Onko IT-alalla paljon seksuaalista häirintää?
Jos on 10 naista ja 90 miestä, niin jokaisen naisen ympärillä pyörii varmasti lauma miehiä, jotka haluaisi ottaa naisen siinä paikassa ja heti.
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
It ala on ehkä siinä mielessä viimeisiä paikkoja,jossa kuvittelisin naisten kokevan seksuaalista häirintää. IT ala vaatii sen verran älyä meinaan. Ja harva on niin tyhmä siellä että vaarantaa työpaikkansa sen takia.
Myös harva teknisellä alalla oleva nainen edes tuo kenellekään seksin mieleen.
En ole kokenut häirintää, vaikka olen parikymppinen nainen ja jo pari vuotta työskennellyt ohjelmistokehittäjä. Mutta osa varsinkin yli nelikymppisistä vähän epäsosiaalisista ja säälittävistä miehistä kyseenalaistaa osaamista ja ilkeilee. Nätisti kiitän avusta ja jatkan hommia.
Ei ole, koska ne miehetkään eivät ole mitään kovin miehekkäitä. :D
t: IT-nainen
Vierailija kirjoitti:
IT-alan naiset sen sijaan ovat erittäin naisellisia. Sillä tavalla kuin DDR:n kuulantyöntäjät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
IT-alan naiset sen sijaan ovat erittäin naisellisia. Sillä tavalla kuin DDR:n kuulantyöntäjät.
https://berliner-zeitung.imgix.net/2021/1/27/780bb6df-d200-434c-985c-9a…
Vierailija kirjoitti:
En ole kokenut häirintää, vaikka olen parikymppinen nainen ja jo pari vuotta työskennellyt ohjelmistokehittäjä. Mutta osa varsinkin yli nelikymppisistä vähän epäsosiaalisista ja säälittävistä miehistä kyseenalaistaa osaamista ja ilkeilee. Nätisti kiitän avusta ja jatkan hommia.
Luuletko osaavasi enemmän kuin ne nelikymppiset miehet?
Vierailija kirjoitti:
ne on nörttejä, ainoat seksuaaliset kokemukset on oman käden kanssa :)
Vastaaja 1 kommentoi sen verran, että omassa yksikössä aviossa oli varovasti arvioituna 95% porukasta, naisen kanssa ja lapsiakin oli käytännössä kaikilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
It ala on ehkä siinä mielessä viimeisiä paikkoja,jossa kuvittelisin naisten kokevan seksuaalista häirintää. IT ala vaatii sen verran älyä meinaan. Ja harva on niin tyhmä siellä että vaarantaa työpaikkansa sen takia.
Oletan, että ettet ole tosissasi. Nyt olen jo eläke-eukko , mutta olen aivan varma, että seksi olisi tullut mieleesi useastikin jos olisimme olleet samassa duunissa 40 vuotta sitten. Terveisin silloinen 175 cm/ 55 kg tumma verikkö insinööri.
Mitä tulee otsikkoon niin ei häiritty kuin luvallani.
on todellakin! työkaveri veti kahvitauolla hanuristaan minun nähteni commadore 64!
Vierailija kirjoitti:
Ei nöösipojat uskalla lähestyä naisia edes asiallisesti, puhumattakaan asiattomuuksista.
t. it-mies
Ja naisethan tietysti vihaavat tätä yhtä paljon kuin häirintää.
On. Lähetän aina kaikille konttorin naisille rivoja ASCII-kuvia, kuten tämän: ()
Ei ole. Ihastumisia on vuosien varrella useita sattunut, mutta ne on siis ollut ihan kohteliaita lähestymisiä, ja ovat uskoneet kun olen sanonut ei. Ei minkäänlaista häirintää.
Asiakkaiden edustajia, kun konsulttina olen työskennellyt, on kyllä jotain ollut oikein vanhan ajan setämiehiä, jotka on joko kohdelleet alentuvasti koska olen nainen, tai typerää kaksimielistä läppää ja flirttiä. Mutta olen kyllä tehnyt hyvin selväksi että mun kanssa ei sellaista peliä kannata pelata. Ja kerran sanoin ihan työnantajalleni, miten asiakas on mua kommentoinut ja kohdellut, ja pyysin pääsemistä toiseen projektiin. Pääsin, ja ongelma loppui siihen. (tämän noin 60 v setämiehen kommentteja mm. ei nämä ole tyttöjen hommia, luulin että olet siivooja kun ensi kertaa näki, vitsailu siitä miten minun pitäisi "vilauttaa" (powerpointtia, heh heh), push-up viestejä appseista, kutsui minua jatkuvasti "tytöksI" vaikka olin 35-vuotias nainen)
mitä vähemmän naisia, sitä vähemmän valittajia ja uhriutujia ja siksi vähemmän "seksuaalista häirintää".
toisaalta jokainen uusi alalle tuleva nainen on potentiaalinen uhriutuja ja ahdistuja, joten naisten lisääntyessä myös ulina lisääntyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, itse asiassa täällä on paljonkin hyvännäköisia naisia, älykkäitä ja muutenkin hyviä tyyppejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletko osaavasi enemmän kuin ne nelikymppiset miehet?
jokainen 2-kymppinen feministi luulee osaavansa kaiken paremmin kuin miehet
Ei ole. Alalla on korkeasti koulutettuja ja älykkäitä ihmisiä, ja sellaiset yleensä osaa käyttäytyä tilanteeseen sopivasti, eli töissä ei käyttäydytä kuin jossain yökerhossa. Naiset kohdataan ihan samanlaisina kollegoina kuin miehetkin, eii seksiobjekteina. Ainoa mikä sinussa kiinnostaa on osaamisen ja tekemisen taso, joka vaikuttaa tiimin tulokseen, seksikkyydellä, sukupuolella tms. ei ole merkitystä. (naiskoodari yli 20 v. kokemuksella)
Oon meidän tiimin ainoa nainen enkä ole kokenut häirintää. Äijät höpöttää keskenään alapäävitsejä, mutta olen kai yhtä juntti kuin hekin koska nauran tälle hurtille huumorille enkä ole herkkä pahoittamaan mieltäni pienistä asioista.