Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naiset ei enää halua lapsia - liian suuri taakka

Vierailija
25.05.2024 |

Vaikka miehet hoitaa niitä enemmän nykyään

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3902a428-8b54-4512-9b9d-05c4b96c93f6

Kommentit (477)

Vierailija
101/477 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hoivavietti on täysi myytti, vaihtelee yksilöstä, ei sukupuolesta toiseen. Miehillä ei niin hoivaviettiä? Höphöpö. Ei pitäisi sitten miesten koiriakaan hankkia kun ei ole hoivavietti.

Me eletään ihmisten, sivistyneessä yhteiskunnassa. Meillä on kulttuuri. Emme ole eläimiä ja siksi meidän toimintaa ei pidä ohjata mikään naaras/koiras-asetelma. Tervetuloa ihmisten yhteiskuntaan mukaan!

Asenteellasi vahingoitat naisten asemaa ja tasa-arvoa. On erittäin valitettavaa.

Kyllä olemme biologisia eläimiä ja sukupuoli vaikuttaa ihan kaikkeen, niin fyysisellä kuin henkisellä tasolla.

Emme ole mitään eetterissä leijuvia, puhtaasta ajatuksesta koostuvia neutraaleja energiaolentoja! Ehkä joskus, mutta emme vielä.

Mutta totta on, että yksilötasolla vaihteluvara on suuri, ja hoivavietti voi olla joillain miehillä vahvempi k

Täyttä tuubaa.

Sinä voit toki olla sukupuolineutraali eetteripallo, mutta 99,99 % ihmisistä ei ole. Ja sinäkin olet sitä vain harhaisessa mielessäsi.

Vierailija
102/477 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun lapset ovat jo aikuisia, voin kertoa, että vaikka oli rankkaa, rankempaa kuin olisin koskaan osannut kuvitella, niin kannatti. Ehdottomasti kannatti. Lapset tuovat iloa ja onnea elämään, sisältöä ja merkitystä. Suosittelen.

Näin 5-kymppisenä velana voin sanoa, että ei ole ollut rankkaa, vaan merkityksellistä ja ihanaa elämää. Kyllä kannatti! Suosittelen! 

Vanhana olet sitten täysin yksin ja muiden huijattavissa. Kannattaa muiden tiedostaa, että näissä veloissa on Pietarin trolleja, jotka yrittävät vaikuttaa Suomen syntyvyyteen. Sama ideologia vihervasemmistolla tietenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/477 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun lapset ovat jo aikuisia, voin kertoa, että vaikka oli rankkaa, rankempaa kuin olisin koskaan osannut kuvitella, niin kannatti. Ehdottomasti kannatti. Lapset tuovat iloa ja onnea elämään, sisältöä ja merkitystä. Suosittelen.

Näin 5-kymppisenä velana voin sanoa, että ei ole ollut rankkaa, vaan merkityksellistä ja ihanaa elämää. Kyllä kannatti! Suosittelen! 

Vanhana olet sitten täysin yksin ja muiden huijattavissa. Kannattaa muiden tiedostaa, että näissä veloissa on Pietarin trolleja, jotka yrittävät vaikuttaa Suomen syntyvyyteen. Sama ideologia vihervasemmistolla tietenkin.

Jaa, miksipä olisin yksin? Sinulla on ehkä se yksi lapsi, joka saattaa asua toisella puolella maapalloa, soittaa kerran vuodessa sulle sinne hoitokotiin. Tuonko varaan lasket sen oman elämäsi. Ei se sun lapsi asu sun kanssa,  kun oot vanha. Aivan samalla tavalla pitää sinunkin varautua vanhuuteen ja hoitaa asiasi niin ettet ole pulassa. 

Minun elämäni jatkuu tästä niinkuin ennenkin, juuri sellaisena kuin haluan. Sulla on edessä tyhjän pesän -ajat ja kriisit. On opeteltava elämään itsenäisesti ja löydettävä merkitystä elämääsi. Voimia tuolle taipaleelle.

Ja jätä nuo salaliittoteoriat jo.

Vierailija
104/477 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kelpaa oikein hyvin perhe-elämä. Voisin tehdä pitkiä vuoroja miettimättä kuka sitä lasta hakee päiväkodista. Mulle sopii oikein hyvin, että tienaan enemmän kunhan on puhtaita vaatteita ja jääkaapissa on aina ruokaa. Viikonlopun menot ei haittaa kunhan puoliso ilmoittaa mulle etukäteen milloin ja missä pitää olla. Autoa kun muistaa viedä kerran vuodessa ammattilaiselle käsittelyyn ja eiköhän naapurit ottaa puheeksi kun on renkaiden vaihtoaika. Kyllä se ruohonleikkuukin luonnistuu siiderin kanssa, kunhan lapset eivät ole tiellä. 

Helppoahan se on, kyllä vaihtaisin mielelläni rooli.

Vierailija
105/477 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

V  ttu että miehet osaavatkin olla tyhmiä :D

Vierailija
106/477 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin haluaisin kolme lasta ja olisin valmis tekemään niitä vaikka heti. Harmi vaan, että eksäni, jonka kanssa olin kahseksan vuotta, vedätti minua ja vei parhaat hedelmälliset vuodet elämästäni lupailemalla koko ajan että "sitten joskus kun on parempi hetki..."

Sitä parempaa hetkeä ei kuitenkaan koskaan tullut, joten täytettyäni 30v lopulta kyllästyin ja erosin sitkuttelijasta. Nyt on uusi mies joka haluaa lapsia, mutta kun pitää kuitenkin ensin jonkin aikaa seurustella, saada suhde hyvälle pohjalle ja asua yhdessä ym rakentaa pohja sille että uskaltaa lapsia lähteä yhdessä hankkimaan. Nyt aletaan olla siinä pisteessä ja ehkä syksyllä aletaan yrittää, mutta olen jo 32 v ja pelkään kovasti, että hedelmällisyyteni on jo alkanut huonontua niin etten ehkä ehdi saada ainakaan niitä toivomaani kolmea lasta. Jos nyt saisi edes kaksi, toivoisin että lapsillani olisi sisarus eikä kasvaisi ainoana lapsena.

Mutta pointtina, että aika usein on myös kyse tästä että ei vaan sitä isäksi haluavaa (ja isäksi sopivaa) miestä tahdo löytyä, ainakaan kovin nuorena.

Vierailija
107/477 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lapsia nykyään voi tehdä sen takia, että heistä olisi huolehtimaan, kun vanhemmat vanhenee. Ennen vanhaan tehtiin monta lasta, jotta edes osa säilyisi hengissä ja voisi huolehtia vanhemmista, kun aika koittaa. Vastaavasti isovanhemmat huolehtivat lastenlapsista. 

Nyt, kun väestö ikääntyy ja apua tarvitsevia on yhä enemmän, ei enää yhteiskunta voi tarjota apua siinä määrin kuin aiemmin. Toisaalta ihmiset eivät halua lisääntyä ja tehdä lapsia tällaiseen maailmaan. Meidän sukupolven on turha odottaa, että saamme koskaan eläkettä tai jotain apua ollessamme vanhoja ja raihnaisia. Nytkin tekee jo tiukkaa. Joudetaan kuolla pois, kun emme enää kynnelle kykene. 

Vierailija
108/477 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsia nykyään voi tehdä sen takia, että heistä olisi huolehtimaan, kun vanhemmat vanhenee. Ennen vanhaan tehtiin monta lasta, jotta edes osa säilyisi hengissä ja voisi huolehtia vanhemmista, kun aika koittaa. Vastaavasti isovanhemmat huolehtivat lastenlapsista. 

Nyt, kun väestö ikääntyy ja apua tarvitsevia on yhä enemmän, ei enää yhteiskunta voi tarjota apua siinä määrin kuin aiemmin. Toisaalta ihmiset eivät halua lisääntyä ja tehdä lapsia tällaiseen maailmaan. Meidän sukupolven on turha odottaa, että saamme koskaan eläkettä tai jotain apua ollessamme vanhoja ja raihnaisia. Nytkin tekee jo tiukkaa. Joudetaan kuolla pois, kun emme enää kynnelle kykene. 

No just joo. Samalla kun lapsimäärä vähenee, vähenee myös lapsista aiheutuvat valtion kustannukset. Kohdistetaan niitä sitten ikääntyvään väestöön. 

Vierailija
109/477 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsi. Enempään ei pysty, koska pitää käydä töissä suhteellisen vaativassa duunissa. Olisin tehnyt pari lisää, jos olisin voinut äitini tapaan jäädä kotiäidiksi ja sen jälkeen vaan harrastella työntekoa, kun lapset ovat isoja. Nyt ollaan siinä tilanteessa, että miehen palkka ei riitä elättämään meitä yksin. Mutta mies on jumissa työssä, jossa matkustetaan paljon. Minun osakseni jää pyörittää arkea JA olla töissä, joka on välillä aika hirveä kombo. Äidiltä kun edelleen odotetaan ihan samoja asioita kuin ennen, mutta myös sitä uran luomista ja palkkaportaiden kiipeämistä.

Haaveissa aikanaan oli siis kolme lasta kolmen vuoden ikäeroilla ja töihin paluu vasta, kun nuorin on kolme. Nyt sain yhden, jonka kanssa kyllä olin kotona, kunnes täytti kolme. 

Vierailija
110/477 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tästä pitää puhua täällä joka päivä? 

Jos ette halua lapsia, niin älkää tehkö. Minä ja mieheni tehdään ainakin 3 lasta ja hoidetaan kotityöt puoliksi. Ihan sama mitä muut tekee, jokainen voi huolehtia itse omasta perheestään tai perheettömyydestään. 

Vierailija
111/477 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on rasite ja este omalle elämälle. 

mitäs se niin sanottu oma elämä oikein on? Että saa rauhassa katsoa Salattuja elämiä ja lipittää viiniä?

Ei, mutta näitä nepsyjä ei jaksa kukaan. Niitähän näyttää olevan jo suurin osa lapsista.

Vierailija
112/477 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin, mutta ei ole löytynyt miestä. 35-vuotiaat miehet sanovat, eivät ole valmiita suhteeseen, ehkä sitten joskus, eivät vaan tunne jotain, jne. Mahdotonta saada parisuhdetta.

Odottavat sinne 40+ ikään ja sitten alkavat etsiä reilusti itseään nuorempaa naista, joka synnyttäisi heille lapset. Kunnes huomaavat että se juna taisi jo mennä.

Vierailija
113/477 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehistähän se on kiinni, etteivät miehet edelleenkään kanna riittävästi vastuuta lasten hoidosta ja lykkäävät heteroparien lastensaantia.

Turha kääntää asiaa naisten syyksi, kun syy on se, että a) miehet venyttävät lasten saantia nelikymppiseksi ja siksi jäädään lapsettomiksi b) jos lapsia syntyy niin mies ei edelleenkään hoida lapsia samantien verran kuin nainen.

Naisten kannattaa pyrkiä saamaan lapsia naispareina. Miehiin ei voi tässä asiassa luottaa.

Jos miehet ovat vastuuttomia ja epäluotettavia, niin miksi edes hankkia lapsia, kun on 50% riski saada lapsi, joka on sitä epätoivottua sukupuolta? En ole koskaan tätä logiikkaa ymmärtänyt, että halveksuu miehiä, mutta haluaa lapsen. Itselläni on ihana, kunnollinen mies ja poikalapset enemmän kuin tervetulleita perheeseen. 

Vierailija
114/477 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ette halua lapsia, niin älkää tehkö. Minä ja mieheni tehdään ainakin 3 lasta ja hoidetaan kotityöt puoliksi. Ihan sama mitä muut tekee, jokainen voi huolehtia itse omasta perheestään tai perheettömyydestään. 

Varmaan siksi,  että mediassa puhutaan paljon syntyvyyden laskusta.  Tosiasia kuitenkin on,  että osa maapallosta kuivuu ja muuttuu elinkelvottomaksi,  jolloin alkaa kansainvaellukset pohjoista kohti.  Suomenkin väkiluku tulee vielä moninkertaistumaan. 

Vierailija
115/477 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse aloin haaveilla lapsista 32-vuotiaana. Ekan lapsen sain 36-vuotiaana, toisen 39- ja kolmannen 41-v. Paljon helpompaa näin kun asuntolaina maksettu ja ehti maksimaalisesti hyödyntämään nollakorkojen ajan. Vanhempana ei lisäksi tarvitse niin paljon unta kuin nuorena ja osaa ottaa muutenkin rennommin.

Vierailija
116/477 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisparien ja itsellisten naisten hedelmöityshoitojen iso kysyntä yllätti

https://www.laakarilehti.fi/terveydenhuolto/naisparien-ja-itsellisten-n…

^ Näyttää siltä, että m i e h i ä ei kiinnosta se perheen perustaminen.

Vierailija
117/477 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa kaveriporukassani on vauvat syntyneet 28...44 vuotiaille äideille. Ovat edelleen ydinperheitä ja isät hoitaneet hommat yhdessä äitien kanssa. 

Vierailija
118/477 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä naisten asema on jännä. Pitäisi tehdä lapsia, ja olla kotona niiden kanssa mahdollisimman pitkään, ja samalla laittaa lapset myös hoitoon ja tehdä uraa, jossa tottakai tehokkuus on 120% . Lisäksi olet outo, jos et kiikuta lastasi vähintään kahteen harrastukseen. Ja siinä sivussa käy itse 3 kertaa viikossa salilla, ja pudota raskauskiloja puolessa vuodessa. Ai niin, niitä raskauskiloja ei saa tulla. Siinä sivussa kotisi täytyisi olla järjestyksessä, kotiruokaa tehtynä. Kun lapset sairastuu, keksit niille yks kaks hoitajan jostain, koska tietenkään itse ei saisi olla töistä pois. Tai jos olet, niin kyllähän vähintään teet etätöitä. 

Siinäpä se 2000-luvun äidin rooli tänä päivänä pähkinän kuoressa.

Vierailija
119/477 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä naisten asema on jännä. Pitäisi tehdä lapsia, ja olla kotona niiden kanssa mahdollisimman pitkään, ja samalla laittaa lapset myös hoitoon ja tehdä uraa, jossa tottakai tehokkuus on 120% . Lisäksi olet outo, jos et kiikuta lastasi vähintään kahteen harrastukseen. Ja siinä sivussa käy itse 3 kertaa viikossa salilla, ja pudota raskauskiloja puolessa vuodessa. Ai niin, niitä raskauskiloja ei saa tulla. Siinä sivussa kotisi täytyisi olla järjestyksessä, kotiruokaa tehtynä. Kun lapset sairastuu, keksit niille yks kaks hoitajan jostain, koska tietenkään itse ei saisi olla töistä pois. Tai jos olet, niin kyllähän vähintään teet etätöitä. 

Siinäpä se 2000-luvun äidin rooli tänä päivänä pähkinän kuoressa.

Siihen on syynsä miksi entisaikoina oli kaiken maailman kotiapulaisia. 

Vierailija
120/477 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi,  että mediassa puhutaan paljon syntyvyyden laskusta.  Tosiasia kuitenkin on,  että osa maapallosta kuivuu ja muuttuu elinkelvottomaksi,  jolloin alkaa kansainvaellukset pohjoista kohti.  Suomenkin väkiluku tulee vielä moninkertaistumaan. 

Itseasiassa maapallo muuttuu koko ajan vihreämmäksi koska hiilidioksidi auttaa kasvien kasvamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi