Koin LOUKKAAVANA, että klinikan seinällä oli lappu, jossa luki " odotatteko kolmosia, ottakaa yhteyttä"
Olisi vähän niinku piilossa voinut tuonkin homman hoitaa. Eli siis kun ultrauksen yhteydessä löydetään kolme sikiötä, niin sitten tälle odottavalle pariskunnalle lyödä yhteydenottopyyntö (tmv.).
Minua loukkaa suuresti, että sellainen lappunen on kaikkien nähtävillä lapsettomuusklinikalla. Itse painiskelemme sen kanssa, saataisko yhtäkään! :(
Sori, oli pakko avautua.
Kommentit (79)
Varmaan jonnekkin Venäjän rajan tuntumaan kenties??
yhden kytyisen lapun takia haloo.
Vierailija:
Varmaan jonnekkin Venäjän rajan tuntumaan kenties??
myös kolmosia. Ei kaikki ole mahoja.
Musta on ihan tylsää, että te leimaatte kaikki lapsettomat nuiviksi niuhottajiksi. En mä ainakaan ole ollut sellainen missään vaiheessa. Mulle lapsettomuus ei ollut niin iso asia, että olisin siitä mitään numeroa tehnyt. On meitäkin, jotka osaavat ottaa asiat asioina.
Vierailija:
myös kolmosia. Ei kaikki ole mahoja.
-ap
meillä kylläkin vain yksi vauva näkyi, mutta jos olisin saanut tietää että siellä olisi kolme niitä ollut, olisi ollut ihan kiva huomata se lappu... kiinnitin siihen huomiota kyllä ennen tärppiäkin, mutta en kokenut sitä loukkaavana. kyllä muakin välillä harmitti, että miksei meille tuu vauvaa ja miks se on niin vaikeeta, mutta en minä voi LOUKKAANTUA siitä, ettei kaikki muutkin ole lapsettomia... siitä voi loukkaantua, jos joku läheinen joka tietää lapsettomuudesta, tulee tyyliin kyselemään että ettekö jo saa sitä lasta aikaseks?? mutta täytyy ottaa huomioon että yleisillä paikoilla liikkuu sekä lapsettomia, lapsellisia, odottavia, vauvasta vasta kaukaisesti haaveilevia että niitä jotka haluaisivat lapsistaan eroon... se lappu ei ole siinä sun kiusaks vaan jonkun toisen avuks. et kuulu sen lapun kohderyhmään, ainakaan toistaiseksi;) niinkun sanottua, rintaliivejä mainostetaan vaikka on ihmisiä jotka sairastaa rintasyöpää. kenkiä mainostetaan vaikka kaikilla ei ole edes toista jalkaa. mainostetaan hyvännäköisiä vaatteita vaikka kaikki ei näe... jos aina pitäis ajatella että tää ei nyt jollekin sovi kun sillä ei oo sitä tai tätä, niin eihän täällä kukaan uskaltais puhua enää mistään, saati sitten mainostaa mitään...
Onko se joltakin lapselliselta pois. Ja varsin useinhan lapsettomilla on aihetta herkkänahkaisuuteensa, lapselliset voivat olla julmia ihan tarkoituksellisesti ja usein ovatkin.
Minulla on itselläni lapsia, mutta silti tiedän kokemuksesta, että lapsettomuus on todella kipeä asia.
Vierailija:
että olisi kohtuullista, jos keskusteluryhmässämme (nettiyhteisö naisille joilla espanjalainen mies) ei juteltaisi raskausasioista ja lapsista, koska " jos ette ole tajunneet, kaikilla ei lapsia ole vaikka kuinka toivoisi, eikä kaikki pysty lapsia koskaan saamaan!!!" . Suuri osa keskustelun aiheistamme koskee juuri perhe-elämää ja lastenkasvatusta, hiljaista olisi jos suostuisimme lopettamaan kaikki keskustelut jossa sivutaan jollain lailla perheenlisäystä tai lapsia! Otsikosta jo näkee mistä puhutaan, onko lapsettoman pakko lukea? Ei ole.
Yleensä lapsettoman herkkänahkaisuus näkyy niin, että hän itse torpedoi itsensä tilanteista, joissa on lapsia, eikä niin, että hän alkaa vaatia, ettei lapsista saisi näkyä, olla olemassa eikä lapsista saisi edes keskustella.
silloin kun sen esilletuominen on täysin tarkoituksetonta ja pelkkää draamaa oman navan ympärillä.
Esimerkkinä tuttavapiiristä: eräs lapseton kieltäytyi tulemasta ristiäsiin kärsimyksensä takia ja tuli kuitenkin. Hän muisti joka kohdassa kertoa lapsettomuudestaan ja kukaan ei muista juhlista mitään muuta kuin vaivautuneen tunnelman tämän asian ympärillä. Oli järjettömän noloa kuunnella, miten aihe kuin aihe vedettiin lapsettomuuteen aina lapsen saamista lahjoista alken.
Vanhassa työpaikassa eräs nainen yritti kieltää äitiyslomalla olevan työkaverin vierailun työpaikalla, koska lapsettomana hän ei halunnut nähdä kenenkään vauvoja. Ei sitten tullut mieleen, että voisi itse poistua kun ongelma oli yksinomaan hänen?
lapsettomien pitäisi näyttää aina iloista naamaa ja olla aina tyytyväisiä kaikkeen, mistään ei saisi valittaa. (lapsellisien mielestä) lapsellisien taas pitäisi pitää suunsa kiinni siitä, jos lapsella on vaikkapa koliikki tai hampaat tulossa tai uhmaikä. useimmiten saisivat pitää suunsa kiinni siitä että heillä ylipäätään on lapsia. (lapsettomien mielestä) miksi? jokaisella on omat ongelmansa, elämäntilanteeta riippuen. työtön valittaa kun ei oo töitä ja työssäkäyvällä niitä on liikaa. kuinka se loukkaa ketään, että lapsetonta harmittaa ja ahdistaa ja surettaa se, ettei saa lasta? ja kuinka se taas loukkaa, että jollain toisella se lastensaanti vaan onnistuu helposti? miks näistä asioista pitää vielä tapella, kun muutenkin on vaikeeta? itse olen nyt lapsettomuushoitojen jälkeen raskaana, ja huomaan että ne jotka on helposti saaneet lapsensa alulle, ajattelevat että minä en sitten koskaan saa valittaa jos on lapsen kanssa vaikeeta, kun kerran niin pitkään meni siihen että sen lapsen sain alulle. (näin minulle on " yllätysvauvojen" äidit sanoneet...) niin että lapsettomuus teki minusta superihmisen joka ei koskaan väsy? lapselliset ihmiset tekevät lapsettomien elämästä vaikeempaa, mutta ei siksi että heillä on lapsia vaan jostain muusta syystä... en tiedä mikä siellä on pohjalla, että haluatte vielä lisätä lapsettomien muutenkin raskasta taakkaa. en minäkään sitä ymmärrä jos joku loukkaantuu siitä että näkee jonkun lapsen, mutta ymmärrän kyllä hyvin sen että se saatta olla vaikea paikka monelle, ilman että siitä silti syyttää ketään jolla on lapsia.
Vierailija:
silloin kun sen esilletuominen on täysin tarkoituksetonta ja pelkkää draamaa oman navan ympärillä.Esimerkkinä tuttavapiiristä: eräs lapseton kieltäytyi tulemasta ristiäsiin kärsimyksensä takia ja tuli kuitenkin. Hän muisti joka kohdassa kertoa lapsettomuudestaan ja kukaan ei muista juhlista mitään muuta kuin vaivautuneen tunnelman tämän asian ympärillä. Oli järjettömän noloa kuunnella, miten aihe kuin aihe vedettiin lapsettomuuteen aina lapsen saamista lahjoista alken.
Vanhassa työpaikassa eräs nainen yritti kieltää äitiyslomalla olevan työkaverin vierailun työpaikalla, koska lapsettomana hän ei halunnut nähdä kenenkään vauvoja. Ei sitten tullut mieleen, että voisi itse poistua kun ongelma oli yksinomaan hänen?
ja työpaikalla nainen olisi voinut vauvavierailun ajaksi mennä muualle. Ja terve lapseton herkkänahkainen tekeekin juuri niin. Välttääkseen tuskaa välttää tilanteita. Eihän se ole mikään ratkaisu, mutta jossakin lapsettomuuden kipeimmässä vaihessa sekin voi olla tarpeen.
Edellinen.
eli oli vaikea saada kiinni loukkaantumisestasi.
Vierailija:
eli oli vaikea saada kiinni loukkaantumisestasi.
Minulle tulee hankala olo, jos joku on oikein kaunis ja hoikka. Voisiko sellaiset hävittää tai jollakin tavalla ainakin mennä piiloon tai rumuusleikkaukseen tai jotakin?
Vierailija:
lapsettomien pitäisi näyttää aina iloista naamaa ja olla aina tyytyväisiä kaikkeen, mistään ei saisi valittaa. (lapsellisien mielestä) lapsellisien taas pitäisi pitää suunsa kiinni siitä, jos lapsella on vaikkapa koliikki tai hampaat tulossa tai uhmaikä. useimmiten saisivat pitää suunsa kiinni siitä että heillä ylipäätään on lapsia. (lapsettomien mielestä) miksi? jokaisella on omat ongelmansa, elämäntilanteeta riippuen. työtön valittaa kun ei oo töitä ja työssäkäyvällä niitä on liikaa. kuinka se loukkaa ketään, että lapsetonta harmittaa ja ahdistaa ja surettaa se, ettei saa lasta? ja kuinka se taas loukkaa, että jollain toisella se lastensaanti vaan onnistuu helposti? miks näistä asioista pitää vielä tapella, kun muutenkin on vaikeeta? itse olen nyt lapsettomuushoitojen jälkeen raskaana, ja huomaan että ne jotka on helposti saaneet lapsensa alulle, ajattelevat että minä en sitten koskaan saa valittaa jos on lapsen kanssa vaikeeta, kun kerran niin pitkään meni siihen että sen lapsen sain alulle. (näin minulle on " yllätysvauvojen" äidit sanoneet...) niin että lapsettomuus teki minusta superihmisen joka ei koskaan väsy? lapselliset ihmiset tekevät lapsettomien elämästä vaikeempaa, mutta ei siksi että heillä on lapsia vaan jostain muusta syystä... en tiedä mikä siellä on pohjalla, että haluatte vielä lisätä lapsettomien muutenkin raskasta taakkaa. en minäkään sitä ymmärrä jos joku loukkaantuu siitä että näkee jonkun lapsen, mutta ymmärrän kyllä hyvin sen että se saatta olla vaikea paikka monelle, ilman että siitä silti syyttää ketään jolla on lapsia.
Lisäksi on väärin että joissain perheissä on kaksi tai jopa kolme autoa. Autojen määrää pitäisi rajoittaa.
Onneksi on kuitenkin kolme lasta.
kaan. Herran jestas kuinka kriittiseksi täällä toiset menee. Heti vedotaan lasten piilottamiseen yms. lapsettomien omaan napaan tuijottamiseen.
-ap (ei hyvää päivää sentään!)