Mies uhkailee menevänsä pettämään
Olemme erittäin lähellä eroa, mutta olemme vielä yrittäneet saada asioita kuntoon lastemme vuoksi. Itse koen, että mieheni ei lainkaan ymmärrä, mitä ero sitten käytännössä tarkoittaisi. Hän ei esim. juuri koskaan hoida lapsiamme ilman minua enkä usko, että käsittää sitä, että jatkossa sitten aina hoitaisi omalla jaksollaan. Lisäksi pitäisi mm. myydä hänelle hyvin tärkeä mökki.
Mieheni käytös on hyvin tuuliviirimäistä; samana iltana hän saattaa suunnitella yhteistä kesälomaa sekä sanoa, että haluaa erota. Koen, että mies aidostikin haluaa erota, mutta sitten kun eron jälkeinen elämä realisoituisi, ei enää haluaisikaan. Olen sanonut miehelle, että voi lähettää molempien nimissä avioerohakemuksen. Ei ole kuitenkaan sitä tehnyt. Nyt uusimpana käänteenä mies alkoi eilen uhkailemaan, että menee pian pettämään minua, jos sillä tavalla pääsisi tästä avioliitosta eroon. Intiimielämä meillä siis on kunnossa, tai minä olen jopa halukkaampi kuin mieheni, joten siitä ei ole kyse, että pitäisi sen takia hakea sellaista seuraa. Lisäksi mies sanoi, että aikoo puhua meidän naapureille minusta, jotta he ymmärtäisivät miksi hän on niin paljon poissa. Emme siis tunne ko. naapureita ja asiat mitä hän ajatteli heille kertoa, olisivat vain minun täysin asiatonta mustamaalaamista, jolla ei ole todellisuuspohjaa.
Olen ollen kyllästynyt miehen epäasiallisiin puheisiin ja eri tasoisiin uhkailuihin jos asiat eivät mene aivan hänen tahtonsa mukaan. Millä saisin hänet lopettamaan epäasialliset puheet? Sanominen ei auta. Eikä auta eroaminenkaan, koska silloin hän vasta epäasialliseksi varmasti alkaisikin.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vain lasten takia siedän ja tässä päivä päivältä kerään voimia eroon. Siitähän ei helppo tule tuollaisen ihmisen kanssa. Ja en siedäkään enää tuollaista käytöstä ja siitä mieheni raivostuu kahta kauheammin. Nuo uhkailut alkoivat eilen siitä, kun en vastannut tarpeeksi nopeasti hänen viesteihinsä. Hän itse siis voi aina pistää minulle estoja ja olla vaikka päivän vastaamatta, mutta minun kohdallani hän olettaa minun vastaavan sillä sekunnilla.
Ja ero on varmasti väistämättä edessä, mutta yritin täältä hakea apuja, että miten tuollaisen ihmisen saisi lopettamaan epäasialliset puheet, koska en aio niitä eronkaan jälkeen sietää. Että onko mitään keinoa saada tuollaista ihmistä käyttäytymään aikuismaisesti ja asiallisesti?
ap
Mä oon noissa "minäpä tästä lähden pettämään"-uhkailuissa todennut vaan että senkus menet.
Ex joskus uhkas kovaan ääneen lähtevänsä hrriin. Sanoin että ai, sun pitää maksaa siitä, mä kyllä olen aina ilmaseks saanut. Ai että veti mieskakara kierrokset.
Miksi sä koitat saada sitä ukkoa käyttäytymään asiallisesti? Ei se sitä tee, kun sillä on missiona ärsyttää sut hajoamispisteeseen. Eron jälkeen kun se tota jatkaa, niin sä saat sille syytteen häiriköinnistä ja voit jopa hakea lähestymiskieltoa, saattaa uskoa jo pelkkää uhkausta että nyt jos jatkat niin tästä tulee poliisiasia.
Anna sen kiukkuilla rauhassa ja lopeta yrittäminen, se kaikki tiedetään että ei toisen käytöstä voi muuttaa mutta sä voit sen oman mielenrauhas pelastaa.
"Vain lasten takia" 🤦 Ei tuo voi lapsillekaan tehdä mitään hyvää saati näyttää esimerkkiä. Vaikka ne muksut ei asioita näkiskään niin kyllä ne aistii.
Ala nyt vaan järjestelemään omaa elämääs. Voihan se olla että tuo ukko eron jälkeen jotain tajuaa ja heittäytyy unelmakosijaksi, mutta älä usko sitä. On halunnut paneskell amuita niin tehköön nyt sitä vapaasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain lasten takia siedän ja tässä päivä päivältä kerään voimia eroon. Siitähän ei helppo tule tuollaisen ihmisen kanssa. Ja en siedäkään enää tuollaista käytöstä ja siitä mieheni raivostuu kahta kauheammin. Nuo uhkailut alkoivat eilen siitä, kun en vastannut tarpeeksi nopeasti hänen viesteihinsä. Hän itse siis voi aina pistää minulle estoja ja olla vaikka päivän vastaamatta, mutta minun kohdallani hän olettaa minun vastaavan sillä sekunnilla.
Ja ero on varmasti väistämättä edessä, mutta yritin täältä hakea apuja, että miten tuollaisen ihmisen saisi lopettamaan epäasialliset puheet, koska en aio niitä eronkaan jälkeen sietää. Että onko mitään keinoa saada tuollaista ihmistä käyttäytymään aikuismaisesti ja asiallisesti?
ap
Tiedän niin hyvin mistä kirjoitat. Lapsia ei ole mutta olemme naimisissa. Olemme tällä hetkellä asumuserossa ku
Minun miehenikin epäilee minua jatkuvasti pettämisestä, vaikka olen hänelle miljoona kertaa sanonut, etten koskaan tule pettämään. Ja hänellä on tapana aina kostaa kaikki asiat, vaikka ne asiat eivät ole niin menneetkään, kun hän ajattelee. Mutta puhuu aina eri asioiden yhteydessä kostosta ja eilen siitä, kuinka ottaa tosissaan tuntemattomaan naapuriin ja sen lisäksi ystäviini yhteyttä ja pistää minut kärsimään. Ystävilleni olen kertonut miehestäni paljon asioita ja kun mies kerran yritti ottaa yhteen ystävääni yhteyttä minua mustamaalaten täysin asiattomasti, niin ystäväni ei vastannut hänelle mitään. Koen siis, että mies ihan täysin projisoi oman käytöksensä minuun ja ystäväni tietävät, että se en ole minä, kuka sillä tavoin käyttäytyy.
ap
Siis minkä ikäisiä olette? Oletteko toistenne ensimmäiset kumppanit?
Tuli myös mieleeni, että voisiko miehelläsi olla jnkl kriisi seksuaalisuutensa kanssa? Kerroit, että mies oli hyvin arka lähestymään sinua alussa ja edelleenkin sinä olet se aktiivisempi osapuoli.
Vierailija kirjoitti:
ap
Siis mieshän tekee siitä helppoa käytöksellään? On siis tapana katoilla ja laittaa estot?
Sä voit sillä ajalla rauhassa alkaa sitä eroa ajamaan ja toteuttamaan. Laita ne paperit vetämään ja sit alat miettiä käytännön asioita. Jos se ukko vielä on päiväkausia poissa marttyyria leikkiessään, niin aina vaan parempi, pääset rauhassa lähtemäänkin.
Ja tuo uhkailu ja katoilu jne on pahemman puolista henkistä väkivaltaa. Jos jotain muuta uhkailee niin säilytäpä viestit ja kaikki todisteet. Eihän tuommoiselle lapsiakaan luotettaisi hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Tuli myös mieleeni, että voisiko miehelläsi olla jnkl kriisi seksuaalisuutensa kanssa? Kerroit, että mies oli hyvin arka lähestymään sinua alussa ja edelleenkin sinä olet se aktiivisempi osapuoli.
Oli syy mikä tahansa niin ei tuommoista pidä katsella, nyt järki käteen tän keittiöpsykologioinnin kanssa 🤦
Joskus mlkku on vaan mlkku ilman sen kummempia diagnooseja ja syitä.
Ja miksi tässä nyt juuri sitä miestä tulee ymmärtää?
Vierailija kirjoitti:
Olemme jo todella vanhoja, päälle 40 v. Ja en usko tuollaista kriisiä miehellä olevan, hän on vain ns. Seonnut asioista, jotka aiheuttavat hänelle voimakasta stressiä. Eli hänellä on iso huoli ja vastuu iäkkäistä vanhemmistaan tällä hetkellä ja tuntuu, että voimia ei riitä kaikkeen ja purkaa pahaa oloaan sitten minuun.
ap
Jätä se widun sika ja perusta OF tili. Oppiihan sika olemaan.
"Parempi yksin kuin huonossa suhteessa", parisuhteessa olevat ihmiset sanovat ja sitten se todellisuus on tätä. Itselleen siinä pahiten valehtelevat. Mutta mikäs siinä jos haluat tuhlata ainutlaatuisen elämäsi suhteessa jossa sua satutetaan ihan tietoisesti ja tarkoituksella, ei me muut voida sitä tuomita.
Höpöhöpö. Ei ukko mitään vanhempiaan stressaa vaan kaksoiselämäänsä. Ihan klassikko että petturi epäilee koko ajan toista.
Kommentoin tuohon "lasten takia" -argumenttiin. Siinä on syy miksi minä en ikinä kykene tai halua parisuhdetta, koska sain omassa lapsuudessani sensortin perhemallin, että en ikinä halua kokea sitä vapaaehtoisesti uudelleen. Toki jos tavoitteenasi on lapsillesi samaa, niin pysy toki yhdessä niin ehkä omatkin lapsesi pysyttelevät yksin koko elämänsä. Armeliaampaa olisi toki sanoa, että kannattaa välttää perhe-elämää kuin traumatisoida ne lapset, mutta minä en tiedä tuosta äidinrakkaudesta niin ehkä tuo on toimivampi malli?
Taktinen tekniikka ja vanha klassikko, mies haluaa että sinä laitat eron vireille, koska silloin hän voi käyttää uhriutumiskorttia "paha akka otti ja lähti, vei lapset ja talon nönönöönöö"
Lisäksi haluaa sinun hoitavan kaikki eroon liittyvät asiat. Onko muutenkin ollut kodin asioiden hoidossa saamaton?
Helpommalla pääset kyllä, jos itse hoidat eron alkuun.
Vierailija kirjoitti:
Taktinen tekniikka ja vanha klassikko, mies haluaa että sinä laitat eron vireille, koska silloin hän voi käyttää uhriutumiskorttia "paha akka otti ja lähti, vei lapset ja talon nönönöönöö"
Lisäksi haluaa sinun hoitavan kaikki eroon liittyvät asiat. Onko muutenkin ollut kodin asioiden hoidossa saamaton?
Juuri näin, siksi en ole itse eroa laittanutkaan vireille. Mies on erittäin saamaton kaikissa asioissa, tuntuu, että päätösten tekeminen tai asioiden suunnittelu olisi hänelle ylivoimaisen vaikeaa. Ja itsekin todella ihmettelen, jos miehellä ei ole salasuhdetta, mutta väitän silti lukevani häntä sen verran hyvin, että en sellaiseen edelleenkään vaan usko. Miehellä on mm. Työmatka toiseen kaupunkiin tässä lähiaikoina ja hän pyysi, että me lähtisimme mukaan.
ap
Vierailija kirjoitti:
ap
Ei ole mitään keinoa saada tuollaista ihmistä käyttäytymään aikuismaisesti ja asiallisesti. Siihen provosointiin ei kannata itse lähteä mukaan mitenkään. Hoitaa vaan pakolliset asiat ja vastaa itse esim. viesteihin asiallisesti, vaikka sieltä tulisi mitä tahansa. Kaikki viestit kannattaa säilyttää jotta voi esittää tarvittaessa todisteena henkilön todellisesta luonteesta. Harmaa kivi-metodi on hyvä tuollaisten ihmisten kanssa toimiessa.
Älä ala tuollaisen käytöksen ymmärtäjäksi.
Seuraavan kerran kun hän uhkailee erolla, sano 'hyvä on' ja kanna paperit hänen eteensä. Allekirjoitatte ne sitten yhdessä.
Siinä se.
Siis lapsiakin olet tuollaisen sekopää kanssa tehnyt. Ne valinnat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin, siksi en ole itse eroa laittanutkaan vireille. Mies on erittäin saamaton kaikissa asioissa, tuntuu, että päätösten tekeminen tai asioiden suunnittelu olisi hänelle ylivoimaisen vaikeaa. Ja itsekin todella ihmettelen, jos miehellä ei ole salasuhdetta, mutta väitän silti lukevani häntä sen verran hyvin, että en sellaiseen edelleenkään vaan usko. Miehellä on mm. Työmatka toiseen kaupunkiin tässä lähiaikoina ja hän pyysi, että me lähtisimme mukaan.
ap
Miten työmatkalle mukaan pyytäminen osoittaa, että mies ei elä kaksoiselämää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Legendaarisen tason tossukka, joka ei ole koskaan elämässään tehnyt aloitetta mihinkään ja kiukuttelee nytkin, kunnes joku muu ymmärtää hoitaa eron paperityöt hänen puolestaan. Hän keskittyä elämän mukaviin asioihin sinun toimiessasi koko perheen työhevosena ja jos yrität olla edes tasapuolinen osituksissa yms, hän pääsee uhriutumaan kun kaikkea ei ole tehty hänen etuaan ajatellen :D
Vierailija kirjoitti:
Ap ilmeisesti haluaa säilyttää tämän unelmasuhteen. Huoh.
Huoh huoh.
Aapee miettii lapsiaan. Se on hänen pointtinsa.
Mies lääkäriin.
Ei tarvi kärvistellä. Tuohon on diagnoosi ja varmaan lääkkeet? Epävakaa persoonallisuus.
Mitä sitten aapee jaksat. Eihän tuo normaalia ole. Mieti mieluummin omaa ja lasten turvalllsuutta.
Kun tuolla lailla puhuu sinulle, niin miksi olet siinä? Millainen on sinun oma itsekunnioituksesi?
Joutaisit psykologille. Mene lääkärin kautta. Jos mies ei tee mitään muuta kuin perseilee, niin auta sinä ainakin itseäsi.
Joo, kyllähän se on selvä pyyntö, että erotaan. Ei se osaa itse. Sinä Olet suhteenne järki.
Hae se ero. Hae myös psyykkistä apua.
Elät jossain kuvitelmassa. Totuus on tuo. Suhteessasi ei ole arvostusta.
Mitä sinä haluat?
Miten teet mielestäsi lapsillesi palveluksen olemalla tuossa?
Tiedän niin hyvin mistä kirjoitat. Lapsia ei ole mutta olemme naimisissa. Olemme tällä hetkellä asumuserossa kuvailemasi käytöksen takia. Mies on myös jäänyt kiinni muille naisille viestittelystä ja syytti tästä minua. Minulla hänen mukaansa aivan takuuvarmasti on muita miehiä ja seksiseikkailuja työn lomassa lounastauoilla, joten minä ajoin hänet muiden naisten luokse. Heräsi kysymys, että onko hänellä seikkailuja luonastauoilla ja mistä nämä naiset ovat löytyneet. On mustamaalannut minua muille kuinka kyttään hänen tekemisiään. Jätti vain kertomatta miten kovasti on siihen antanut aihetta.