Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintojani pilkattiin kadulla

Vierailija
30.05.2024 |

Minulla on isot rinnat ja tässä iässä ne eivät enää ole kiinteät. En käytä avonaisia, tiukkoja enkä läpinäkyviä paitoja, enkä voisi edes kuvitella kulkevani ilman rintaliivejä, mutta väkisinkin rintojen koon huomaa ja ne myös hölskyvät kävellessä helposti. Minulla oli päälläni aivan tavallinen, peittävä paitapusero ja sen alla tietysti liivit. Kuljin kadulla penkillä isuvien miesten ohi ja he kommentoivat halveksien "Naiset eivät oikein käytä rintaliivejä". Tämähän ei minun kohdallani edes ollut totta, minulla oli liivit ja aivan laadukkaat, tukevat sellaiset, mutta ilmeisesti en saisi edes kulkea kadulla häiritsemässä miesten esteettistä silmää roikkuvilla rinnoillani. Ja ilmeisesti näytän siltä, etten käytä rintaliivejä, vaikka käytän.

Luulivatko nämä miehet, että yritän keski-ikäisenä naisena epätoivoisesti esitellä rintojani tajuamatta, että olen miesten mielestä ruma ja vanha? En todellakaan yritä, enkä todellakaan kuvittele, että rintojani, tai minua, pidettäisiin hyvännäköisenä. Ja näinkö miehet yleisestikin luulevat? Että roikkuvarintainen keski-ikäinen nainen roikottaa rintojaan tahallaan ja luulee niiden houkuttelevan miehiä? Nämä miehet olivat sen verran sivistymättömiä, että kommentoivat ääneen, mutta näinkö te miehet yleisesti ajattelette?

Tämä tapaus aiheutti minulle todella suurta häpeää ja minusta tuntuu, etten kehtaa enää liikkua ulkona muuta kuin pakolliset menot. Minusta tuntuu nyt, että miehet katsovat minua inhoten, aiemmin en ole kiinnittänyt tähän huomiota, koska kuljen omissa ajatuksissani, en katsele ja arvioi muita enkä ole ajatellut, että joku katsoisi minua. Pienennysleikkaukseen ei ole varaa kun teen matalapalkkatyötä köyhyysrajalla ja julkiselta en saa leikkausta koska rinnat eivät ole niin isot, että niistä olisi terveydellistä haittaa. En ole myöskään ylipainoinen, joten laihdutus ei pienennä rintojani. Harkitsen transihmisten käyttämiä bindereitä, joilla rintoja saa pienennettyä vaikka itselläni kyse ei mistään transidentiteetistä olekaan, haluan vain häivyttää rintani näkyvistä. Onko joku nainen täällä kokeillut näitä ja saako niillä tosiaan isot rinnat litistettyä?

Kommentit (318)

Vierailija
61/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. On minunkin ulkonäköä arvosteltu ja pahiten 20-30v välillä ja huutelua ylipainosta ihan tuntemattomilta kun vaikka vain kioskilla kävi ja kun ravintolassa niin oli liian paksut jalat tai vaan muuten liian paksu ja olisi pitänyt pysyä kotona eikä lähtee poikkeavana sinne. Joo ja lähiomaisetkin syyllistyneet siihen.

55+ on jo niin paksu nahkainen tai hyvä itsetuntoinen ettei mikään arvostelu vaikuttaisi millään lailla. 😂 Nurattaisi vain.

Kun tarpeeksi kuulee arvostelua niin siihen turtuu eikä se enää tunnu yhtään miltään. Osaan sulkea korvani jos ei satu olemaan kännykän kuulokkeita mukana ja jos jotain vahingossa kuulisi.

Niin, eli naisen vastuu on ottaa henkinen väkivalta vastaan, yksin käsitellä se ja kasvattaa paksu nahka koska " miehet nyt eivät vain voi itselleen mitään ". 

Pitäiskö naisten myös kulkea tuolla ja kommentoida

Leikitään, että nuori tyttö tulee kohdelluksi huonosti netissä tai koulussa. Jos hyvää tarkoittavat alkavat puhua hänelle siitä, miten tyttöjä kohdellaan edelleen niin huonosti, niin kaikki huomio kiinnittyy hänen sukupuoleensa ja sukupuolelleen hän ei voi yhtään mitään. Tytön kiusaamiseen saattaa vaikuttaa joukko asioita, jotka selittävät sen. Jos kyse on normaalista ristiriitatilanteesta, niin aluksi voisi tutkia esimerkiksi osapuolten vuorovaikutustaitoja. Jos kyse on taas väkivallasta, niin syitä pitäisi etsiä väkivallan tekijästä, eikä uhrin sukupuolesta. On haitallista, jos naisia opetetaan pienestä pitäen olemaan uhreja tai tarkkailemaan asioita uhrin näkökulmasta. Tällainen ajatusmalli pitää naiset nimenomaan altavastaajina, koska uhrin asemasta on aika vaikeaa tehdä mitään.

...ja lapset voivat pahoin. Tytöt opetetaan olemaan uhreja. Pojat puolestaan opetetaan häpeään, kun heitä suoremmin tai epäsuoremmin pidetään huonoon käytökseen taipuvaisina. Aivan kuin pojissa olisi sisäsyntyinen tapa olla paskoja, josta pitäisi opetella pois. 

(Uhriasema ikään kuin oikeuttaa naiset puhumaan miehistä miten huvittaa)

Vierailija
62/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole ylpeä itsestäsi ja voit ajatella että olet aina yläpuolella tollasten älykääpiö äijien idi  ootti juttujen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilkeimmät kommentit olen kylläkin saanut toisilta naisilta. Miesten jutuille voi vain nauraa mutta naiset saattaa sivaltaa pahasti.

Vierailija
64/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei koskaan puhuta tästä ilmiöstä eli miehet solvaavat tuntemattomia naisia kaduila ja muuallakin. Taatusti tuntuu pahemmalta kuin viheltely tai hyvä p**se huutelut.

Öö, no jos ei sellaista tapahdu?

Tuskin nyt kukaan mies alkaa naisia yhtäkkiä solvaamaan.

No minua on solvattu useasti kadulla ja linja-autossa. Kammottavia kokemuksia.

Vierailija
65/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksei koskaan puhuta tästä ilmiöstä eli miehet solvaavat tuntemattomia naisia kaduila ja muuallakin. Taatusti tuntuu pahemmalta kuin viheltely tai hyvä p**se huutelut.

Kyllä sitä tapahtuu ja paljon. Moni nainen on kokenut tätä.

Vierailija
66/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö.

Ne miehet kyllä tykkäsivät rinnoistasi, nauttisit itsekin siitä, että sinulla on isot rinnat.

Monet naiset tuskailevat sitä, kun heillä ei ole minkäänlaisia rintoja, tai sitten A/B kupin lähes mitättömät.

Sairasta toisen kokemuksen vähättelyä!!!!

Naisen rinnat eivät ole sitä varten olemassa että miehet niistä tykkäisivät tai jättäisivät tykkäämättä. 

Mulla E-kupin rinnat leikattiin B-kuppiin julkisella kun nännin ja kainalokuopan välinen etäisyys oli niin suuri ja roikkuvat rinnat aiheuttivat ihottumaa ja niska-hartiavaivoja. Olkapäät olivat kääntyneet sisäänpäin jne. 

Patologin kirjauksen mukaan syynä oli rintarauhasen liikakasvu ja sitä kudosta oli suurin osa, ei rasvaa, niin kuin moni luuli. Olen myös lihonut leikkauksen jälkeen, mutta rinnat pysyneet pieninä koska syynä niiden kokoon ei ollut rasva vaan se rauhaskudos joka oli villiintynyt lapsen rintaruokinnan seurauksena kasvamaan liikaa. 

Ei tarvitse enää särkylääkettä ja lihaskipuvoiteita koko ajan niin kiittää siltä osin koko elimistö ja kukkaro. Eikä rintaliivien olkaimet aiheuta enää hiertymiä jne. 

Ei voisi vähempää kiinnostaa toisten mielipide kun kyseessä oma terveys. Sitä eivät huutelijat koskaan näköjään ymmärrä. 

Tsemppiä AP! 

Vierailija
67/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän kaikki nähdään nykyään seksuaalisena häirintänä, sitä enemmän naiset tarjoavat itseään näytille. Naisten mielestä se on voimaantumista, kun esitellään itseä puolialasti tai myydään kroppaa jossain OF.ssa. Ihan samaa miesten miellyttämistä se on kuin aina.

Ei, vain pieni osa naisista tekee tuota. Ja koska muutama mätä omena sitä tekee saa muut naiset kärsiä samalla kun nuo mädät kerää rahat pois tyhmiltä miehiltä.

Vierailija
68/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aloittaja, ja tästä olen kyllä eri mieltä, että ahdistelu olisi vähemmän pahalta tuntuvaa. Ihan jo siksi, että ahdistelun kohteena joutuu pelkäämään seksuaalista väkivaltaa. Ahdistellut ovat myös nuoria ja siksikin haavoittuvassa asemassa.

Mutta pahalta se pilkkaaminenkin tuntuu. Ei kai koskaan tule sellaista aikaa, että miehet antaisivat naisten olla ihan vain rauhassa.

Vierailija
69/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilkeimmät kommentit olen kylläkin saanut toisilta naisilta. Miesten jutuille voi vain nauraa mutta naiset saattaa sivaltaa pahasti.

Minulla on päinvastainen kokemus. Jo teininä koettu.

Vierailija
70/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ihailisin upeita rintojasi

Vierailija
71/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään nimessä kannata mennä aukomaan päätä tuollaisille huligaaneille. Pahimmassa tapauksessa voit saada puukosta. Kävelet vain ohi ja ole välittämättä moisista.

Ruotsissa vasta joku perheenisä ammuttiin, koska vastasi huuteluun.

Vierailija
72/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin on isot ja olisin kuullut tuollaista jonkun sanovan olisin mennyt kysymään kaivaako herrasmies verta nenästään? Pienistä en pelästy ja tietäähän sen jos niitä herrasmiehiä oli pari tai muutama niin joukossa se tyhmyys tiivistyy. 

Kyse on aikuisista, ei pikkupojista. " Joukossa tyhmyys tiivistyy " ei ole aikuiselta enää mikään käypä selitys omalle toiminnalle. 

Aikuinen kaipaa edunvalvojaa ja holhousta jos ei kykene hillitsemään käytöstään itsenäisesti. 

Vierailija
73/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. On minunkin ulkonäköä arvosteltu ja pahiten 20-30v välillä ja huutelua ylipainosta ihan tuntemattomilta kun vaikka vain kioskilla kävi ja kun ravintolassa niin oli liian paksut jalat tai vaan muuten liian paksu ja olisi pitänyt pysyä kotona eikä lähtee poikkeavana sinne. Joo ja lähiomaisetkin syyllistyneet siihen.

55+ on jo niin paksu nahkainen tai hyvä itsetuntoinen ettei mikään arvostelu vaikuttaisi millään lailla. 😂 Nurattaisi vain.

Kun tarpeeksi kuulee arvostelua niin siihen turtuu eikä se enää tunnu yhtään miltään. Osaan sulkea korvani jos ei satu olemaan kännykän kuulokkeita mukana ja jos jotain vahingossa kuulisi.

Niin, eli naisen vastuu on ottaa henkinen väkivalta vastaan, yksin käsitellä se ja kasvattaa paksu nahka koska " miehet nyt eivät vain voi itselleen mitään ". 

Pi

Leikitään, että nuori tyttö tulee kohdelluksi huonosti netissä tai koulussa. Jos hyvää tarkoittavat alkavat puhua hänelle siitä, miten tyttöjä kohdellaan edelleen niin huonosti, niin kaikki huomio kiinnittyy hänen sukupuoleensa ja sukupuolelleen hän ei voi yhtään mitään. Tytön kiusaamiseen saattaa vaikuttaa joukko asioita, jotka selittävät sen. Jos kyse on normaalista ristiriitatilanteesta, niin aluksi voisi tutkia esimerkiksi osapuolten vuorovaikutustaitoja. Jos kyse on taas väkivallasta, niin syitä pitäisi etsiä väkivallan tekijästä, eikä uhrin sukupuolesta. On haitallista, jos naisia opetetaan pienestä pitäen olemaan uhreja tai tarkkailemaan asioita uhrin näkökulmasta. Tällainen ajatusmalli pitää naiset nimenomaan altavastaajina, koska uhrin asemasta on aika vaikeaa tehdä mitään.

...ja lapset voivat pahoin. Tytöt opetetaan olemaan uhreja. Pojat puolestaan opetetaan häpeään, kun heitä suoremmin tai epäsuoremmin pidetään huonoon käytökseen taipuvaisina. Aivan kuin pojissa olisi sisäsyntyinen tapa olla paskoja, josta pitäisi opetella pois. 

(Uhriasema ikään kuin oikeuttaa naiset puhumaan miehistä miten huvittaa)

Pojat on poikia sanonta on kamala ja sen varjolla sallitaan pojille kaikenlainen pahanteko. Kirjoituksissa on sanottu, että huonosti käyttäytyvät pojat ja miehet nojaavat tuohon sanontaan?! Itse törmäsin kyseiseen kirosanaan koulussa naisopettajan suusta, kun olin koululla selvittämässä lapseeni liittyvää asiaa. Pojat ovat aivottomina otuksia, jotka eivät mahda itselleen eikä käytökselleen mitään?!

Olen ehkä ollut sitten onnekas nainen, sillä omassa elämässäni eivät miehet ole kuitanneet käytöstään sanonnalla pojat on poikia. Minut kasvattaaneet miehet, minun veljeni, sekä kaikki entiset seurustelukumppanini sekä nykyinen aviomieheni ovat, aivan kuten minäkin naisena, ottaneet vastuun omista tekemisistään. Mitään ei ole kuittailtu sanonnoilla tai muillakaan lieventävillä asianhaaroilla.

Vierailija
74/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on solvattu jo koulusta lähtien.

Vierailija
75/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskoja ukkoja, älä välitä vaan kulje ylpeänä itsestäsi, vastaan tulee mies joka katsoo sinua ihaillen. 

Vierailija
76/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään nimessä kannata mennä aukomaan päätä tuollaisille huligaaneille. Pahimmassa tapauksessa voit saada puukosta. Kävelet vain ohi ja ole välittämättä moisista.

Ruotsissa vasta joku perheenisä ammuttiin, koska vastasi huuteluun.

Älä jaksa olla lapsellinen!

Vierailija
77/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ilkeää noilta miehiltä. Silti, ole tyytyväinen jos ongelmasi on tätä luokkaa. Tsemppiä.

Aloittajan (satutädin) ongelma ei ole nuo miehet vaan hän itse. Aikuisuus ei ole paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella. Aikuisuus on vastuuta. Sua kohdellaan just niin kuin annat itseäsi kohdeltavan. 

Miten minä annoin noiden miesten kommentoida ulkonäköäni? Miten olisin voinut sen estää? Jos kerran aikuisena niin pystyy tekemään. Eli ihan konkreettinen neuvo, miten voin estää sen, että joku solvaa ulkonäköäni kadulla? En saa rintojani irti eikä näkymättömyysviittaa ole vielä keksitty.

Vierailija
78/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua on solvattu jo koulusta lähtien.

Samoin. Solvaukset tuli ihmisiltä, jotka nyt vaan sattuivat olemaan sukupuoleltaan joko tyttöjä tai  poikia. 

Tämä on varmasti modernien feministiaktivistien mielestä 1 000 kertaa kuultua näsäviisautta, mutta silti päähäni ei mahdu, että jos ihmisen voi väärinsukupuolittaa, niin millä oikeudella te voitte sukupuolittaa yhtään ketään? Kun te puhutte miehistä, niin oletteko te käyneet oikeinsukupuolittamassa kaikki, kenestä puhutte?

Vierailija
79/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jotkut juopot on jotain huudelleet, tapahtui varsinkin ollessani nuorempi, vastasin aina jotain tyyliin "munasi taitaa olla yhtä pieni kuin aivosi", tai  "menkää nyt kusettamaan prinssinakkejanne muualle " tai mitä minimunat täällä istuu ihmisten  ilmaa pilaamassa " tai  "ehkä sinun kannattaa lopettaa kokonaan uloshengitys, haisee niin s..nan pahalle"  tms. Yleensä kannattaa harjoitella pari fraasia valmiiksi ja viittaus elimen kokoon tai löyhkäävään olemukseen hiljentää joskus hetkeksi. 

Tai sitten vaan pieraista ohittaessa, jos onnistuu.

Vierailija
80/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

älä ole tuommoinen erityisherkkä. tuskin edes puhuivat sinusta ja vaikka olisivat puhuneet, niin älä välitä. eivät ne miehet sinua muista enää 5s päästä, kun olet kävellyt ohitse.

Sehän tässä olikin tärkeintä että muistavatko miehet AP:n enää jatkossa ja mitä miehet hänestä ylipäätään ajattelevat. 

Hei mäkin meen vain haukkumaan jonkun randomin ulkonäköä kadulla ja sit kun hän loukkaantuu sanon, että älä välitä, en mä sua kohta enää muista. 

Siis ihan oikeasti mitä ihmettä?!

Miten on näin vaikeaa joillekin tajuta, että vieraiden ihmisten ulkonäköä ei ole sopivaa kommentoida ja on täysin inhimillistä että sellaisen kohteeksi joutuminen on ahdistava ja epämiellyttävä kokemus? Eikä sellaista pitäisi joutua kenenkään kohtaamaan.