Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintojani pilkattiin kadulla

Vierailija
30.05.2024 |

Minulla on isot rinnat ja tässä iässä ne eivät enää ole kiinteät. En käytä avonaisia, tiukkoja enkä läpinäkyviä paitoja, enkä voisi edes kuvitella kulkevani ilman rintaliivejä, mutta väkisinkin rintojen koon huomaa ja ne myös hölskyvät kävellessä helposti. Minulla oli päälläni aivan tavallinen, peittävä paitapusero ja sen alla tietysti liivit. Kuljin kadulla penkillä isuvien miesten ohi ja he kommentoivat halveksien "Naiset eivät oikein käytä rintaliivejä". Tämähän ei minun kohdallani edes ollut totta, minulla oli liivit ja aivan laadukkaat, tukevat sellaiset, mutta ilmeisesti en saisi edes kulkea kadulla häiritsemässä miesten esteettistä silmää roikkuvilla rinnoillani. Ja ilmeisesti näytän siltä, etten käytä rintaliivejä, vaikka käytän.

Luulivatko nämä miehet, että yritän keski-ikäisenä naisena epätoivoisesti esitellä rintojani tajuamatta, että olen miesten mielestä ruma ja vanha? En todellakaan yritä, enkä todellakaan kuvittele, että rintojani, tai minua, pidettäisiin hyvännäköisenä. Ja näinkö miehet yleisestikin luulevat? Että roikkuvarintainen keski-ikäinen nainen roikottaa rintojaan tahallaan ja luulee niiden houkuttelevan miehiä? Nämä miehet olivat sen verran sivistymättömiä, että kommentoivat ääneen, mutta näinkö te miehet yleisesti ajattelette?

Tämä tapaus aiheutti minulle todella suurta häpeää ja minusta tuntuu, etten kehtaa enää liikkua ulkona muuta kuin pakolliset menot. Minusta tuntuu nyt, että miehet katsovat minua inhoten, aiemmin en ole kiinnittänyt tähän huomiota, koska kuljen omissa ajatuksissani, en katsele ja arvioi muita enkä ole ajatellut, että joku katsoisi minua. Pienennysleikkaukseen ei ole varaa kun teen matalapalkkatyötä köyhyysrajalla ja julkiselta en saa leikkausta koska rinnat eivät ole niin isot, että niistä olisi terveydellistä haittaa. En ole myöskään ylipainoinen, joten laihdutus ei pienennä rintojani. Harkitsen transihmisten käyttämiä bindereitä, joilla rintoja saa pienennettyä vaikka itselläni kyse ei mistään transidentiteetistä olekaan, haluan vain häivyttää rintani näkyvistä. Onko joku nainen täällä kokeillut näitä ja saako niillä tosiaan isot rinnat litistettyä?

Kommentit (318)

Vierailija
81/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, eli naisen vastuu on ottaa henkinen väkivalta vastaan, yksin käsitellä se ja kasvattaa paksu nahka koska " miehet nyt eivät vain voi itselleen mitään ". 

Pitäiskö naisten myös kulkea tuolla ja kommentoida ääneen jokaisen vastaantulijan ulkonäköä ja vaatia miehiltä ja kaikilta että kasvattaisivat paksun nahan, onhan sitä jokaisella mielipiteenvapaus? 

Silloin nainen saisi heti hullun leiman. Miestä ei hulluna pidetä vaan kyseessä lienee perusoikeus, koska nainen ei ole ihminen ollenkaan vaan esine joka nyt sattuu lipumaan ohi ja sitä voi kommentoida ääneen niin kuin vaikka ohi ajavaa autoa. 

Kyllä jokaisella on vastuu omasta käytöksestä ja pitäisi olla vastuu myös sen seurauksista eikä niin että uhri paikkaa haavansa ja jatkaa eteenpäin valmiina uusiin iskuihin. 

Kyllä, koska me ei voida muita ihmisiä muuttaa yhtään muuksi mitä ne ovat muuta kuin itseään voi kasvattaa välittämättä niistä yhtään mitään. Eihän koulu ja työpaikkakiusaajillakaan ole mitään vastuuta mitä ne aiheuttavat uhrille mutta sitten kun tuleekin heille itselleen vastoinkäymisiä niin niillä ei olekkaan selviytymiskeinoja mitään.

Niin pitäisi olla mutta ei tämä elämä vaan mene niin että voi vaan toivoa että pitäisi olla kun ei ole. Ei me valitettavasti eletä sellaisessa unelmamaailmassa jossa jokaisella on vastuu omasta käytöksestä vaan eletään julmimmassa ulkonäkökeskeisimmässä maailmassa mitä voi vaan olla.

Vierailija
82/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän kaikki nähdään nykyään seksuaalisena häirintänä, sitä enemmän naiset tarjoavat itseään näytille. Naisten mielestä se on voimaantumista, kun esitellään itseä puolialasti tai myydään kroppaa jossain OF.ssa. Ihan samaa miesten miellyttämistä se on kuin aina.

On totta, että naisia esineellistetään nyt enemmän kuin koskaan ja sen tekevät naiset ihan itse, mutta ei se oikeuta ketään huonoon käytökseen. 

Tämä teema tuo mieleeni raiskausuutiset ja niin sanotun lutkamarssin. Ilmiö lähti liikkeelle kymmenisen vuotta sitten torontolaisen poliisin kommentoitua mediassa, että naisten tulisi välttää liian "huorahtavaa" pukeutumista. Lutkamarssi oli kohtuuttoman raju ja vihamielinen reaktio poliisin mitä ilmeisimmin hyväntahtoiseen ja naisille osoitettuun kehotukseen toimia harkitsevasti ja siten pyrkiä ennaltaehkäisemään heidän joutumistaan uhkaaviin tilanteisiin. Poliisin kommentin kuitenkin katsottiin sotivan naisten itsemääräämisoikeutta vastaan, jota mikään sosiaalinen normisto ei saisi nykymaailmassa rajoittaa. Itse marssiin suhtaudun laimean huvittuneesti. Oikeastaan on minulle yhdentekevää, jos joku nainen haluaa esitellä nännipihojaan julkisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet kuvittelevat, että naiset ovat olemassa heitä varten ei itsenäisiä ihmisiä. Saa arvostella suuntaan ja toiseen. Odotetaan palveluja keittiöstä makuuhuoneeseen. Ja liian vahvatahtoiset ja itsenäiset naiset ovat sitten lesoja tai vasureita. Ja kaikki tämä kun on mies ja etuoikeutettu, tai nii  he kuvittelevat. Naisviha Suomessa on valtava ja sitä yrititetään peittää puheilla tasa-arvosta.

Ei pahalla, mutta tarvitset apua.

Ei pahalla mutta itse tarvitset silmälasit ja kuulolaitteen. 

Voi olla ettei nekään riitä.

Vierailija
84/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se Lumikki laulu meni?  "Lumikin äiti muori kotiinsa palasi marttojen illan vietosta.... Hei juu ja vaai niin mutta kato noita riippurintoja.  Mistä löytyisi koko biisi?

Olet kuullut väärin! Se säkeistö menee että:  "mutta kato noita imppa-mulukkuja..."

Vierailija
85/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ilkeää noilta miehiltä. Silti, ole tyytyväinen jos ongelmasi on tätä luokkaa. Tsemppiä.

Aloittajan (satutädin) ongelma ei ole nuo miehet vaan hän itse. Aikuisuus ei ole paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella. Aikuisuus on vastuuta. Sua kohdellaan just niin kuin annat itseäsi kohdeltavan. 

Miten minä annoin noiden miesten kommentoida ulkonäköäni? Miten olisin voinut sen estää? Jos kerran aikuisena niin pystyy tekemään. Eli ihan konkreettinen neuvo, miten voin estää sen, että joku solvaa ulkonäköäni kadulla? En saa rintojani irti eikä näkymättömyysviittaa ole vielä keksitty.

Älä jaksa olla lapsellinen. Mistä olet saanut sen käsityksen, että maailma voi vaatia ettei kukaan koskaan tee mitään väärin? Ja unohda jo ne rintasi! Ne eivät määrittele sinua millainen olet ihmisenä vaan se miten toimit kun sinua kohdellaan huonosti. 

Vierailija
86/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilkeimmät kommentit olen kylläkin saanut toisilta naisilta. Miesten jutuille voi vain nauraa mutta naiset saattaa sivaltaa pahasti.

Minulla on päinvastainen kokemus. Jo teininä koettu.

Kaikin mokomin. Minullakin on jo teinistä asti kokemusta naisten ilkeydestä. Miesten heitot on niihin verrattuna ollut ihan kevyttä kamaa.

Vierailija
87/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä ihmisillä puuttuvat käytöstavat. Vieraille ei huudella, piste.

Opetelkaa käyttäytymään.

Tää on ainoa järkevä kommentti tähän asiaan. 

Huomion arvoista on se, että moni hyvää tarkoittavakin kommentti keskittyy siihen että AP:n tulisi kasvattaa henkistä pääomaansa ja tehdä sitä sun tätä kestääkseen vastaavat tilanteet jatkossa paremmin. 

Olennainen huomio siis on, että yhteisö hyväksyy väistämättömänä, että huutelua nyt vain on ja sitä pitää opetella sietämään ja siihen pitää varustautua milloin keksimällä nasevia vastaheittoja, milloin milläkin joogalla. 

Oikeasti tehokkainta olisi tiukasti yhtenä rintamana osoittaa että yhteisö ei hyväksy ohikulkijoille huutelua ja muiden ulkonäön kommentointia. 

Asiaa vähättelevät kommentit antaa huutelijoille varmistusta että niin voi jatkossakin toimia ja suurin osa sivullisista ajattelee, että on kohteen velvollisuus oppia sulkemaan niiltä korvansa paremmin. 

Vierailija
88/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minähän olin kuvitellut olevani tässä iässä näkymätön, että minuun ei kiinnitettäisi mitään huomiota. Mutta ilmeisesti en ole, vaan minua paheksutaan ja pidetään ällöttävän näköisenä.

No näinhän se on miehilläkin, mieshän muuttuu iljettäväksi setämieheksi heti kun ei enää viehätä naisia.

Vierailija
89/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä enemmän kaikki nähdään nykyään seksuaalisena häirintänä, sitä enemmän naiset tarjoavat itseään näytille. Naisten mielestä se on voimaantumista, kun esitellään itseä puolialasti tai myydään kroppaa jossain OF.ssa. Ihan samaa miesten miellyttämistä se on kuin aina.

On totta, että naisia esineellistetään nyt enemmän kuin koskaan ja sen tekevät naiset ihan itse, mutta ei se oikeuta ketään huonoon käytökseen. 

Tämä teema tuo mieleeni raiskausuutiset ja niin sanotun lutkamarssin. Ilmiö lähti liikkeelle kymmenisen vuotta sitten torontolaisen poliisin kommentoitua mediassa, että naisten tulisi välttää liian "huorahtavaa" pukeutumista. Lutkamarssi oli kohtuuttoman raju ja vihamielinen reaktio poliisin mitä ilmeisimmin hyväntahtoiseen ja naisille osoitettuun kehotukseen toimia harkitsevasti ja siten pyrkiä ennaltaehkäisemään heidän joutumistaan uhkaav

Ap ei esitellyt niille miehille nännipihojaan. Älytön kommentti sinulta.

Vierailija
90/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se Lumikki laulu meni?  "Lumikin äiti muori kotiinsa palasi marttojen illan vietosta.... Hei juu ja vaai niin mutta kato noita riippurintoja.  Mistä löytyisi koko biisi?

Aika epäempaattista reagoida vitsailulla kun toinen on selvästi ahdistunut tilanteessa. Tyypillinen reaktio, vähätellään ja heitetään koko juttu vitsiksi. 

Huutelijat saavat pontta jatkaa käytöstään. 

Vierailija
91/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa olla, läpi pään vain tollaset jutut. Keskittykää elämästä nauttimiseen! Herneet pois nenästä.

Vierailija
92/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit näyttänyt niille tissit ja sen jälkeen käskenyt vetään käteen. Se isku munille annetaan heti! Se on turha parkua ettei herrasmiehiä ole, jos ei osaa vaatia arvoistaan kohtelua.

Tähän kyseiseen epäasialliseen kommentointiin liittyy kaksi asiaa, jotka on syytä pitää erillään. A) Se, mitä tällainen huutelu paljastaa yleisestä ilmapiiristä. B) Miten tällaiseen huuteluun kannattaa reagoida. Yleensä huutelun kohde ei kykene reagoimaan kuin korkeintaan viiveellä, koska tapahtuma tulee hänelle yllätyksenä. 

Vierailija
93/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tämä tapahtui vuonna 1984?

Vierailija
94/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä välii mitä joku urpo letkauttelee!

Vierailija
95/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli ilkeää noilta miehiltä. Silti, ole tyytyväinen jos ongelmasi on tätä luokkaa. Tsemppiä.

Aloittajan (satutädin) ongelma ei ole nuo miehet vaan hän itse. Aikuisuus ei ole paikka, johon ihmiset tulevat esittämään joululahjalistoja siitä, kuinka muiden heitä pitäisi kohdella. Aikuisuus on vastuuta. Sua kohdellaan just niin kuin annat itseäsi kohdeltavan. 

Miten minä annoin noiden miesten kommentoida ulkonäköäni? Miten olisin voinut sen estää? Jos kerran aikuisena niin pystyy tekemään. Eli ihan konkreettinen neuvo, miten voin estää sen, että joku solvaa ulkonäköäni kadulla? En saa rintojani irti eikä näkymättömyysviittaa ole vielä keksitty.

Älä jaksa olla lapsellinen. Mistä olet saanut sen käsityksen, että m

En ole ap mutta minulla oli tapana olla vain hiljaa kun minua jo teininä kohdeltiin huonosti. Se johti siihen että ne pojat kohtelivat vielä huonommin ja opettajat eivät sanoneet yhtään mitään vaikka sitä tapahtui kesken tunnin. Sinäkin saisit oikein ajatuksella miettiä mitä sinä tänne kirjoitat.

Vierailija
96/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetuntoa, itsetuntoa kasvattamaan!

Vierailija
97/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet kuvittelevat, että naiset ovat olemassa heitä varten ei itsenäisiä ihmisiä. Saa arvostella suuntaan ja toiseen. Odotetaan palveluja keittiöstä makuuhuoneeseen. Ja liian vahvatahtoiset ja itsenäiset naiset ovat sitten lesoja tai vasureita. Ja kaikki tämä kun on mies ja etuoikeutettu, tai nii  he kuvittelevat. Naisviha Suomessa on valtava ja sitä yrititetään peittää puheilla tasa-arvosta.

Ei pahalla, mutta tarvitset apua.

Voi kun asia olisikin noin, sehän hoituisi helposti.

Vierailija
98/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää olko nyhveröitä!

Vierailija
99/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johan sait riippareista pitkän vuodatuksen ainaseks

Vierailija
100/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykypäivänä ihmisillä puuttuvat käytöstavat. Vieraille ei huudella, piste.

Opetelkaa käyttäytymään.

Tää on ainoa järkevä kommentti tähän asiaan. 

Huomion arvoista on se, että moni hyvää tarkoittavakin kommentti keskittyy siihen että AP:n tulisi kasvattaa henkistä pääomaansa ja tehdä sitä sun tätä kestääkseen vastaavat tilanteet jatkossa paremmin. 

Olennainen huomio siis on, että yhteisö hyväksyy väistämättömänä, että huutelua nyt vain on ja sitä pitää opetella sietämään ja siihen pitää varustautua milloin keksimällä nasevia vastaheittoja, milloin milläkin joogalla. 

Oikeasti tehokkainta olisi tiukasti yhtenä rintamana osoittaa että yhteisö ei hyväksy ohikulkijoille huutelua ja muiden ulkonäön kommentointia. 

Asiaa vähättelevät kommentit antaa huutelijoille varmistusta että niin v

Kukaan ei pysty muuttamaan ympärillään olevia ihmisiä sellaiseksi kuin haluaisia, siksi on muututtava itse. Henkilökohtainen neuvoni on aloittajalle se, että antaa mahdollisimman vähän huomiota rinnoilleen ja keskittymään enemmän siihen, mitä on niiden ulkopuolella. Sieltä löytyvät oleellisuudet. Lue vaikka hyviä kirjoja, historiaa ja kulttuuria perspektiivikin auttaa.