Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä tää kuumuus vie mehut

Vierailija
29.05.2024 |

Ei jaksa töitten jälkeen mitään.

Kommentit (284)

Vierailija
61/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Viime kesä oli aivan liian kuuma raskaaseen työhön. Ei jaksanut töiden jälkeen tehdä juuri mitään. Nyt kun työt ei rasita, saan tehtyä rästihommat rauhalliseen omaan tahtiin. Kuumuus ei haittaa kun ei tarvi töitä tehdä.

Vierailija
62/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihanaa! Mä alan vasta vähän lämmetä ja päästä vauhtiin. Kylmä ja pitkä talvi vei ihan mehut.

Samat sanat, ihanaa kun lämmintä. Toivottavasti tulisi pitkä ja aurinkoinen kesä. 

pölvästit paikalla taas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

vittuuu tulis 62 lämmintä ai että olis ihanaa  olis ihana helle ja kaikki olis rannalla eiks vaa niikö eis hä

Vierailija
64/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmastointi töissä ja kotona auttaa kummasti. Kympin lenkki meni helposti. Toki hyvin rauhallisella tahdilla.

Tottakai ilmastointi auttaa. Eihän silloin oleile gelteessä! Koko tämä keskustelu ei koske sellaista ihmistä ollenkaan. Kuuma on niissä vanhoissa kerrostaloasunnoissa, joissa on painovoimainen ilmanvaihto eli ei mitään ilmanvaihtoa ollenkaan. Lisäksi kiviseinät varaavat lämpöä, eikä sisällä viilene yölläkään yhtään.

Vierailija
65/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on ihanaa! Mä alan vasta vähän lämmetä ja päästä vauhtiin. Kylmä ja pitkä talvi vei ihan mehut.

Samat sanat, ihanaa kun lämmintä. Toivottavasti tulisi pitkä ja aurinkoinen kesä. 

pölvästit paikalla taas.

Muuta Inariin tai vielä pohjoisempaan. Ei ole tukalaa sinullekaan siellä.

Vierailija
66/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

pölvästit paikalla taas.

Muuta Inariin tai vielä pohjoisempaan. Ei ole tukalaa sinullekaan siellä.

miks pitää muuttaa inariin?  tosin siellä ennemmin asun ku helsingissä niitten neeegruujen kanssa.en tykkää kuumasta +20riittää lomal menee +25 joten älä nyt liijottele.

Vierailija
67/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkaa pikkuhiljaa kylmän talven syväjäädyttämät luuni lämpiämään. Pystyy taas olemaan ulkona ja nauttimaan olostaan.

Samoin. Minustakin tuntuu, että alan pikkuhiljaa sulamaan ja virkoamaan taas :)

Vierailija
68/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juo mehu, niin jaksaa

Vierailija
69/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttuhan on niin että eniten kuumuudesta valittavat ovat niitä jotka värjöttelevät siellä ilmaistoiduissa asunnoissaan. Jos minä kärsisin kuumuudesta olisin varmasti itsekin sellaisen hommannut.

Vierailija
70/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmastointi töissä ja kotona auttaa kummasti. Kympin lenkki meni helposti. Toki hyvin rauhallisella tahdilla.

Tottakai ilmastointi auttaa. Eihän silloin oleile gelteessä! Koko tämä keskustelu ei koske sellaista ihmistä ollenkaan. Kuuma on niissä vanhoissa kerrostaloasunnoissa, joissa on painovoimainen ilmanvaihto eli ei mitään ilmanvaihtoa ollenkaan. Lisäksi kiviseinät varaavat lämpöä, eikä sisällä viilene yölläkään yhtään.

Tämä juuri. Ei auta mitkään läpivedot vaikka yöllä olisi nolla astetta, koska itse rakennus varaa lämpöä vaikka viikkokausiksi. Minä asun ylimmässä kerroksessa ja on päätyasunto KOLMEEN ilmansuuntaan. Eli aamusta iltaan aurinko porottaa julkisivua lämmittäen. Tätä ei voi viilentää, eli on vaan käsittävä oksennellen ja pyörtyillen.

Vierailija
71/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttuhan on niin että eniten kuumuudesta valittavat ovat niitä jotka värjöttelevät siellä ilmaistoiduissa asunnoissaan. Jos minä kärsisin kuumuudesta olisin varmasti itsekin sellaisen hommannut.

sut pitäis lähettää saharaan nautiskelemaan.eikö puu päähän mene että ihmisillä on eri tilanne on esim sydän vikaisia tai ketkä joutuu työskentelemään ulkona ynnä muuta.

Vierailija
72/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri. Ei auta mitkään läpivedot vaikka yöllä olisi nolla astetta, koska itse rakennus varaa lämpöä vaikka viikkokausiksi. Minä asun ylimmässä kerroksessa ja on päätyasunto KOLMEEN ilmansuuntaan. Eli aamusta iltaan aurinko porottaa julkisivua lämmittäen. Tätä ei voi viilentää, eli on vaan käsittävä oksennellen ja pyörtyillen.

Etkö voi muuttaa?

Vierailija
73/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin vei, mutta tämä helle saattaa viedä oman hengen. 

Vierailija
74/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri. Ei auta mitkään läpivedot vaikka yöllä olisi nolla astetta, koska itse rakennus varaa lämpöä vaikka viikkokausiksi. Minä asun ylimmässä kerroksessa ja on päätyasunto KOLMEEN ilmansuuntaan. Eli aamusta iltaan aurinko porottaa julkisivua lämmittäen. Tätä ei voi viilentää, eli on vaan käsit

On asuntohakemukset vetämässä. Ehdottomasti vaatimuksena, että edes alin kerros, koska niihin ei koskaan kaupungissa paista aurinko aamusta iltaan kun on muita rakennuksia/puita edessä. 

Vierailija
75/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä asun vuokralla ja ei ole ilmastoitu. Kivuissa on tarpeeksi ilman hellettä.

Vierailija
76/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin on päätyasunto 3 ilmansuuntaan, mm. etelään ja länteen. Ei auta vaikka on kaihtimet kiinni, koska talon rakenteet varaavat lämpöä.

T se, jolla on 27 astetta 24/7 kerrostalossa

Vierailija
77/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkaa keho pettämään, kun ei ole laskenut sisälämpötila moneen päivään. 27 yölläkin on todella tukalaa. En ole lihava vaan ihan normaalipainoinen, mutta on joitain perussairauksia, jos ne sitten vaikuttavat asiaan. 

Tiedän että Intiassa on kuumempaa, enkä ymmärrä miten siellä ihmiset pysyvät hengissä 50 asteessa. Johan se on kauhea rasitus sydämellekin.

Mulla on sama tilanne. Ollaan ratkaistu nämä kesäongelmat lähtemällä koko kesäksi Jäämeren rannoille, tänä vuonna vieläpä poikkeuksellisen aikaisin, ensi viikolla, muttei osattu odottaa helleaaltoa toukokuulle, joten täällä läähätetään "muuttokuorman" keskellä eikä oikein mitään pysty tekemään. Toivottavasti huomiseksi luvattu ukkonen tosiaan tulee ja hellittää. Meillä oli kahden viikon kevät, vappuun saakka oli helevetin kylymää ja nyt on sitten helevetin kuumaa. 60 asteen vuosittainen lämpötilanvaihtelu ei sovi mulle yhtään, ja lähtisin riemusta kiljuen pysyvästi pohjoiseen, jos elämäntilanne antaisi myöten. Mihin katosivat ne 20 asteen puolipilviset kesät?

Vierailija
78/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmö, ei kerrostaloon voi asentaa mitään omaa ilmastointia.

Vierailija
79/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites ne tiilitalovalmistajat aina mainostavat kuinka "kivitalo" on talvella lämmin ja kesällä pitkään viileä kun rakenne tasaa lämpötiloja. Joopa joo menihän siinä kaksi päivää kunnes mökin seinät jo hohkaavat lämpöä kuin takkatuli konsanaan.

Vierailija
80/284 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ilmastointi pois päältä?

Ota yhteyttä huoltomieheen ja pyydä häntä tarkistamaan asia. Saattaa myös olla että ilmastointi on jäänyt talviasentoon tai on jotenkin vioittunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi