Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä tää kuumuus vie mehut

Vierailija
29.05.2024 |

Ei jaksa töitten jälkeen mitään.

Kommentit (284)

Vierailija
101/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30,5 astetta sisällä, ihanaa. Inhottavaa kun pitää lähteä kyläilemään paikkaa, jossa on ilmastointi päällä.

Minä mietiskelin että pitäisikö varautua etukäteen kuukausia tai viikkokausia jatkuviin sikamaisiin helteisiin ostamalla teltta. Voisin nukkua yöt jossain metsikössä teltassa. 

Kuukausia ei kestä. Viikkoja ehkä.

Vierailija
102/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkaa keho pettämään, kun ei ole laskenut sisälämpötila moneen päivään. 27 yölläkin on todella tukalaa. En ole lihava vaan ihan normaalipainoinen, mutta on joitain perussairauksia, jos ne sitten vaikuttavat asiaan. 

Tiedän että Intiassa on kuumempaa, enkä ymmärrä miten siellä ihmiset pysyvät hengissä 50 asteessa. Johan se on kauhea rasitus sydämellekin.

Mulla on sama tilanne. Ollaan ratkaistu nämä kesäongelmat lähtemällä koko kesäksi Jäämeren rannoille, tänä vuonna vieläpä poikkeuksellisen aikaisin, ensi viikolla, muttei osattu odottaa helleaaltoa toukokuulle, joten täällä läähätetään "muuttokuorman" keskellä eikä oikein mitään pysty tekemään. Toivottavasti huomiseksi luvattu ukkonen t

Onneksi sentään 8 kuukautta vuodesta on taatusti viileää. Lopusta 4 kuukaudesta enimmillään 1 kuukausi on kuumaa (meikäläisittäin).

Kirjoitan ilmeisen epäselvästi, jos jäi ymmärtämättä, etten välitä 60 asteen lämpötilanvaihtelusta. Kyllä, meillä on pitkä ja kylmä talvi, en pidä siitäkään. Silloin saa ihan tarpeeksi kökkiä sisällä kylmyyden takia, en halua kökkiä vielä kesiäkin sisällä kuumuuden takia. Joku kohtuus olisi kiva, kun sen jostain löytäisi. Valoisaa ja viileää. Kesät Norjassa, talvet Portugalissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

30,5 astetta sisällä, ihanaa. Inhottavaa kun pitää lähteä kyläilemään paikkaa, jossa on ilmastointi päällä.

Minä mietiskelin että pitäisikö varautua etukäteen kuukausia tai viikkokausia jatkuviin sikamaisiin helteisiin ostamalla teltta. Voisin nukkua yöt jossain metsikössä teltassa. 

Kuukausia ei kestä. Viikkoja ehkä.

Ei voi ikinä tietää. Eikä siellä pohjoisemmassa ehkä kestäkään, mutta Helsingissä on ollut jotain 8 viikon helleputkia. Ei sateita, ei ukkosia, ei edes tuulta. Ei toki joka kesä, mutta mistä sitä tietää jos iskee samanlainen Inferno tälle kesää. 

Vierailija
104/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla ilmastointi pois päältä?

Ota yhteyttä huoltomieheen ja pyydä häntä tarkistamaan asia. Saattaa myös olla että ilmastointi on jäänyt talviasentoon tai on jotenkin vioittunut.

Vanhoissa kerrostaloasunnoissa ei ole mitään ilmastointia.

Muakin naurattaa nää kommentit. Ihmiset on ihan pihalla. Suomessa ei noin pääsääntöisesti ole ilmastointia rakennuksissa. Nämä hullut helteet on vasta viimeisen kymmenen vuoden aikana tulleet ja rakennuskanta on vanhaa. 

Ei ne Välimeren maissakaan mitään luksustaloja ole. Siellä on ilmastointipömpelit seinässä kiinni ja puhaltaa kylmyyttä sisälle. Ei muuta kuin ilmalämpöpumppuja hommaamaan, jos ei muutamaa viikkoa lämpöä jaksa.

En minä mitään niistä puhunutkaan. Vaan siitä, että ihmisillä menee ilmanvaihto ja ilmastointi sekaisin puhekielessä. Suomessa ei pääsääntöisesti aenneta automaationa ilmastointia, vaan ilmanvaihto. 

Vierailija
105/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokavalio, liikunta ja lepo. Kun valitsee itsensä joka aamu jaksaa vielä töidenkin jälkeen esim liikkua. Tosin tänään on vapaapäivä liikunnasta ja kastelin kasvimaata. Ensi viikolla saakin on salaatit ja pinaatit omasta maasta. 

Meillä ei lähteneet salaatit itämään, kun tuli nämä helteet. Olis pitäny laittaa siemenet itämään silloin, kun satoi lunta toukokuun alkupuolella, mutta ei silloin tullut vielä viljelykset mieleen. Salaatti ei idä, jos on yli +20.

Vierailija
106/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teltta olisi kyllä siitä hyvä ettei siinä ole paksuja seiniä mitä aurinko voi paahtaa hohkaavan kuumaksi. Ja kun etsii paikan, joka on varjoisa, niin maaperä on viileähkö ettei sitäkään kautta hohkaa kuumuutta. 

Vierailija
107/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on tönään illallakin ollut 30 astetta. Lisäksi meillä on jo useamman päivän ollut kotona 27 astetta yölläkin. Tämä käy jo terveyden päälle, eikä pysty nukkumaan.

Jännä kun toteutuneen tilaston mukaan nyt on kuukauden kuumin päivä 26 astetta Helsingissä, tai oli. Nyt enää 21. Ensimmäinen hellepäivä toukokuussa??

Vierailija
108/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Helsingissä on tönään illallakin ollut 30 astetta. Lisäksi meillä on jo useamman päivän ollut kotona 27 astetta yölläkin. Tämä käy jo terveyden päälle, eikä pysty nukkumaan.

Jännä kun toteutuneen tilaston mukaan nyt on kuukauden kuumin päivä 26 astetta Helsingissä, tai oli. Nyt enää 21. Ensimmäinen hellepäivä toukokuussa??

Mä olen seurannut ihan itse lämpömittarista ja joka päivä noussut sinne 28 asteeseen vähintään varjossa jo viikon(?) tai parin verran. T. Eri. 

Ps. Ehkä sillä on väliä missä päin Helsinki asuu. Minä en asu merenrannalla. 

Vierailija
109/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä se kodin sisällä olevan lämpötilan raja olikaan, että voi vaatia vuokran alentamista? Ja miten se pitää todistaa? Sana sanaa vastaan?

Vierailija
110/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumuus "vie järjen" ja kuumentaa?

Vierailija
111/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi helteestä valittavat eivät hanki ilmalämpöpumppua?

Monilla saattaa olla omakotitalot ja hienot autot, mutta vähäjärkisyyttään hikoilevat kuumissa taloissaan.

Aaahh, ihanaa kun saa nappulaa painamalla oleilla viileässä aina kun huvittaa 🌬😊

Vierailija
112/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monilla saattaa olla omakotitalot ja hienot autot, mutta vähäjärkisyyttään hikoilevat kuumissa taloissaan.

Aaahh, ihanaa kun saa nappulaa painamalla oleilla viileässä aina kun huvittaa 🌬😊

Kaupungin vuokra-asuntoon ei voi tai saa sellaista tuosta vaan asentaa. 

Vierailija
113/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt naatitaan! Työttämänä nauttii näistä helteistä. Työn muurahaiset istuu toimistollaan kun minä istun rannalla drinkki kädessä, ai että.

Vierailija
114/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen seurannut ihan itse lämpömittarista ja joka päivä noussut sinne 28 asteeseen vähintään varjossa jo viikon(?) tai parin verran. T. Eri. 

Juu mullakin auton mittari näyttää varjossa 35 mutta tiedän että valehtelee. 

Accuweather, foreca jne on ihan virallisia mittareita jotrn uskon niihin. Sieltä voit tarkistaa lukemat.  Joku muukin oli katsonut että jola sisämaassa vain 21 nyt, ei vain rannalla

Vierailija
115/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin jaksaa. Ihana tehdä töitä ilpin viilentämässä kodissa <3

Vierailija
116/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hommaa viilennin.

Vierailija
117/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu mullakin auton mittari näyttää varjossa 35 mutta tiedän että valehtelee. 

Accuweather, foreca jne on ihan virallisia mittareita jotrn

Sivusta: Jos uskoisin lämpömittaria, tänään olisi Jyväskylässä ollut parhaimmillaan +42,3 astetta lämmintä. 

Vierailija
118/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin jaksaa. Ihana tehdä töitä ilpin viilentämässä kodissa <3

Onnekas olet. Tämä vaan alkaa olemaan jo kansantaloudellinen ongelma ettei asuntoihin (en puhu nyt omakotitaloista) asenneta ilmastointia. Mummot ja sairaat täyttää sairaaloiden osastot, kun edes palvelutalojen asunnoissa ei ole ilmastointia ja sairaat vanhukset paahtuvat sinne. 

Vierailija
119/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palelen 8kk vuodessa ihan horkassa joten en todellakaan viilennä talojani kesällä! Hyi! 

Töissäkin piti olla kesällä villasukat ja neuletakki kun säädöt oli 18 asteessa ja ilmastointi täysillä. Jatkuva nuha. Ei kiitos

Vierailija
120/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuulettimen saa. Se viilentää oikein mukavasti :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan