunnalla hankkinut.
Tosin mun on ehkä helpompi sietää iän tuomia muutoksia, kun en ole ikinä ollut kovin kaunis. Rinnat on aina roikkuneet, reisissä on ollut selluliittiä parikymppisestä saakka jne. Jos jotain hyvää haluaa nähdä, paino edelleen kertyy viimeisenä vyötärölle ja lähtee siitä.ensimmäisenä.
Tälle tädille on kertynyt kunnon pömppömaha, joka turpoaa päivän aikana. Vyötärö on noussut ylemmäs, ja sen alapuolella on kunnon pelastusrengas. Syynä painon kertyminen ja ehkä vaihdevuodet. Inhoan isoa mahaa, kun tähän asti vyötäröni on ollut selkeästi erottuva. Aloitin terveellisemmät elämäntavat ja laihduttamisen, näin keski-ikäisenä en voi enää syödä mitä sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Harva osaa enää vanheta tyylikkäästi. Ei osata pukeutua omalle iälle sopivasti, ei huolehdita itsestä. Kulttuuriin kuuluu nuoruuden ihannointi ja siksi monet keski-ikäiset pukeutuvat teini-ikäisille sopiviin vaatteisiin. Lopputulos ei vain näytä hyvältä. Minua ei se ei haittaa, mutta tämän olen vain pannut merkille. Jos luopuisi nuoruuden tavoittelusta ja sen sijaan pukeutuisi maltillisemmin, klassisemmin ja hieman tasokkaammin ja pitäisi oikein hyvää huolta itsestään, niin lopputulos olisi paljon harmonisempi ja tyylikkäämpi kuin jos vain tavoittelee sitä, että näyttäisi nuoremmalta kuin mitä on.
Entä jos ei vaan kiinnosta klassinen pukeutuminen? Outona että jos nainen 30 vuotiaana olen ikäni pitänyt esim punk vaatteista, tyylini muuttuisi yhtäkkiä vanhempana... En ole koskaan tykännyt mistään virallisesta pukeutumisesta
Vierailija kirjoitti:
Hoikkuus pitää naisen nuorekkaan oloisena, vaikka kasvoissa iän merkit näkyisikin. Eikä riitä edes se, että on normaalipainoinen, vaan nimenomaan pitää olla hoikka. Bmi enintään 21.5.
Laihuus tuo kaikki rypyt näkyviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoikkuus pitää naisen nuorekkaan oloisena, vaikka kasvoissa iän merkit näkyisikin. Eikä riitä edes se, että on normaalipainoinen, vaan nimenomaan pitää olla hoikka. Bmi enintään 21.5.
Mulla ei ole ryppyjä vaikka bmi on alle 19.
N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole ryppyjä vaikka bmi on alle 19.
N43
No ei kai nyt tuon ikäisenä. Mutta kyllä sinäkin vanhenet. Itse en ainakaan haluaisi olla niin laiha, että naama näyttää vanhetessa stubbilta.
Vierailija kirjoitti:
Lohdutukseksesi: et ole yksin. Juuri katsoin itseäni peilistä. Persus on kadonnut, joskus se oli vielä pyöreä ja ihan kiva, nyt latistunut kuutio. Maha rellottaa ja selluliittia on reisissä. Ylävartalo on kummallisen suuri. Hiukset harmaantuvat ja naama roikkuu taikinamaisena. Ja tosiaan, mikään vaate ei näytä hyvältä päällä.
samoja havaintoja täällä
Minulla myös suhde muuttuneeseen ulkonäkööni on täysin kriisiytynyt. Olin pitkään gasellimainen kaunotar, kunnes eletty elämä ja terveysongelmat alkoivat näkymään ja nykyään olen turpea säkkimäinen emäntä. Haluaisin vain, että pystyisin katsomaan minusta otettuja kuvia tuntematta valtavaa ahdistusta ja häpeää. Muita ihmisiä en katso tuolla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös suhde muuttuneeseen ulkonäkööni on täysin kriisiytynyt. Olin pitkään gasellimainen kaunotar, kunnes eletty elämä ja terveysongelmat alkoivat näkymään ja nykyään olen turpea säkkimäinen emäntä. Haluaisin vain, että pystyisin katsomaan minusta otettuja kuvia tuntematta valtavaa ahdistusta ja häpeää. Muita ihmisiä en katso tuolla tavoin.
Musta ei oo otettu valokuvia 10 vuoteen.
Olen myös huomannut mielenkiinnolla viime aikoina tätiytymistä. Jostain syystä tämä on minusta ihan hauska ja kiinnostava juttu, uusi vaihe. Olen mielestäni tätiytyneenäkin kaunis ja viehättävä, tosin en samalla hedelmällisen viehkeällä tavalla kuin nuorena. Vain arvokkaamman ja hieman vanhemman naisen tavalla.
Kiva ostaa laadukasta, arvokasta vaatetta kaappiin näyttämättä äidin vaatteisiin pukeutuneelta pikkutytöltä. Olen aina ihaillut tyylikkäitä keski-ikäisiä ja sitä vanhempia naisia.
Siinä iässä tyylitajulla on enemmän väliä kuin nuorempana.
Mulla oli 20-30 vuotiaana hyvä kroppa ihan luonnostaan, ei paljoa tarvinnut treenata tai stressata syömisestä.
Nyt nelikymppisenä mulla on edelleen mielestäni ihan hyvä vartalo, mutta se vaivan määrä mitä joudun näkemään hyvän vartalon eteen on aivan farssi. Jos lopettaisin salitreenin ja tiukan ruokavalion, kroppani menisi aivan hunningolle jo varmaan viikoissa.
Olen todiste siitä, että nenäkin voi lihoa. Vai mikähän ilmiö tuo on. Oli jo entuudestaan kunnon tuulenhalkaisija, kiva kiva. N59
Vierailija kirjoitti:
Olen todiste siitä, että nenäkin voi lihoa. Vai mikähän ilmiö tuo on. Oli jo entuudestaan kunnon tuulenhalkaisija, kiva kiva. N59
Nenän ja korvien rusto kasvaa koko eliniän. Ei se ole lihomista ja tapahtuu kaikille.
Vierailija kirjoitti:
*Kyllä esivaihdevuodet alkaa useimmiten 35 ikävuoden jälkeen. Ne voi kestää kymmenenkin vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia.*
Ei kyllä ala. Esivaihdevuodet voivat _joillain_ alkaa yli 40-vuotiaana.
Naisen hedelmällisyys romahtaa 35v. Se on esivaihdevuosia. Ne alkavat usein 10 vuotta ennen varsinaisia vaihdevuosia. Hormonitoiminta muuttuu ja se näkyy helposti myös ulkonäössä.
Olen nyt 53v edelleen menstruoiva nainen. Noin 37v havahduin maksaläiskiin, painonnousuun, hiusten harmaantumiseen, menkkojen vähittäiseen tihentymiseen. Tuolloin sain paljon aikaan värjäämällä tukan, laihduttamalla, alkamalla suojata ihon hyvin tarkkaan auringolta, harrastamalla liikuntaa. Ihan tultiin kommentoimaan, että olen nuorentunut.
Tuosta iästä asti pitää nähdä vaivaa, ettei tätiydy. Mutta onhan se lopulta edessä.
Vierailija kirjoitti:
Luut kasvaa. Sen takia mitkään ryppyvoiteet ei juuri auta, koska ikääntyminen ei johdu pelkistä rypyistä(ihon kuivumisesta) niinkuin moni luulee. jotta haluaisi näyttä ikuisesti nuorelta, pitäisi alkaa leikellä kasvojen luita.
Vierailija kirjoitti:
Nenä ja korvat kasvaa kuolemaan asti
Ei ulkonäöllä ole väliä. Vähän kuin naisille ei ole rahalla tai statuksellakaan. Toivottavasti tulee yksinäinen loppuelämä.
No miten ois treeni? Kuntosali? Hoida itsesi huippukuntoon niin et ole tasapaksu punkero