Kuulutko kirkkoon?
Kommentit (124)
Erosin naispappeuskysymyksen takia vuonna 1977 heti kun tÀytin 18.
En kuulu enkÀ ole koskaan kuulunut. Ei siis ole kastettu lapsena enkÀ myöhemminkÀÀn ole liittynyt kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Kuulun. Olen koko ikÀni kuulunut kirkkoon.
MistÀ alapeukut? Miksi jotakuta hÀiritsee, ettÀ joku kuuluu kirkkoon?
Erosin joskus 90-luvullla kun naispappeus oli hyvÀksytty jo yli 10 vuotta sitten ja edelleen oli miespappeja jotka eivÀt suostuneet tekemÀÀn työtÀ naisten kanssa ja se vain hyvÀksyttiin. Paikallisessa seurakunnassa oli naispappi joka on varmaan uskonnollisin ihminen koko seurakunnassa, miespapit eivÀt olleet niin vakavissaan uskonnon kanssa. Otti niin pÀÀhÀn ettÀ joku voisi pitÀÀ tÀtÀ naispappia jotenkin huonompana kuin vaikka paikallista nuorisopastoria joka saattoi olla vÀhÀn liiankin innoissaan työskentelemÀÀn nuorten kanssa.
18 vuotiaana erosin kirkosta, koska en ole koskaan uskonut raamatun sanaan. Mieheni kuului kirkkoon, meidÀn vihittiin maistraatissa. Lapset kastettiin tavan vuoksi ja mies erosi tÀmÀn jÀlkeen kirkosta. Lapsetkin erotettiin myöhemmin kirkosta, koska pÀÀtettiin ettei tÀtÀ tapaa aiota jatkaa.
Joo en ole teko uskovainen,kaivakaa itse monttu mutta ette kirkkomaalle pakanat joutaa haudata kaatopaikalle saatanan sekosikiöt.
Vierailija kirjoitti:
Joo en ole teko uskovainen,kaivakaa itse monttu mutta ette kirkkomaalle pakanat joutaa haudata kaatopaikalle saatanan sekosikiöt.
Kuullostaa tosi pahalta.Onko sinussa riivaajia?
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ainakin se ja sama, minne meikÀn raato nakataan kuolemani jÀlkeen.
-ateisti-
Vierailija kirjoitti:
MinÀ en usko kuolemanjÀlkeiseen elÀmÀÀn, joten eipÀ ole vÀliÀ mitÀ ruumiilleni tapahtuu ja minne menee. Mieluiten kaikki elimet luovutukseen ja opetuskÀyttöön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ateisti-
Ruumis kuolee ja mÀtÀnee, sielu ja henki ei, vaan ne jatkavat matkaansa omaan paikkaansa.
MinÀ annan mielellÀni palkastani lapsi- ja nuorisotyöhön sekÀ diakonialle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ateisti-
Ruumis kuolee ja mÀtÀnee, sielu ja henki ei, vaan ne jatkavat matkaansa omaan paikkaansa.
Ja tÀhÀn tarvitaan vain ja ainoastaan kirkkomaata?
Erosin v. 2000. Silloin sain viimein kÀytyÀ virastotalolla hoitamassa homman, ei ollut vielÀ nettimahdollisuutta. En halunnut kastaa odottamaani lasta seurakuntaan, jossa en itsekÀÀn avioeroperheen lapsena tuntenut oloani tervetulleeksi. Sittemmin kÀsitykseni on vain vahvistunut. En voisi kuvitellakaan liittyvÀni seurakuntaan, joka erottelee ihmiset sen mukaan, kenen kanssa he haluavat jakaa elÀmÀnsÀ.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ateisti-
HengellistÀ ja hyvÀÀ tahtovaa elÀmÀÀ voi viettÀÀ ilman kirkkoon kuulumistakin. Rahaa voi lahjoittaa myös ilman kirkkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ateisti-
Ja tÀhÀn tarvitaan vain ja ainoastaan kirkkomaata?
Omaiset sen pÀÀttÀvÀt, mitÀ ruumiille tehdÀÀn. SiinÀ ei paljoa vainajalla ole sanomista.
Vierailija kirjoitti:
Erosin naispappeuskysymyksen takia vuonna 1977 heti kun tÀytin 18.
Kertoisitko tarkemmin? Naispappeushan hyvÀksyttiin vasta 1986.
Kirkko ilmoitti olevansa Vasemmistoliiton linjoilla niin monessa asiassa, ettÀ sen oli vaikea kuvitella haluavan minua.
Erosin vuonna 2012. Eroakirkosta.fi -sivustolla tuli vierailtua samana pÀivÀnÀ, kun sain viimeisen palkan seurakunnalta. Olin irtisanoutunut, ja siirtynyt töihin yksityiselle sektorille.