Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pääsekään vuorotteluvapaalle ensi kevääksi!

Vierailija
23.05.2024 |

Työuraa takana 23 vuotta, sen lisäksi kahteen eri ammattiin opiskellut. Olen haaveillut todella pitkään vuorotteluvapaasta ja oli tarkoitus olla ensi kevät. Tytär lähtee opiskelemaan, toiset lapset vielä kotona (teinejä). Olen painanut perhe-elämää ja työtä, ollut välillä täysin loppu. Jos aikoisin ehtiä vuorotteluvapaalle ennenkuin se loppuu, pitäisi se aloittaa ennen 31,7.! Tänään kuulin tästä. Meiltä ei mitenkään saa keskellä kesää jäädä, koska vakkarit sijaista at toisiaan ja työmäärä normaalia suurempi. Ensimmäinen mahdollisuus minulle olisi jäädä 1.9. alkaen ja nyt se ei yhtäkkiä sovi, koska hallitus päätti jonkin typerän päivämäärän, että jos aikoo jäädä, on pakko aloittaa viimeistään 31.7. Ihmisten kiusaamista, sanon minä. 

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Itse olen haaveillut opintovapaasta. Tarkoitus ei edes ole uusi ammatti, vaan hankkia lisäpätevyyttä nykyiseen työhöni. Taloudellinen tilanne ei ole vielä antanut myöden, ehkä 2026 alusta olisi voinut onnistua, mutta nyt tämäkin torpattiin. 

Vierailija
2/61 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitä hallitusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se kieltämättä hölmö homma kertoa toukokuun lopussa, että jonkin tärkeän etuuden käyttö loppuu heinäkuussa. Tärkeällä tarkoitan yksilön kannalta. Entäs jos on jollain suunniteltu syy? Ystävä alkoi kahden lapsen sijaisvanhemmaksi ennen korona-aikaa, ja hän otti vuorotteluvapaan töistä sitä varten, että lapsilla on aikaa sopeutua. Vaihtoehdot oli palkaton vapaa tai vuorotteluvapaa. Siinä on ihan inhimillisetkin syyt, ettei ota palkatonta, toimeentulo esimerkiksi, mutta myös se, että työpaikalle täytyy palkata työtön ihminen poissaolon ajaksi. Muuten työnantaja jättäisi palkkaamatta hyvin helposti tai jotain lyhyitä pätkiä vain. Ei tuo tietysti ole yleinen syy, mutta esimerkki siitä, että ihmisellä voi olla syy, miksi haluaisi sen vuorotteluvapaan pitää tiettyyn aikaan. 

Vierailija
4/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vasta tänään kuulit asiasta niin aika silmät ummessa olet kulkenut.

Vierailija
5/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuo tieto ollut saatavilla jo pidempään, ehkä vuoden.

Vierailija
6/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hai, mie oon haaveillut kanssa miun opintovapaasta, mutta mie jäin eläkkeelle ennen kuin pääsin työn syrjään kiinni.

Vierailija
7/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siinä meni meidän putkiremppaevakko suunnitelmat. Mä ymmärsin, että tuo 31.7 oli takaraja ilmoittaa vuorotteluvapaasta tahoille, ja sen voi sitten pitää myöhemmin kun haluaa.

Vierailija
8/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisitte olleet aktiivisempia asioiden kanssa. Siitä on ollut pitkään tieto että vapaa täytyy aloittaa viimeistään 31.7. On ihme jos työpaikka ei voi yhtään joustaa kun etuus on loppumassa kokonaan.

Vierailija
9/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt ei auta kuin painaa eläkeikään asti yhteen putkeen. Todennäköisesti Purra nostaa sitäkin. On väärin ettei mitään hengähdystaukoa saa ja pitää tehdä töitä jaksamisen äärirajoilla vuodesta toiseen. Puoli vuotta vapaalla pienellä vuorottelu korvauksella ei olisi edes paljon 20v työkokemuksen jälkeen. Moni on sinnitellyt töissä eläkkeelle sen avulla. Elämäntapatyöttömät maksaa paljon enemmän. Usein pelkkä hyvinvointi työssä tai arjessa ei riitä tai ei ole mahdollista vaan tarvitaan pidempi tauko edes joskus.

Vierailija
10/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään? Kyllä tieto tuli aikoja sitten että vv loppuu.

Vierailija
11/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla rahalla lomailet niin kauan kuin haluat. Siitä vaan lepäämään.

Vierailija
12/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä en saanut ottaa edes palkatonta vapaata. Irtisanouduin ja nyt tehnyt vuoden keikkaa. Voin tehdä ihan mitä huvittaa vallan omin ehdoin.

-soteala

Vierailija
13/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ei auta kuin painaa eläkeikään asti yhteen putkeen. Todennäköisesti Purra nostaa sitäkin. On väärin ettei mitään hengähdystaukoa saa ja pitää tehdä töitä jaksamisen äärirajoilla vuodesta toiseen. Puoli vuotta vapaalla pienellä vuorottelu korvauksella ei olisi edes paljon 20v työkokemuksen jälkeen. Moni on sinnitellyt töissä eläkkeelle sen avulla. Elämäntapatyöttömät maksaa paljon enemmän. Usein pelkkä hyvinvointi työssä tai arjessa ei riitä tai ei ole mahdollista vaan tarvitaan pidempi tauko edes joskus.

Minä tein töitä 44 vuotta ilman muita vapaita kuin normaalit lomat. Ei ollut ongelmia

Vierailija
14/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäni on sellainen että ei saa enää vuorotteluvapaata , ei varhaiseläkettä , oikeakin eläke ties missä iässä , en ole saanut valtiolta remontti avustuksia , en saa nuorena tehdyistä töistä eläkettä koska olen väliinputoaja näissä uudistuksessa monella tapaa . EI PALJON ELÄMÄ KIINNOSTA.

Vierailija
15/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saahan sitä työstä pois olla, omakustateisesti, sovit vain asiasta työnantajan kanssa. Eipä ne palkattomat kuukaudet työnantajallekaan kustanna 

Vierailija
16/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saahan sitä työstä pois olla, omakustateisesti, sovit vain asiasta työnantajan kanssa. Eipä ne palkattomat kuukaudet työnantajallekaan kustanna 

Vaan etpä saa jäädä palkattomalle vapaalle esim. surullisenkuuluisalla Helsingin kaupungilla.

Vierailija
17/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No voi voi. Meillä taiteilijoilla/yrittäjillä ei ole edes palkallisia vapaapäiviä tai lomia.

Vierailija
18/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Itse olen haaveillut opintovapaasta. Tarkoitus ei edes ole uusi ammatti, vaan hankkia lisäpätevyyttä nykyiseen työhöni. Taloudellinen tilanne ei ole vielä antanut myöden, ehkä 2026 alusta olisi voinut onnistua, mutta nyt tämäkin torpattiin. 

Voit otta lopputilin,vapaata niin kauan kuin haluat.

Vierailija
19/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallitukselta erittäin hyvä päätös. Ei kuulu tähän aikaan enää ja eriarvoistaa työssäkäyviä. 

Vierailija
20/61 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tieto loppumisesta on tullut jo aikoja sitten. Itse jäin vuoden alussa vuorotteluvapaalle juuri siitä syystä.

Ihan itseäsi saat syyttää tilanteestasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme