Onko IT-alalla paljon seksuaalista häirintää?
Jos on 10 naista ja 90 miestä, niin jokaisen naisen ympärillä pyörii varmasti lauma miehiä, jotka haluaisi ottaa naisen siinä paikassa ja heti.
Kommentit (70)
Ei ole. Reilu 20v alalla ja aina olen miesten kanssa pärjännyt. Tällä hetkellä vedän asiantuntijayksikköä ja olen ainoa nainen.
Ei ole tai ainakaan en ole kohdannut itse ikinä. Varmaan jotakuta on jossain ahdisteltu, sellainen maailma on. Mutta kun miehiä on enemmän, miesten pitää käyttäytyä tehdäkseen naisiin vaikutus. Yksinkertaista markkinalogiikkaa. Sama toisinpäin, kun naisia enemmän, huonompikin käytös menee läpi.
Vaikuttaa että ahdistelua on eniten jossain viihde- ja taidepuolella jossa on tekijöistä ylitarjontaa eikä ahdistelluilla siten varaa valittaa tai uskallusta kertoa. Kokenut koodarinainen taas vaihtaa saman tien duunia kun kohdellaan huonosti.
Vuodesta 1998 lähtien it-alalla enkä ole kohdannut seksuaalista häirintää.
Ei nöösipojat uskalla lähestyä naisia edes asiallisesti, puhumattakaan asiattomuuksista.
t. it-mies
ne on nörttejä, ainoat seksuaaliset kokemukset on oman käden kanssa :)
Itse asiassa tiedän kyllä yhden tapauksen, jossa omistajaportaaseen kuulunut setämies kähmi naistyöntekijää. Ilmeisesti herralla oli epäselvyyttä sen suhteen, minkä alan yrityksen oli hankkinut omistukseensa.
Vierailija kirjoitti:
Vain jos olet joku superseksikäs ohjelmointikieli. Muuten ei.
Tämä. Pitää olla fonchonaalinen, muuten ei viisari värähdä.
Vierailija kirjoitti:
ne on nörttejä, ainoat seksuaaliset kokemukset on oman käden kanssa :)
it-ala, 20v töissä. ainoa jonka tiedän saaneen varoituksen oli työkaveri, nainen joka laittoi käden miehen olkapäälle kun katsoivat näytöltä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Ne on nörttejä. Niitä ei naiset kiinnosta eikä miehetkään.
Vähän riippuu työtehtävästä. Jotkut koodarit ehkä, mutta esim. IT-palveluissa ja konsultteina on paljonkin extroverttejä tyyppejä.
Ei mainittavasti. It-porukkaankin mahtuu kaikenlaista suhaajaa, mutta tosi siisti meininki on ollut joitain yksittäisiä poikkeustapauksia lukuunottamatta. Olen ollut alalla 20 vuotta, ja asiat on muuttuneet parempaan tänä aikana. Silloin 15-20 vuotta sitten työelämässä oli vielä mukana vanhempia setämiehiä joille oli epäselvää miten naisia kohdellaan kunnioittavasti ja tasa-arvoisesti, välillä oli sellaista tytöttelyä, taputtelua ja rasvaisia juttuja mitä nuorempi sukupolvi ei harrasta. Oma kokemus on että työkavereita kohdellaan ihmisinä eikä sukupuolen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain jos olet joku superseksikäs ohjelmointikieli. Muuten ei.
Tämä. Pitää olla fonchonaalinen, muuten ei viisari värähdä.
Tää tietty selittää clojuren suosion.
Joskus 25 vuotta sitten näin tapauksen, joka nykypäivänä laskettaisiin ahdisteluksi. Muissa tapauksissa molemmat osapuolet ovat olleet sutinassa mukana vapaaehtoisesti.
Jos haluat kokea seksuaalista häirintää niin mene kulttuuri- tai muulle vihervasemmistoalalle.
Voidaan järjestää jos haluat. Minulle kelpaa nainen kuin nainen, kunhan on persettä mistä puristaa.
Ei Suomessa ole seksuaalista häirintää millään alalla.
No ehkä ravintola-alalla saattaa joskus joku puristaa pepusta, mutta senkin voi ottaa huumorilla.
Nykypäivänä vaan on muotia pöyristyä joka asiasta ja tehdä kärpäsestä härkänen.
Olen IT alalla mutta meillä ei ole yhtäkään tarpeeksi hyvännäköistä naista jota kiinnostais lähestyä, ehkä 20% naisia.
M36
No ei ole:) T: N, 15v Nokialla tuotekehitysyksikössä töissä