Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä säilytätte kuvat, videot yms? Puhelin ja google drive koko ajan täynnä

Vierailija
09.10.2024 |

Hei, minkälaisia systeemeitä teillä on erityisesti kuvien ja videoiden säilyttämiseen? Minulla on puhelin koko ajan täynnä, vaikka pitäisi olla hyvä määrä muistia ja samoin google drive, vaikka olen sinnekin ostanut lisäpaketin. Jatkuvasti perkaan ja poistan turhat, mutta ei se auta. Minulla on useampia minuutin pari kestäviä videoita lapsista ja olen niitä lyhennellytkin, mutta ne vie paljon tilaa. Eikö muut muka säilytä videoita vai mitä tässä pitäisi tehdä? 

Kaikki neuvot ja vinkit otan mielelläni vastaan!

T: Turhautunut

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvipalvelujen lisäksi ulkoisille levyille varmistettuna tietty. Varmempaa ja edullisempaa kuin maksaa guuggelille.

Vierailija
2/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sää tällä tiedolla teet, missä palstailijat säilyttää kuviaan?

Tiedät vallan hyvin, että niitä voi tallentaa vaikka cd:lle, muistitikulle tai vastaavalle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

NASsilla.

Vierailija
4/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites te muut? Ulkoiselle kiintolevylle on tullut talletettua aiemmin, mutta mietin, että pilvestä ne ainakin saa takaisin esim jos tulipalo tuhoaa talon

Vierailija
5/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google kuvat ilmaisversiona käytössä, olen myös laskenut kuvien laadun optimouduksi jolloin tila riittää. Kuvia en ota joka päivä, vaan harvakseltaan pari viikkotasolla pl. Tapahtumat.

Lisäksi on myös se mahdollisuus, että mitäpä jos ostaisit valokuva-albumin ja tulostaisit ne tärkeimmät kuvat valokuvapaperille?

Vierailija
6/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka NordVPN paketti, jossa myös backup. Kymmenen laitteen suojaus, vpn ja teratavu pilvitilaa. 4.99 / kk 27 kk ajaksi.

Tiedot tallessa vaikka kännykkä katoaa tai talo palaa.

Vierailija
7/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites te muut? Ulkoiselle kiintolevylle on tullut talletettua aiemmin, mutta mietin, että pilvestä ne ainakin saa takaisin esim jos tulipalo tuhoaa talon

Jos todennäköisyyksiä mietitään, niin tulipalo on epätodennäköinen riski. Paljon todennäköisempi riski tulee netin kautta eli joku murtautuu pilvipalveluun ja sitä kautta vie (deletoi) kuvasi. Eli sillä tavalla ajatellen irti netistä paikallisesti tallentaminen (vähintään kahteen eri paikkaan) on turvallisin vaihtoehto omien tiedostojen säilyttämiseen.

Vierailija
8/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on puhelimessa erillinen muistikortti ja sinne on tähän mennessä mahtunut kaikki. Näyttökuvat menee puhelimen omaan muistiin, ja se menee aika ajoin täyteen jos en oo muistanut siirtää näyttökuvia muistokortille.

Vierailija
9/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on puhelimessa erillinen muistikortti ja sinne on tähän mennessä mahtunut kaikki. Näyttökuvat menee puhelimen omaan muistiin, ja se menee aika ajoin täyteen jos en oo muistanut siirtää näyttökuvia muistokortille.

Kannattais välillä siivota pois tietoturvamielessä riskialtiit kuvat. Ja kopioida tarpeelliset jonnekin ulkoiselle siltä varalta, että puhelimelle tai muistikortille sattuu joku tuho.

Vierailija
10/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimessa muistikortti (256gb), jonne kuvat ja videot menee. Pilvipalveluihin ei mene mitään. 

Vierailija
11/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietsikalla.

Vierailija
12/12 |
09.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään. En ole koskaan ottanut kuvia mistään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi