En uskovaisena tajua 10 käskyn logiikkaa kokonaisuudessa, miksi ei kielletä esim alkoholia?
miksi 10 käskyssä ei kielletä esim alkoholia tai tupakkaa tai huumeita? ja kai ihminen tajuaa luonnostaankin että naapuria ei saa m u r h a t a?
Kommentit (108)
Jo muinaiset roomalaiset ottivat hiivaa naistensa alapäistä ja tekivät kiljua.
Vierailija kirjoitti:
Jumala on päihdemyönteinen, mutta ei pidä murhaamisesta. Onko tuossa nyt jotain ihmeellistä? Itsekin olen samaa mieltä.
Tutustu paremmin uskontoosi". Älkää juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas olo."
Alkoholia ei kielletä, koska viini oli Raamatun aikaan merkittävästi turvallisempi juoma kyin vesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai alkoholia voinut kieltää, kun viinipäissään ovat ne käskyt keksineet.
Voi itku taas näitä "tietäjiä", jotka eivät tiedä mistään mitään.
Ei Jumala ollut "viinipäissään", kun antoi lait. Ei niitä ihminen ole keksinyt.
Taidat juksata. Ihmisen keksimiä tarinoita nuo uskonto jutut on.
En juksaa.
Olen ollut 40 vuotta uskossa ja Pyhä kolminaisuus = Isä, Poika Jeesus ja Pyhä Henki on mulle ja miljardeille ihmiselle Totta.
Tiedoksi että sanaa totta ei kirjoiteta isolla alkukirjaimella muuten kuin lauseen alussa. Isä, Poika ja Pyhä Henki rinnadtuvat erisnimiin, kuten esimerkiksi Matti.
Vierailija kirjoitti:
Jumala on päihdemyönteinen, mutta ei pidä murhaamisesta. Onko tuossa nyt jotain ihmeellistä? Itsekin olen samaa mieltä.
Jos uskotaan että olemme jumalan luomia niin aika monelle eläimelle ihmisen lisäksi on luotu halu päihtyä. Vuorikauriitkin syö jotain päihdyttävää jäkälää niin että putoilevat rotkoihin päihtyneinä. Jotain mystisen hyvää niissä päihteissä on kun niitä niin paljon halutaan. Sehän on silkkaa kiusaamista kielletään nauttimasta elämästä. Viihdekäyttö ei ole ongelmakäyttöä niin siihen ei pitäisi turhaan kenenkään puuttua.
Miksi alkoholi on syntiä mutta jeesuksen aasin nussiminen ei ollut.
Viini ollut yleinen juotava tuolloin, ei synti, kirkossakin tarjotaan ehtoollisviini.
Muutti kuitenkin veden viiniksi. Eipä siinä sinänsä mitään ihmeellistä ole, olen minäkin muuttanut veden viiniksi.