En pääsekään vuorotteluvapaalle ensi kevääksi!
Työuraa takana 23 vuotta, sen lisäksi kahteen eri ammattiin opiskellut. Olen haaveillut todella pitkään vuorotteluvapaasta ja oli tarkoitus olla ensi kevät. Tytär lähtee opiskelemaan, toiset lapset vielä kotona (teinejä). Olen painanut perhe-elämää ja työtä, ollut välillä täysin loppu. Jos aikoisin ehtiä vuorotteluvapaalle ennenkuin se loppuu, pitäisi se aloittaa ennen 31,7.! Tänään kuulin tästä. Meiltä ei mitenkään saa keskellä kesää jäädä, koska vakkarit sijaista at toisiaan ja työmäärä normaalia suurempi. Ensimmäinen mahdollisuus minulle olisi jäädä 1.9. alkaen ja nyt se ei yhtäkkiä sovi, koska hallitus päätti jonkin typerän päivämäärän, että jos aikoo jäädä, on pakko aloittaa viimeistään 31.7. Ihmisten kiusaamista, sanon minä.
Ei se mikään iso etu ole minusta ja vaati tosiaan 20v töitä. Ei ole niinkuin työttömällä että käy silloin tällöin töissä ja laittaa hakemuksen menemään että tuet säilyy. Sieltä on varaa kiristää. Ei niiltä jotka tarvitsevat ehkä kerran elämässä pientä tukea jaksamiseen.