LAPSETON ystävä ÄRSYTTÄÄ
Hän tietää, missä kuussa haluaa synnyttää (ei ole vielä raskaanakaan).
Hän tietää, että palaa töihin kun äitiysloma loppuu.
Hän tietää, että yhdeksänkuisen on hyvä mennä päiväkotiin hankkimaan vähän kavereita.
Hän tietää, että vauvan voi jättää hoitoon ihan heti ja yöksikin, sillä
hän tietää, kuinka parisuhdetta hoidetaan sitten kun vauva tulee.
Hän tietää, että heille ei tule koliikkivauvaa eikä muutenkaan vaikeaa tapausta.
Hän tietää, että hänen vauvansa tulee nukkumaan hyvin omassa huoneessaan eri kerroksessa kuin vanhemmat heti sairaalasta tultua.
Hän tietää, mitä olen kahden lapseni kanssa tehnyt väärin - ja kertoo sen auliisti.
Hän ei malta odottaa, että pääsee raskaista töistä pois kotiin hoitamaan lasta, hän nimittäin kaipaa sitä lepoa ja lomaa.
Hän tietää, että kotona olo on helppoa ja miettii jo millaista oheistekemistä keksisi äitiysloman ajaksi, vaikka väitöskirjan.
Hän tietää ihan kaiken.
Uskomattoman. Ärsyttävä. Ihminen!!!
Kommentit (24)
Sitä aikaa jää yllättävän paljon, ja todella äitiysloma tuntuu lomalta jos on hektisessä akateemisessa työssä. Aivojaan ei tarvitse käyttää koko ajan ja esim. kirjoitustyö onnistuu kun on luovaa aikaa.
Ja jos on fyysisesti hyvässä kunnossa ja vielä positiivinen luonne,niin kotityö ei tunnu ollenkaan niin raskailta kuin monista av-mammoista.
Olen itse äitiyslomastani nauttinut täysin siemauksin ja palannut uudistuneena työelämään.
Vierailija:
Sitä aikaa jää yllättävän paljon, ja todella äitiysloma tuntuu lomalta jos on hektisessä akateemisessa työssä. Aivojaan ei tarvitse käyttää koko ajan ja esim. kirjoitustyö onnistuu kun on luovaa aikaa.
Mulla samanlainen kaveri, jolla ihan mahdottoman hyviä neuvoja joka ikiseen elämän pulmaan...
Minäkin suunnittelin opiskeluja (aloitinkin raskausaikana, nyt HIEMAN jäätyneet!), kahvilareissuja kavereiden kanssa, shoppailua ja ties mitä mahtavaa. Kerran kävin lapsen kanssa kahvilassa, lähdin itkien pois: masennus iski (siihenkin voi kuulemma itse vaikuttaa...), väsymys on vielä puolentoista vuoden jälkeen armoton (lapsi huutaa öisin monta tuntia, päivisin vielä enemmän)... Omaa aikaa ei yksinkertaisesti ole, kun jokainen minuutti lapsen hereillä olo ajasta menee hänen viihdyttämiseensä, kodin puhtaana pitoon: koeta siinä miettiä jotain gradua, kun nukkumaan menon jälkeenkin heräämisiä on n.15min välein. Ei ja ei.
Kaikki ei vaan mene suunnitelmien mukaan. Helpompi sanoa, kuin tehdä. Onneksi kaikki lapset eivät ole samanlaisia...!
Länsimainen lääketiede kalpenee kyllä nyt.
Vierailija: