Kyllä tää kuumuus vie mehut
Kommentit (284)
Ovatko nuo tuollaiset pätsi asunnot soveltuvia lapsille? Ehkä kannattaisi harkita muuttoa parempitasoiseen asuntoon. Esimerkiksi matinkylässä oli juuri vapaana kiva ilmastoitu uudehko kolmio vain 1589€ kuukaudessa. Ei siis kovin kalliskaan.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko nuo tuollaiset pätsi asunnot soveltuvia lapsille? Ehkä kannattaisi harkita muuttoa parempitasoiseen asuntoon. Esimerkiksi matinkylässä oli juuri vapaana kiva ilmastoitu uudehko kolmio vain 1589€ kuukaudessa. Ei siis kovin kalliskaan.
Ei ole lapsia kotona. Tuo on kallis.
Vierailija kirjoitti:
Ruokavalio, liikunta ja lepo. Kun valitsee itsensä joka aamu jaksaa vielä töidenkin jälkeen esim liikkua. Tosin tänään on vapaapäivä liikunnasta ja kastelin kasvimaata. Ensi viikolla saakin on salaatit ja pinaatit omasta maasta.
Juu, herään jo nyt kello kolme, että ehdin töihin. Töissä olen 11 tuntia, taukoja on vain kaksi. Kaiken muun ajan on liki 30 astetta lämmintä.
Kun pääsen töistä, en todellakaan jaksa urheilla. Teen ruuan, syön, laitan riskit, käyn suihkussa ja menen nukkumaan, jotta jaksan seuraavan päivän. Töissä ei valitettavasti tule liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö muka edes jaksaa. Ensi viikolla loppuu sitä paitsi kuumuus, nyt on aikaa vielä pari päivää nautiskella
Nautiskella?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkaa keho pettämään, kun ei ole laskenut sisälämpötila moneen päivään. 27 yölläkin on todella tukalaa. En ole lihava vaan ihan normaalipainoinen, mutta on joitain perussairauksia, jos ne sitten vaikuttavat asiaan.
Tiedän että Intiassa on kuumempaa, enkä ymmärrä miten siellä ihmiset pysyvät hengissä 50 asteessa. Johan se on kauhea rasitus sydämellekin.
Mulla on sama tilanne. Ollaan ratkaistu nämä kesäongelmat lähtemällä koko kesäksi Jäämeren rannoille, tänä vuonna vieläpä poikkeuksellisen aikaisin, ensi viikolla, muttei osattu odottaa helleaaltoa toukokuulle, joten täällä läähätetään "muuttokuorman" keskellä eikä oikein mitään pysty tekemään. Toivottavasti huomiseksi luvattu ukkonen tosiaan tulee ja hellittää. Meillä oli kahden viikon kevät, vappuun saakka oli helevetin kylymää ja nyt on sitten helevetin kuumaa. 60 asteen vuosittainen lämpötilanvaihtelu ei sovi mulle yhtään, ja lähtisin riemusta kiljuen pysyvästi pohjoiseen, jos elämäntilanne antaisi myöten. Mihin katosivat ne 20 asteen puolipilviset kesät?
Ensi keskiviikosta lähtien todennäköisesti sitä 20 asteista, puolipilvistä ja puolisateista. Olepa hyvä.
Jep. Ja taas käy kuten viime kesänäkin, että kaikki ihanat kunnon ukkoset on virossa ja merellä mutta ei yllä tähän pk-seudulle. Onneksi aurinko meni edes osin pilveen jo alkuillasta.
Samaten jos ukkonen tulee pohjoisesta niin se kuivahtaa johonkin viimeistään keravan/korson tietämillä tai kääntyy porvoota kohti..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmastointi töissä ja kotona auttaa kummasti. Kympin lenkki meni helposti. Toki hyvin rauhallisella tahdilla.
Tottakai ilmastointi auttaa. Eihän silloin oleile gelteessä! Koko tämä keskustelu ei koske sellaista ihmistä ollenkaan. Kuuma on niissä vanhoissa kerrostaloasunnoissa, joissa on painovoimainen ilmanvaihto eli ei mitään ilmanvaihtoa ollenkaan. Lisäksi kiviseinät varaavat lämpöä, eikä sisällä viilene yölläkään yhtään.
Nekö ovat niitä kelan köyhille suosittelemia asuntoja?
Onko niissä sentään sisävessat?
Eikö ole kuitenkin hyvä asia että seinät varaavat lämpöä niin ei talvisin tarvitse palella.
Oliko tuo vitsi? Seinäthän varaavat talvella kylmää ja kesällä kuumaa.
450 000 euron arvoinen omistusasunto kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Onko sinulla ilmastointi pois päältä?
Ota yhteyttä huoltomieheen ja pyydä häntä tarkistamaan asia. Saattaa myös olla että ilmastointi on jäänyt talviasentoon tai on jotenkin vioittunut.
Vanhoissa kerrostaloasunnoissa ei ole mitään ilmastointia.
Vierailija kirjoitti:
Ööh... Ei kallis? Olen eläkkeellä enkä saa edes noin paljon eläkettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkaa keho pettämään, kun ei ole laskenut sisälämpötila moneen päivään. 27 yölläkin on todella tukalaa. En ole lihava vaan ihan normaalipainoinen, mutta on joitain perussairauksia, jos ne sitten vaikuttavat asiaan.
Tiedän että Intiassa on kuumempaa, enkä ymmärrä miten siellä ihmiset pysyvät hengissä 50 asteessa. Johan se on kauhea rasitus sydämellekin.
Mulla on sama tilanne. Ollaan ratkaistu nämä kesäongelmat lähtemällä koko kesäksi Jäämeren rannoille, tänä vuonna vieläpä poikkeuksellisen aikaisin, ensi viikolla, muttei osattu odottaa helleaaltoa toukokuulle, joten täällä läähätetään "muuttokuorman" keskellä eikä oikein mitään pysty tekemään. Toivottavasti huomiseksi luvattu ukkonen tosiaan tulee ja hellittää. Meillä oli kahden viikon kevät, vappuun saakka oli helevetin kylymää ja
Lupaatko? Kyllä kelpais.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama tilanne. Ollaan ratkaistu nämä kesäongelmat lähtemällä koko kesäksi Jäämeren rannoille, tänä vuonna vieläpä poikkeuksellisen aikaisin, ensi viikolla, muttei osattu odottaa helleaaltoa toukokuulle, joten täällä läähätetään "muuttokuorman" keskellä eikä oikein mitään pysty tekemään. Toivottavasti huomiseksi luvattu ukkonen tosiaan tulee ja hellittää. Meillä oli kahden viikon kevät, vappuun saakka oli helevetin kylymää ja
Ensi keskiviikosta lähtien todennäköisesti sitä 20 asteista, puolipilvistä ja puolisateista. Olepa hyvä.
Toivottavasti ei olla täällä enää silloin. Viimeinen inhimillinen kesä oli 2017, sen jälkeen joka ikinen vuosi näitä kolmenkympin helteitä. Minä en halua istua kesiäni sisällä ilmastointilaitteen kanssa, joten etsin viileämpää.
30,5 astetta sisällä, ihanaa. Inhottavaa kun pitää lähteä kyläilemään paikkaa, jossa on ilmastointi päällä.
Vierailija kirjoitti:
Ja bmi oli?
alle sata
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ja taas käy kuten viime kesänäkin, että kaikki ihanat kunnon ukkoset on virossa ja merellä mutta ei yllä tähän pk-seudulle. Onneksi aurinko meni edes osin pilveen jo alkuillasta.
Samaten jos ukkonen tulee pohjoisesta niin se kuivahtaa johonkin viimeistään keravan/korson tietämillä tai kääntyy porvoota kohti..
Tää on kyllä outo juttu. Miksi ukkoset nykyään kiertää kaupungit? Onko liian tiiviisti rakennettu ja liian vähän jätetty vanhaa kunnon maaperää paljaaksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama tilanne. Ollaan ratkaistu nämä kesäongelmat lähtemällä koko kesäksi Jäämeren rannoille, tänä vuonna vieläpä poikkeuksellisen aikaisin, ensi viikolla, muttei osattu odottaa helleaaltoa toukokuulle, joten täällä läähätetään "muuttokuorman" keskellä eikä oikein mitään pysty tekemään. Toivottavasti huomiseksi luvattu ukkonen tosiaan tulee ja hellittää. Meillä oli kahden viik
Onneksi sentään 8 kuukautta vuodesta on taatusti viileää. Lopusta 4 kuukaudesta enimmillään 1 kuukausi on kuumaa (meikäläisittäin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ota yhteyttä huoltomieheen ja pyydä häntä tarkistamaan asia. Saattaa myös olla että ilmastointi on jäänyt talviasentoon tai on jotenkin vioittunut.
Muakin naurattaa nää kommentit. Ihmiset on ihan pihalla. Suomessa ei noin pääsääntöisesti ole ilmastointia rakennuksissa. Nämä hullut helteet on vasta viimeisen kymmenen vuoden aikana tulleet ja rakennuskanta on vanhaa.
Vierailija kirjoitti:
30,5 astetta sisällä, ihanaa. Inhottavaa kun pitää lähteä kyläilemään paikkaa, jossa on ilmastointi päällä.
Minä mietiskelin että pitäisikö varautua etukäteen kuukausia tai viikkokausia jatkuviin sikamaisiin helteisiin ostamalla teltta. Voisin nukkua yöt jossain metsikössä teltassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muakin naurattaa nää kommentit. Ihmiset on ihan pihalla. Suomessa ei noin pääsääntöisesti ole ilmastointia rakennuksissa. Nämä hullut helteet on vasta viimeisen kymmenen vuoden aikana tulleet ja rakennuskanta on vanhaa.
Ei ne Välimeren maissakaan mitään luksustaloja ole. Siellä on ilmastointipömpelit seinässä kiinni ja puhaltaa kylmyyttä sisälle. Ei muuta kuin ilmalämpöpumppuja hommaamaan, jos ei muutamaa viikkoa lämpöä jaksa.
Nekö ovat niitä kelan köyhille suosittelemia asuntoja?
Onko niissä sentään sisävessat?
Eikö ole kuitenkin hyvä asia että seinät varaavat lämpöä niin ei talvisin tarvitse palella.