Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eikö äitiys kiinnosta nykynasia?

Vierailija
24.05.2024 |

Kun vapaat nykynaiset saavat täysin itse päättää haluavatko olla äitejä, niin syntyvyys on romahtanut. Todellinen juurisyy siis on, etteivät terveet nuoret naiset halua synnyttää lapsia, minkä tulisi olla heidän biologinen tehtävä. Media haastattelee kaikenlaisia tutkijoita, mutta yksikään ei tunnu uskaltavan nostaa esille tätä yksinkerstaista asiaa.

Kommentit (118)

Vierailija
61/118 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille ei tavismiehet kelpaa vaan miehen tulee olla komea kuin malli, pitkä kuin koripalloilija, rikas kuin elon musk ja työelässä miehen tulee olla se lentokoneen ohjaamossa oleva miesmalli. Jotenkin jopa huvittaa että ne alhaisen tason naiset myös vaativat miehiltä ihan liikoja, miksi edes niille pullukkanaisille ei kelpaa keskitason mies?

Naiset yliarvioi oman tasonsa lähes aina. Mistä tämä johtuu? Miehet tajuaa tasonsa mutta naiset ei. 

Syntyvyyteen vaikuttaa siis myös se että parisuhteita ei enää synny samalla tavalla kuin ennen.

Kyllä. Syntyvyyden lasku johtuu paljolti miehistä. Tämä on se vaiettu asia mistä ei saisi puhua.

Kyllä siitä saa puhua.

Vierailija
62/118 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään miestä ei ole kiinnostanut suojella ja elättää minua, niin siihenhän se aika on minulla mennyt. Rahattomana ei lapsia tehdä, ja minusta kiinnostuvat vain työttömät ja opiskelijat. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/118 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mummoni (s. 1918) teki lapsia, koska hänellä ei ollut vaihtoehtoja.

Äitin (s. 1947) teki lapsia, koska niitä kuului tehdä.

Siskoni (s. 1972) teki lapsia, koska halusi ja niitä edelleen kuului tehdä.

Minä (s. 1977) en tehnyt lapsia, koska en halunnut. Mutta minua katsottiin todella kieroon.

Siskontyttöni (s. 1998) ei halua lapsia ja se on aivan hänen oma asiansa.

Minusta tämä on vain tervettä kehitystä.

Voimaantunut nainen ei synnytä. Lasten hankkiminen on patriarkaalinen valtarakenne.

Tai sitten nainen hankkii lapsia ja synnyttää siksi, että hän haluaa niitä itse eikä painostuksen vuoksi. Tuo patriarkaalisuus on nykyaikana vähän väkisin väännetty tänä päivänä suomalaisessa yhteiskunnassa. Nykyisin on mahdollisuus päättää omasta kehossaan, ja hyvä niin.

Hyvin kuvattu tuo aiempien sukupolvien muutos. Hyvänä lisänä olisi myös lisätä, että e-pillerit kehitettiin 60-luvulla, mikä mahdollistaa raskauden ehkäisyn ja seksistä nauttimisen siinä, missä miestenkin.

Vierailija
64/118 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, jos se on naisen oma valinta. Jos lapset ovat pakollisia tai naiseuteen oletuksena kuuluvia, niin sitten kyllä.

Tämä oli vastaus siihen 'lapsen teko on osa patriarkkaalista valtarakennelmaa'-kommenttiin. Lainaukset toimii taas 'hienosti' 😑

Vierailija
65/118 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä sain lapseni nuorena opiskelijana, ja opiskelin koko pikkulapsiajan joka oli joustavasti mahdollista. Mutta nyt kun olen siinä iässä, missä lapsia nykyään "normaalisti" hankitaan, niin työelämä on ihan todella brutaalia ja kovat paineet, jonka lisäksi ihmisten asenteet lapsiperheisiin aivan hirveitä. En yhtään ihmettele, että saattaa sitten jäädä välistä.

Totta. Useampikin tuttu on perustanut perheen opintojen lomassa ja itseasiassa ovat edelleen yhdessä puolisonsa kanssa ja valmistuneet myös opinnoistaan.Eli ei ole olemassa ns. oikeaa aikaa.

Vierailija
66/118 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea syy on se että lasten hankkimisesta on tehty niin p as ka diili erityisesti naisille. Menee terveys, talous, kaikki. Palkaksi tuomitsemista, ihan sama mitä tekee.

Vierailija
67/118 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lähipiirissä on kahdenlaisia naisia. Niitä jotka eivät missään nimessä halua yhtäkään lasta, ja niitä jotka haluavat 3-4 lasta. 

Tämä on hyvä asia, jokainen saa mitä haluaa ja lapsille useampi sisarus on rikkaus. Lapsirakkaat saa hankkia monta lasta ja silti väestönkasvu tasaantuu, kun lapsettomia on paljon. Itse kuulun näihin, jotka haluaa 3-4 lasta<3 

Vierailija
68/118 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No missä ne kaikki 30-40-vuotiaat vakaat, hyvätuloiset, perheen haluavat miehet sitten on? En mä ainakaan lähde perustamaan perhettä minkään taivaanrannanmaalarin kanssa. 

Vierailija
69/118 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko tätä edes kysyä, kun katsoo mihin tämä maailma on menossa. En ymmärrä kuka tänne haluaa tällä hetkellä synnyttää uuttaa elämää, kun täällä ei edes huolehdita niistä, jotka ovat jo tänne syntyneet. 

Millaista huolehtimista oikein haluat? Suomessa on yksi kaikkein avokätisimmistä sosiaalijärjestelmistä koko maailmassa. Edes Ruotsissa tuki ei saa yhtä helposti.

Vierailija
70/118 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarviiko tätä edes kysyä, kun katsoo mihin tämä maailma on menossa. En ymmärrä kuka tänne haluaa tällä hetkellä synnyttää uuttaa elämää, kun täällä ei edes huolehdita niistä, jotka ovat jo tänne syntyneet. 

Millaista huolehtimista oikein haluat? Suomessa on yksi kaikkein avokätisimmistä sosiaalijärjestelmistä koko maailmassa. Edes Ruotsissa tuki ei saa yhtä helposti.

Kokeilepa ensin huvikseen ja kehu vasta sitten. Takaan että yllätyt.

Vierailija
71/118 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No missä ne kaikki 30-40-vuotiaat vakaat, hyvätuloiset, perheen haluavat miehet sitten on? En mä ainakaan lähde perustamaan perhettä minkään taivaanrannanmaalarin kanssa. 

Ne on vaimon ja lasten kanssa kotona. He löytävät sen tulevan vaimonsa jo parikymppisinä ja me ei päästetä näitä kultakimpalemiehiä menemään. 

Vierailija
72/118 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä sain lapseni nuorena opiskelijana, ja opiskelin koko pikkulapsiajan joka oli joustavasti mahdollista. Mutta nyt kun olen siinä iässä, missä lapsia nykyään "normaalisti" hankitaan, niin työelämä on ihan todella brutaalia ja kovat paineet, jonka lisäksi ihmisten asenteet lapsiperheisiin aivan hirveitä. En yhtään ihmettele, että saattaa sitten jäädä välistä.

Totta. Useampikin tuttu on perustanut perheen opintojen lomassa ja itseasiassa ovat edelleen yhdessä puolisonsa kanssa ja valmistuneet myös opinnoistaan.Eli ei ole olemassa ns. oikeaa aikaa.

Minä opiskelen tällä hetkellä ja tiedän monia alanvaihtajia, jotka opiskelevat aikuisella iällä. Yksi näistä perusti perheen opintojen ohessa, ensimmäinen vauva tuli jo fuksivuonna kuvioihin. Nyt hän opiskelee toista tutkintoa ja lapset ovat jo teini-ikäisiä.

Jos nuorempana opinnot menevät vaippasirkuksessa, niin myöhemmin voi saada uuden mahdollisuuden. Mutta eipä tämäkään perheenisä tainnut ottaa fuksivuotta niin railakkaasti, kuin oli kuvitellut. Ensimmäisellä kierroksella vauva hiljensi menoa ja toisella kierroksella sitten työ ja perhe ja ehkä jo vähän ikäkin.

Vierailija
73/118 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

180cm+ lapsettomia ja korkeasti koulutettuja.Kuvat näkyy heti. https://www.rosebrides.com/search/results/?skey=a57ee7d443357ab8a9a2d0e…

Vierailija
74/118 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole mikään biologinen tehtävä. Jokainen saa lisääntyä, jos siltä tuntuu. Samaan aikaan jokainen saa myös olla lisääntymättä, jos siltä tuntuu.

t. kolmen lapsen äiti

Vierailija
75/118 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille ei tavismiehet kelpaa vaan miehen tulee olla komea kuin malli, pitkä kuin koripalloilija, rikas kuin elon musk ja työelässä miehen tulee olla se lentokoneen ohjaamossa oleva miesmalli. Jotenkin jopa huvittaa että ne alhaisen tason naiset myös vaativat miehiltä ihan liikoja, miksi edes niille pullukkanaisille ei kelpaa keskitason mies?

Naiset yliarvioi oman tasonsa lähes aina. Mistä tämä johtuu? Miehet tajuaa tasonsa mutta naiset ei. 

Syntyvyyteen vaikuttaa siis myös se että parisuhteita ei enää synny samalla tavalla kuin ennen.

Kyllä. Syntyvyyden lasku johtuu paljolti miehistä. Tämä on se vaiettu asia mistä ei saisi puhua.

MGTOWIa neidit nää,

ei voi millään pysäyttää...

ja sekös heitä kismittää!

Vierailija
76/118 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä oli erittäin hyvin sanottu!

Vierailija
77/118 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kauheasti. Jos olisin mies, niin isän tehtävä kyllä kiinnostaisi. 

Vierailija
78/118 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vaaditaan liian korkeaa koulutustasoa perustöihin ja kunnollista työpaikkaa on liian vaikea saada. Perheasunnot ovat kaupungeissa liian kalliita. Monen on vaikea saada  määräaikaisten työsuhteiden vuoksi lainaa. Työväenluokalla ja valkokaulustehtävissäkin oleville työelämä on epävarmaa keikkatyötä tai määräaikaisia sopimuksia. Myös vaatimukset työelämässä ja työelämän stressaavuus ovat lisääntyneet. Joidenkin alojen työntekijät on korvattu tuodulla halpatyövoimalla (esim. rakennusala)

Jos ammatillisella koulutuksella saisi edelleen yhtä hyvän elintason kuin metallimies ja toimistoduunari vanhempani, niin Suomi olisi täynnä lapsia. En yllä samaan elintasoon edes maisterikoulutuksen omaavana ns. kovan alan tekijänä.

Näitä asioita kuitenkaan ei haluta korjata ja sitten vaan ihmetellään huuli pyörenänä, kun nuoret aikuiset eivät enää tee lapsia.

Tämä, palkan ostovoima on ihan onneton jopa korkeasti koulutetuilla. Ja työelämä ihan perseestä. Yritin tehdä 80 % työaikaa koska lapseni on alle 3-vuotias, mutta se ei onnistu koska teen ihan jatkuvasti ylitöitä. Helvetinmoinen kiire ja stressi päällä koko ajan ja silti rahat ei meinaa riittää juuri mihinkään, vaikka luulin että mulla on ihan hyvä palkka. Lapseen, kotiin ja ruokaan menee suurin osa rahoista, kaikki on kallistunut ihan älyttömästi. Enää ei keskituloisena ole järkeä mennä edes HopLoppiin, kun hinta lapseni ikäiselle on per kerta 11,90 ja kohta alkaen 20,90. Rakastan lastani, mutta työelämä on liian stressaavaa, työt ei jousta perhe-elämän vaatimuksiin ja oma jaksaminen ei riittäisi yhden lapsen, yhden helvetin paineistetun työn lisäksi toiseen lapseen, vaikka toisen haluaisinkin. Lapseni isä ei myöskään halua toista, koska elämä on liian kuormittavaa.

Milloin arki alkoi olemaan niin perseestä, että lapsia ei ole ajallisesti, rahallisesti ja psyykkisesti järkeä tehdä kuin korkeintaan yksi?

Vierailija
79/118 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vaaditaan liian korkeaa koulutustasoa perustöihin ja kunnollista työpaikkaa on liian vaikea saada. Perheasunnot ovat kaupungeissa liian kalliita. Monen on vaikea saada  määräaikaisten työsuhteiden vuoksi lainaa. Työväenluokalla ja valkokaulustehtävissäkin oleville työelämä on epävarmaa keikkatyötä tai määräaikaisia sopimuksia. Myös vaatimukset työelämässä ja työelämän stressaavuus ovat lisääntyneet. Joidenkin alojen työntekijät on korvattu tuodulla halpatyövoimalla (esim. rakennusala)

Jos ammatillisella koulutuksella saisi edelleen yhtä hyvän elintason kuin metallimies ja toimistoduunari vanhempani, niin Suomi olisi täynnä lapsia. En yllä samaan elintasoon edes maisterikoulutuksen omaavana ns. kovan alan tekijänä.

Näitä asioita kuitenkaan ei haluta korjata ja sitten vaan ihmetellään huuli pyörenänä, kun nuoret aikuiset eivät enää tee lapsia.

Tämä, palkan ostovoima on ihan onneton jopa korkeasti koulutetuilla. Ja työelämä ihan perseestä. Yritin tehdä 80 % työaikaa koska lapseni on alle 3-vuotias, mutta se ei onnistu koska teen ihan jatkuvasti ylitöitä. Helvetinmoinen kiire ja stressi päällä koko ajan ja silti rahat ei meinaa riittää juuri mihinkään, vaikka luulin että mulla on ihan hyvä palkka. Lapseen, kotiin ja ruokaan menee suurin osa rahoista, kaikki on kallistunut ihan älyttömästi. Enää ei keskituloisena ole järkeä mennä edes HopLoppiin, kun hinta lapseni ikäiselle on per kerta 11,90 ja kohta alkaen 20,90. Rakastan lastani, mutta työelämä on liian stressaavaa, työt ei jousta perhe-elämän vaatimuksiin ja oma jaksaminen ei riittäisi yhden lapsen, yhden helvetin paineistetun työn lisäksi toiseen lapseen, vaikka toisen haluaisinkin. Lapseni isä ei myöskään halua toista, koska elämä on liian kuormittavaa.

Milloin arki alkoi olemaan niin perseestä, että lapsia ei ole ajallisesti, rahallisesti ja psyykkisesti järkeä tehdä kuin korkeintaan yksi?

Eikö lapsi pärjäisi ilman sitä hoploppia? Meidän omassa lapsuudessahan ei edes ollut mitään hoploppeja.

Vierailija
80/118 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida tuossa nyt HopLopit olla se olennaisin asia

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän