Voinko pyytää työnantajalta uusittua työsopimusta? Haluaisin joitain muutoksia siihen.
Mulla nyt työsopimuksessa 30-37.5h /vko töitä ja että teen tarvittaessa lisätyötä. Haluaisin tuon lisätyön pois sopimuksesta.
Kommentit (6)
Helposti. Irtisanoudut, ja haet omaa paikkaasi uudelleen. Ja vaikka tässä on ripaus sarkasmia mukana, se voi oikeasti olla ainoa keino. Palkka ja ehdot neuvotellaan taloon tullessa, talon sisältä käsin niiden uudelleenneuvottelu on parhaimmillaankin vaikeaa ja usein mahdotonta mikäli tehtävänkuva ei merkittävästi muutu. Tämä pitäisi opettaa nuorille jo koulussa ennen kuin siirtyvät opiskelemaan ja työelämään.
Eikä me täällä nettifoorumilla voida tietää miten juuri sinun työnantajasi suhtautuu pyyntöösi. Pyytämättä ei saa elämässä mitään, joten miksi et kysy sieltä minne asia kuuluu?
Aina voi pyytää, mutta mitään takeita ei ole, että muutokseen suostutaan. Ja jos muutos on ok, niin ehdottomasti tosiaa kirjallinen sopimuksen muutos eikä vain suullisesti.
Voin ottaa sun duunis ja ei haittaa lisätyötkään. t. työtön
kaikesta voi aina neuvotella
Sehän on vain mitä osapuolilla on neuvottelun tueksi
Vierailija kirjoitti:
Helposti. Irtisanoudut, ja haet omaa paikkaasi uudelleen. Ja vaikka tässä on ripaus sarkasmia mukana, se voi oikeasti olla ainoa keino. Palkka ja ehdot neuvotellaan taloon tullessa, talon sisältä käsin niiden uudelleenneuvottelu on parhaimmillaankin vaikeaa ja usein mahdotonta mikäli tehtävänkuva ei merkittävästi muutu. Tämä pitäisi opettaa nuorille jo koulussa ennen kuin siirtyvät opiskelemaan ja työelämään.
Eikä me täällä nettifoorumilla voida tietää miten juuri sinun työnantajasi suhtautuu pyyntöösi. Pyytämättä ei saa elämässä mitään, joten miksi et kysy sieltä minne asia kuuluu?
Hyvin harva on korvaamaton. Jos irtisanoutuu tai muuten "kilpailuttaa" itsensä niin todennäköisesti työantaja sanoo vaan moikat eikä ala kilpailemaan hankalasta työntekijästä.
Itse olen saanut työsopimukseeni neuvottelemalla muutoksia. (Kysymys oli työajasta.)