Mies ei kestä negatiivisia tunteita
Mieheni ei yhtään kestä jos hänelle tiuskaisee tai suuttuu, vaikka hän olisi itse tehnyt jotain sellaista mistä on ihan normaalia suuttua. Hänen mielestään aikuisen ihmisen pitää pystyä aina lähestulkoon täydelliseen suoritukseen tunteidensa kanssa, ääntä ei saisi korottaa, pitäisi vain ystävälliseen sävyyn ratkoa asiat yhdessä. Hänellä on aina selitys miksi on tehnyt jotain mitä on tehnyt. "en vaan tajunnut" on yksi näistä selityksistä. Ja koska hän "ei tajunnut", eli ei tehnyt asiaa X tahallaan, ei hänelle voi siitä myöskään suuttua, kun ei ole tietoisesti tehnyt mitään väärin. Ei kestä kritiikkiä.
Minulle vuosien varrella on kasvanut järjetön turhautuminen kun en saa ilmaista tunteitani itselleni luonnollisella tavalla. En nyt tarkoita että pitää jotenkin raivota pää punaisena, mutta kyllä minusta on ihan normaalia joskus käydä kiivastakin keskustelua ja ääntä korottaa, äänestä voi kuulua turhautuminen/suuttuminen/jne. Nyt jos vaikka korotan ääneni kun mies on jälleen jättänyt asiat X tekemättä, "koska ei tajunnut / muistanut /..", niin siitä lopulta joudun itse pyytelemään anteeksi kun "käyttäydyin epäasiallisesti" .. Muuten mies olisi vaikka viikon silminnähden loukkaantuneena ja nihkeänä. Minä taas en sellaista jaksa ollenkaan. Minusta olisi ok joskus vaan riidellä ja sitten sopia.
Onko muilla tällaisia kokemuksia, mitä ajatuksia herättää?
Kommentit (116)
Miehesi ei kestä huutamista. Se on eri asia kuin negatiiviset tunteet. Oletko edes yrittänyt esittää asiasi keskustellen?
Juu, ei kestä tiuskimista. Outo mies.
Tämän(kin) takia nykyinen akka tulee jäämään viimeiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miehesi ei kestä huutamista. Se on eri asia kuin negatiiviset tunteet. Oletko edes yrittänyt esittää asiasi keskustellen?
Ei vaan ei kestä oikein mitään mistä käy ilmi että olen vihainen/ ärtynyt tms, vaikka olisi ihan kunnon syy. Kun rauhassa keskustelemme niin hän ohjailee keskustelun aina siihen, miksi hänellä oli syy/oikeus tehdä mitä teki ja miksi on väärin että minä olen vihainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan ei kestä oikein mitään mistä käy ilmi että olen vihainen/ ärtynyt tms, vaikka olisi ihan kunnon syy. Kun rauhassa keskustelemme niin hän ohjailee keskustelun aina siihen, miksi hänellä oli syy/oikeus tehdä mitä teki ja miksi on väärin että minä olen vihainen.
Tuo on sitä, että ei osaa tarkastella omaa käytöstään, tai myöntää virheitä.
Olen kuunnellut nyt viikon verran kollegan tiuskimista ja puheluita, jotka käydään niin että pidän puhelinta puolen metrin päässä korvasta.
Ymmärrän, että hän on turhautunut.
Se, mitä en ymmärrä, on miksi häntä naurattaa kun on saanut ärhennellä minulle.
Onko itselläsi hyvä mieli tunteiden tuuletuksen jälkeen?
Flippaatko heti vai alatko kaivella vanhoja virheitä viikkojen/kuukausien/vuosien kuluttua? Vedätkö uuteen kiukutteluun mukaan vielä vanhatkin riidat? Onko sinulla taipumusta kaunaisuuteen?
Saitteko asiat korjattua vai oliko puuttumisen aiheena vain se että sait suuttua suuttumisen ilosta, ja asioiden korjaamiseen olisi tarvittu aikakone?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Manipuloi sinua täysillä. Ohjaa puheenaiheen sivuun.
Tilanteet menevät usein niin, että on miehen tekemä/ tekemättä jättämä asia X mistä minä kiukustun/ärsyynnyn. Sitten ilmaisen tämän asian miehelle, äänestäni tai eleistäni huomaa että asia X ei ole ok. Mies tästä suuttuu ja alkaa mököttää. Minä en kestä tätä mököttämistä ja alan selvittää asiaa > päädymme puimaan miksi MINÄ käyttäydyin huonosti. Sitten minä mietin mielessäni että miten tässä taas kävi näin, kun alunperin ongelma oli asia X.
Otsikko ei nyt vastaa kirjoitusta. Pikemminkin sinä itse et kestä negatunteita, vaan sinun täytyy päästä purkamaan ne "tuulettamalla" ja ääntä korottamalla.
Vierailija kirjoitti:
Tilanteet menevät usein niin, että on miehen tekemä/ tekemättä jättämä asia X mistä minä kiukustun/ärsyynnyn. Sitten ilmaisen tämän asian miehelle, äänestäni tai eleistäni huomaa että asia X ei ole ok. Mies tästä suuttuu ja alkaa mököttää. Minä en kestä tätä mököttämistä ja alan selvittää asiaa > päädymme puimaan miksi MINÄ käyttäydyin huonosti. Sitten minä mietin mielessäni että miten tässä taas kävi näin, kun alunperin ongelma oli asia X.
Eli toisin sanoen SINÄ et kestä miehen negatiivisia tunteita.
Mies taas ei näe asiassa X ongelmaa, aina on hyvät perustelut, syy tehdä /olla tekemättä. Pitää tästä kiinni. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on sitä, että ei osaa tarkastella omaa käytöstään, tai myöntää virheitä.
Mieshän auliisti myöntää, ettei tajunnut.
Minä lähestyn miestä hänen mököttäessään, sillä haluan esim. anteeksipyynnön / jonkun osoituksen että on pahoillaan.
Mies ei lähes koskaan pyydä anteeksi/ myönnä virhettä. Ap
Mistähän se johtuu kun miehet harvoin tajuavat mitään. Miten voi olla niin tyhmä.
Tunnistan tyypin. Juokse. Et saa näyttää hänen provosoimia tunteita, koska hänkään ei saanut niitä lapsena näyttää. Vähitellen tulee sietämätön olo, ja olet aina väärässä. Katselin vuosikymmeniä ja oireilin. Ero helpotti. Ei sen kanssa tule muutkaan toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Mies ei lähes koskaan pyydä anteeksi/ myönnä virhettä. Ap
No mutta onko asia korjaantunut seuraavalla yrittämällä?
Onko sinulle tärkeämpää että otetaan opiksi vai se että aina löytyy syyllinen?
.