Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koin LOUKKAAVANA, että klinikan seinällä oli lappu, jossa luki " odotatteko kolmosia, ottakaa yhteyttä"

Vierailija
26.01.2007 |

Olisi vähän niinku piilossa voinut tuonkin homman hoitaa. Eli siis kun ultrauksen yhteydessä löydetään kolme sikiötä, niin sitten tälle odottavalle pariskunnalle lyödä yhteydenottopyyntö (tmv.).

Minua loukkaa suuresti, että sellainen lappunen on kaikkien nähtävillä lapsettomuusklinikalla. Itse painiskelemme sen kanssa, saataisko yhtäkään! :(

Sori, oli pakko avautua.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vertauskuvilla on osoitettu, miten naurettavaksi maailma menisi jos jokaiseen ongelmaan suhtauduttaisiin samalla herkkydellä kuin suhtaudut lapsettomuuteen. Asian käsittely on hyvällä mallilla kun pystyt myöntämään, että ongelma on sinussa, ei ympäristössä.

Vierailija
62/79 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydessäni raskausajan seurannoissa (odotin tosin vain yhtä lasta) että seinällä oli lappu LAPSETTOMIEN TUKIRYHMÄN kokoontumisesta. Eihän se minua koskenut! Miksi sen piti olla siinä ilmoitustaululla? Minähän olin raskaana! Eikö sen lapun olisi voinut vain antaa kaikessa hiljaisuudessa niille, joilla ei tosiaan onnistunut? Ei lapsettomien sentään tulisi tuoda itseään noin tyrkylle klinikassa, jossa sentään tarkoitus on aikaansaada lapsia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapussa, että miksi kolmosodottajan pitää ottaa yhteyttä?

Minulle tuli järjetön mielikuva, että lapsettomuusklinikalla voitaisiin siirtää ahtaasta kolmoskohdusta sikiö lapsettoman kohtuun.

(Anteeksi mauttomuus, olen väsymyksestä ihan kuin päissäni.)

Vierailija
64/79 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen sitä mieltä, että aika lapsellinen olet. Ei se sinulta mitään pois ole jos joku onnistuu kolmoset saamaan.

Minua ei olisi mitenkään tuollaiset lappuset häirinneet kun klinikalla ravattiin. Päinvastoin, ajattele, että oikeasti voi noin käydä teillekin!

Vierailija
65/79 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
66/79 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutten koskaan loukkaantunut vauvavatsoista, toisten lapsista tai joulukorteista, joissa pieni lapsi. Päinvastoin olin iloinen kohdatessani pienen ihmisen, hänenlaistaan juuri kaipasin. Eikä toisen äidin onni ollut pois minulta. Läheiseni kuoli kun olin nuori, mutten ole koskaan kadehtinut myöskään heitä jotka eivät ole ketään menettäneet.

Materiaa voi kadehtia, mutta lapsettoman " vauvakateus" on omituinen ilmiö. Sinuna palaisin klinikalle, katsoisin julistetta uudella asenteella ja miettisin mielessäni: " haa, mekin voimme saada kolmoset" ! Nykyisellä asenteellasi olet lyöty jo ennen kuin aloitat.

Tsemppiä, voimia ja onnea vauvatoiveisiin! :)

Vierailija
67/79 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua aina vähän häiritsi naiset jotka odotteli siellä vuoroaan pienen lapsen kanssa. Siis olivat toista tai kolmatta laittamassa alulle.

Koskaan en loukkaantunut tai ajatellut että siinä olis jotakin väärää, vaan ihan vaan itekseni aattelin että olenpas herkkä kun tämänkin otan muistutuksena omasta lapsettomuudestani.

No, sitten tulin raskaaksi ja kävin samalla klinikalla äitiysneuvolassa ison mahani kanssa niin kyllä joskus tuli vähän syyllinen olo siellä vaappua kun tiesin, että ne muut tädit odotushuoneessa varmaan pahoitti mielensä minun takia. ....vaikeita juttuja nämä...

: )

Vierailija
68/79 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä juuri siksi ymmärtää, että ongelmia on monenlaisia eikä toisen onni oli itseltä pois?

Monelle lapsettomuus on ensimmäinen todellinen ongelma elämässä ja silloin siihen suhtautuu vähän dramaattisesti.

Vierailija
69/79 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olen sitä mieltä, että aika lapsellinen olet. Ei se sinulta mitään pois ole jos joku onnistuu kolmoset saamaan.

/i]

Kyllä minä tavallaan ymmärrän apta. Masentuneena sitä voi loukata mitätönkin asia ja kun kerran koko maailma ympärillä pursuaa vauvoja, äitejä ja raskaana olevia äitejä, niin jotenkin sitä voi toivoa, että edes se lapsettomuusklinikka olisi lapsivapaa vyöhyke ja vain lapsettomia varten.

Ja eikös nykyään IVF-hoidoissa siirretä vain 1 alkio, joten ei ainakaan lapsettomuusklinikoilla enää monisikiöraskauksia juurikaan tule?

Vierailija
70/79 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joita se, että toisilla on lapsia ei loukannut.

Onko tämä asia, jota ei lapseton saisi sanoa ääneen, että kadehtii toisten äitien lapsia ja tuntee itsensä paljon muita huonommaksi. Minä en oikein usko, että kukaan lapseton on koskaan tältä tunteelta välttynyt tai sitten on kieltänyt oman luonnollisen tunteensa. Vaikea uskoa, että kaikki lapsettomuudesta kärsivät uskovat vakaansa saavansa sen lapsen joskus ja että on ihanaa, että sentään toiset saa lapsia, vaikka itse ei saa. Minä voin tunnustaa, minä en uskonut, minulla oli hetkiä jolloin ajattelin, että emme saa koskaan lasta ja tunsin siitä syvää tuskaa ja katkeruutta. Olin katkera, että toisilla oli sitä mitä minulla ei. Ja se nyt vain oli tunne, joka oli olemassa, halusin tai en.

Ja se, jolle tuli syyllinen olo, kun oli lapsensa kanssa käymässä lapsettomuusklinikalla, ei kai syyllinen olo tulisi, jos siihen ei olisi mitään aihetta. Miksi pitää kiduttaa lapsettomia vielä lapsettomuusklinikallakin? Eikö se tulisi olla ihan heidän oma suojavyöhykkeensä. Ei rintasyöpäklinikallakaan ole varmaan kuvia hyvärintaisista naisita poseeraamassa bikineissä.

Vierailija
71/79 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyi kuinka likasta ja inhottavaa

Ja sit kun synnytät voi vieras mies sua kopeloida alapäästä sen kun tahtoo

Vierailija
72/79 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin et tuli syyllinen olo kun kävin klinikalla äitiysneuvolassa - siis kun se neuvola oli siellä ja odotustila oli yhteinen.

Ei ne klinikat ole mitään suojavyöhykkeitä, siellä näkee tosi usein äitejä lapsineen odottamassa vuoroonsa - varmaan siis näitä ' sekundäärilapsettomia'

-77

Vierailija
73/79 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuulkaas lapsien väheksymistä.

Vierailija
74/79 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä nyt tarkoita lapsettomuushoitoja vaan hoida päänuppisi kuntoon.

Vierailija
75/79 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan kypsä lapsettomien herkkänahkaisuuteen ja asian korostamiseen sellaisissa tilanteissa, joissa se on tarpeetonta.

Vierailija
76/79 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Olen aivan kypsä lapsettomien herkkänahkaisuuteen ja asian korostamiseen sellaisissa tilanteissa, joissa se on tarpeetonta.

Vierailija
77/79 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihmisellä ei ole minkäänlaista tilannetajua, ei sitä hänelle voi kertomallakaan opettaa.

Vierailija
78/79 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

että olisi kohtuullista, jos keskusteluryhmässämme (nettiyhteisö naisille joilla espanjalainen mies) ei juteltaisi raskausasioista ja lapsista, koska " jos ette ole tajunneet, kaikilla ei lapsia ole vaikka kuinka toivoisi, eikä kaikki pysty lapsia koskaan saamaan!!!" . Suuri osa keskustelun aiheistamme koskee juuri perhe-elämää ja lastenkasvatusta, hiljaista olisi jos suostuisimme lopettamaan kaikki keskustelut jossa sivutaan jollain lailla perheenlisäystä tai lapsia! Otsikosta jo näkee mistä puhutaan, onko lapsettoman pakko lukea? Ei ole.

Vierailija:

Vierailija
79/79 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

että olisi kohtuullista, jos keskusteluryhmässämme (nettiyhteisö naisille joilla espanjalainen mies) ei juteltaisi raskausasioista ja lapsista, koska " jos ette ole tajunneet, kaikilla ei lapsia ole vaikka kuinka toivoisi, eikä kaikki pysty lapsia koskaan saamaan!!!" . Suuri osa keskustelun aiheistamme koskee juuri perhe-elämää ja lastenkasvatusta, hiljaista olisi jos suostuisimme lopettamaan kaikki keskustelut jossa sivutaan jollain lailla perheenlisäystä tai lapsia! Otsikosta jo näkee mistä puhutaan, onko lapsettoman pakko lukea? Ei ole.

Vierailija:

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä viisi