Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkälaisissa väleissä olette serkkujenne kanssa?

Vierailija
24.05.2024 |

Itsellä muutama serkku ja vain yhden kanssa nähdään kerta vuoteen. Muut jääneet etäisiksi

Kommentit (132)

Vierailija
101/132 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole missään tekemisissä. Isäni on suvun musta lammas ja luuseri, jonka ansiosta minä sain saman leiman vaikka sille ei ole mitään perusteita. Olen pärjännyt elämässäni hyvin, suorittanut akateemisen tutkinnon ja työllistynyt, mutta olen aina vain isäni lapsi sukulaisten mielestä. Jostakin kumman syystä myös serkkuni ajattelevat näin. Ilmeisesti asiasta on kovasti perheissä puhuttu. Huomasin tämän asenteen jo lapsena, ja kun se ei muuttunut isäni kuoleman jälkeen, vaan näkyi edelleen eri yhteyksissä, niin annoin olla enkä enää osallistunut esim hautajaisiin tai muihin juttuihin missä heitä olisi nähnyt. 

Vierailija
102/132 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempiin serkkupoikiin etäiset ja erittäin viileät, en tiedä yhtään mitä ne tekee työkseen ja mitään niiden elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/132 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuja on molemmilla puolilla paljon, yhteensä mulla taitaa olla 30 serkkua ja jakautuvat aika tasaisesti äidin ja isän puolelle. Jakautuvat myös tasaisesti ympäri Suomea. Molemmilta puolilta kaikki isovanhemmat olivat kuolleet siihen mennessä kun täytn 15, eikä mitään serkut kokoontuu mummulaan -kulttuuria ollut ennen sitäkään, koska molemmat mummut olivat kuolleet jo ennen kuin synnyin. Mitään sukujuhlia ei ole ollut mun aikuisiällä. Meidän vanhempien hautajaisia tulee toki olemaan mutta ei tunnu luontevalta kyllä mennä muihin kuin omien vanhempieni, ja sinne taas ei todnäk tuu mun serkkuja koska heillä lienee sama kokemus. Somessa toki ollaan kavereita. 

Lapsena olen jollain lailla viettänyt aikaa lähes jokaisen serkkuni kanssa. Useampi heistä oli ihan läheisiä leikkikavereita loma-aikoinamme. 

Vierailija
104/132 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herraa hyvää kiittäkää.  Jeesus pitää huolen omistaan.  

Vierailija
105/132 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan yhteyksissä messengerissä, mutta nyt en ole tavannut yhtäkään serkkua yli 10 vuoteen. 

Vierailija
106/132 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä etten ole ainoa, joka ei ole serkkujensa kanssa tekemisissä, enkä edes tunne kaikkia. Lapsena olin aika paljon tekemisissä osan serkuista kanssa, moikataan jos nähdään. Mutta vanhempien kuoltua on kaikki sukujuhlatkin jääneet, eikä tule enää tavattua missään, enkä somessakaan ole.

Vierailija
107/132 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Facebookissa katellaan toistemme kuulumisia, mutta hyvin harvoin tavataan. 

Vierailija
108/132 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hymyillään kun tavataan. Ei meillä mitään toisiamme vastaan ole, ja ovat ystävällisiä minulle. Mutta elävät omaa elämäänsä. Ovat vähän vanhempia kuin minä.

Vierailija
109/132 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpähän ole minkäänlaisissa väleissä. Kuinka voisinkaan, kun ei ole ainoatakaan serkkua. Äiti oli ainoa lapsi ja isän sisar- ja velipuoli olivat lapsettomia. Pikkuserkkuja sentään on paljon ja osan kanssa olen tekemisissä, osaa en ole tavannut koskaan.

Vierailija
110/132 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tavannut sukulaisiani vuosiin. Enkä ennen edellistäkään kertaa.

Vierailija
111/132 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne lainkaan, en ole koskaan nähnytkään. Vanhempani ei ole sisarukseensa yhteydessä.

Vierailija
112/132 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun serkkuni viljelävät maata ja tuottavat maitoa jossain Sikaniskalassa. En ole heihin yhteydessä

Vierailija
113/132 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tekemisissä. Jossain facessa osa on kavereina ja satunnaisesti nähdään hautajaisissa. Ei mitään riitaa, mutta ei mitään yhteistä.

Vierailija
114/132 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsena olin muutaman serkun kanssa läheisempi. Nykyisin ollaan etäännytty. Muutaman ulkomaan serkun kanssa ei oltu juuri tekemisissä lapsuudessakaan. Suomen serkusta yhdellä on omat ongelmansa eikä hän halua tavata sukulaisia ja muiden kanssa ollaan etäännytty niin että nähdään vain jos on sukujuhlat yms. ja välissä useita vuosia. Yhtä serkkua näen ehkä 1-2 kertaa vuodessa jos osuu yhtä aikaa paikalle tätini luo. Harmillisen vähän olen serkkujen kanssa tekemisissä. 

Vierailija
115/132 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lapsuuden jälkeen tavannut yhtään,ei oltu silloinkaan läheisiä ja kun muutin ulkomaille meni se vähäinenkin yhdessäpito.

Vierailija
116/132 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

en missään tekemisissä änkivät meidänkin perinnön jakoon ohjasin ulos.  täysin kyltymättömiä vuosi sitten ilmoitin tien katkaisusta tehkööt tiensä sieltä missä se on kaavassa merkitty. tila jaettu 1955  tasapuolisesti vieläkin 3 polven jälkeen yrittävät  jotakin saada HIRVEÄ KATEUS.  3v sitten sanoin suorraan . eipä ole häirinneet. nyt on koston paikka meillä menee jo kolmanteen polveen.

Vierailija
117/132 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks serkku on läheinen. Ollaan samanikäisiä ja "iltatähtiä" molemmat.

Loput on vanhempia ja osa jo kait kuolleetkin.

Vierailija
118/132 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taitanu mennä muutamilla hyvä pano ohitte?

Vierailija
119/132 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 serkkua. Vain muutaman kanssa tekemisissä.

Vierailija
120/132 |
24.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kanssa olen keskustellut mesessä kaikenlaista viime vuosina. Emme juuri tunne toisiamme, mutta vanhojen vanhempiemme kuvioiden kautta on alkanut kiinnostaa heidän kokemuksensa ja heitä minun. Kovaa oli vanhempiemme lapsuus toksisessa perheessä.  Meidän ikäluokalle (40-50-vuotiaat) on jääänyt sitten tehtäväksi katkaista ylisukupolvinen trauma ja juosta terapiassa. Ihan kaikista serkuistani en mene vannomaan, että edes näkevät asian näin. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan