Rintojani pilkattiin kadulla
Minulla on isot rinnat ja tässä iässä ne eivät enää ole kiinteät. En käytä avonaisia, tiukkoja enkä läpinäkyviä paitoja, enkä voisi edes kuvitella kulkevani ilman rintaliivejä, mutta väkisinkin rintojen koon huomaa ja ne myös hölskyvät kävellessä helposti. Minulla oli päälläni aivan tavallinen, peittävä paitapusero ja sen alla tietysti liivit. Kuljin kadulla penkillä isuvien miesten ohi ja he kommentoivat halveksien "Naiset eivät oikein käytä rintaliivejä". Tämähän ei minun kohdallani edes ollut totta, minulla oli liivit ja aivan laadukkaat, tukevat sellaiset, mutta ilmeisesti en saisi edes kulkea kadulla häiritsemässä miesten esteettistä silmää roikkuvilla rinnoillani. Ja ilmeisesti näytän siltä, etten käytä rintaliivejä, vaikka käytän.
Luulivatko nämä miehet, että yritän keski-ikäisenä naisena epätoivoisesti esitellä rintojani tajuamatta, että olen miesten mielestä ruma ja vanha? En todellakaan yritä, enkä todellakaan kuvittele, että rintojani, tai minua, pidettäisiin hyvännäköisenä. Ja näinkö miehet yleisestikin luulevat? Että roikkuvarintainen keski-ikäinen nainen roikottaa rintojaan tahallaan ja luulee niiden houkuttelevan miehiä? Nämä miehet olivat sen verran sivistymättömiä, että kommentoivat ääneen, mutta näinkö te miehet yleisesti ajattelette?
Tämä tapaus aiheutti minulle todella suurta häpeää ja minusta tuntuu, etten kehtaa enää liikkua ulkona muuta kuin pakolliset menot. Minusta tuntuu nyt, että miehet katsovat minua inhoten, aiemmin en ole kiinnittänyt tähän huomiota, koska kuljen omissa ajatuksissani, en katsele ja arvioi muita enkä ole ajatellut, että joku katsoisi minua. Pienennysleikkaukseen ei ole varaa kun teen matalapalkkatyötä köyhyysrajalla ja julkiselta en saa leikkausta koska rinnat eivät ole niin isot, että niistä olisi terveydellistä haittaa. En ole myöskään ylipainoinen, joten laihdutus ei pienennä rintojani. Harkitsen transihmisten käyttämiä bindereitä, joilla rintoja saa pienennettyä vaikka itselläni kyse ei mistään transidentiteetistä olekaan, haluan vain häivyttää rintani näkyvistä. Onko joku nainen täällä kokeillut näitä ja saako niillä tosiaan isot rinnat litistettyä?
Kommentit (318)
Vierailija kirjoitti:
Olet selvästi mies. Yksikään nelikymppinen nainen ei kuvailisi itseään vanhaksi ja rumaksi (ainakaan ikänsä takia) ja ihmisen elinkaareen suhteutettuna tuon ikäinen elää aikuisiän parhaita vuosia.
Tällä palstalla on tänään ollut poikkeuksellisen monta rintoihin liittyvää aloitusta, oletteko huomanneet? Kaikki siitä näkökulmasta, kuinka aloittajaa naisena jotenkin hävettää tai kuinka hänen ainakin tulisi hävetä. Oma lukunsa tuo "pro-tip" keskustelu, jonka aloittaja ei edes viitsi teeskennellä olevansa nainen.
Ylilaudalla hiljainen päivä?
Saman huomasin jo aamusta. Joku palstan mielisairaista pakkohoitoon kuuluvista on ottanut teemakseen haukkua naisten rintoja. Harmi että tällä palstalla on niin huono moderointi, ja ettei näitä tapauksia saada oikeasti sinne telkien taakse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet selvästi mies. Yksikään nelikymppinen nainen ei kuvailisi itseään vanhaksi ja rumaksi (ainakaan ikänsä takia) ja ihmisen elinkaareen suhteutettuna tuon ikäinen elää aikuisiän parhaita vuosia.
Tällä palstalla on tänään ollut poikkeuksellisen monta rintoihin liittyvää aloitusta, oletteko huomanneet? Kaikki siitä näkökulmasta, kuinka aloittajaa naisena jotenkin hävettää tai kuinka hänen ainakin tulisi hävetä. Oma lukunsa tuo "pro-tip" keskustelu, jonka aloittaja ei edes viitsi teeskennellä olevansa nainen.
Saman huomasin jo aamusta. Joku palstan mielisairaista pakkohoitoon kuuluvista on ottanut teemakseen haukkua naisten rintoja. Harmi että tällä palstalla on niin huono moderointi, ja ettei näitä tapauksia saada oikeasti sinne telkien taakse.
Toivottavasti edes poliisi seuraa näitä vihamielisiä ja nuppivikaisia tapauksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman huomasin jo aamusta. Joku palstan mielisairaista pakkohoitoon kuuluvista on ottanut teemakseen haukkua naisten rintoja. Harmi että tällä palstalla on niin huono moderointi, ja ettei näitä tapauksia saada oikeasti sinne telkien taa
Harmi että poliisilla ja mielenterveyspuolella on niin vähäiset määrärahat. Nämä ihmiset kuuluisi sulkea johonkin yhteiskuntaa häiritsemästä.
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, moni nainen kokee kehohäpeää. Miksiköhän? Naisten kehoja häpäistään jatkuvasti tälläkin palstalla, kuinka rumasti täälläkin jopa itse nelikymppisiä naisia vanhemmat miehet parjaavat keski-ikäisten naisten ulkonäköä. Onko ihme jos vanhemmat naiset eivät pysty näkemään itseään kauniina vaan uskovat sen mitä heistä sanotaan, mitä koko kulttuuri heille toitottaa: että ikääntyessään naisesta tulee vastenmielinen. Ja sehän se vasta suututtaakin jos nainen, siinä iässä kun miehet pitävät häntä jo rumana, on itse sitä mieltä, että on kaunis. Sitähän pidetään lähes rikoksena, että nainen luulee olevansa hyvännäköinen vaikka ei ole.
Täällä on rinta-aloituksia aina ja jotkut myös nostavat vanhoja ketjuja kun tulee joku aloitus samasta aiheesta.
Tietenkin kehtaat.
Ohitit lauman ääliöitä, joita olisit voinut kommentoida yhtä karusti. Olit fiksu, etkä tehnyt niin.
Siltä varalta, ettei tämä ole trolli.
Nelikymppinen nainen ei ole vanha, vaan keski-ikäinen. Todennäköisesti alle puolessavälin elämänkaartaan, joten puolet on vielä jäljellä nautittavaksi, juuri sellaisena kuin olemme! Joten turha hävetä joutavia.
Meitä tämän ikäisiä naisia on paljon ja olemme hyviä juuri näin. Jokainen valittaja hävetköön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatella, moni nainen kokee kehohäpeää. Miksiköhän? Naisten kehoja häpäistään jatkuvasti tälläkin palstalla, kuinka rumasti täälläkin jopa itse nelikymppisiä naisia vanhemmat miehet parjaavat keski-ikäisten naisten ulkonäköä. Onko ihme jos vanhemmat naiset eivät pysty näk
Ja sitten miehet itkee kun naiset haluavat elää yksin ilman miehiä. Kuka sitä nyt jatkuvaa henkistä väkivaltaa haluaa kokea. Olkoot miehet ihan ansaitusti yksinäisyysepidemioissaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä enemmän kaikki nähdään nykyään seksuaalisena häirintänä, sitä enemmän naiset tarjoavat itseään näytille. Naisten mielestä se on voimaantumista, kun esitellään itseä puolialasti tai myydään kroppaa jossain OF.ssa. Ihan samaa miesten miellyttämistä se on kuin aina.
10 +
Juuri näin 👍
Vierailija kirjoitti:
Ai niinku soitat poliisille että noi haukkuu mun tissejä? Varmaan poliisitki nauraa!
Kyllä niillä on tärkeämpääkin tekemistä ku paapoa herkkänahkaista kaikesta mielensäpahoittajaa.
Älyttömiä kommentteja joillakin. Jokaisen vanhemman pitäisi opettaa jo pienelle lapselle, että toisia ihmisiä kohdellaan kauniisti. Se kuuluu kasvatukseen, joka valitettavasti on monelle vanhemmalle ihan tuntematon asia.
Ei tarvitse ihmetellä, mistä niitä koulukiusaajia tulee, kun aikuiset miehet rääkyvät typeriä kommentteja naisten ulkonäöstä ja täällä palstalla kannustuskuoro ulisee mukana.
Tässä maailmassa on monenmoista ihmistä, ootko huomannu. Pahiksia ja hyviksiä ja taviksia. Kaikkea ei tarvii ottaa niin raskaasti, pitää oppia myös sivuuttamaan huonot jutut.
Vierailija kirjoitti:
Mistä on vanhat naiset tehty? Väkeväst pissist, riippuvast tissist. Niistä on vanhat naiset tehty.
Miehet pikku pilist ja vitjamunist.
Niistä on vanhat miehet tehty🤭
Mullakin on isot tissit joita on vaikea peittää. Oon opetellut kävelemään niin ettei ne hölsky, se ei ole vaikeaa. Haluan mahd. vähän huomiota niille ja itselleni.
Luulisi että näin 20-luvulla osattaisiin jo pitää mölyt mahassa ja olla arvostelematta toisten ulkonäköä ääneen, niin naiset kuin miehetkin. Se kun ei ole oikeasti vaikeaa. Lapsetkin oppii sen helposti.
Vierailija kirjoitti:
Mullakin on isot tissit joita on vaikea peittää. Oon opetellut kävelemään niin ettei ne hölsky, se ei ole vaikeaa. Haluan mahd. vähän huomiota niille ja itselleni.
Luulisi että näin 20-luvulla osattaisiin jo pitää mölyt mahassa ja olla arvostelematta toisten ulkonäköä ääneen, niin naiset kuin miehetkin. Se kun ei ole oikeasti vaikeaa. Lapsetkin oppii sen helposti.
Wau, kuulostat todella kauniin viehkeältä naisolennolta! Jos olet keski-ikäinen ja sinkku, niin lähdetkö syömään jäätelöä kanssani ja käymään kirjastossa, jossa on yleensä viileämpää kesähelteellä?
Jätä tuollaiset katujen penkeillä istuvat mölisijäkommentoijasiat omaan arvottomuuteensa.