Miten ihmeessä te jaksatte kun pitää laskea jokainen euro, että pärjää kuukauden kerrallaan? Tätä vuosia luvassa
Olen aika maassa kun asiani ovat nyt näin.
Täytyy laskea, että varmasti riittää rahat ruokaan ja elämiseen. Nytkin 6€ tilillä ja ensi viikko vielä täytyy elää. Sitten taas yritetään jotenkin pärjätä seuraava kuukausi yhtä ahdistavissa merkeissä.
Kiva lukea ja katsella kun niin monet tekee ihanaa ruokaa ja saa vielä salaattia kylkeen. Sekä ottavat matkakuvia tai sitten ruoka/kahvilakuvia.
Voi olla että näin egoistisena ihmisenä en kestä tätä jos tämä jatkuu vuosia tai edes vuottakaan.
Mistä te anmennatte voimaa?
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Oletko ikinä miettinyt, mistä paha olisi johtuu?
Lähinnä tuollaisista turhasta ruikuttavista pikkupennusta kuin sinä. Oliko muuta kysyttävää?
Pitäisikö sinun alkaa käsittelemään tuota vihaasi, jotta saisit rakentavia purkautumiskanavia sille? Etenkin kun et tiedä elämästäni mitään. Et tulisi ikinä kestämään sitä elämää mitä minä olen elänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun hyvin monessa tapauksessa ei voi. Asiat kasaantuu. Kun esim joutuu rikoksen uhriksi, traumaoireet vaikuttavat työkykyyn ja elämä alkaa mennä alamäkeä. Kuka tahansa voi joutua rikoksen uhriksi, vaikka olisi kuinka hyvin valinnut "aina oikein".
Ja kuka tahansa voi valita esimerkiksi sen, millaiseen sähkösopimukseen suostuu ja ottaako 160€/kk maksavan puhelinliittymän vain 15€/kk maksavan puhelinliiittymän. Alkaako va jakille pikkuhiljaa mennä kaaliin, mitä tarkoittaa "monessa asiassa voi vaikuttaa"?
Mutta kun köyhä on jo tehnyt noi asiat mihin voi itse vaikuttaa. Sitten siihen tulee päälle ne joihin ei voi vaikuttaa.
Asenteeseen voi aina vaikuttaa oli rahatilanne mikä tahansa.
Kuinkahan kauan sulla kestää tajuta, että kaikessa ei ole kyse sinusta ja sinun elämästäsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun hyvin monessa tapauksessa ei voi. Asiat kasaantuu. Kun esim joutuu rikoksen uhriksi, traumaoireet vaikuttavat työkykyyn ja elämä alkaa mennä alamäkeä. Kuka tahansa voi joutua rikoksen uhriksi, vaikka olisi kuinka hyvin valinnut "aina oikein".
Ja kuka tahansa voi valita esimerkiksi sen, millaiseen sähkösopimukseen suostuu ja ottaako 160€/kk maksavan puhelinliittymän vain 15€/kk maksavan puhelinliiittymän. Alkaako va jakille pikkuhiljaa mennä kaaliin, mitä tarkoittaa "monessa asiassa voi vaikuttaa"?
Mutta kun köyhä on jo tehnyt noi asiat mihin voi itse vaikuttaa. Sitten siihen tulee päälle ne joihin ei voi vaikuttaa.
Asenteesee
Mutta kaikessa on ilmeisesti kyse sinusta? :D :D :D
Ja kyllä, minun elämässäni on kyse minusta, ei sinusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä tuollaisista turhasta ruikuttavista pikkupennusta kuin sinä. Oliko muuta kysyttävää?
Pitäisikö sinun alkaa käsittelemään tuota vihaasi, jotta saisit rakentavia purkautumiskanavia sille? Etenkin kun et tiedä elämästäni mitään. Et tulisi ikinä kestämään sitä elämää mitä minä olen elänyt.
Ei pitäisi. Puran vihani tasan niin kuin itse haluan etkä sinä voi sille yhtään mitään. Turhaan lässytät. Ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. Sinä haluasit tätä ihan itse, joten turhaan uliset, että saat mitä tilaat.
Ei tietenkään ole. Sinä keksit tuon ihan omasta päästäsi. Arvostan toki, että olen sinulle niin rakas, että edes yhdessä viestissä uskalsit poistua oman napasi ympäriltä ja kommentoida jotain muuta kuin omaa surkeuttasi ja mukamas ainutlaatuisen kurjaa elämässi.
Itse olin kymmenisen vuotta köyhä, oli se rankkaa. Opiskelu+ työttömyys+ pienipalkkainen työ ja siihen päälle opintolainan maksu. Mutta siitä se sitten lähti, nyt menee hyvin. Kyllä sen kestää jos näkee sen valon siellä tunnelin päässä.
Muistan mm sen hetken kun oli vihdoin varaa ostaa vaikka juustoa kaupasta. Kauheeta luksusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäpä sinulle oikein kruunu, kun olet niin kovin kärsinyt: 👑
Tämähän oli ilman muuta kilpailu siitä, kuka kärsii eniten. Nyt sinä voitit. Onnea!
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole. Sinä keksit tuon ihan omasta päästäsi. Arvostan toki, että olen sinulle niin rakas, että edes yhdessä viestissä uskalsit poistua oman napasi ympäriltä ja kommentoida jotain muuta kuin omaa surkeuttasi ja mukamas ainutlaatuisen kurjaa elämässi.
Tuntuu siltä, että et ole sinut oman elämäsi kanssa. Kannattaa käsitellä vaikeuksiaan. Sinulla taitaa olla melkoisia defenssejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pitäisi. Puran vihani tasan niin kuin itse haluan etkä sinä voi sille yhtään mitään. Turhaan lässytät. Ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. Sinä haluasit tätä ihan itse, joten turhaan uliset, että saat mitä tilaat.
Et taida voida hyvin. Ongelmiaan voi alkaa käsitellä missä vaiheessa elämää tahansa. Ja itseasiassa et todellakaan pura vihaasi miten itse haluat, sillä laki koskee sinuakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeeseen te käytätte ne kaikki rahanne?
Mä käytän mun palkan pakollisiin menoihin, kuten vastikkeeseen, lainanlyhennykseen, laskuihin ja perheen kuluihin. Mitään ei jää, eikä riitäkään.
Miksi erottelet laskut ja perheen kulut? Ihanko vain hämätäksesi? Kellään ei ole mitään mystisiä "laskuja ja kuluja", paitsi jos shoppailee turhaa, mutta silloin ei pitäisi valittaa, ettei mihinkään ole varaa.
Kyllä meillä ainakin on laskuja ja kuluja.
Laskuja ovat esim. vesilasku, sähkölasku, kotivakuutus, puhelinlasku, autovakuutus, nettilasku jne.Perheen kuluja taas ovat matkakortit, ruokakulut, hammaslääkäri ja mitä ajoittaisia kuluja nyt ihmisillä on, esim. jos pitää ostaa ju
Noista netti ja autovakuutus on turhia jos tukien varassa on. Poikkeus ne joilla ei ole julkista liikennettä. Kännykkä riittää sillä hoitaa ihan kaikki asiat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu siltä, että et ole sinut oman elämäsi kanssa. Kannattaa käsitellä vaikeuksiaan. Sinulla taitaa olla melkoisia defenssejä.
Hoh-hoijaa. Sinä et tiedä minun elämästäni yhtään mitään. Voit siis lopettaa tuon keittiöpsaykologin leikkimisen. Ymmärrän, että saat orgasmin keksimällä diagnooseja muille, mutta koeta ymmärtää, että ne eivät ole totta. Keksit ne ihan omasta päästäsi.
Et taida voida hyvin. Ongelmiaan voi alkaa käsitellä missä vaiheessa elämää tahansa. Ja itseasiassa et todellakaan pura vihaasi miten itse haluat, sillä laki koskee sinuakin.
Miksi et sitten käsittele ongelmiasi, vaan lässytät aivonta paskaa vauvapalstalla`?
P.S. Sinä et edelleenkään voi estää minua purkamasta tunteitani niin kuin itse haluan. Etkä voi päättää puolestani, miten ne haluan purkaa. Laki ei kiellä esim. räyhäämistä keskustlupalstalla. Sori siitä, pikkuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoh-hoijaa. Sinä et tiedä minun elämästäni yhtään mitään. Voit siis lopettaa tuon keittiöpsaykologin leikkimisen. Ymmärrän, että saat orgasmin keksimällä diagnooseja muille, mutta koeta ymmärtää, että ne eivät ole totta. Keksit ne ihan omasta päästäsi.
Etkä sinä tiedä minun elämästäni, Mutta aggressiivuutesi, vihasi ja ylimielisyytesi minua kohtaan, vierasta ihmistä, kertoo, että sinulla on käsittelemeättömiä ongelmia. Siihen ei psykologia tarvita, ongelmasi paistavat ihan suoraan kaikille. Defenssejä voi alkaa purkamaan myös myöhemmeäällä iällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ihmeeseen te käytätte ne kaikki rahanne?
Mä käytän mun palkan pakollisiin menoihin, kuten vastikkeeseen, lainanlyhennykseen, laskuihin ja perheen kuluihin. Mitään ei jää, eikä riitäkään.
Miksi erottelet laskut ja perheen kulut? Ihanko vain hämätäksesi? Kellään ei ole mitään mystisiä "laskuja ja kuluja", paitsi jos shoppailee turhaa, mutta silloin ei pitäisi valittaa, ettei mihinkään ole varaa.
Kyllä meillä ainakin on laskuja ja kuluja.
Laskuja ovat esim. vesilasku, sähkölasku, kotivakuutus, puhelinlasku, autovakuutus, nettilasku jne.Perheen kuluja taas ovat matkakortit, ruokakulut, hammaslääkäri ja mitä ajoittaisia
Kaikilla ei ole älypyhelinta, esim itse käytän näppäinpuhelinta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi et sitten käsittele ongelmiasi, vaan lässytät aivonta paskaa vauvapalstalla`?
P.S. Sinä et edelleenkään voi estää minua purkamasta tunteitani niin kuin itse haluan. Etkä voi päättää puolestani, miten ne haluan purkaa. Laki ei kiellä esim. räyhäämistä keskustlupalstalla. Sori siitä, pikkuinen.
Ymmärrän kyllä, että haluat purkaa turhautumistasi omaan elämääsi, mutta on rakentavampiakin tapoja. En ole syyllinen siihen, että elämäsi on huonoa.
Etkä sinä tiedä minun elämästäni, Mutta aggressiivuutesi, vihasi ja ylimielisyytesi minua kohtaan, vierasta ihmistä, kertoo, että sinulla on käsittelemeättömiä ongelmia. Siihen ei psykologia tarvita, ongelmasi paistavat ihan suoraan kaikille. Defenssejä voi alkaa purkamaan myös myöhemmeäällä iällä.
Krooh-pyyh-krooh-pyyh. Herätä sitten kun osaat taas keskustella ketjun aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrän kyllä, että haluat purkaa turhautumistasi omaan elämääsi, mutta on rakentavampiakin tapoja. En ole syyllinen siihen, että elämäsi on huonoa.
Ymmärrän kyllä, että olet ylikseltä tänne pesiytynyt Veeti ja haluat vain provoilla. Mutta on rakentavampiakin tapoja. En ole syyllinen siihen, että sinulla ei ole yhtään ystävää ja joudut perjaintai-iltanakin provoilemaan keski-ikäisten mt-potilaiden joukossa sen sijaan, että eläisit normaalin teinin elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PYLLYPERSEPYLLYPERSEPIPPELIPIMPPIPIMPUKKA
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
PYLLYPERSEPYLLYPERSEPIPPELIPIMPPIPIMPUKKA
En uhriudu enkä ryve itsesäälissä. Olen joutunut kohtaamaan elämässä sellaisia asioita, joista sinulla ei onneksi tule koskaan olemaan minkäänlaista ymmärrystä. Jos olisi, niin kaltaisesi ihminen ei pystyisi käsittelemään sellaisia asioita. Elämänasenteesi on niin naiivi. Hyvään en ole tottunut. PErustarpeet ollut vuosia täyttämättä. Netti on, kuuluu vuokraan, ruokaa ei, eikä vaatteitakaan tarpeeksi, esim kaikki alushousut rikki.