Mitä terveellistä pitäisin töissä pöytälaatikossa jos tarttee verensokerin takia nopeasti jotain
Myslipatukoita on ollut, mutta nekin on aika sokerisia. Pitäisi siis olla sellaista ettei tarvitse jääkaapissa säilyttää. Pähkinöistä sellaisenaan en pidä mutta noissa patukoissa menee ja mieluummin ei tällaista pikkunaposteltavaa. Olisiko jotain myslipatukan kaltaista, missä ei olisi sokeria eikä keinotekoisia lisäaineita? Mistä hyllystä löytyy? Oon nyt kipeä ja mies lähtee kauppaan joten en voi itse lähteä etsimään.
Laihdutusohjeet ei nyt erityisemmin auta, koska olen normaalipainoinen. Pari kiloa voisi silti tiputtaa (BMI nyt 23,5) ja siksi haluaisinkin jotan mikä ei olisi niin kaloripitoista.
Kommentit (199)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö diabeteshoitaja tai ravitsemusterapeutti ole neuvonut sinua näissä asioissa?
Ei mulla ole sellaista. On vain verensokeri koholla. En ole saanut mitään muuta kuin tulokset. Työterveys minimi, työterveydestä tuli ja tämä selittänee nuo äkilliset heikotuskohtaukset joita välillä tulee. Verenpaine ok.
Tää on muuten ongelma. Minulla todettiin diabetes kaksi vuotta sitten. Sen jälkeen en ole päässyt hoitajalle puhumattakaan lääkäristä.
En ole ylipainoinen. Kiitos ei niitä kommentteja että laihduta.
Verenpaine on myös hyvä.
Itse ajattelisin, että kannattaa syödä kunnon aterialla rasvaa, proteiinia ja kokojyvää jotta verensokeri pysyy pitkään takaisena. Pahin mahdollinen on napsia jotain sokerisia hiilaripommeja jotka nostaa verensokerin raketin lailla nousuun.
Vierailija kirjoitti:
Eikö diabeteshoitaja tai ravitsemusterapeutti ole neuvonut sinua näissä asioissa?
Ei oo sellaisia
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole sellaista. On vain verensokeri koholla. En ole saanut mitään muuta kuin tulokset. Työterveys minimi, työterveydestä tuli ja tämä selittänee nuo äkilliset heikotuskohtaukset joita välillä tulee. Verenpaine ok.
Sulla on verensokeri korkealla, mutta uskot tarvitsevasi jotain alhaiseen verensokeriin? Miten tää juttu nyt oikein menee? Pitäiskö sun olla yhteydessä terkkariin, eikä tehdä omia diagnooseja ja kysellä tyhmiä täältä?
Ei täällä pääse mihinkään. Jos soittaa johonkin saa odottaa kuukausitolkulla. Työterveys ei tee mitään muuta kuin tarkastukset ja antaa tulokset. Syön yleensä aika vähän. Kaikki muut tulokset on iha
Jos olisit soittanut kuukausia sitten niin nyt olisit jo käynyt lääkärissä. Jos et ikinä soita niin kärsit sairaudesta vielä vuosien kulutta.
Ei tuo sellainen ongelma ole, että tarvitsee heti parissa päivässä päästä hoitoon. Hyvä kuitenkin hoitaa asia kuntoon. Sinulla on elämää jäljellä vielä vuosikymmenien ajan. Kannattaa pysyä terveenä.
Rusinoita! Ovat ihan todella terveellisiä ja auttavat lähes kaikkiin terveysongelmiin. Jopa hampaille hyväksi!
Jos verensokeri laskee, tarvitset nimenomaan jotain, mikä nostaa sen nopeasti. Eli sokeria. Apteekki myy tähän glukoositabletteja.
Vierailija kirjoitti:
Rusinoita! Ovat ihan todella terveellisiä ja auttavat lähes kaikkiin terveysongelmiin. Jopa hampaille hyväksi!
Rusinat on 60 % pelkkää sokeria.
Ei todellakaan hyväksi hampailla, eikä todellakaan hyväksi tasaisen verensokerin kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla on verensokeri korkealla, mutta uskot tarvitsevasi jotain alhaiseen verensokeriin? Miten tää juttu nyt oikein menee? Pitäiskö sun olla yhteydessä terkkariin, eikä tehdä omia diagnooseja ja kysellä tyhmiä täältä?
Sokerit heittelee varsinkin 1-tyypin dB:ssa. Silloin lääkärin pakeille pikaisesti! Seuranta on välttämätön alkuun kun sairastuu, sekä kunnon ohjeet. Ota ap yhteys terkkariin oli kumpi dB tahansa kyseessä.
I
Syötkö liian vähän? Syötkö vain 1 kaupan valmissalaatin lounaaksi? Lisää vaikka ruisleipää iltapäiväksi. Smooothieta löytyy sokerittomana, pähkinät ovat myös hyviä.
Vierailija kirjoitti:
Syötkö liian vähän? Syötkö vain 1 kaupan valmissalaatin lounaaksi? Lisää vaikka ruisleipää iltapäiväksi. Smooothieta löytyy sokerittomana, pähkinät ovat myös hyviä.
Haluan nähdä tämän sokerittoman smoothien.
Mulla tuli nuorempana aina huono olo, kylmä hiki, huimausta, kuvotusta ja sydämen tykytystä, jos ateriaväli venyi tai olin syönyt huonon aamupalan, esim. jonkun vehnäsämpylän. Siihen auttoi ruisleipäviipale, joita pidin joskus mukanakin kaiken varalta. Mun veljellä on ykköstyypin diabetes, ja hän sanoi ruisleivän olevan hyvää tarjottavaa. Se auttoi, noin kymmenessä minuutissa olin kuin eri ihminen. Nykyään ei näitä oireita ole ja jopa pätkäpaastoan.
Käy Diabetesliiton sivuilla lukemassa tai muutenkin löytyy tietoa miten kannattaa syödä jos verensokeri heilahtelee. Itselläni on luurissa hälytys sopivin 2,5h-3h välein. Aamulla, lounas, välipala, Illallinen, iltapala.
Näin ei pitäisi tulla ongelmia.
Syöt liian vähän liian harvoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmäsokeria on kaikissa, mutta esim tässä ei ole lisättyä sokeria+ on kuitua niin on vähän parempi valinta. Oikea hedelmä säilyy pöydällä ja on toki vielä parempi.
https://www.corny.fi/tuotteet/corny-smoothiet/omena-mansikka-mustikka-k…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hedelmäsokeria on kaikissa, mutta esim tässä ei ole lisättyä sokeria+ on kuitua niin on vähän parempi valinta. Oikea hedelmä säilyy pöydällä ja on toki vielä parempi.
Tuossa juomassa on sokeria melkein saman verran kuin Jaffa limonadissa. Että en nyt välttämättä ihan hirveästi paukuttelisi henkseleitä vähäsokerisuudella.
(Sadassa grammassa 8 g tai 9,1 g)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitää jatkuvasti laiduntaa? Kyllä terve aikuinen voi pari tuntia olla syömättä.
No nimenomaan sen diabeteksen takia jos alkaa pyörryttää. Ap.
Toivottavasti olet ssanut ohjeet hoitajaltasi jo silloin kun sairastuit diabetekseen, noudata nitä. Palstan hörhöt eivät osaa diabeetikoita hoitaa.
Karkkia jos kerran sokeria kaipaat.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuli nuorempana aina huono olo, kylmä hiki, huimausta, kuvotusta ja sydämen tykytystä, jos ateriaväli venyi tai olin syönyt huonon aamupalan, esim. jonkun vehnäsämpylän. Siihen auttoi ruisleipäviipale, joita pidin joskus mukanakin kaiken varalta. Mun veljellä on ykköstyypin diabetes, ja hän sanoi ruisleivän olevan hyvää tarjottavaa. Se auttoi, noin kymmenessä minuutissa olin kuin eri ihminen. Nykyään ei näitä oireita ole ja jopa pätkäpaastoan.
Reaktiivinen hypoglykemia.
Hurjia ohjeita täällä ja varsin sokeripitoisia: banaania, rusinoita... Varmasti nousee verensokeri, mutta laskee myös nopeasti ja sitten taas tarvitaan jotain nostamaan verensokeria. Eri asia sitten, jos kyseessä on tyypin 1 diabetes.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sokeria se hedelmäsokerikin on!
Vierailija kirjoitti:
Kuivattuja hedelmiä?
Ei, ei ja ei. Karkitkin ovat parempia. Kuivatuissa hedelmissä on monimkertainen määrä sokeria. Itse olen suosinut pöytälaatikkoeväksenä Elovenan keksejä, maistuvat sentään jollekin proteiinipatukoihin verrattuna. Jos sokerit täytyy saada nopeasi ylös, vastaus on karkit, sokerilimsa tai -mehu. Suklaa on liian hidas sokerien nostattaja rasvansa takia.
t DM1
No jos noilla menee ohitse, niin käytä niitä. Ei asiasta tarvitse sen vaikeampaa tehdä.