Miten ihmeessä te jaksatte kun pitää laskea jokainen euro, että pärjää kuukauden kerrallaan? Tätä vuosia luvassa
Olen aika maassa kun asiani ovat nyt näin.
Täytyy laskea, että varmasti riittää rahat ruokaan ja elämiseen. Nytkin 6€ tilillä ja ensi viikko vielä täytyy elää. Sitten taas yritetään jotenkin pärjätä seuraava kuukausi yhtä ahdistavissa merkeissä.
Kiva lukea ja katsella kun niin monet tekee ihanaa ruokaa ja saa vielä salaattia kylkeen. Sekä ottavat matkakuvia tai sitten ruoka/kahvilakuvia.
Voi olla että näin egoistisena ihmisenä en kestä tätä jos tämä jatkuu vuosia tai edes vuottakaan.
Mistä te anmennatte voimaa?
Kommentit (291)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö sä yllä jotain seksilinjaa, kun saat puhelimeen käytettyä 160€/kk? :D
En. Se on ihan edullinen summa seitsemän henkilön liittymistä.
Aiemmin puhuit vain yhdestä liittymästä. Käytit sanaa puhelinlasku. Yksikössä. Jännä juttu kun nyt yhtäkkiä niitä liitymiä onkin 7 :D
silti 160,-/kk on kallis, vaikka 7 liittymää olisi.
22 ja rapiat päälle per liittymä. Ei nykyisin kovin paljon halvemmalla saa liittymiä. Itse juuri vaihdoin liittymää ja halvin, mitä löytin oli 18,99€/kk. Siihen ei edes kuulunut rajatonta määrää puheluita ja viestejä, kuten 26€/kk liittymään, johon lopulta päädyin kuului.
t. eri
kuka tarvitsee rajattoman määrän puheluita ja tekstiviestejä? Mulla pojan liittymä maksaa 15,90 (5G, ei mitään paljousalennuksia, on talouden ainoa liittymä, koska mun puhelimen maksaa työnantaja ja taloyhtiön laajakaista sisältyy vastikkeeseen). Siinä on muistaakseni 500 min puheaikaa ja 250 tekstiviestiä. Luulisin, että hän lähettää max 5 tekstiviestiä vuodessa ja puhuu ehkä max 30 min kuukaudessa, vaarin kanssa, jolla ei ole älypuhelinta. Muuten käyttää whatsappia ja signalia, ja niin käytän minäkin pääasiassa. Työpuheluita varsinaisella puhelinliittymällä tulee ehkä 1-2 tuntia kuukaudessa, tekstiviestejä max 10.
Kyllä mulla jää palkasta säästöön
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö sä yllä jotain seksilinjaa, kun saat puhelimeen käytettyä 160€/kk? :D
En. Se on ihan edullinen summa seitsemän henkilön liittymistä.
Aiemmin puhuit vain yhdestä liittymästä. Käytit sanaa puhelinlasku. Yksikössä. Jännä juttu kun nyt yhtäkkiä niitä liitymiä onkin 7 :D
silti 160,-/kk on kallis, vaikka 7 liittymää olisi.
22 ja rapiat päälle per liittymä. Ei nykyisin kovin paljon halvemmalla saa liittymiä. Itse juuri vaihdoin liittymää ja halvin, mitä löytin oli 18,99€/kk. Siihen ei edes kuulunut rajatonta määrää puheluita ja viestejä, kuten 26€/kk liittymään, johon lopulta päädyin
Oisko vaikka ihminen, joka soittelee ja tekstailee paljon? Kaikki ei halua luovuttaa tietojaan Metalle käyttämällä Wa:ta tai vastaavaa.
kuka tarvitsee rajattoman määrän puheluita ja tekstiviestejä? Mulla pojan liittymä maksaa 15,90 (5G, ei mitään paljousalennuksia, on talouden ainoa liittymä, koska mun puhelimen maksaa työnantaja ja taloyhtiön laajakaista sisältyy vastikkeeseen). Siinä on muistaakseni 500 min puheaikaa ja 250 tekstiviestiä. Luulisin, että hän lähettää max 5 tekstiviestiä vuodessa ja puhuu ehkä max 30 min kuukaudessa, vaarin kanssa, jolla ei ole älypuhelinta. Muuten käyttää whatsappia ja signalia, ja niin käytän minäkin pääasiassa. Työpuheluita varsinaisella puhelinliittymällä tulee ehkä 1-2 tuntia kuukaudessa, tekstiviestejä max 10.
Tämä voi nyt järkyttää mieltäsi, mutta kerron silti: Kaikki eivät ole samanlaisia kuin sinun poikasi. Osa ihmisitä käyttää puhelinta ihan perinteisesti soittamiseen ja tekstiviestien lähettämiseen. Ei ole edes harvinaista varsinkaan aikuisten keskuudessa. Kaikki ei halua somettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kieltämättä joskus ärsyttää, kun olen kuitenkin ihan keskituloinen, mutta mies on työtön ja kustannukset nousevat koko ajan.
Nytkin olisi tehnyt viikonlopuksi mieli ostaa ihana kukkakimppu, minkä näin (5 euroa) tai pullo viiniä tai jotain herkkua. Mutta ei, lasken rahoja, jotta riittää makaronipusseihin ja jauhelihaan palkkapäivään saakka. Tämän siitä jokapäiväisestä töissä raatamisesta sitten saa.
Minäkin olen keskituloinen, mutta minulla ei ole elätettäviä, sen paremmin miestä kuin enää lapsiakaan kotona. Ei velkoja maksettavana, oma asunto ja riittävästi rahaa käytössä. En minä siltikään ostanut kaupasta viiden euron, tai edes kolmen euron kukkakimppua. Sen sijaan eilen illalla hain metsästä muutaman kielokimpun, olkkariin ja työhuoneeseen. Niissä tulee kauniin ulkonäön lisäksi ihana tuoksu. Viiniä kyllä ostin, n. 10 euron pullon, kaksi viikkoa
Viinipullo ei säily hyvänä kuukautta, viikon max.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun näissä ulinoissa ihmisillä on aina mystisiä laskuja, joihin kaikki raha menee. Normaalistihan esim. kerrostalossa asuvalla tulee laskuja vain vedestä, sähköstä, netistä/puhelimesta ja kotivakuutuksesta. Niihin ei satoja euroja kuukaudessa kulu.
Helppoa se teillä on joilla elämän rakennuspalikat sattuivat kohdilleen.
Elämän rakennuspalikoihin voi hyvin monessa asiassa vaikuttaa itse. Esimerkiksi laskut ovat sellainen asia, johon voi todella paljon vaikuttaa itse.
Ei voi vaikutta, kun sairaus lisää laskuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä kun näissä ulinoissa ihmisillä on aina mystisiä laskuja, joihin kaikki raha menee. Normaalistihan esim. kerrostalossa asuvalla tulee laskuja vain vedestä, sähköstä, netistä/puhelimesta ja kotivakuutuksesta. Niihin ei satoja euroja kuukaudessa kulu.
Elämän rakennuspalikoihin voi hyvin monessa asiassa vaikuttaa itse. Esimerkiksi laskut ovat sellainen asia, johon voi todella paljon vaikuttaa itse.
Niinjuu, eli olen itse valinnut sairastua kalliseen sairauteen, heh..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin monessa asiassa voi. Sairautesi estää sinua näköjään ymmärtämästä lukemaasi. Tai sitten se aiheuttaa pakkomielteistä tarvetta haastaa riitaa ja provoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koira voi olla ainoa ystävä. Miksi ihmisen pitäisi luopua asiasta, joka saa hänet jatkamaan elämää?
Mitä sä höpiset? Kukaan ei ole sanonut, että koirasta pitää luopua. Todettiin vain, että ihmisellä ei voi raha-asiat ihan täysin perseellään olla, jos on varaa ylläpitää lemmikkiä asianmukaisesti. Hyvin moni on siinä tilanteessa, että sellainen ei olisi taloudellisesti mitenkään mahdollista, vaikka koira olisikin hyvä ystävä. Ei kuitenkaan ole koiralle oikein, jos sitä pidetään vain ihmisen tunteiden takia ilman, että siitä pystyy pitämään asianmukaisesti huolta ja maksamaan ne useiden satojen eurojen lääkärikulut jne. tarvittaessa.
Julmaa tekstiä.
Totta joka sana. On eläinrääkkäystä pitää lemmikkejä, jos niist
Voi kresus. Näillä ihmisillä, jotka tällaista kirjoittavat, ei selvästikään ole koskaan ollut lemmikkiä, joka on se maailman rakkain. Ei köyhyys tai vähävaraisuus tarkoita, etteikö se koira/kissa/fretti/mikä vaan saisi kaikkea tarvitsemaansa.
Ohiksena vaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinjuu, eli olen itse valinnut sairastua kalliseen sairauteen, heh..
Todella kallis sairaus onkin, kun menetit sen seurauksena kyvyn ymmärtää suomen kieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin monessa asiassa voi. Sairautesi estää sinua näköjään ymmä
Mutta kun hyvin monessa tapauksessa ei voi. Asiat kasaantuu. Kun esim joutuu rikoksen uhriksi, traumaoireet vaikuttavat työkykyyn ja elämä alkaa mennä alamäkeä. Kuka tahansa voi joutua rikoksen uhriksi, vaikka olisi kuinka hyvin valinnut "aina oikein".
Mutta kun hyvin monessa tapauksessa ei voi. Asiat kasaantuu. Kun esim joutuu rikoksen uhriksi, traumaoireet vaikuttavat työkykyyn ja elämä alkaa mennä alamäkeä. Kuka tahansa voi joutua rikoksen uhriksi, vaikka olisi kuinka hyvin valinnut "aina oikein".
Ja kuka tahansa voi valita esimerkiksi sen, millaiseen sähkösopimukseen suostuu ja ottaako 160€/kk maksavan puhelinliittymän vain 15€/kk maksavan puhelinliiittymän. Alkaako va jakille pikkuhiljaa mennä kaaliin, mitä tarkoittaa "monessa asiassa voi vaikuttaa"?
Vierailija kirjoitti:
Ja kuka tahansa voi valita esimerkiksi sen, millaiseen sähkösopimukseen suostuu ja ottaako 160€/kk maksavan puhelinliittymän vain 15€/kk maksavan puhelinliiittymän. Alkaako va jakille pikkuhiljaa mennä kaaliin, mitä tarkoittaa "monessa asiassa voi vaikuttaa"?
Mutta kun köyhä on jo tehnyt noi asiat mihin voi itse vaikuttaa. Sitten siihen tulee päälle ne joihin ei voi vaikuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi vaikutt
Olen joutunut rikoksen uhriksi, mutta pystyn silti itse vaikuttamaan hyvin moneen asiaan elämässäni. Pystyin valitsemaan asunnon, jonka vuokra on kohtuulinen, pystyin valitsemaan sähkösopimuksen, joka ei maksa maltaita, pystyn kaupassa ostamaan edullista ruokaa jne. jne. Mikä sinua estää tekemästä tällaisia valintoja uhriutumisen sijaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhä on jo tehnyt nuo asiat, sitten tulee asioita, joihin on pakko laittaa rahaa jos haluaa elää, oli sitä tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun köyhä on jo tehnyt noi asiat mihin voi itse vaikuttaa. Sitten siihen tulee päälle ne joihin ei voi vaikuttaa.
Ei kaikki köyhät ole samanalaisia kuin sinä. Suurin osa köyhistä osaa esimerkiksi käyttää aivojaan eikä öyhtä minäminäminä ja minun paska elämäni-viestejä tuntitolkulla av-palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki köyhät ole samanalaisia kuin sinä. Suurin osa köyhistä osaa esimerkiksi käyttää aivojaan eikä öyhtä minäminä
Oletko ikinä miettinyt, mistä paha olisi johtuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asenteeseen voi aina vaikuttaa oli rahatilanne mikä tahansa. Voi valita uhriutumisen ja itsesäälissä rypemisen, kuten sinä tai voi valita positiivisen asenteen ja tavoitteen parantaa tilannettaan niin paljon kuin mahdollista. Elämä on aina valintoja, vaikka olisi miten sairas ja köyhä ja kusinen. Suomessa meillä ei edes ole absoluuttista köyhyyttä niin kuin monissa muissa maissa. Olet vain tottunut liian hyvään ja nyt kuvittelet olevasi kovinkin kurjassa asemassa vaikka sinulla on netti ja ruokaa ja vaatetta ja kattokin pään päällä. Eli paljon enemmän kuin useilla sadoilla tuhansilla ihmisillä.
Oletko ikinä miettinyt, mistä paha olisi johtuu?
Lähinnä tuollaisista turhasta ruikuttavista pikkupennusta kuin sinä. Oliko muuta kysyttävää?
Ei se ole harvinaista, että ihminen tarvitsee pitkää kuntoutusta.