Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Imurointi kerrostalossa klo 7 aamulla

Vierailija
24.05.2024 |

Mielenkiinnosta kyselen näkemyksiä palstalaisilta. Onko teistä ok ryhtyä imuroimaan kerrostalossa heti kun kello lyö 7? Ja ei siis mitään pientä suulakkeella sipsuttelua, vaan oikein kunnon paukutusta, siten että huonekalut ja listat vain kolisevat mennessä. Tiedän, että hiljaisuus on klo 22-7, mutta kai sitä nyt voisi vaikka tunnilla myöhäistää touhujansa kanssaeläjiään ajatellen? Toisaalta turha kai olisi tällaista edes kyseisiltä naapureilta yrittää vaatia, kun puhuvat huutaen, hoilaavat karaokea volat kaakossa ja parkkeeraavat autonsa pelastustien tukkeeksi ja herätessään joka aamu klo 6 aloittavat huutamalla puhumisen

Varmasti tähän nyt tulee kommenttia, että muuta maalle, jos et elämisen ääniä kestä, ja tähän voin jo valmiiksi vastata, että kestän kyllä, tässä 70-luvulla rakennetussa paperiseinäisessä talossa äänet kyllä kuuluvat jokaista pierua ja haukotusta myöten, eikä siinä mitään. Mutta alkaa pinna palaa juurikin noihin edellä mainittuihin muita ajattelemattomiin kanssaeläjiin, kun tuntuvat kaikessa ajattelevan, että asuvat tässä yksikseen.

Kommentit (99)

Vierailija
21/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat muuttuvat, eikä yleensä parempaan suuntaan. Eihän nykyään enää ajatella lainkaan toisia ihmisiä, niin kuin ennen, vielä 1950-60 luvuillakin.

Vierailija
22/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa asua siinä kerrostalossa, niin jospa kysyy voiko muuttaa siitä seuraavana vapautuvaan asuntoon (jos hintakin natsaa)? Ja kysyä tietysti muuttajalta millaista siinä oli asua. Mutta onhan niitä parempiakin kertsejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kuuluu kanssa kun yläkerrassa imuroidaan. Yhteen aikaan heräsin joka sunnuntai klo 8-9 kun heillä alkoi makkarin imurointi. Kyllähän se syletti kun kahtena aamuna viikossa olis saanut nukkua ja toisena niistä oli tällainen "herätyskello". Talo rakennettu 2013 ja kuuluu kun alakerrassa mies yskii, naapurista kuuluu kun lasten kanssa on erimielisyyttä kun yläkerta käy kusella. Nää ei niin haittaa kun näihin en herää. 

Kuka nukkuu vielä klo 9. Bilettäjät ?

Oletko kuullut ikinä töiden yövuorosta?

Vierailija
24/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vahvalta elämänkoululta.

Naapurisi siis.

Vierailija
25/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla kuuluu kanssa kun yläkerrassa imuroidaan. Yhteen aikaan heräsin joka sunnuntai klo 8-9 kun heillä alkoi makkarin imurointi. Kyllähän se syletti kun kahtena aamuna viikossa olis saanut nukkua ja toisena niistä oli tällainen "herätyskello". Talo rakennettu 2013 ja kuuluu kun alakerrassa mies yskii, naapurista kuuluu kun lasten kanssa on erimielisyyttä kun yläkerta käy kusella. Nää ei niin haittaa kun näihin en herää. 

Yövuoron lisäksi saattaa ns. iltavuoro päättyä esim. klo 1:00 tai 2:00. Kun nukkumaan pääsee kahdelta tai kolmelta ei ole ihme että unta riittää vielä aamu ysiltä.

Ihmeellistä että aina oletetaan akikkien tekevä kahdeksasta neljään työvuoroja.

Vierailija
26/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

akikkien  =  kaikkien 😂

Vierailija
27/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein krapulistillejoka valvotat koko taloa öisin!

Menisit töihin.

Vierailija
28/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odottaisin myöhempään että kehtaa alkaa imuroimaan, mutta jos on poikkeuksellisesti tiukka aikataulu niin sitten voisin aloittaa heti kun hiljaisuusaika päättyy. Varsinkin jos vaikkapa viherkasvi kaatuu ja on mullat lattialla, lasi putoaa ja hajoaa, ja isompien sirpaleiden lakaisun jälkeen on kyllä imuroitava pienet muruset, tai joku muu vastaavanlainen juttu käy. Joskus ihmisillä on hyvät syyt tehdä asioita mikä aiheuttaa muille pientä häiriintymistä.

Vierailija
29/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden töihin 6:30, joten robotti-imuri voi alkaa kello 7:00.

Vierailija
30/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuo klo 7 imurointi juuri sovi myös yövuorolaiselle. Yövuoro kai yleisimmin loppuu klo 6, niin vastahan sitä on päässyt kotiin ja menossa nukkumaan. 

Vierailija
31/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyykkikoneen laittaisin päälle 7. imurointi vasta 8. musan kuuntelu,jumppa,musan soittoharjoitus mieluiten 11-17. hiljennän mun kotia siten,että tv on aika hilaisella jo 20 ja pyykinpesu loppuu 21 tasa. muuten käyn suihkussa toki 22 ja yölläkin pikku suihku jos helle,isot pesut muulloin. wc vedän milloin vain. ulko-ovissa yöllä hiljaa,otan vastaan ettei paukahda vapaasti.

Vierailija
32/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövuorolaiset yms. Miksi ihmeessä ette käytä korvatulppia? Miksi muiden pitäisi rajoittaa normaalia elämäänsä, että teidän yksityiset erityistarpeet tulisi vaivattomasti hoidettua, kun te voitte hoitaa asian ihan itse ja kenekään muiden oikeuksia kaventamatta? 

Ja se pesulan päällä asuja - samat sanat. Toki tässä voisi myös mennä taloyhtiön yhtiökokoukseen, selittää että nykykoneet jyskyttävät talon rakenteessa, ja esittää, että sunnuntaisia aamuvuoroja myöhästettäisiin yhtiön päätöksellä pari tuntia.

Vierailija
33/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole koskaan kuulunut imurointi tai pyykinpesukoneen käyttö kerrostaloissa joissa olen asunut. Monella alkaa työt klo 7 joten aika 7- 22 on normaalia työaikaa muutenkin.

Vierailija
34/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olet varmaan asuinmuotosi valinnut, vai onko kyseessä sosiaaliviraston sijoitus...

Vierailija
35/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olet varmaan asuinmuotosi valinnut, vai onko kyseessä sosiaaliviraston sijoitus...

Varmasti on itse asuinmuotonsa valinnut, mutta naapureitaan ei. 

Maailmaa voi tarkkailla vähän laveamminkin.

Vierailija
36/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yövuorolaiset yms. Miksi ihmeessä ette käytä korvatulppia? Miksi muiden pitäisi rajoittaa normaalia elämäänsä, että teidän yksityiset erityistarpeet tulisi vaivattomasti hoidettua, kun te voitte hoitaa asian ihan itse ja kenekään muiden oikeuksia kaventamatta? 

Ja se pesulan päällä asuja - samat sanat. Toki tässä voisi myös mennä taloyhtiön yhtiökokoukseen, selittää että nykykoneet jyskyttävät talon rakenteessa, ja esittää, että sunnuntaisia aamuvuoroja myöhästettäisiin yhtiön päätöksellä pari tuntia.

Tässä ketjussa yö- ja iltavuorolaiset vastasivat vain ihmettelyyn miks joku nukkuu vielä ysiltä aamulla. Ei pyydetty rajoittamaan päiväs aikaan tehtyjä kotihommia.

Vierailija
37/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yö työläinen pääsee kotiin 7-8 aikoihin aamulla. Pärjäätkö itse tunnin yöunilla?

Vierailija
38/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tietää olevansa herkkä äänille, oikea valinta on omakotitalo.  Tosin niihin on varmasti vaikea päästä maksusitoumuksilla.

Vierailija
39/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse odottaisin myöhempään että kehtaa alkaa imuroimaan, mutta jos on poikkeuksellisesti tiukka aikataulu niin sitten voisin aloittaa heti kun hiljaisuusaika päättyy. Varsinkin jos vaikkapa viherkasvi kaatuu ja on mullat lattialla, lasi putoaa ja hajoaa, ja isompien sirpaleiden lakaisun jälkeen on kyllä imuroitava pienet muruset, tai joku muu vastaavanlainen juttu käy. Joskus ihmisillä on hyvät syyt tehdä asioita mikä aiheuttaa muille pientä häiriintymistä.

En ole koskaan näitä imuroinut saatikka että olisin keskellä yötä pessyt pyykkiä kun on oksennustauti. Kuulostaa ihan tekosyiltä.

Vierailija
40/99 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tietää olevansa herkkä äänille, oikea valinta on omakotitalo.  Tosin niihin on varmasti vaikea päästä maksusitoumuksilla.

Edelleenkin kehotan sinua katsomaan maailmaa laveammin, jos katsantokantasi on noin mustavalkoinen, että mielestäsi kerrostaloissa asuu tietynlaisia ihmisiä (lue työttömiä, maksusitoumuksella, sosiaalipummeja, jne.) ja omakotitaloissa taas tietynlaisia (lue parempia).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi