Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämän merkityksettömyys tuo päiviini pohjattoman tyhjyyden

Vierailija
30.05.2024 |

Uskon, että ilon ja muiden hyvältä tuntuvien tunteiden pitäisi tulla sisältäpäin sillä ohimenevä iloinen hetki esim. hyvä ateria on juurikin vain ohimenevä ja pintapuolinen. Sitten tulee taas tyhjyys. Teen mukavia asioita, mutta ne eivät tuo tyydytystä kuin hetkellisesti. Ja sitten nekin tuntuvat pinnallisilta. Mutta tämä maailma on pinnallinen ja materiaa... Yrittänyt olen paljon henkisiä apukeinoja kuten meditaatiota ja sun muuta. Arvostan elämää ja maailmassa on paljon kauneutta, mutta tuntuu siltä kuin en olisi löytänyt syytä elää. Mitä väliä, jos saavutan jotain hienoa? Se ei tuo ikuista onnea eikä poista tyhjyyttä.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhan minä jätän teille: minun rauhani sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö.

Johannes 14:27 FB38

https://bible.com/bible/365/jhn.14.27.FB38

Jeesus antaa perustavanlaatuisen rauhan, minkä myötä elämä ei tunnu tyhjältä vaikka voi välillä olla tylsää.

Joo, ei. Hienoa että olet löytänyt oman rauhasi, mutta älä messua uskomuksiasi heti ihmisille jotka etsivät itseään. Se ei ole oikein. Rauhaa.

Vastuullinen lähimmäinen jakaa hyvää sanomaa muillekin, varsinkin sellaisille jotka ovat sellaisen tarpeessa.

Vastuullinen ihminen miettii vakavasti myös vaihtoehtoa, että hän on saalistaja siinä missä muutkin, jotka haluavat opilleen useampia jakajia. Ei se tosiaan välttämättä ole oikein tyrkyttää ihmiselle omaa reseptiään.

Eikös ap halunnut kuulla muiden näkökantoja asiasta? Mut juu, tahdikkuus se pitää muistaa myös Jumalan valtakunnan työssä. 

Vierailija
42/77 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parahin ap, elämän tarkoitus on Jumalan tahdon mukainen elämä. 

Siispä Raamattu käteen ja siitä tavaamaan vaikka Markuksen tai Luukkaan evankeliumia. Tai lataa vaikka Raamattu kannesta kanteen -sovellus, jossa pastori Jukka Norvanto myös selittää että mitä missäkin kohdassa tarkoitetaan. 

Olen lukenut raamatun, muttei minusta tullut uskovaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki lapsia. Se on elämän tarkoitus. Jos ei ole tai et pysty, yritä synnyttää jotain muuta merkitystä tuovaa. Tee taidetta tai tiedettä. Auta muita. Mikä se nyt onkaan mistä löydät ei-pinnallisuutta. Ihan itsestäsi se on kiinni ja maailmankatsomuksestasi. Avarra maailmaasi niin löydät asioista syvyyttä.

Vierailija
44/77 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maailmankuva on kovin minä-keskeinen, niin se luo tuota tyhjyyden tunnetta.

Vierailija
45/77 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitää vain löytää jokin intohimo, jonka parissa puuhastella useita tunteja päivässä, ja muun ajan haaveilla, että pääsisi taas sen pariin. Siten elämä tuntuu mielekkäältä. Ei elämässä tarvitse saavuttaa yhtään mitään.

No miten tuo löytyy ?  

Jos olet niin passiivinen että tämäkin kysymys täytyy vakavissaan esittää, ehkä ongelmasi ei ole tekemisen ja mielekkyyden puute ja tyhjyyden täyttäminen mahdollisimman mielekkäillä sijaistoiminnoilla, vaan ennemmin kannattaisi selvittää, miksi olet niin passiivinen ja avuton. Eikö sinulta ole odotettu mitään? 

Olipa huono vastaus :( -eri

Vierailija
46/77 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parahin ap, elämän tarkoitus on Jumalan tahdon mukainen elämä. 

Siispä Raamattu käteen ja siitä tavaamaan vaikka Markuksen tai Luukkaan evankeliumia. Tai lataa vaikka Raamattu kannesta kanteen -sovellus, jossa pastori Jukka Norvanto myös selittää että mitä missäkin kohdassa tarkoitetaan. 

Olen lukenut raamatun, muttei minusta tullut uskovaista.

Sen tarkoitus ei ole tehdä kenestäkään uskovaista.

Vierailija
47/77 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla numerologia ja astrologia auttavat ymmärtämään tätä ihmeellistä maailmaa ja kertovat mitä minun on tarkoitus tehdä täälä : )  Jos kerrot syntymäaikasi, niin voin kertoa sinun life path -numeron. Noita elämän suunta-numeroita on siis 9 erilaista.

https://creativenumerology.com/life-path-number/

Vierailija
48/77 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen merkitystä elämällä pitäisi olla, kuka tuon elämän merkityksellisyys jankutuksen on keksinyt?

Minua henk.koht. ei kiinnosta elämän merkityksen pohtiminen minkään vertaa. Enemmän kiinnostaa miten tästä elämästä ylipäätään selviää ennen kuin kuolo korjaa. 

Onpa jännää, että jotakuta ei kiinnosta tuo asia yhtään kun itseäni kiinnostaa ihan hitosti :D

Vierailija
49/77 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihteet on keksitty juuri tuota oloa varten.

Tarkemmin sanottuna taikasienet :)

Vierailija
50/77 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmeen merkitystä elämällä pitäisi olla, kuka tuon elämän merkityksellisyys jankutuksen on keksinyt?

Minua henk.koht. ei kiinnosta elämän merkityksen pohtiminen minkään vertaa. Enemmän kiinnostaa miten tästä elämästä ylipäätään selviää ennen kuin kuolo korjaa. 

Onko selviäminen parempi pohdinnan aihe kuin merkityksellisyys.

Merkitys vs. selviäminen 

Vierailija
51/77 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
52/77 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan tunteen, mutta sen jälkeen kun hankin hevosen, olen ollut niin kiireinen, etten ehdi potea maailmantuskaa ja velloa kaiken merkityksettömyyden tunteessa. Kiireisenä on ihmiden hyvä olla! Hevosta en suosittele hankkimaan, mutta ehkäpä jonkun muun lemmikin, joka pakottaa rutiineihin ja aikatauluihin. 😊

Vierailija
53/77 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämän kestävä merkitys löytyy siitä, miten voi helpottaa kanssakulkijan elämää. 

En tiedä oikein tästäkään. Jaarittelematta omasta elämästäni nyt sen enempää, voin tiivistettynä sanoa, että omistin elämäni vakavasti sairaiden läheisteni auttamiseen. Nyt he ovat kuolleet, ja minä olen keski-ikäinen eikä minulla ole elämässäni juuri mitään.

En kadu, en toivo valintojani tekemättömiksi, mutta pakko myöntää, että en näe elämälläni oikein mitään pointtia. Ei ainakaan jaksaisi "uhrautua" enää lisää kanssakulkijoiden puolesta.

Varmaan näin jälkiviisaana ajatellen paras vaihtoehto olisi ollut kunnollinen tasapaino omasta elämänilosta ja muista huolehtimisen välillä.

Vierailija
54/77 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläkin elämä tuntuu nykyisin lähinnä ajan kuluttamiselta. Tapan aikaa kunnes aika tappaa minut!

Vierailija
55/77 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla numerologia ja astrologia auttavat ymmärtämään tätä ihmeellistä maailmaa ja kertovat mitä minun on tarkoitus tehdä täälä : )  Jos kerrot syntymäaikasi, niin voin kertoa sinun life path -numeron. Noita elämän suunta-numeroita on siis 9 erilaista.

Piti lukaista tämä pari kertaa, sillä olisin voinut itse kirjoittaa tuon tekstin, linkkeineen päivineen.

Minäkin tykkään tutkia astrologiaa ja numerologiaa, ne avartavat ja auttavat ymmärtämään itseä ja muita.

Myös parjattu Self help-kirjallisuus, jooga ja rauhoittuminen tuovat iloa ja lempeyttä elämääni. Suosittele kokeilemaan.

Vierailija
56/77 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Lapsena elämä vielä oli merkityksellistä mutta se loppui joskus teini-iässä. 

Vierailija
57/77 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti lukaista tämä pari kertaa, sillä olisin voinut itse kirjoittaa tuon tekstin, linkkeineen päivineen.

Minäkin tykkään tutkia astrologiaa ja numerologiaa, ne avartavat ja auttavat ymmärtämään itseä ja muita.

Myös parjattu Self help-kirjallisuus, jooga ja rauhoittuminen tuovat iloa ja lempeyttä elämääni. Suosittelen kokeilemaan.

Oi ihana! :D mikä sun life path on? :)  Itsellä se on tietoa janoava ja spirituaalinen 7, mikä ei varmaan yllätä!

Vierailija
58/77 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Uskon, että ilon ja muiden hyvältä tuntuvien tunteiden pitäisi tulla sisältäpäin sillä ohimenevä iloinen hetki esim. hyvä ateria on juurikin vain ohimenevä ja pintapuolinen. Sitten tulee taas tyhjyys. Teen mukavia asioita, mutta ne eivät tuo tyydytystä kuin hetkellisesti. Ja sitten nekin tuntuvat pinnallisilta. Mutta tämä maailma on pinnallinen ja materiaa... Yrittänyt olen paljon henkisiä apukeinoja kuten meditaatiota ja sun muuta. Arvostan elämää ja maailmassa on paljon kauneutta, mutta tuntuu siltä kuin en olisi löytänyt syytä elää. Mitä väliä, jos saavutan jotain hienoa? Se ei tuo ikuista onnea eikä poista tyhjyyttä"

Sinulla on harvinaisen hyvin nisut uunissa.

Olet tullut  tai tulossa elämässäsi vaiheeseen jossa tunnet tyhjyyttä, ja teetpä mitä hyvänsä, niin tyhjyyttä et voi paeta, etkä täyttää sitä pinnallisilla asioilla.

Nyt on aika pysähtyä ja kohdata tyhjyys ja jäädä tiedostamaan mitä tyhjyys sisältää.

Tässä vaiheessa on tärkeää ettei koeta millään tavalla lieventää tyhjyyden tunnetta vaan kohdata se mahdollisimman voimakkaana ja täyteläisenä

Jos siihen pystyt, niin tulet tietoiseksi sellaisen voiman olemassaolosta josta et ole ennen tiennyt sen olemassa olosta. Ja jos hyvin käy voi kohdata  ykseyden tilan joka on ennen kuin mitään on luotu.

Se on korkein tila mitä ihminen voi eläessään kohdata.

Vierailija
59/77 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläkin elämä tuntuu nykyisin lähinnä ajan kuluttamiselta. Tapan aikaa kunnes aika tappaa minut!

Tappavan nuolen tähtäämistä kohteeseen helpottaa tieto että kutakin kolmea voi tehdä vain yksi hengitys kerrallaan. Oleminen nykyhetkessä on se juju, sanoisi herra Tolle. Joku sanoi että Jeesuksen hengessä lepääminen. Sama juttu. Tiibetissä tietäjät kertoisivat että tietoisuuden lepääminen läsnäolossa on se juttu. Samoja juttuja eri nimillä.

Vierailija
60/77 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. Lapsena elämä vielä oli merkityksellistä mutta se loppui joskus teini-iässä. 

Sama. Aikuisena löysin sen uudestaan. Piti purkaa pois ja poisopetella kaikki huonot jutut. Heittää ne pois. Ensin piti tajuta että ne eivät olleet hyviä juttuja vaan huonoja juttuja. Aikanaan varmaan hyviä juttuja mutta vanhentuneina ne haisee. Heitämmehän pois banaaninkuoretkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan