Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä saa ihmisen jäämään suhteeseen vaikka toisella ollut salasuhde vuosia?

Vierailija
29.05.2024 |

Miespuolisen ystäväni vaimo joka kerta tavatessamme korostetusti kehuu minulle, kuinka hyvin heidän parisuhteessaan menee. Hiukan kiusallista, sillä satun tietämään, että tämä mies on salasuhteessa toisen ystäväni kanssa, ollut jo vuosia.

Kommentit (225)

Vierailija
21/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen on itsepetoksen mestari. Olisko niin, että tällä naisella on seksiin traumatisoitunut suhde? Ja nyt kun lapset on hommattu, niin eihän meitä semmoinen seksi enää kiinnosta, eihän? Mies myhäilee ja punoittaa. 

Näköjään kokonaisen parisuhteen voi elää vuodesta toiseen, kuin näkymättömän lasilevyn eri puolilla.

Aloittaja tässä täsmentää, että ei ole yhteisiä lapsia kuviossa. Todellakin elävät lasilevyn eri puolilla, hyvin kuvattu. Lisäksi se lasilevy voi välillä sumentua tai vääristää asioita, jolloin molemmilla on ilmiselvästi täysin eri käsitys asioista.

Vierailija
22/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän sä voi tietää mitä toinen suhteelta hakee. Voi olla jopa tyytyväinen jos saa kaiken muun ilman seksiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän sen miehen kuuluisi ymmärtää lähteä, vai onko hän avoimessa suhteessa, mutta unohti vaan kertoa siitä vaimolle?

Kuuluisi, siitä olen yhtä mieltä. Ilmeisesti vaimo kiristää lapsilla ja rahalla. Onneksi lapset kasvavat.

Ilmeisesti me emme tiedä heidän yksityiselämästään mitään. Tavallisinta on kun mies kärähtää, vaimo laittaa sen ulkoruokintaan. Mistä nämä harhat tulee, että nykynainen katselee vapaaehtoisesti pettävää miestä? 

Näinpä, eihän sitä sivusuhdetta tarvitsisi edes salata, jos mies voisi luottaa siihen, ettei vaimo ota ja lähde!  ;D

Mutta faktahan on se, että vaimo ottaa ja lähtee. Koska nämä tulevat aina ilmi, ennemmin tai myöhemmin.

Vierailija
24/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän sä voi tietää mitä toinen suhteelta hakee. Voi olla jopa tyytyväinen jos saa kaiken muun ilman seksiä. 

Ja se toinen saa kaiken muun ilman niitä kalsareita siellä lattialla ja sitä väsyttävää väljähtynyttä arkea.

Vierailija
25/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni suhde ei ole salasuhde. Olemme yhteisellä päätöksellä ulkoistaneet meidän parisuhteen seksin. Luuletko, että Mervi odottaa ja odottaa, että mieheni eroaisi? 

Mervi ei varmasti odota että miehesi eroaa. Kuka täysijärkinen odottaisi miestä joka on valmis valehtelemaan vaimolleen pitkään ja hartaasti. Ehkä vain ottaa siitä tarvitsemansa, ihmisiähän me kaikki olemme, ja elämä on lopulta vaihtokauppaa.

Vierailija
26/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja se toinen saa kaiken muun ilman niitä kalsareita siellä lattialla ja sitä väsyttävää väljähtynyttä arkea.

Kaiken muun? Pelkän seksin ja illat istuu yksin. En tiedä sinusta mutta itse en kalsareita keräile, mies ottaa muutenkin vastuuta yhteisestä arjesta ja on todella hyvää seuraa. Onpa sinulla kurja parisuhde :( 

Vierailija
27/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen nainen saa minkä muun? Kuka auttaa, kun hän on sairaana? Kuka viettää hänen kanssaan joulua, juhannusta, uuttavuotta? Kenen kanssa hän voi suunnitella tulevaisuuttaan? Kenen kanssa hän lähtee juhliin jne?

Olen katsellut tuota touhua vierestä. Toiseksi naiseksi ryhtyminen on suurinta itsepetosta. Ainoa onnellinen on se mies, jolla on vaimo edustusta ja perhe-elämää varten ja sitten tuollainen nöyristelevä patja, jonka voi laittaa vaihtoon, kun kyllästyy. Vaimo on ja pysyy.

Vierailija
28/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono itsetunto ja vähäinen omanarvontunto, ehkä lannistettu jossain vaiheessa elämää. Ei luottamusta omaan pärjäämiseen, alistuu ennemmin nöyryyttävään tilanteeseen. 

Vierailija
29/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naisille valehdellaan. Pienestä pitäen tyttö ehdollistetaan Disney leffoihin joissa naiset rakastuvat ja jäävät renttujen kanssa. Tyttöjä ei myöskään opeteta epäilemään poikia tai miehiä. Siksi näet naisen joka sinisilmäisesti uskoo muita naisia ja pahoinpitelevää miestään, sekä suostuu syrjäisille treffeille menettäen henkensä.

Vierailija
30/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako ap kun olet vain patja?

Olen vain tilannetta sivusta seuraava ystävä. Oma mielipide on, että olisi kyllä sata kertaa mieluummin sen salasuhteen osapuoli, kuin se jonka selän takana sitä suhdetta on ylläpidetty ja ruokittu vuosia, joka ikinen päivä tehden se valinta, monta kertaa, selvin päin, täysin tarkoituksellisesti. Kuinka monesta asiasta olisi pitänyt valehdella ja miten olisi tarkoituksella pitänyt junailla kaikki arkisetkin asiat niin, että saisi soitella ja viestitellä ja tavata tätä toista salassa.

Vierailija
31/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanne kuulostaa sellaiselta ettei vaimo tiedä miehensä salasuhteesta mitään. Onhan näitä tapauksia paljonkin, joissa toinen osapuoli uskoo sinisilmäisesti vuosikaudet että suhteessa on kaikki hyvin, kunnes paljastuu että toinen on pettänyt jo hyvin pitkään.

Tyypillistä onkin, että ero tulee sen jälkeen kun toinen osapuoli saa tietää pettämisestä. Jotkut eivät halua kuulla mitään selityksiä vaan pakkaavat laukkunsa heti. Toiset taas ovat valmiita käsittelemään asiaa pariterapiassa, ja antavat pettäneelle osapuolelle tiukat ehdot, mikäli parisuhdetta vielä jatketaan. Homma vaan saattaa kaatua siihen, ettei pettänyt osapuoli suostu mihinkään ehtoihin, eli saa toisen kokemaan ettei kadu pettämistä ollenkaan. Tässä tilanteessa en itsekään näkisi muuta vaihtoehtoa kuin eron.

Olen kuitenkin tavannut joitakin pariskuntia, jotka ovat päässeet yli pettämisestä. Tieto toisen usk

Tiedän yhden sellaisen pariskunnan, joiden parisuhde meni ruuhkavuosina sellaiseksi että mies alkoi olla paljon poissa kotoa töidensä vuoksi ja aloitti samalla sivusuhteen. Tilanne kesti todella pitkään, kunnes pariskunta päätyi yhtäkkiä juttelemaan siitä ettei heillä ole mitään yhteistä, eivätkä he tunne enää toisiaan. Alkoi pitkä prosessi, jonka aikana mies kertoi sivusuhteestaan, mutta se oli heille vain yksi ongelma muiden joukossa. Isoimpana ongelmana he näkivät sen, etteivät he viettäneet yhteistä aikaa ollenkaan. Mies lopetti sivusuhteensa ja vähensi työtuntejaan, jotta hänellä olisi aikaa olla vaimonsa kanssa. Vaimo toki joutui käsittelemään ne tunteet jotka liittyivät petetyksi tulemiseen. Mutta se oli heille avain toipumiseen, että he puhuivat kaiken rehellisesti auki ja alkoivat siitä eteenpäin tavoitella yhteistä aikaa, jotta voisivat jatkaa avointa keskustelua ja jotta kumpikaan ei joutuisi enää kokemaan tyytymättömyyttä parisuhteessa.

On kuitenkin totta ettei tuollaisesta pääse niin vain yli. Yksittäinen hairahduskin on jo monelle vaikea ja saattaa riittää siihen että suhde päättyy. Pitkää salasuhdetta sitten ei voi selittää millään sellaisella että olin humalassa, olin vihainen sinulle, en ajatellut asiaa loppuun asti tms. vaikka toki nuo ovat yksittäisen hairahduksenkin kohdalla erittäin huonoja selityksiä. Pitkä salasuhdehan tarkoittaa aina sitä että toinen on ollut vuosikausia epärehellinen, ja luottamus joudutaan rakentamaan uudestaan. Mutta näin voisin itsekin kuvitella, että jos joutuisin käymään tuollaista läpi, ensimmäinen ajatus olisi todennäköisesti ettei luottamusta voi enää rakentaa uudelleen.

Vierailija
32/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen nainen saa minkä muun? Kuka auttaa, kun hän on sairaana? Kuka viettää hänen kanssaan joulua, juhannusta, uuttavuotta? Kenen kanssa hän voi suunnitella tulevaisuuttaan? Kenen kanssa hän lähtee juhliin jne?

Olen katsellut tuota touhua vierestä. Toiseksi naiseksi ryhtyminen on suurinta itsepetosta. Ainoa onnellinen on se mies, jolla on vaimo edustusta ja perhe-elämää varten ja sitten tuollainen nöyristelevä patja, jonka voi laittaa vaihtoon, kun kyllästyy. Vaimo on ja pysyy.

Vaimo pysyy kunnes saa tietää.

Tässä yksi, joka ollut aikanani ns salattuna toisena naisena, ja se mies vietti aikaa kanssani myös pyhinä ja juhlina, ja jos ei silloin onnistunut, korvasi sen minulle aina. Suunnittelimme tulevaisuutta, ja mies oli avecina juhlissakin kanssani, sekä toi tai tilasi minulle kukkia ja syötävää, jos olin kipeänä ja muutenkin, korjasi pyöräni ja muuta pientä kotonani. Sittemmin meistä tuli oikea pari, ja ollaan pidetty yhtä siitä asti.

Tuollainen patja-nimittely kertoo vain nimittelijästä itsestään ja hänen ajatusmaailmastaan.

Vierailija
33/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuommoisessa salasuhteessa se suola ja jännitys tulee juuri siitä salaamisesta. Jos vaimo saa tietää ja sanoo, että nytpä Rekku teet valinnan, joko mie tai hää, niin Rekku todennäköisesti valitsee vaimonsa.

Jos tuo toinen nainen olisi niin tärkeä, Rekku olisi jo lähtenyt. Rekku saa kicksit tuosta salailusta.

Jos taas vaimo pistää Rekun ulkoruokintaan ja Rekun pitää ihan virallista suhteensa tuohon toiseen naiseen, ei suhteessa enää olekaan mitään jännää ja homma lopahtaa siihen. Minkä jälkeen Rekku luikkii kyselemään ex-vaimoltaa, että pääsiskö takas?

Tämä on niin nähty. Jos tuossa kakkossuhteessa olisi jotain oikeaa, mies olisi jo jättänyt vaimonsa.

Eli kyse ei ole siitä, miksi vaimo jää suhteeseen (hänhän ei todennäköisesti tiedä tilannetta) vaan miksi tuo mies jää tuohon. Ja tuo toinen nainen. Syynä on vain tuo salaamisen riemu, selän takana vehtaamisen sietämätön suloisuus.

Vierailija
34/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vaikka se salasuhteessa oleva ei itsekään tiedä olevansa salasuhteessa.

Mutta muut tietävöt. Tirskahdus. Hullu maailma, hullut ihmiset. 

Vierailija
35/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen vain tilannetta sivusta seuraava ystävä. Oma mielipide on, että olisi kyllä sata kertaa mieluummin sen salasuhteen osapuoli, kuin se jonka selän takana sitä suhdetta on ylläpidetty ja ruokittu vuosia, joka ikinen päivä tehden se valinta, monta kertaa, selvin päin, täysin tarkoituksellisesti. Kuinka monesta asiasta olisi pitänyt valehdella ja miten olisi tarkoituksella pitänyt junailla kaikki arkisetkin asiat niin, että saisi soitella ja viestitellä ja tavata tätä toista salassa.

Et ole. Olet katkera patja, jonka elämä kuluu ikuisesti odottaessa. Teet joka pv saman aloituksen vähän eri variaatioilla koska vastaukset ei miellytä.

Vierailija
36/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa "upeaa" touhua. Eli se on saanut vaimon jäämään suhteeseen, koska hän ei tiedä. Ei kiristys, ei mukavuuden halu, status, eikä mikään muukaan, vaan se ettei hän vaan tiedä miehensä olevan nilviäinen. Mies kuullostaa eniten erohaluttomalta, jos noin paljon näkee vaivaa suhteen salaamiseksi.

Vierailija
37/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan raha. Pelko siitä ettei pärjää itsekseen. Läheiseiippuvuus ja ei arvosta itseään. 

Lähtisin. 

Vierailija
38/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 32: mistä tiedä, että miehellä ei nyt ole toista naista? Ehkäpä hän siellä korjailee toisen fillaria, lähettelee kukkia jne.

Itse en ikinä lähtisi toiseksi naiseksi. Jos mies todistetusti pystyy kusettamaan muista, valehtelemaan ja pettämään, hän on luonteeltaan ihan umpimätä, eikä semmoisen kanssa kannata aloittaa yhtään mitään.

Vierailija
39/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka lähtevät salasuhteilemaan. Onko se heikko itsetunto, arjen pelko vaiko jännitystä elämään - fiilis, joka saa toimimaan noin idioottimaisesti? Jos mä saisin mun mieheni kiinni salasuhteesta, niin se olisi samantien adios. Emme ole kumpikaan taloudellisesti toisistamme riippuvaisia eikä pieniä lapsia ole. Mä jollain tasolla vielä tajuan sen, että joskus tilaisuus voi viedä mennessään ja jossain pikkujouluissa voi tapahtua jotakin. En tuotakaan kuitenkaan hyväksy. Se, että ylläpitää tai elää vuosikausia salasuhteessa kertoo mielestäni jo molemmista osapuolista surullista kertomaansa. Aikuisista, jotka eivät kykene kuitenkaan olemaan aikuisia ja kantamaan vastuuta teoistaan ja elämästään.

Vierailija
40/225 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jouduthan sä itsekin valehdella tässä draamassa vaikket pettämisen osapuoli olekaan. Valehtelet kirkkain silmin vaimolle ja myhäilet mukana. Lisäksi sulla on valehteleva petturimies ystävänä kuten patjaksi alentunut naispuolinenkin ystävä. Olet valinnut ystäviksesi porukkaa, joka kertoo myös sinusta itsestä paljon. Mitä luulet vaimon tykkäävän, kun hänelle kaiken muun lisäksi selviää minkälainen petturi sinä olet?