Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies uhkailee menevänsä pettämään

Vierailija
26.05.2024 |

Olemme erittäin lähellä eroa, mutta olemme vielä yrittäneet saada asioita kuntoon lastemme vuoksi. Itse koen, että mieheni ei lainkaan ymmärrä, mitä ero sitten käytännössä tarkoittaisi. Hän ei esim. juuri koskaan hoida lapsiamme ilman minua enkä usko, että käsittää sitä, että jatkossa sitten aina hoitaisi omalla jaksollaan. Lisäksi pitäisi mm. myydä hänelle hyvin tärkeä mökki.

Mieheni käytös on hyvin tuuliviirimäistä; samana iltana hän saattaa suunnitella yhteistä kesälomaa sekä sanoa, että haluaa erota. Koen, että mies aidostikin haluaa erota, mutta sitten kun eron jälkeinen elämä realisoituisi, ei enää haluaisikaan. Olen sanonut miehelle, että voi lähettää molempien nimissä avioerohakemuksen. Ei ole kuitenkaan sitä tehnyt. Nyt uusimpana käänteenä mies alkoi eilen uhkailemaan, että menee pian pettämään minua, jos sillä tavalla pääsisi tästä avioliitosta eroon. Intiimielämä meillä siis on kunnossa, tai minä olen jopa halukkaampi kuin mieheni, joten siitä ei ole kyse, että pitäisi sen takia hakea sellaista seuraa. Lisäksi mies sanoi, että aikoo puhua meidän naapureille minusta, jotta he ymmärtäisivät miksi hän on niin paljon poissa. Emme siis tunne ko. naapureita ja asiat mitä hän ajatteli heille kertoa, olisivat vain minun täysin asiatonta mustamaalaamista, jolla ei ole todellisuuspohjaa.

Olen ollen kyllästynyt miehen epäasiallisiin puheisiin ja eri tasoisiin uhkailuihin jos asiat eivät mene aivan hänen tahtonsa mukaan. Millä saisin hänet lopettamaan epäasialliset puheet? Sanominen ei auta. Eikä auta eroaminenkaan, koska silloin hän vasta epäasialliseksi varmasti alkaisikin.

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavuta miehelle kun pienelle lapselle et-tei hän pys-ty vält-tä-mään elatusmaksuja mitenkään, jos ei pidä lapsia tasan puolet ajasta, vkl isät maksavat koska pääasiallinen huoltaja on tässä tapauksessa äiti.

Pitäisi olla olemassa joku Näin tapahtuu kun eroat esite, jossa faktat lukisivat mahdollisimman yksinkertaisesti. Ettei tule "yllätyksenä" 😒

Mieheni ihan aidosti hokee, ettei aio maksaa, vaikka olen yrittänyt hänelle selvällä suomella sanoa, että eron jälkeen hän ei voi sanella asioita vaan oikeus viime kädessä päättää, jos emme pääse sopimukseen. Hän on myös ilmoittanut, että ei suostu siihenkään, että oikeus päättää.. Eli hän ei aidosti mielestäni meinaa ymmärtää, että eron jälkeen hän ei voi enää sanella asioita ja että hän tulee kokemaan monia pettymyksiä, kun asiat eivät menekään kuten hän haluaa.

ap

Vierailija
62/113 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt etsit heti jonkun miehekkäämmän jörnäkkeen polkemaan sinua ja laitat eron vireille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tavuta miehelle kun pienelle lapselle et-tei hän pys-ty vält-tä-mään elatusmaksuja mitenkään, jos ei pidä lapsia tasan puolet ajasta, vkl isät maksavat koska pääasiallinen huoltaja on tässä tapauksessa äiti.

Pitäisi olla olemassa joku Näin tapahtuu kun eroat esite, jossa faktat lukisivat mahdollisimman yksinkertaisesti. Ettei tule "yllätyksenä" 😒

Mieheni ihan aidosti hokee, ettei aio maksaa, vaikka olen yrittänyt hänelle selvällä suomella sanoa, että eron jälkeen hän ei voi sanella asioita vaan oikeus viime kädessä päättää, jos emme pääse sopimukseen. Hän on myös ilmoittanut, että ei suostu siihenkään, että oikeus päättää.. Eli hän ei aidosti mielestäni meinaa ymmärtää, että eron jälkeen hän ei voi enää sanella asioita ja että hän tulee kokemaan monia pettymyksiä, kun asiat eivät menekään kuten hän haluaa.

ap

Jotkut oppivat vasta kokemuksen kautta.

Sun on helpompi tulla toimeen ihmisen kanssa, joka ei ymmärrä kokonaistilannetta. Voit olla peräti reilu, kunhan saat kattavat, oikeat ja ajantasaiset tiedot tiedän tuloista, menoista ja varallisuudesta. 

Älä jää jankkaamaan ihmisen kanssa, joka ei ymmärrä puhetta.

Vierailija
64/113 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies yrittää saada sinut jättämään itsensä, jotta voisi uhriutua muiden silmissä. Muuta selitystä en tuolle käytökselle keksi.

Tuo kuitenkin on täysin merkityksetön asia siihen nähden, millaista elämänne on nykyisin. Olet miehen kynnysmatto ja likaämpäri. Laita vaan eropaperit vetämään ja järjestä tulevaisuuttasi. Hoida asiat fiksusti ja neutraalisti virallisten tahojen kautta. Lasten etu etusijalla. Voit vaikuttaa ainoastaan omaan käytökseesi.

Mitä muihin ihmisiin tulee, niin sanoisin, että suurin osa ihmisistä on sen verran fiksuja, että ymmärtävät miehen tarinan erosta ja sinusta olevan vain sen tarinan toinen puoli. Voi olla, että eron ja sitä myötä tilanteeseen saadun etäisyyden ansiosta mies tulee järkiinsä ja toimii jatkossa fiksusti. Jos ei toimi, toimi sinä kuitenkin. Tsemppiä! 

Vierailija
65/113 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se s i k a

Vierailija
66/113 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se ole mitään pettämistä, jos siitä avoimesti kertoo.

Vierailija
67/113 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ja raikas ketju. Lisää tällaista.

Vierailija
68/113 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mitä ihmettä te tuollaisista jankkaatte. Erotkaa jos molemmat haluatte tai edes toinen, ja viranomaiset sitten vahvistamat sopimuksenne lasten huollosta, asumisesta ja elatuksesta. Elatussummaan vaikuttaa moni asia ja elatusta voi tulla maksettavaksi, vaikka lapset asuisivat 50 50.

Vierailija
69/113 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tiedän, että erohakemuksesta alkaa ihan hirveä sota; viimeistään siinä vaiheessa kun mies ymmärtää, että hän ei vaan voi kieltäytyä lasten elatuksesta, vaan että se on hoidettava eron jälkeen. Olemme siis eroasioista yrittäneet keskustella ja mies on sanonut, että hän pitää lapsia vkonl-isän tavoin, mutta ei myöskään maksa elareita perustuen siihen, että hankkii niin ison asunnon, että siellä lapsillemme omat huoneet yms. Sitä muutamaa päivää kuukaudessa varten. Ehkäpä minulla on kesälomalla tarpeeksi voimia pistää asioita eteenpäin. 

ap

Jos ette aio erota, ryhtykää puhumaan muusta kuin eroon liittyvistä kysymyksistä eli uudelleen rakentamaan parisuhdettanne.

Jos ei ole aikomustakaan ryhtyä uudelleen rakentamaan parisuhdetta, erotkaa ja antakaa viranomaisten vahvistaa asuminen, huolto ja elatus.

Vierailija
70/113 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ihan sama mitä hokee, sitä varten on viralliset tahot.

Vierailija
71/113 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo avioeropaperit yhteiseen pöytään ja ehdota, että allekirjoitatte ne yhdessä. 

Jos ei suostu, valinta on sinun, jätätkö ne yksin. 

Yhteinen ero voisi jatkon kannalta olla parempi. 

Vierailija
72/113 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies yrittää saada sinut jättämään itsensä, jotta voisi uhriutua muiden silmissä. Muuta selitystä en tuolle käytökselle keksi.

Tuo kuitenkin on täysin merkityksetön asia siihen nähden, millaista elämänne on nykyisin. Olet miehen kynnysmatto ja likaämpäri. Laita vaan eropaperit vetämään ja järjestä tulevaisuuttasi. Hoida asiat fiksusti ja neutraalisti virallisten tahojen kautta. Lasten etu etusijalla. Voit vaikuttaa ainoastaan omaan käytökseesi.

Mitä muihin ihmisiin tulee, niin sanoisin, että suurin osa ihmisistä on sen verran fiksuja, että ymmärtävät miehen tarinan erosta ja sinusta olevan vain sen tarinan toinen puoli. Voi olla, että eron ja sitä myötä tilanteeseen saadun etäisyyden ansiosta mies tulee järkiinsä ja toimii jatkossa fiksusti. Jos ei toimi, toimi sinä kuitenkin. Tsemppiä! 

Jep. 

Eron partaalla oleva pariskunta. Mies loistaa kuin Naantalin aurinko. Perässä laahustaa nuutunut tosielämän frediläinen. Ero tulee, mies kailottaa kuinka sekin on naisen vika.

Kaikki laskevat yhteen 1+1. Miehelle ei tietenkään kerrota, että hänen edesottamuksensa ovat näkyneet kauas.

Vierailija
73/113 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo käytös pahempaa kuin "pettäminen" Anna mennä ja sano, ettei tarvitse tulla takaisin. En kyllä ymmärrä, ihin hän tuollaisella pyrkii, jos ei kuitenkaa. Ei sinulla ole pienintäkään syytä olla eroamatta. Lapsetkin kärsii tuommoisesta  enemmän kuin ikinä erosta.

Vierailija
74/113 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Voihan se sanoa mitä haluaa, elatusmaksut on käsittääkseni ulosottokelpoisia.

Vierailija
75/113 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain lasten takia siedän ja tässä päivä päivältä kerään voimia eroon. Siitähän ei helppo tule tuollaisen ihmisen kanssa. Ja en siedäkään enää tuollaista käytöstä ja siitä mieheni raivostuu kahta kauheammin. Nuo uhkailut alkoivat eilen siitä, kun en vastannut tarpeeksi nopeasti hänen viesteihinsä. Hän itse siis voi aina pistää minulle estoja ja olla vaikka päivän vastaamatta, mutta minun kohdallani hän olettaa minun vastaavan sillä sekunnilla.

Ja ero on varmasti väistämättä edessä, mutta yritin täältä hakea apuja, että miten tuollaisen ihmisen saisi lopettamaan epäasialliset puheet, koska en aio niitä eronkaan jälkeen sietää. Että onko mitään keinoa saada tuollaista ihmistä käyttäytymään aikuismaisesti ja asiallisesti?

ap

Toivoa voi, mutta aikuinen ihminen on itse vastuussa puheistaan ja käytöksestään. Fiksu osaa jättää eron jälkeen rauhaan, ymmärtämättömille voi hakea pahimmassa tapauksessa lähestymiskieltoa. Lasten takia tietysti on välillä nähtävä miten sitten sovittekaan lasten huoltajuuden.

Vierailija
76/113 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme ole toistemme ensimmäisiä, mutta mieheni ystävissä ei ole yhtäkään normaalia perheellistä, vaan ovat lapsettomia sinkkuja tai eronneita tässä iässä. Koen, että mies hieman pitää esikuvanaan ystäväänsä, joka oli avoliitossa, josta syntyi yksi lapsi, erosi, löysi uuden, erosi ja nyt elää villiä sinkkuelämää tavaten lastaan joka toinen vkonl. Tuolle lapsellekin on esitelty jo ties kuinka monta naisystävää eron jälkeen.. sääliksi käy se lapsi.

ap

Sun asenne on erikoinen. Sinkut ja eronneet ovat jotain b-luokkaa ja toi sun ydinperheen irvikuva jotain tavoiteltavaa.

Mä komppaan tätä. Itse en ole koskaan seurustellut ja ihan normaali työssäkäyvä asuntovelallinen olen, en harrasta irtosuhteita enkä käy baareissakaan enää käytännössä koskaan (poikkeuksena se, jos on joku mielenkiintoinen keikka). Alkoholi ei maistu enää juuri lainkaan, opiskelen uutta ammattia ja menestyn opinnoissa paremmin kuin nuorempana. Onhan tämä nyt täysin moraaliton ja vastuuton elämäntapa, kun ei ole ydinperhettä jossa toksinen kumppani.

Vierailija
77/113 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Emme ole toistemme ensimmäisiä, mutta mieheni ystävissä ei ole yhtäkään normaalia perheellistä, vaan ovat lapsettomia sinkkuja tai eronneita tässä iässä. Koen, että mies hieman pitää esikuvanaan ystäväänsä, joka oli avoliitossa, josta syntyi yksi lapsi, erosi, löysi uuden, erosi ja nyt elää villiä sinkkuelämää tavaten lastaan joka toinen vkonl. Tuolle lapsellekin on esitelty jo ties kuinka monta naisystävää eron jälkeen.. sääliksi käy se lapsi.

ap

Sun asenne on erikoinen. Sinkut ja eronneet ovat jotain b-luokkaa ja toi sun ydinperheen irvikuva jotain tavoiteltavaa.

Mä komppaan tätä. Itse en ole koskaan seurustellut ja ihan normaali työssäkäyvä asuntovelallinen olen, en harrasta irtosuhteita enkä käy baareissakaan enää käytännössä koskaan (poikkeuksena se, jos on joku mielenk

Jokainen elää sellaista elämää, minkä parhaaksi itselleen näkee. Minun aviomieheni on kuitenkin tietoisesti halunnut mennä naimisiin sekä tehdä lapsia kanssani, joten se leirin vaihtaminen kaverin esimerkistä päälle 40 vuotiaana tuntuu oudolta.

ap

Vierailija
78/113 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miehenkin mieli voi muuttua, miksi muuten ihmiset eroaisivat? vaikka rakkaudesta on joskus menty naimisiin. Löytänyt uuden. 

Vierailija
79/113 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano miehelle että teeppäs Tinder profiili ja katotaan mitä saat, samalla alat pihtaamaan. Muutaman vuoden päästä varmaan tajuaa ettei saa naista edes mätsäämään. Sitten voikin hakea itse eron ja tilata hänen nähtensä Tinderistä panijoita jonoksi.

Vierailija
80/113 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano miehelle että teeppäs Tinder profiili ja katotaan mitä saat, samalla alat pihtaamaan. Muutaman vuoden päästä varmaan tajuaa ettei saa naista edes mätsäämään. Sitten voikin hakea itse eron ja tilata hänen nähtensä Tinderistä panijoita jonoksi.

Mieheni ulkonäkö on naisten mieleen kun hän on pitkä ja tumma. Eli irtosuhteita hän varmasti löytäisi pilvin pimein, jos niihin haluaisi ryhtyä. 

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme