Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

Kuulutko kirkkoon?

Vierailija
28.05.2024 |

Jos et milloin olet eronnut ja miksi? 🙂

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
28.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskonto sopii mainiosti kaikille vajaaÀlyisille luusereille, jotka eivÀt kykene ajattelemaan loogisesti ja rationaalisesti.

Jeesus oli sekopÀinen kansankiihottaja, joka nakutettiin ristille rauhoittumaan. Vuosi siellÀ kuiviin, otettiin alas, haudattiin, mÀtÀni ja maatui paskaksi. Ei koskaan "noussut ylös" hahahahahahaa! :-)

Kyseinen kansankiihottaja kuvitteli harhoissaan "tulevansa takaisin" siten, ettÀ hÀnen aikalaisensa vielÀ olisivat silloin elossa. Kuolemasta on nyt noin 2000 vuotta aikaa, hah hah!

Islam on kyllÀ vielÀ typerÀmpÀÀ kuin kristinusko, juu.

Jesaja 45:5-7

"5. MinÀ olen Herra, eikÀ toista ole, minun lisÀkseni ei ole yhtÀÀn Jumalaa. VyötÀn sinut, vaikka et minua tunne, 6. jotta tiedettÀisiin auringon noususta sen laskuun asti, ettÀ minun lisÀkseni ei ole yhtÀÀn: minÀ olen Herra, eikÀ toista ole, 7. minÀ, joka teen valkeuden ja luon PIMEYDEN, j

Pelkuri alapeukuttaja! Katso video ja peukuta vasta sitten. 

Vierailija
22/124 |
28.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Erosin naispappeuskysymyksen takia vuonna 1977 heti kun tÀytin 18.

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
28.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

En kuulu enkÀ ole koskaan kuulunut. Ei siis ole kastettu lapsena enkÀ myöhemminkÀÀn ole liittynyt kirkkoon.

Vierailija
24/124 |
28.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulun. Olen koko ikÀni kuulunut kirkkoon.

MistÀ alapeukut? Miksi jotakuta hÀiritsee, ettÀ joku kuuluu kirkkoon?

Vierailija
25/124 |
28.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Erosin joskus 90-luvullla kun naispappeus oli hyvÀksytty jo yli 10 vuotta sitten ja edelleen oli miespappeja jotka eivÀt suostuneet tekemÀÀn työtÀ naisten kanssa ja se vain hyvÀksyttiin. Paikallisessa seurakunnassa oli naispappi joka on varmaan uskonnollisin ihminen koko seurakunnassa, miespapit eivÀt olleet niin vakavissaan uskonnon kanssa. Otti niin pÀÀhÀn ettÀ joku voisi pitÀÀ tÀtÀ naispappia jotenkin huonompana kuin vaikka paikallista nuorisopastoria joka saattoi olla vÀhÀn liiankin innoissaan työskentelemÀÀn nuorten kanssa.

Vierailija
26/124 |
28.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

18 vuotiaana erosin kirkosta, koska en ole koskaan uskonut raamatun sanaan. Mieheni kuului kirkkoon, meidÀn vihittiin maistraatissa. Lapset kastettiin tavan vuoksi ja mies erosi tÀmÀn jÀlkeen kirkosta. Lapsetkin erotettiin myöhemmin kirkosta, koska pÀÀtettiin ettei tÀtÀ tapaa aiota jatkaa.

Vierailija
27/124 |
28.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KyllÀ.

Vierailija
28/124 |
28.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Joo en ole teko uskovainen,kaivakaa itse monttu mutta ette kirkkomaalle pakanat joutaa haudata kaatopaikalle saatanan sekosikiöt.

Vierailija
29/124 |
28.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo en ole teko uskovainen,kaivakaa itse monttu mutta ette kirkkomaalle pakanat joutaa haudata kaatopaikalle saatanan sekosikiöt.

Kuullostaa tosi pahalta.Onko sinussa riivaajia?

Vierailija
30/124 |
28.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle on ainakin se ja sama, minne meikÀn raato nakataan kuolemani jÀlkeen.

-ateisti-

Vierailija
31/124 |
28.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MinĂ€ en usko kuolemanjĂ€lkeiseen elĂ€mÀÀn, joten eipĂ€ ole vĂ€liĂ€ mitĂ€ ruumiilleni tapahtuu ja minne menee. Mieluiten kaikki elimet luovutukseen ja opetuskĂ€yttöön. 

Vierailija
32/124 |
28.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ateisti-

Ruumis kuolee ja mĂ€tĂ€nee, sielu ja henki ei, vaan ne jatkavat matkaansa omaan paikkaansa. 

Vierailija
33/124 |
28.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

MinÀ annan mielellÀni palkastani lapsi- ja nuorisotyöhön sekÀ diakonialle.

Vierailija
34/124 |
28.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ateisti-

Ruumis kuolee ja mĂ€tĂ€nee, sielu ja henki ei, vaan ne jatkavat matkaansa omaan paikkaansa. 

Ja tÀhÀn tarvitaan vain ja ainoastaan kirkkomaata?

Vierailija
35/124 |
28.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Erosin v. 2000. Silloin sain viimein kĂ€ytyĂ€ virastotalolla hoitamassa homman, ei ollut vielĂ€ nettimahdollisuutta. En halunnut kastaa odottamaani lasta seurakuntaan, jossa en itsekÀÀn avioeroperheen lapsena tuntenut oloani tervetulleeksi.  Sittemmin kĂ€sitykseni on vain vahvistunut. En voisi kuvitellakaan liittyvĂ€ni seurakuntaan, joka erottelee ihmiset sen mukaan, kenen kanssa he haluavat jakaa elĂ€mĂ€nsĂ€. 

Vierailija
36/124 |
28.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ateisti-

HengellistÀ ja hyvÀÀ tahtovaa elÀmÀÀ voi viettÀÀ ilman kirkkoon kuulumistakin. Rahaa voi lahjoittaa myös ilman kirkkoa.

Vierailija
37/124 |
28.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ateisti-

Ja tÀhÀn tarvitaan vain ja ainoastaan kirkkomaata?

Omaiset sen pÀÀttÀvÀt, mitÀ ruumiille tehdÀÀn. SiinÀ ei paljoa vainajalla ole sanomista.

Vierailija
38/124 |
28.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosin naispappeuskysymyksen takia vuonna 1977 heti kun tÀytin 18.

Kertoisitko tarkemmin? Naispappeushan hyvÀksyttiin vasta 1986.

Vierailija
39/124 |
28.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Kirkko ilmoitti olevansa Vasemmistoliiton linjoilla niin monessa asiassa, ettÀ sen oli vaikea kuvitella haluavan minua.

Vierailija
40/124 |
28.05.2024 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Erosin vuonna 2012. Eroakirkosta.fi -sivustolla tuli vierailtua samana pÀivÀnÀ, kun sain viimeisen palkan seurakunnalta. Olin irtisanoutunut, ja siirtynyt töihin yksityiselle sektorille.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: viisi kahdeksan kaksi