Mies uhkailee menevänsä pettämään
Olemme erittäin lähellä eroa, mutta olemme vielä yrittäneet saada asioita kuntoon lastemme vuoksi. Itse koen, että mieheni ei lainkaan ymmärrä, mitä ero sitten käytännössä tarkoittaisi. Hän ei esim. juuri koskaan hoida lapsiamme ilman minua enkä usko, että käsittää sitä, että jatkossa sitten aina hoitaisi omalla jaksollaan. Lisäksi pitäisi mm. myydä hänelle hyvin tärkeä mökki.
Mieheni käytös on hyvin tuuliviirimäistä; samana iltana hän saattaa suunnitella yhteistä kesälomaa sekä sanoa, että haluaa erota. Koen, että mies aidostikin haluaa erota, mutta sitten kun eron jälkeinen elämä realisoituisi, ei enää haluaisikaan. Olen sanonut miehelle, että voi lähettää molempien nimissä avioerohakemuksen. Ei ole kuitenkaan sitä tehnyt. Nyt uusimpana käänteenä mies alkoi eilen uhkailemaan, että menee pian pettämään minua, jos sillä tavalla pääsisi tästä avioliitosta eroon. Intiimielämä meillä siis on kunnossa, tai minä olen jopa halukkaampi kuin mieheni, joten siitä ei ole kyse, että pitäisi sen takia hakea sellaista seuraa. Lisäksi mies sanoi, että aikoo puhua meidän naapureille minusta, jotta he ymmärtäisivät miksi hän on niin paljon poissa. Emme siis tunne ko. naapureita ja asiat mitä hän ajatteli heille kertoa, olisivat vain minun täysin asiatonta mustamaalaamista, jolla ei ole todellisuuspohjaa.
Olen ollen kyllästynyt miehen epäasiallisiin puheisiin ja eri tasoisiin uhkailuihin jos asiat eivät mene aivan hänen tahtonsa mukaan. Millä saisin hänet lopettamaan epäasialliset puheet? Sanominen ei auta. Eikä auta eroaminenkaan, koska silloin hän vasta epäasialliseksi varmasti alkaisikin.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinä et voi millään tavalla muuttaa aikuisen ihmisen käytöstä. Hän muuttuu, jos on muuttuakseen ja jos oikeasti näkee omassa toiminnassaan jotakin outoa. Ilmeisesti ei kuitenkaan näe? En ymmärrä, miksi olet yhtä tuon miehen kanssa naimisissa ja vielä (kirjoittamasi mukaan) teillä on seksielämääkin. Kannattaa nyt varoa, ettei hän tuo mitään tautia kotiinne ja jos oikeasti hänen kanssaan paneskelet, niin käyttäkää nyt ihmeessä kondomia. Jokin asia sinua tuossa kuolleessa liitossa pitää edelleen. Tiedätkö sinä itse, mikä tuo asia on?
Ainoastaan lapset, koska en itse haluaisi olla lapsista sitten säännöllisesti erossa.
ap
AP. Jos mies haluaa erota, sano hänelle, että ovi on auki, josta voi mennä. Älä laita rikkaa ristiin eron hyväksi. Anna miehen hoitaa kaikki. Näin hän palaa ottamaan vastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap, sinä et voi millään tavalla muuttaa aikuisen ihmisen käytöstä. Hän muuttuu, jos on muuttuakseen ja jos oikeasti näkee omassa toiminnassaan jotakin outoa. Ilmeisesti ei kuitenkaan näe? En ymmärrä, miksi olet yhtä tuon miehen kanssa naimisissa ja vielä (kirjoittamasi mukaan) teillä on seksielämääkin. Kannattaa nyt varoa, ettei hän tuo mitään tautia kotiinne ja jos oikeasti hänen kanssaan paneskelet, niin käyttäkää nyt ihmeessä kondomia. Jokin asia sinua tuossa kuolleessa liitossa pitää edelleen. Tiedätkö sinä itse, mikä tuo asia on?
Ainoastaan lapset, koska en itse haluaisi olla lapsista sitten säännöllisesti erossa.
ap
No onpa kauheaa, jos lapset on vaikka 2 viikonloppua kuukaudessa isällään.
Vierailija kirjoitti:
Ap miten mies nukkunut?
Kuulostaa uniapnealle tyypilliseltä hapen puute aivoissa-käytökseltä
Miten ap nukkuu? Kuulostaa, että hänellä on hapen puute aivoissa.
Laita ero vireille ja rosiksen kautta nuo huoltajuusasiat, jos toinen osapuoli temppuilee..turha täällä vauvapalstalla hakea mitään vertaistukea. Jos löytyy kavereita tai vanhempia, jotka osaavat tukea, niin heihin yhteyttä välittömästi. Ilmoitat vain, että olet eroamassa ja tarvitset tukea tuohon. Kannattaa myös hakea välittömästi vuokra-asunto minne siirryt lasten kanssa, etkä jää nyhväämään siihen asuntoon missä miehesi viettää aikaa, silloin kun on paikalla. Mitä pidempään vetkuttelet asian kanssa, niin sen vaikeampaa on hoitaa nuo erot. Jos olet töissä käyvä ihminen, niin mikään ongelmia ei pitäisi tulla muuton suhteen.
Millä todistat, että miehesi on epävakaa. Onko lääkärinlausunto ja onko ystäviä, jotka ovat nähneet epävakaan käytöksen ja ovatko valmiita todistamaan. Sepä ei ihan olekaan toisen vanhemman sanojen varassa. Minulla epävakaa ja täysin narsisti puoliso ollut ja osasi kyllä mielinkielin käyttäytyä lastenvalvojalla. Sai vuoroviikkosysteemin vastusteluistani huolimatta. No, eihän se häntä sitten käytännössä kiinnostanutkaan ja muutaman kuukauden jälkeen ei enää jaksanut panostaa lapsiin, kun se kuuluisa helppo ja huoleton oma elämä olikin paljon mukavampaa. Ei narsisti välitä siitä, mitä lapset joutuvat kokemaan, kun hän osaa välittää vain itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap miten mies nukkunut?
Tarkennus: miten ap mieheni nukkuu? Miehellä terveys taitaa reistailla ja purkaa toiseen oloaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap miten mies nukkunut?
Tarkennus: miten ap mieheni nukkuu? Miehellä terveys taitaa reistailla ja purkaa toiseen oloaan
Ei vaan nimenomaan ap:n aivoissa hapenpuute. Ei kenenkään pitäisi tyytyä tuollaiseen paskaelämään.
Vierailija kirjoitti:
Millä todistat, että miehesi on epävakaa. Onko lääkärinlausunto ja onko ystäviä, jotka ovat nähneet epävakaan käytöksen ja ovatko valmiita todistamaan. Sepä ei ihan olekaan toisen vanhemman sanojen varassa. Minulla epävakaa ja täysin narsisti puoliso ollut ja osasi kyllä mielinkielin käyttäytyä lastenvalvojalla. Sai vuoroviikkosysteemin vastusteluistani huolimatta. No, eihän se häntä sitten käytännössä kiinnostanutkaan ja muutaman kuukauden jälkeen ei enää jaksanut panostaa lapsiin, kun se kuuluisa helppo ja huoleton oma elämä olikin paljon mukavampaa. Ei narsisti välitä siitä, mitä lapset joutuvat kokemaan, kun hän osaa välittää vain itsestään.
Miksi pitäisi todistaa? Mieshän haluaa vain pri viikonloppua. Ap:n oma vakaus on lähinnä säälittävää kun haluaa väkisin pitää kiinni äijästä.
Vierailija kirjoitti:
Vain lasten takia siedän ja tässä päivä päivältä kerään voimia eroon. Siitähän ei helppo tule tuollaisen ihmisen kanssa. Ja en siedäkään enää tuollaista käytöstä ja siitä mieheni raivostuu kahta kauheammin. Nuo uhkailut alkoivat eilen siitä, kun en vastannut tarpeeksi nopeasti hänen viesteihinsä. Hän itse siis voi aina pistää minulle estoja ja olla vaikka päivän vastaamatta, mutta minun kohdallani hän olettaa minun vastaavan sillä sekunnilla.
Ja ero on varmasti väistämättä edessä, mutta yritin täältä hakea apuja, että miten tuollaisen ihmisen saisi lopettamaan epäasialliset puheet, koska en aio niitä eronkaan jälkeen sietää. Että onko mitään keinoa saada tuollaista ihmistä käyttäytymään aikuismaisesti ja asiallisesti?
ap
Ei ole sellaista keinoa. Usko nyt, mies ei muutu. Ainoa mitä voit tehdä on pelastaa itsesi ja lapsesi. Tallenna turvakodin numero puhelimeesi ja ala ottamaan selvää miten voit saada apua erotilanteessa.
Yli 40-vuotias perheellinen mies laittelee puhelimeensa estot vaimolle kun sille päälle sattuu. Voi juma. Mitä jos vaimon pitää hätätilanteessa saada yhteys mieheen ja kertoa että lapsille on sattunut jotain?
Ap, joku roti nyt tuohon pelleilyyn. Sun elämä helpottuu huomattavasti kun pääset tuosta isoimmasta lapsesta eroon. Miehen käytös ei muutu tuosta paremmaksi, päinvastoin.
Keskustelu kuoli, koska ap ei hyväksy järkipuhetta.
Ap miten mies nukkunut?