Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rintojani pilkattiin kadulla

Vierailija
30.05.2024 |

Minulla on isot rinnat ja tässä iässä ne eivät enää ole kiinteät. En käytä avonaisia, tiukkoja enkä läpinäkyviä paitoja, enkä voisi edes kuvitella kulkevani ilman rintaliivejä, mutta väkisinkin rintojen koon huomaa ja ne myös hölskyvät kävellessä helposti. Minulla oli päälläni aivan tavallinen, peittävä paitapusero ja sen alla tietysti liivit. Kuljin kadulla penkillä isuvien miesten ohi ja he kommentoivat halveksien "Naiset eivät oikein käytä rintaliivejä". Tämähän ei minun kohdallani edes ollut totta, minulla oli liivit ja aivan laadukkaat, tukevat sellaiset, mutta ilmeisesti en saisi edes kulkea kadulla häiritsemässä miesten esteettistä silmää roikkuvilla rinnoillani. Ja ilmeisesti näytän siltä, etten käytä rintaliivejä, vaikka käytän.

Luulivatko nämä miehet, että yritän keski-ikäisenä naisena epätoivoisesti esitellä rintojani tajuamatta, että olen miesten mielestä ruma ja vanha? En todellakaan yritä, enkä todellakaan kuvittele, että rintojani, tai minua, pidettäisiin hyvännäköisenä. Ja näinkö miehet yleisestikin luulevat? Että roikkuvarintainen keski-ikäinen nainen roikottaa rintojaan tahallaan ja luulee niiden houkuttelevan miehiä? Nämä miehet olivat sen verran sivistymättömiä, että kommentoivat ääneen, mutta näinkö te miehet yleisesti ajattelette?

Tämä tapaus aiheutti minulle todella suurta häpeää ja minusta tuntuu, etten kehtaa enää liikkua ulkona muuta kuin pakolliset menot. Minusta tuntuu nyt, että miehet katsovat minua inhoten, aiemmin en ole kiinnittänyt tähän huomiota, koska kuljen omissa ajatuksissani, en katsele ja arvioi muita enkä ole ajatellut, että joku katsoisi minua. Pienennysleikkaukseen ei ole varaa kun teen matalapalkkatyötä köyhyysrajalla ja julkiselta en saa leikkausta koska rinnat eivät ole niin isot, että niistä olisi terveydellistä haittaa. En ole myöskään ylipainoinen, joten laihdutus ei pienennä rintojani. Harkitsen transihmisten käyttämiä bindereitä, joilla rintoja saa pienennettyä vaikka itselläni kyse ei mistään transidentiteetistä olekaan, haluan vain häivyttää rintani näkyvistä. Onko joku nainen täällä kokeillut näitä ja saako niillä tosiaan isot rinnat litistettyä?

Kommentit (318)

Vierailija
41/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu samaistuin keho vihaan. Itseltäni tultiin kysymään olenko raskaana, koska väljä paituli.. Sitten tokaistiin vaan, että ai sä oot vaan lihonnut sitten. Tuskin olen ainoa ruuhkavuosi nainen, jolle on kertynyt vähän pehmykettä 😅 Olisi kiva juttu, jos saisi olla rauhassa sellainen kuin on. Miehet ilmeisesti kokevat asiakseen turhan kommentoinnin.. 

Hih hih, kukas niitä ulkonäköpaineita aiheuttaa? Yhteiskunta. Ja mistäs koostuu yhteiskunta? Ihmisistä, joista Suomessakin yli puolet on naisia. Naiset nyt vain tutkitusti vatvovat paljon enemmän kuin miehet, mitä muut heistä ajattelevat.

EVVK mutta miehillä on outo tapa tulla pyytämättä ilmoittelemaan mielipiteitään toisten ulkonäöstä. 

Vierailija
42/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet kuvittelevat, että naiset ovat olemassa heitä varten ei itsenäisiä ihmisiä. Saa arvostella suuntaan ja toiseen. Odotetaan palveluja keittiöstä makuuhuoneeseen. Ja liian vahvatahtoiset ja itsenäiset naiset ovat sitten lesoja tai vasureita. Ja kaikki tämä kun on mies ja etuoikeutettu, tai nii  he kuvittelevat. Naisviha Suomessa on valtava ja sitä yrititetään peittää puheilla tasa-arvosta.

Viivi Jyväskylän maalaiskunnasta huomasi 12-vuotiaana, ettei koko maailama rakastakaan häntä.  Teininä tulee syömishäiriö ja kiltin tytön syndrooma, parikymppisenä erityisherkkyys, kolmekymppisenä syrjitään äitiyden takia, nelikymppisenä tyhmä aviomies ei arvosta kristallikurssilla löytynyttä sisäistä jumalatarta, viisikymppisenä ei päästetä pörssiyhtiön hallitukseen ja kuusikymppisenä miehet syrjivät, kun eivät tarjoa leffarooleja. Seitsemänkymppisenä naista vasta syrjitäänkin. Koska miehet sovinistisuuttaan kuolevat ja vievät parhaat hautapaikat nuorempina kuin naiset, miehet kuolevat liian aikaisin ja jättävät toksisuuttaan naiset Esperi Caren lattioille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks on huono kuulu eikä kuule tuommoisiakaan 😄

Vierailija
44/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet nyt vasn on yleisesti aika tyhmiä ja varsinkin mitä tulee naisiin. 

Yllättävän monet luulee, että naiset pystyy itse ihan vaan päättää kaikki ulkoiset jutut, kuten rintojen koko yms.

Mä oon saanu kommenttia mm. siitä, että on liian pitkä kaula ja liian lyhyet jalat. Ja ei siis ollut mikään treffi-tilanne vaan ihan oma puoliso otti nämä asiat yllättäen esiin, että näyttäisin paremmalta, jos kaulani olisi lyhyempi ja jalat pidemmät.

Mitenköhän hän ajatteli minun voivan vaikuttaa em asioihin?

Hänestä ilmeni paljon muitakin vastaavia idiotismeja ja on ex.

Vierailija
45/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minähän olin kuvitellut olevani tässä iässä näkymätön, että minuun ei kiinnitettäisi mitään huomiota. Mutta ilmeisesti en ole, vaan minua paheksutaan ja pidetään ällöttävän näköisenä.

Tuossa iässä sillä ei vaivaa enää päätään. Siis 9/10. Miksi edes mietit mitä joku jossain ajattelee rinnoistasi? Ajatelkoon ihan mitä haluaa.

Vierailija
46/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpöhöpö.

Ne miehet kyllä tykkäsivät rinnoistasi, nauttisit itsekin siitä, että sinulla on isot rinnat.

Monet naiset tuskailevat sitä, kun heillä ei ole minkäänlaisia rintoja, tai sitten A/B kupin lähes mitättömät.

Vierailija
47/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten nimenomaan ei pidä alistua tuollaiseen käytökseen, vaan käynnistää yhteiskunnallinen keskustelu. Näin ei ollut vielä 30v. sitten, mutta pelit/videot ym. ovat tehneet tehtävänsä. Ihmettelen suomalaisten naisten poikien kasvattamistapaa myös. Pitkälle opiskelleet, älykkäät naiset älkää alistuko, vaan käynnistetään keskustelu. Jos emme nyt toimi, seurauksista kärsii tulevien sukupolvien tytöt ja naiset. 

Joo, puhutaan Amerikasta pöllityillä termeillä, joita ette itsekään tajuta! Toisin kuin tuon höpötyksen ostaneet Ylen ja Hesarin toimittajat, minä en pidä teitä noin tyhmänä. Olette ihan yhtä fiksuja, tasavertaisia, älykkäitä aikuisia kuin valkopigmenttiset miehetkin. Kaiken maailman intersektionalismeissa on kyse ihan samasta kuin Wall Streetin höpö-termeissä. Surkeita lainoja kutsuttiin subprime-lainoiksi samasta syystä. Hienolta kuulostavien sanojen taakse piilotetaan ajatus siitä, että mikään ei vahingossakaan ole teidän omaa syytänne.

Pakkohan normaalijärkisten ihmisten on kyllästyä tuohon höpinään? Siksi toivon, että uhripuhe on ohimenevä ilmiö. En halua, että tyttäreni kasvaa sellaiseksi, että se vain katsellee ympärilleen ja vatuloi tekosyitä sille, miksi ei menesty. Identiteettipolitiikka ja uhriutuminen on surkea esimerkki tytöille. Ei jatkoon.

Vierailija
48/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei. On minunkin ulkonäköä arvosteltu ja pahiten 20-30v välillä ja huutelua ylipainosta ihan tuntemattomilta kun vaikka vain kioskilla kävi ja kun ravintolassa niin oli liian paksut jalat tai vaan muuten liian paksu ja olisi pitänyt pysyä kotona eikä lähtee poikkeavana sinne. Joo ja lähiomaisetkin syyllistyneet siihen.

55+ on jo niin paksu nahkainen tai hyvä itsetuntoinen ettei mikään arvostelu vaikuttaisi millään lailla. 😂 Nurattaisi vain.

Kun tarpeeksi kuulee arvostelua niin siihen turtuu eikä se enää tunnu yhtään miltään. Osaan sulkea korvani jos ei satu olemaan kännykän kuulokkeita mukana ja jos jotain vahingossa kuulisi.

Vierailija
49/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Typeriä miehiä. 

Mulle joku 80-v pappa kommentoi hurriksi "Du har stora bröster". En piitannut kun vaikutti muistisairaalta.

Vierailija
50/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisit näyttänyt niille tissit ja sen jälkeen käskenyt vetään käteen. Se isku munille annetaan heti! Se on turha parkua ettei herrasmiehiä ole, jos ei osaa vaatia arvoistaan kohtelua. 

Kyllä mä ainakin olen oppinut jo lapsuudessa vanhempien opettamana että toisten ulkonäköä ei kommentoida ja vieraille ihmisille ei huudella. 

Ei ole vieraiden ihmisten velvollisuus vaatia perus käytöstapoja ja kasvattaa aikuisia ihmisiä. Lisäksi provosoiminen ja takaisin sanominen voi olla vaarallista ja johtaa fyysiseen yhteenottoon. 

Sun mukaan naisen on varauduttava ja pystyttävä olemaan aina taisteluvalmiudessa, vähintään valmiina käyttämään sanan säilää. Rauhassa ei saa kulkea, ellei sitä erikseen osoita ansaitsevansa laittamalla kuriin vieraita aikuisia ihmisiä?! 

Ujot, hiljaiset, estyneet, hitaat, ei-sanavalmiit on siis sun mielestä vapaata riistaa? 

Aika kieroutunut asenne. 

T: Sanavalmis joka on myös pahoinpidelty kadulla kun sanoin kovasti takas

Vierailija
51/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten nimenomaan ei pidä alistua tuollaiseen käytökseen, vaan käynnistää yhteiskunnallinen keskustelu. Näin ei ollut vielä 30v. sitten, mutta pelit/videot ym. ovat tehneet tehtävänsä. Ihmettelen suomalaisten naisten poikien kasvattamistapaa myös. Pitkälle opiskelleet, älykkäät naiset älkää alistuko, vaan käynnistetään keskustelu. Jos emme nyt toimi, seurauksista kärsii tulevien sukupolvien tytöt ja naiset. 

Joo, puhutaan Amerikasta pöllityillä termeillä, joita ette itsekään tajuta! Toisin kuin tuon höpötyksen ostaneet Ylen ja Hesarin toimittajat, minä en pidä teitä noin tyhmänä. Olette ihan yhtä fiksuja, tasavertaisia, älykkäitä aikuisia kuin valkopigmenttiset miehetkin. Kaiken maailman intersektionalismeissa on kyse ihan samasta kuin Wall Streetin höpö-termeissä. Surkeita lainoja kutsuttiin subprime-lainoiksi samasta syystä. Hienolta kuulostavien

Jos sie tahot oikein hyvää naista, niin miul on koulu- ja työpaikkakiusaamista, #metoota ja sitä toksista jotain muotisanaa, jota en jaksa nyt googlata.

Vierailija
52/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei koskaan puhuta tästä ilmiöstä eli miehet solvaavat tuntemattomia naisia kaduila ja muuallakin. Taatusti tuntuu pahemmalta kuin viheltely tai hyvä p**se huutelut.

Vierailija
53/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minähän olin kuvitellut olevani tässä iässä näkymätön, että minuun ei kiinnitettäisi mitään huomiota. Mutta ilmeisesti en ole, vaan minua paheksutaan ja pidetään ällöttävän näköisenä.

Tuossa iässä sillä ei vaivaa enää päätään. Siis 9/10. Miksi edes mietit mitä joku jossain ajattelee rinnoistasi? Ajatelkoon ihan mitä haluaa.

No ei keski-ikäisetkää ole teflonia tai tunteettomia robotteja niin ettei ulkonäön solvaaminen tuntuisi missään.

Vierailija
54/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi ei. On minunkin ulkonäköä arvosteltu ja pahiten 20-30v välillä ja huutelua ylipainosta ihan tuntemattomilta kun vaikka vain kioskilla kävi ja kun ravintolassa niin oli liian paksut jalat tai vaan muuten liian paksu ja olisi pitänyt pysyä kotona eikä lähtee poikkeavana sinne. Joo ja lähiomaisetkin syyllistyneet siihen.

55+ on jo niin paksu nahkainen tai hyvä itsetuntoinen ettei mikään arvostelu vaikuttaisi millään lailla. 😂 Nurattaisi vain.

Kun tarpeeksi kuulee arvostelua niin siihen turtuu eikä se enää tunnu yhtään miltään. Osaan sulkea korvani jos ei satu olemaan kännykän kuulokkeita mukana ja jos jotain vahingossa kuulisi.

Niin, eli naisen vastuu on ottaa henkinen väkivalta vastaan, yksin käsitellä se ja kasvattaa paksu nahka koska " miehet nyt eivät vain voi itselleen mitään ". 

Pitäiskö naisten myös kulkea tuolla ja kommentoida ääneen jokaisen vastaantulijan ulkonäköä ja vaatia miehiltä ja kaikilta että kasvattaisivat paksun nahan, onhan sitä jokaisella mielipiteenvapaus? 

Silloin nainen saisi heti hullun leiman. Miestä ei hulluna pidetä vaan kyseessä lienee perusoikeus, koska nainen ei ole ihminen ollenkaan vaan esine joka nyt sattuu lipumaan ohi ja sitä voi kommentoida ääneen niin kuin vaikka ohi ajavaa autoa. 

Kyllä jokaisella on vastuu omasta käytöksestä ja pitäisi olla vastuu myös sen seurauksista eikä niin että uhri paikkaa haavansa ja jatkaa eteenpäin valmiina uusiin iskuihin. 

Vierailija
55/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisit näyttänyt niille tissit ja sen jälkeen käskenyt vetään käteen. Se isku munille annetaan heti! Se on turha parkua ettei herrasmiehiä ole, jos ei osaa vaatia arvoistaan kohtelua. 

Kyllä mä ainakin olen oppinut jo lapsuudessa vanhempien opettamana että toisten ulkonäköä ei kommentoida ja vieraille ihmisille ei huudella. 

Ei ole vieraiden ihmisten velvollisuus vaatia perus käytöstapoja ja kasvattaa aikuisia ihmisiä. Lisäksi provosoiminen ja takaisin sanominen voi olla vaarallista ja johtaa fyysiseen yhteenottoon. 

Sun mukaan naisen on varauduttava ja pystyttävä olemaan aina taisteluvalmiudessa, vähintään valmiina käyttämään sanan säilää. Rauhassa ei saa kulkea, ellei sitä erikseen osoita ansaitsevansa laittamalla kuriin vieraita aikuisia ihmisiä?! 

Ujot, hiljaiset, estyneet, hitaat, ei-sanavalmiit on siis sun mielestä vapa

Kaikille lapsille ei ole suotu sinun vanhempia. 

Vierailija
56/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei koskaan puhuta tästä ilmiöstä eli miehet solvaavat tuntemattomia naisia kaduila ja muuallakin. Taatusti tuntuu pahemmalta kuin viheltely tai hyvä p**se huutelut.

Öö, no jos ei sellaista tapahdu?

Tuskin nyt kukaan mies alkaa naisia yhtäkkiä solvaamaan.

Vierailija
57/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, kun tämä aloitus on yhtä totta kuin Salatut elämät tai raamattu. 

Vierailija
58/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että se on vaikeaa, mutta älä ota kusisten ukkojen typerää huutelua itseesi. Kommentit kertovat enemmän heistä kuin sinusta. Kehorauha koskee myös sinua ja on heidän omaa urpouttaan rikkoa sitä.

Vierailija
59/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

30 vuotta sitten ahdistelua ja huutelua vasta olikin. Ja se piti vain yksin kestää, ei ollut metoo-liikettä vielä.

Vierailija
60/318 |
30.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä enemmän kaikki nähdään nykyään seksuaalisena häirintänä, sitä enemmän naiset tarjoavat itseään näytille. Naisten mielestä se on voimaantumista, kun esitellään itseä puolialasti tai myydään kroppaa jossain OF.ssa. Ihan samaa miesten miellyttämistä se on kuin aina.