Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä äitinä autan miestäni lasten- ja kodinhoidossa.

Vierailija
26.05.2024 |

Aina jos hän pyytää tekemään jotain, niin toki teen sen. Mielestäni siis osallistun.  Silti nalkuttaa. Missä vika? Eikö iseille mikään riitä?

Kommentit (78)

Vierailija
41/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään perheneuvolassa ukon vaatimuksesta. Meillä on muka joku parisuhdekriisi päällä. Ukko väittää, että mä en halua olla perheen kanssa, vaan laitan kaverit ja harrastukset ennen perhettä. Kerrassaan pelkkää potaskaa! Mä sentään katon lasten perään 2 (!) kertaa viikossa, että ukko pääsee aerobikkiin. Kyllä sen nyt pitäs riittää! Ja ihan mielelläni päästän sen sinne bikkiin, että pitää itsensä timmissä kunnossa - pitäähän mulla jotain silmänruokaa olla ;) 

No joka tapauksessa, siellä perheneuvolan palavereissa onneks edes ne sosiaalitantat ymmärtää mua! Niittenkin mielestä mun ukko on ihan kohtuuton vaatimuksineen ja ei anna kiitosta mun panoksesta kodin- ja lastenhoitoon. Ne sano, että mun ukon pitäs tarjota enemmän porkkanaa eikä keppiä ;) olen samaa mieltä: mua ei s&m kiinnosta, mutta porkkana tekee gutaa ;)

Vierailija
42/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos siskot kun puhutte tästä. Luulin että meidän perhe on ainoa. 

Perjantainakin kun tulin kotiin töistä ja aattelin hetken hengähtää niin eikös äijä kolistelee sisään lasten ja kauppakassien kanssa ja selitä jotain lasagnesta ja uimareissusta ja vaikka mistä. Ja lapset huutaa. Kumma kun ei se saa niitä rauhoittumaan vaan heti alkaa kämpässä hirveä ulina kun ne tulee kotiin. 

Ei ole vaimoa  kunnioittavaa käytöstä että heti painostetaan. Luulisi olevan äidillä oikeus ottaa hetki omaa aikaa työpäivän  jälkeen.

No pitää saada sanomalehdet lukea ja katella Puopolon ja Rostilan uusimmat älynväläykset youtubesta vähintään. Että pysyy totuus mielessä. Ukot näistä mitään ymmärrä.

Ukoille sopii just se pumpatun rintamaidon tuoksuinen kupla. Ne on onnel

Jotkut petersonit yrittää mädättää miehet, että ne ois muka sopivia työelämään. Ei ole. Kotona on niille just hyvä paikka. Siellä ne on turvassa ja onnellisimpia ja voi tehdä juttuja, joihin niiden aivokapasiteetti just riittää. Pitää saada tää mädätys lopetettua! Kohta oo yhtään aviomiesmatskua enää naisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta paskanjauhantaa.

Vierailija
44/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sarjassamme älyvapaita aloituksia.

Miten niin?

Siten niin.

Vastaansanomaton perustelu.

Vierailija
45/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mies hoitakoot lapset, sillä on voimakkaampi hoivavietti. 

Ja sillähän on se isänvaistokin mikä auttaa jaksamaan. Mä en voi yövalvoa kun pitää jaksaa käydä raskaissa töissä, mies vähän heiluttelee käsiään omissaan.

No älä. Onko ukkosi mahdollisesti insinööri? Tirsk. Pahoitteluni 😉.

Mä olen. Ukko on hoitaja, sehän on kutsumusammatissa jossa saa käyttää hoivaviettiään. En ymmärrä miten se siellä muka niin väsyy. Ei jaksa edes olla ilo silmälle. 

Vierailija
46/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kuitenkin käyn töissä. Ja niin kyllä mieskin. Mutta mies hoitakoot kotityöt ja lapset. Tulee häneltä niin luonnostaan se. Osaa paremmin.

Minäkin annan suosiolla miehen hoitaa kodin ja lapset. Onhan miehet kuitenkin myös tehokkaampia ja järjestelmällisempiä. Tarvitsevat vähemmän untakin joidenkin tutkimusten mukaan. Minä voin sitten käydä töissä ja nukkua pitkään viikonloppuisin. Käy se mieskin töissä, mutta parempi näin että hän hoitaa myös kotihommat.

Vierailija
47/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mies hoitakoot lapset, sillä on voimakkaampi hoivavietti. 

Ja sillähän on se isänvaistokin mikä auttaa jaksamaan. Mä en voi yövalvoa kun pitää jaksaa käydä raskaissa töissä, mies vähän heiluttelee käsiään omissaan.

No älä. Onko ukkosi mahdollisesti insinööri? Tirsk. Pahoitteluni 😉.

Mä olen. Ukko on hoitaja, sehän on kutsumusammatissa jossa saa käyttää hoivaviettiään. En ymmärrä miten se siellä muka niin väsyy. Ei jaksa edes olla ilo silmälle. 

Ei varmaan tuo työ edes työltä hänestä tunnu, kun tulee niin luonnostaan?  On kuin olisi rakkaassa harrastuksessa mukana. Vähän turhalta tuntuu minusta siitä edes palkkaa maksaa, mutta hyvähän se toisaalta on tarskurahaa miehille antaa. Tuntevat ittensä tärkeiksi.

Vierailija
48/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää. Talokin pitää maalata joja viikko. Tosin me asutaan kerrostalossa mutta silti. Lähden nyt kaivamaan salaojan. Eri. 

Vierailija
49/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kumma, kun nainen ei saa enää olla nainen ja mies ei enää saa olla mies.

Tasa-arvohömpöttäjät ovat saaneet miehet luopumaan heille parhaiten, luonnostaan sopivasta roolista vetovastuullisina vanhempina  ja tunkeutumaan naisten reviirille eli työelämään. 

Vierailija
50/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomatonta paskanjauhantaa.

Taidat olla mies. 

Vierailija
51/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolesta ja asiasta riippumatta se joka jatkuvasti tekee yli 50% panostuksesta, hän auttaa/tukee sitä joka tekee vähemmän.

En ymmärrä miksi joillekin sana "auttaa" aiheuttaa negatiivisia viboja.

Vierailija
52/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kuitenkin käyn töissä. Ja niin kyllä mieskin. Mutta mies hoitakoot kotityöt ja lapset. Tulee häneltä niin luonnostaan se. Osaa paremmin.

Minäkin annan suosiolla miehen hoitaa kodin ja lapset. Onhan miehet kuitenkin myös tehokkaampia ja järjestelmällisempiä. Tarvitsevat vähemmän untakin joidenkin tutkimusten mukaan. Minä voin sitten käydä töissä ja nukkua pitkään viikonloppuisin. Käy se mieskin töissä, mutta parempi näin että hän hoitaa myös kotihommat.

Joo. Mä en vaan opi tota kodinkoneiden käyttöä. Jos se on joku muu kone niin osaan tietysti. En tiedä mikä siinä oikein on.

Vierailija
53/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin autoin. Kävin huollattamassa auton, luulisi tämän nyt riittävän tälle vuodelle. Mutta ei, nalkuti, nalkuti.

Joo, yleensä miehen juttuja mutta ei meillä. Eipä paljon mikään muukaan. 

Vierailija
54/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tasa-arvohömpöttäjät ovat saaneet miehet luopumaan heille parhaiten, luonnostaan sopivasta roolista vetovastuullisina vanhempina  ja tunkeutumaan naisten reviirille eli työelämään. 

Tasa-arvo on mennyt liian pitkälle. 

Vierailija
55/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää se on kun ei ymmärretä evoluutiobiologiaa ja katellaan liian vähän youtube-videoita, joille kuitenkin tieteellisesti perustelluin maailmankuva rakentuu.

Kaikki on menossa päin hemmettiä.

Vierailija
56/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me suunnitellaan perheen viikonloppureissua mökille. Toin kaupasta lavan kaljaa ja grillimakkaraa, ja ukko on silti ihan karheana. En tajua, ihan kuin jouluna, vaikka pyydettäessä paistan aina kinkun ja sytytän ulkotulet.

Vierailija
57/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko ei tajua sitäkään, miten raskasta mulle on tehdä ylitöitä perheen takia. Joudun venymään kahvihuoneessa myöhään iltaan, että voi minimoida lasten- ja kodinhoitoon käytettävän ajan. Ei oo helppoa. Ukko lähtee töistä ajoissa hakemaan lapset tarhasta ja leikkii niitten kanssa loppuillan. Helppoa.

Vierailija
58/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me suunnitellaan perheen viikonloppureissua mökille. Toin kaupasta lavan kaljaa ja grillimakkaraa, ja ukko on silti ihan karheana. En tajua, ihan kuin jouluna, vaikka pyydettäessä paistan aina kinkun ja sytytän ulkotulet.

Äijät on niin kohtuuttomia. Paras vetää kännit jo lähtiessä. Ei muuten vaan jaksa. Kakaratkin varmaan huutaa koko matkan, kun ei se ukko viitsi niitä viihdyttää tuntikausia. Mitäs halus ne?

Oon niin täynnä tätä showta.

Vierailija
59/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt kun rehellisesti tunteita jaetaan: miksei ukko voi edes koettaa pysyä kuosissa? Mä olen kantanut ja synnyttänyt lapset, mutta äijän elopaino on noussut enemmän kuin mun. Miten se on edes mahdollista? Menin yhteen hoikan miehen kanssa. Pitäisi olla joku oikeus saada kuluttaja-asiamiehen tms. kautta korvauksia, jos lopulta huomaa olevansa yhdessä ryhävalaan kanssa. En tehnyt mitään ansaitakseni tämänkin ristin elämääni.

Vierailija
60/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukko ei tajua sitäkään, miten raskasta mulle on tehdä ylitöitä perheen takia. Joudun venymään kahvihuoneessa myöhään iltaan, että voi minimoida lasten- ja kodinhoitoon käytettävän ajan. Ei oo helppoa. Ukko lähtee töistä ajoissa hakemaan lapset tarhasta ja leikkii niitten kanssa loppuillan. Helppoa.

Meillä ukko pääsi viime viikolla taas luistamaan töistään, kun haki vatsatautisen lapsen tarhasta. Eikä siis riemuinnut siitä, että taas annoin sen tehdä sen että sai vaparin. Kyllä oksennuksen siivoaminen aina meikäläisen tärkeet työt täällä yksityisellä vientisektorilla voittaa. Mutta kiittikö äijä? Mitä luulette? Niinpä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän