Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä iässä sinusta alkoi tuntua vanhalta?

Vierailija
27.05.2024 |

Ja että nyt ollaan polun loppupuoliskolla? Mitkä olivat ne merkit, josta päättelit näin?

Kommentit (107)

Vierailija
81/107 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa'a, muutama vuosi sitten, siinä reilu kolmekymppisenä. En tosin fyysisesti vanhaksi tunne itseäni, enemmän sellainen mieleltäni raihnainen. Siis sellainen stereotyyppinen väsynyt vanhus, jota ei enää ihmiset, eikä oikein muukaan kiinnosta ja joka vain odottaa haudanlepoa.

Vierailija
82/107 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe itseäni vanhaksi, mutta 40 vuoden kieppeillä aloin huomaamaan sukupolvien välisen eron verrattuna parikymppisiin. Olen esimerkiksi aina ollut kiinnostunut pop-musiikista ja seurannut sitä, mutta tuossa vaiheessa ne nykyajan uudet artistit tuntuivat niin etäisiltä, etten löytänyt heistä tai heidän musiikista enää riittävästi tarttumapintaa, samoin jotkut uudet elokuvat eivät enää ole omaan makuuni. Tavallaan siis ollaan ajauduttu niin kauaksi siitä, minkä parissa aikoinaan kasvoin, etten enää tunne yhteyttä nykyhetkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/107 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen päälle 40 ja elän edelleen kuin teini. Herään puoliltapäivin ja sitten vähän nettiä ja pelaamista. Muroista sentään siirryin jo puuroon kuten vanhan kuuluu.

Vierailija
84/107 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun huomasin ettei nuorempi vastapuoli ollut yhtään kartalla kun heitin jotain 90-luvun huumoriklassikoita tyyliin kummeli yms., tuli vähän vanha olo.

Vierailija
85/107 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

52

Vierailija
86/107 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 45 v ja nyt on alkanut tuntua että tämä on jo nähty ja mulle riittäisi jo. En usko että elämällä on minulle enää mitään annettavaa. Mitään hyvää tuskin on enää tiedossa. Päinvastoin. Nyt olisi hyvä hetki lähteä.

Lähteä minne seikkailemaan ,löytää vielä se uusi vaihde tarkoitus??

Lähteä hautaan.

Vierailija
87/107 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaa tässä kasikymppisenä tuntua 🙂

Vierailija
88/107 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

51-vuotiaana alkoi askel painaa ja ikä näkymään kasvoissa sekä muuallakin kehossa. Olisinpa aiemmin arvostanut elämääni enemmän. 

Vierailija
89/107 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin syytäkin kysyttiin, alkoi tulla paljon erilaisia terveysongelmia. T. se joka vastasi 52. Henkisesti en koe vieläkään itseäni vanhaksi.

Vierailija
90/107 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän tuota pikaa 70. Vasta nyt on alkanut tuntua siltä, että olen vanha; peräseinä näkyy jo selvästi. Vanhukseksi en itseäni kyllä vieläkään koe.

Vierailija
91/107 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun täytti 20 vuotta, mutta ei sen jälkeen.

Vierailija
92/107 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40. Olen kyllä edelleen (nyt 45) terve ja kovakuntoinen. Mutta kyllä auringonlaskun puolelle alkaa maallinen taivallus kääntyä.

Vierailija
93/107 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tulee ikää ihminen viisastuu.

Ja jos ei viisastu, niin oppii ainakin hiljaa kävelemään.

Vierailija
94/107 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

51-vuotiaana alkoi askel painaa ja ikä näkymään kasvoissa sekä muuallakin kehossa. Olisinpa aiemmin arvostanut elämääni enemmän. 

Joo kun miettii, että vielä itsekin joskus 47-vuotiaana jaksoi vaikka heilua koko päivän festareilla mitään kipua tai väsymystä tuntematta, niin muutamassa vuodessa asiat muuttuivat huimasti :D

Turha kuitenkaan jossitella tai katua mitään, siitä ei ole hyötyä. Nyt vaan valikoidaan tarkemmin menemiset, samalla kun odotellaan niitä viimeisiä bileitä...

Vierailija
95/107 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nuo jotka vastaavat johonkin mitä ei kysytä, ovat jo seniilejä vaikka ikää olisi vain 30+.

Vierailija
96/107 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menin 41-vuotiaana ylipistoon. Nyt valmistuminen lähestyy, enkä vieläkään tunne itseäni vanhaksi.

Olen nyt paremmassa kunnossa ja jaksavampi kuin kolmikymppisenä. Pikkulapsiaika ei todellakaan sopinut minulle.

Vierailija
97/107 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 vuotiaana alkoi tuntua ihmiselon raskas taakka harteilla. 

Vierailija
98/107 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa'a, muutama vuosi sitten, siinä reilu kolmekymppisenä. En tosin fyysisesti vanhaksi tunne itseäni, enemmän sellainen mieleltäni raihnainen. Siis sellainen stereotyyppinen väsynyt vanhus, jota ei enää ihmiset, eikä oikein muukaan kiinnosta ja joka vain odottaa haudanlepoa.

Eli seuraavat 40v elämästäsi odotat vaan sitä haudanlepoa?

Vierailija
99/107 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli rankka teini-ikä, pahoinpitelyä ja kiusaamista, hyväksikäyttöä ja raiskaus. Silloin tunsin itseni keski-ikäiseksi. Nyt nelikymppisenä tunnen itseni 80 vuotiaaksi ja olisin valmis hautaan. Tasan ei käy onnenlahjat. Erehdyin huonoon suhteeseen parikymppisenä, joka muuttui lopulta rajuksi  henkiseksi ja taloudelliseksi pahoinpitelyksi.

Vierailija
100/107 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tunnu vanhalta, mutta erilaiselta kuin nuorena. Jos määritellään ihminen niin, että on joko vanha tai nuori, niin on selvästi vanha. Ei missään nimessä nuori, ja se on hyvä asia. Oli pitkä nuoruus rapiat 40v.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme