Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä äitinä autan miestäni lasten- ja kodinhoidossa.

Vierailija
26.05.2024 |

Aina jos hän pyytää tekemään jotain, niin toki teen sen. Mielestäni siis osallistun.  Silti nalkuttaa. Missä vika? Eikö iseille mikään riitä?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulvaton ketju ja samalla hieman surullinenkin. Näinhän se monesti menee. 

Vierailija
62/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos siskot kun puhutte tästä. Luulin että meidän perhe on ainoa. 

Perjantainakin kun tulin kotiin töistä ja aattelin hetken hengähtää niin eikös äijä kolistelee sisään lasten ja kauppakassien kanssa ja selitä jotain lasagnesta ja uimareissusta ja vaikka mistä. Ja lapset huutaa. Kumma kun ei se saa niitä rauhoittumaan vaan heti alkaa kämpässä hirveä ulina kun ne tulee kotiin. 

Ei ole vaimoa  kunnioittavaa käytöstä että heti painostetaan. Luulisi olevan äidillä oikeus ottaa hetki omaa aikaa työpäivän  jälkeen.

Just näin. Kyllä tuossa tilanteessa olisi ihan ok, että lähtisit vaikka ulkomaille töihin, ilman perhettä tietenkin. Tuo on niin raskasta, ei mitään tilaa tai happea kotona! Käy psyykeen päälle.

Samaa olen miettinyt, voihan sitä sitten viettää laatuaikaa lasten kanssa huvipuistossa kun ovat vähän kasvaneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perjantainakin kun tulin kotiin töistä ja aattelin hetken hengähtää niin eikös äijä kolistelee sisään lasten ja kauppakassien kanssa ja selitä jotain lasagnesta ja uimareissusta ja vaikka mistä. Ja lapset huutaa. Kumma kun ei se saa niitä rauhoittumaan vaan heti alkaa kämpässä hirveä ulina kun ne tulee kotiin. 

Ei ole vaimoa  kunnioittavaa käytöstä että heti painostetaan. Luulisi olevan äidillä oikeus ottaa hetki omaa aikaa työpäivän  jälkeen.

Just näin. Kyllä tuossa tilanteessa olisi ihan ok, että lähtisit vaikka ulkomaille töihin, ilman perhettä tietenkin. Tuo on niin raskasta, ei mitään tilaa tai happea kotona! Käy psyykeen päälle.

Samaa olen miettinyt, voihan sitä sitten viettä

Mä opetan muksut kalastamaan kun tulevat iälle. Iskä hoitaa noi pienemmät kun niillä on niin tiivis suhde, mitä mää siihen meen höseltämään. Ukkojen hommia.

Vierailija
64/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä asia on niin, että äiti auttaa parhaiten pysymällä poissa tieltä.

Vierailija
65/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miten ne kerjää kiitosta. Juuri appivanhemmille kerroin, miten olen tämänkin viikonlopun raatanut perheen ja kodin eteen.  Terassin öljysin ja vahdin sitten siinä vieressä loppupäivän (oluttölkki kädessä auringonpaisteessa) ettei kukaan mene sotkemaan sitä. Eikö ukko yritä siinä mutista, että on samaan aikaan hoitanut kolme lasta, siivonnut kodin, pessyt pyykit ja ikkunat, tehnyt ruoat, käynyt kaupassa ja kaikkea muuta ihan normaali arkeen kuuluvaa pikkuhommaa. Vaan eipä öljynnyt terassia, ei.

Vierailija
66/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja miten ne kerjää kiitosta. Juuri appivanhemmille kerroin, miten olen tämänkin viikonlopun raatanut perheen ja kodin eteen.  Terassin öljysin ja vahdin sitten siinä vieressä loppupäivän (oluttölkki kädessä auringonpaisteessa) ettei kukaan mene sotkemaan sitä. Eikö ukko yritä siinä mutista, että on samaan aikaan hoitanut kolme lasta, siivonnut kodin, pessyt pyykit ja ikkunat, tehnyt ruoat, käynyt kaupassa ja kaikkea muuta ihan normaali arkeen kuuluvaa pikkuhommaa. Vaan eipä öljynnyt terassia, ei.

Miehet on sellaisia marttyyreja ihan tavallisten kotihommien suorittamisesta. Ruuanlaitto kolme kertaa päivässä on vaan arkielämää, terassin öljyäminen sankariteko. Asiat mittasuhteisiin!

Vierailija
67/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin ihan kohtuutonta. Olin jo ti ja to iltoina lasten kanssa pihalla ja pe luin iltasadun. Nyt ajattelin lähteä pelaamaan padelia kolmeksi tunniksi aamiaisen jälkeen, mutta oudon nihkeänä taas tuo ukko tuolla lettupannun kupeessa.

Kannattaa antaa ukon leppyä kunnolla ja mennä vasta terassin kautta kotiin. Turha siellä on kahden aikuisen kaunista päiväänsä tuhrata.

Vierailija
68/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin oli eilen riitaa kun on ylppärit tulossa. Mulla ois työreissu siinä, mutta yritän nyt sitten vaihtaa paluulennon et ehdin leikata sen saa marin nurmikon ennen juhlia ja vaihtaa mekon päälle. En ymmärrä miten tääkin nyt on niin vaikeaa, että juhlista on hösötetty jo viikkokaupalla. Ei ne vieraat meen ikkunoita tai kaappeja katso ja mies vaan raivosiivoo ja riehuu kuin hyrrä ympärinsä. Eilen valitti kun poltti kätensä uunissa kun teki hannatädinkakkusia. Ihme tohelo. 

No lupasin nyt sit tulla paikalle, mut sanoin et lähen Jennin kans sit mökille viideltä oli vielä vieraita tai ei. Sovittu jo Jennin kanssa aikoja sitten.

Vierailija
69/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin oli eilen riitaa kun on ylppärit tulossa. Mulla ois työreissu siinä, mutta yritän nyt sitten vaihtaa paluulennon et ehdin leikata sen saa marin nurmikon ennen juhlia ja vaihtaa mekon päälle. En ymmärrä miten tääkin nyt on niin vaikeaa, että juhlista on hösötetty jo viikkokaupalla. Ei ne vieraat meen ikkunoita tai kaappeja katso ja mies vaan raivosiivoo ja riehuu kuin hyrrä ympärinsä. Eilen valitti kun poltti kätensä uunissa kun teki hannatädinkakkusia. Ihme tohelo. 

No lupasin nyt sit tulla paikalle, mut sanoin et lähen Jennin kans sit mökille viideltä oli vielä vieraita tai ei. Sovittu jo Jennin kanssa aikoja sitten.

Pidät vaan pintas. Jos noille ukoille antaa yhtään siimaa, niin avunpyynnöillä ei oo mitään rajaa. Kohta sä peset lastesi hampaita illalla ja heräilet yöllä ja jäät kotiin sun tärkeistä töistä kun ne on kipeitä. Kova linja vaan!

Vierailija
70/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapset on poikia. En vaan osaa tehä niiden kanssa mitään. Ja tuntuis kummalta naisena vaihtaa niiden vaippoja 😬. Kyllä noi poikien hommat ja vaipanvaihdot sujuu isiltä luontevammin. Mä sitten ostan niille esimerkiksi hokkarit talvella. Jos mies muistaa muistuttaa muutamaan kertaan.

Vierailija
71/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas en ymmärrä yhtään noita vauvoja ja yösyöttöjä. Luulisi miehen ymmärtävän, että tartteen ne yöunet, jotta jaksan olla töissä. Ja tottakai viikonloppuisin pitäisi saada olla rauhassa ja palautua, jotta jaksan taas pitkää viikkoa.

Ihme mäkätystä kun rankan työpäivän jälkeen lepäilen hetkeksi tuolla sohvalla. Miehellä se lomaa on, kyllä siinä ajassa pitäisi ehtiä siivota ja tehdä ruoat, nukkua voi kun vauvakin nukkuu. Eikö ne vauvat nukkuvat muutenkin kokoajan.

Vierailija
72/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kesä tulee ilman hössöttämistä kaiken maailman kesävarusteista, käy sitten ostamassa aurinkorasvat ja sandaalit, jos tulee oikeat hellekelit. 

Vierailija
73/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se kesä tulee ilman hössöttämistä kaiken maailman kesävarusteista, käy sitten ostamassa aurinkorasvat ja sandaalit, jos tulee oikeat hellekelit. 

Mitä, pitääkö aurinkorasva ostaa itse? Meillä se ilmestyy kaappiin itsestään.

Vierailija
74/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot kouluttanut miehesi hyvin 😉. Mitä vähemmän tekee itse, sen enemmän saa toisen tekemään. Win-win. Ei kun siis win vaan mulle. Mutta se riittää!

Vierailija
75/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kummaa kun miehen pitää tehdä taas iso meteli jostain lasten vaatteista. Miksi niitä vaatteita pitää joka vuosi hankkia. Mulla on edelleen sama takki käytössä jo viidettä vuotta. Sitten ihmetellään ku ei ole rahaa.

Vierailija
76/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä oot kouluttanut miehesi hyvin 😉. Mitä vähemmän tekee itse, sen enemmän saa toisen tekemään. Win-win. Ei kun siis win vaan mulle. Mutta se riittää!

No en minä tarvitse aurinkorasvaa kuin silloin, kun lähden veneilemään. Jostain syystä ukko tykkää rasvata lapset, kun ne menee ulos vaikka minun mielestä iholle tekee hyvää palaa pari kertaa kesässä. Mutta se on sellainen joka tykkää hössöttää, illat pesee lasten hampaita ja aamuisin tyrkyttää vitamiineja. Ei tuota aikuinen nainen jaksa.

Vierailija
77/78 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en minä tarvitse aurinkorasvaa kuin silloin, kun lähden veneilemään. Jostain syystä ukko tykkää rasvata lapset, kun ne menee ulos vaikka minun mielestä iholle tekee hyvää palaa pari kertaa kesässä. Mutta se on sellainen joka tykkää hössöttää, illat pesee lasten hampaita ja aamuisin tyrkyttää vitamiineja. Ei tuota aikuinen nainen

No. Miehet nyt vaan on sellaisia hömpsöttäjiä. Enemmän pitäis lapsille tarjota vitsaa ja huomiotta jättämisen kokemuksia. Rakkaus tekee niistä pehmeitä. Onneksi me naiset kasvatetaan ne hyvin olemalla poissa. Oppivat mitä maailmalla on tarjota.

Vierailija
78/78 |
28.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin kesäloman 4vk  eri aikaan kun lasten usäja nyt tuo väittää että minun pitää olla lasten kanssa 4vk, juurihan nuo lomailevat isänsä kanssa 4vk, ajateltiin lähteä siskon kanssa roadtripille ja sitten vähän levätä vanhempien mökillä isän passattavana, sitten jaksan taas talven. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yksi