Salasuhde varattuun mieheen aiheuttaa mulle välillä ahdistusta, mutta en pysty lopettamaan suhdetta
Juttu alkoi pelkkänä seksinä myös mulle, mutta aika nopeasti ihastuin mieheen. Olisi pitänyt heti tuolloin tajuta lopettaa suhde. Nyt kun suhde on kestänyt jo vuoden, niin on koko ajan vaikeampaa lopettaa suhde.
Mulla on erittäin vahvat tunteet miestä kohtaan, mutta tiedän, että mies haluaa musta vain seksiä. Ei ole aikeissa erota vaimostaan. Mulle tämä suhde tuo ahdistusta kun en voi saada miestä omakseni. En saa vastakaikua tunteilleni ja olo on henkisesti huono. Tänään laitoin viestin miehelle, että mulle sopisi tänään, mutta mies vastasi ettei hänelle sovi. Tuli välittömästi paha ja ahdistunut olo. Itse kaipaan miestä, mutta mä en ole miehelle mitään. Tai no himon kohde, tyydytys, jännittävä salaisuus ja nuorempi nainen olen hänelle. Mies varmasti hakee vain jännitystä ja vaihtelua.
Mistä mä saan voimia lopettaa tämän suhteen?! En haluaisi jäädä ilman miehen kosketusta. Enkä halua jäädä ilman seksiä, mutta en osaa edes kuvitella harrastavani seksiä kenenkään muun kanssa.
Ei, en ole se aiemmin täällä riehunut särkynyt sydän. Luin kahta hänen ketjuaan ja ensimmäisen ketjun aikoihin olin ajatellut tehdä oman aloitukseni tänne, mutta jätin sitten laittamatta tuon tyypin vuoksi. Nyt ajattelin, että mun pitää saada purkaa tätä ahdistusta johonkin. En voi koko ajan purkaa mieltäni ystävälleni joka ei ymmärrä miksi en vain lopeta suhdetta ja miksi aina lankean miehen pauloihin.
En vain osaa sammuttaa tunteitani. Ja ennen kuin alatte syyttämään, että rikon miehen perheen niin ei hänellä ole lapsia nykyisen vaimonsa kanssa ja miehen lapset ovat jo aikuisia. Mies ihan itse rikkoo parisuhteensa. Jos mua ei olisi, niin varmasti olisi joku muu. Sekin mua tässä ahdistaa, että jos lopetan suhteen, niin joku muu löytää ehkä tiensä miehen petikumppaniksi. Yritän olla ajattelematta miestä vaimonsa kanssa koska sekin vain ahdistaa ja saa mielen mustaksi. Koitan sulkea tuon seikan pois mielestäni.
Kommentit (1232)
"Minä veikkaan, että se on sitä harvemmin kuin yleensä halutaan väittää. Tuohon ajatteluun sisältyy jokin pohjavire, jonka mukaan mies olisi jokin tahdoton tavara josta kaksi naista taistelee."
Et selvästikään tunne lainkaan oidipaalista problematiikkaa, mutta aika harvat tuntevat, joten se ei ole ihmekään. Kysehän on useimmiten tiedostamattomista, jopa esikielellisistä asioista pohjimmiltaan. Ja myös aika monimutkaisista, mutta kuitenkin hyvin vakavista, sillä kyse on jopa elämästä ja kuolemasta piilotajuisessa maailmassa.
Jokaisella osapuolella tuossa kuviossa on aivan oma maailmansa eli miehellä omansa ja toisella naisella omansa. Kyse on jokaisen sisäisestä näyttämöstä eikä siitä mitä todellisuudessa on. Näillä suhteilla koetetaan ratkaista sisäisiä ristiriitoja ja kauhua, joka hylkäämiseen ja vaillejäämisen kokemuksiin liittyy varhaisessa vuorovaikutuksessa.
mun mies oli mustasukkane vauvan saamasta huomiosta ja katto oikeudekseen naida Duunikaveria... Samoin hän ei kestänyt sitä etten viimesillään pystyny ihan kaikkea tekee niinku aiemmin ja siitä se pikkuhiljaa lähti homma hanskasta. no ei tullu ehjää perhettä penikoille eikä hyvää parisuhde mallia jos olisin tienny en olis miestä koskaan vaivoikseni ottanu
Vähän niin kuin mulla on kaunis ja viihtyisä koti, joten käyn joka viikonlopun asumassa metrotunnelin vieressä kulkevassa viemäritunnelissa. Ihan vaan koska.. no kai siihen joku syy on :D
Näkökulma tuokin. Sitten on niitäkin sankareita, joilla on kotonakin yllinkyllin hyvää karkkia, mutta tilaisuuden tullen kylässäkin ahmivat surutta posket täyteen karkkia. Et varmaan ymmärrä pointtia.
Tällaiseen koukuttaa helposti, jos on esim. ollut kauan yksin/yksinäinen, itsetunto on huono tai on kokenut paljon pettymyksiä ihmissuhteissa. Sitten kun joku antaakin ymmärtää, että olet hänen intohimonsa kohde, se voi olla kuin huume. Niinkuin itsekin järjellä taidat tajuta, ettei tuossa suhteessa ole kyse aidosta rakkaudesta. Mutta se ajatus, että joku haluaa sinut fyysisesti, voi koukuttaa tosi pahasti. Kun siihen lisätään vielä oma suuri tarve fyysiseen läheisyyteen, irrottautuminen voi olla tosi vaikeaa.
Sinuna menisin terapiaan selvittämään, miksi roikut tuollaisessa suhteessa. Tuo suhde ei ole varsinainen ongelmasi. Mutta tuo suhde vain lisää ongelmia, koska sinulta menee loppukin itsekunnioitus. Etkä saa tuosta suhteesta sitä, mitä oikeasti tarvitset. Sinusta tuntuu nyt siltä, että jos suhde loppuu, niin sinulta menee kaikki. Mutta kun saat oman sisäisen maailmasi kuntoon ja samalla itsearvostuksesti kasvaa, huomaat mitä tuo kaikki oikeasti oli etkä roiku siinä enää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saisitko voimia lopettaa vaikka sillä faktalla, että harrastaa seksiä sinun sekä vaimonsa kanssa ja joinakin päivinä varmaan tullutkin suoraan seksin jälkeen seksiä harrastamaan kanssasi ja päinvastoin. Ällöttääkö?
Yrittäisit nyt vaan arvostaa itseäsi enemmän ja lopeta tämä pelleily. Vuosi on todella pitkä aika olla jonkun p*skiaisen lelu.
Me tavataan silloin kun miehen vaimo on muualla eli on erittäin epätodennäköistä, että tulisi suoraan seksin jälkeen mun luoksen tai päinvastoin. Eikä taitaisi tuon ikäisellä miehellä kunto edes riittää tuohon. No kerran meillä oli seksiä kaksi kertaa parin tunnin sisällä, mutta kyllä se kävi miehen voimille.
Ap
Joo, mutta toistan kuten sinulle joku oli kommentoinut tähän asiaan:
Joo, hän petää sun kanssa vaimoaan, ja vaimon kanssa sua.
Sehän se vasta mukavaa!
JOS tykkäisi oikesti, ois jo kantanut kamansa sun luo.
Panopuu olet, ei muuta.
Varmasti on ikävä tilanne sinulla, mutta on tämä jo todella loukkaavan röyhkeää käytöstä, et sinä sellaista miestä halua itsellesi joka pitää sinua leluna ja pahoittaa vaan mielen. Käyttää vaan sinua hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä ole vastuussa siitä mitä mies tekee. Se on hänen vastuullaan. Mutta jos et näe yhteistä tulevaisuutta, kannattaisi vaan jotenkin nyt yrittää riuhtaista itsesi pois tuosta kuviosta. Tiedän että vaikeaa se on. Mutta mitä pikemmin sen teet, sen parempi. Ymmärrän millaista on olla ihastunut. Valitettavasti aina se vaan ei ole niin helppoa. Koeta vaan lähteä ja jättää hänet taaksesi. Olet ansainnut miehen joka haluaa vain ja ainoastaan sinut.
Kyllä ap on myös ihan yhtä syyllinen kun tieten tahtoen on suhteessa varatun kanssa.
Mihin hän on syyllinen? Hänhän alistuu tuossa seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi. Mies ei arvosta sen enempää kumppaniaan kun häntä.
No itse varattuna naisena ajattelen että jos kerta tälläkin tarinan lurjuksella on joka tapauksessa joku niin miksi ei sitten ap? Ap:n kärsimyksestä ei ole kuitenkaan kenellekään muulle mitään haittaa ja ilmeisesti ei pysty elämään muutenkaan ilman miehen kikkeliä. En myöskään usko, että Ap löytää onnellista suhdetta kenenkään toisen kanssa saati sitten että Ap tekisi mitään menestyviä lapsia.
Eli vastaus kysymykseen what was I made for: sinut on tarkoitettu tuon miehen siittiöiden lypsäjäksi.
"tuota kilpailuasetelmaa työnnetään usein näihin kolmiodraamoihin mukaan. Ei se kuitenkaan kaikilla ole mikään merkittävä tekijä"
Niin, me esim ihan tylsästi rakastuttiin. Ei siinä ollut mitään kilpailua kenenkään kanssa. Loppusuoralla olevat vanhat parisuhteet ja siksi ns tiedostamaton tutka päällä joka salli viedä ihastuksen liian pitkälle. Erottiin, aloitettiin yhteinen elämä jota eletty pian 10v. En minä kiinnostu kenestäkään muusta kun olen rakastunut. Erota kai pitäisi kun ei enää ole halua elää yhdessä, mutta omalla kohdalla oli lapsi ja mitäpä sitä hötkyilemään kun homma toimii kaveripohjalta, eikä ole riitaa.
Moraaliton olet. Ei voi kuin halveksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et sinä ole vastuussa siitä mitä mies tekee. Se on hänen vastuullaan. Mutta jos et näe yhteistä tulevaisuutta, kannattaisi vaan jotenkin nyt yrittää riuhtaista itsesi pois tuosta kuviosta. Tiedän että vaikeaa se on. Mutta mitä pikemmin sen teet, sen parempi. Ymmärrän millaista on olla ihastunut. Valitettavasti aina se vaan ei ole niin helppoa. Koeta vaan lähteä ja jättää hänet taaksesi. Olet ansainnut miehen joka haluaa vain ja ainoastaan sinut.
Kyllä ap on myös ihan yhtä syyllinen kun tieten tahtoen on suhteessa varatun kanssa.
Mihin hän on syyllinen? Hänhän alistuu tuossa seksuaalisen hyväksikäytön kohteeksi. Mies ei arvosta sen enempää kumppaniaan kun häntä.
Voit miettiä esim niin, että jos ystäväsi olisi salasuhteessa miehesi kanssa, niin olisiko hän vain hyväksikäytön säälittävä uhri, vai syyllinen itsekin johonkin?
Totta hemmetissä varattuun sekaantuvakin on syyllinen.
Mielenkiintoista vierittää aina kolmannen osapuolen vastuuta pois sillä, et "jos se en olis minä, se olis joku muu". Ehkä typerin argumentti ikinä.
itsekäs ihminen sinä olet ja saatat saada aikaan paljon pahaa vaikket sitä itse näkis tai sais edes koskaan tietää.
mun elämään vaikutti samanlainen ja kärsin edelleen seurauksia
Vierailija kirjoitti:
"Minä veikkaan, että se on sitä harvemmin kuin yleensä halutaan väittää. Tuohon ajatteluun sisältyy jokin pohjavire, jonka mukaan mies olisi jokin tahdoton tavara josta kaksi naista taistelee."
Et selvästikään tunne lainkaan oidipaalista problematiikkaa, mutta aika harvat tuntevat, joten se ei ole ihmekään. Kysehän on useimmiten tiedostamattomista, jopa esikielellisistä asioista pohjimmiltaan. Ja myös aika monimutkaisista, mutta kuitenkin hyvin vakavista, sillä kyse on jopa elämästä ja kuolemasta piilotajuisessa maailmassa.
Jokaisella osapuolella tuossa kuviossa on aivan oma maailmansa eli miehellä omansa ja toisella naisella omansa. Kyse on jokaisen sisäisestä näyttämöstä eikä siitä mitä todellisuudessa on. Näillä suhteilla koetetaan ratkaista sisäisiä ristiriitoja ja kauhua, joka hylkäämiseen ja vaillejäämisen kokemuksiin liittyy varhaisessa vuorovaikutuksessa.
Kovasti tuot tätä oidipaalisuutta esiin, mutta Freudin ajatukset ja teoriat on kyseenalaistettu melko rankasti jo vuosia sitten.
Vierailija kirjoitti:
Saisitko voimia lopettaa vaikka sillä faktalla, että harrastaa seksiä sinun sekä vaimonsa kanssa ja joinakin päivinä varmaan tullutkin suoraan seksin jälkeen seksiä harrastamaan kanssasi ja päinvastoin. Ällöttääkö?
Yrittäisit nyt vaan arvostaa itseäsi enemmän ja lopeta tämä pelleily. Vuosi on todella pitkä aika olla jonkun p*skiaisen lelu.
AP LAITA VAIMOLLE KUVA JOSSA SUN SUUSSA ON MIEHEN KULLI:
joutuu äijä vastuuseen huoripukkiudestaan:)
Vtun vässykkä. Ensinnäkään ei kannata antaa yhdellekään miehelle tollasta asemaa! Naisten pitää pitää yhtä.
Toihan on miehen taivas. Lopeta se suhde. Sanot, että joko sinä tai vaimo mut ei kiinnosta olla kpää SUN vaimoa kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaivele esiin vihaa sitä miestä kohtaan ja pakota itsesi riuhtaisemaan irti. Et ole mikään tahdoton seksinukke, vaan kokonainen ihminen. Pahoittelen suoraa puhetta, mutta ajattele nyt ihan rehellisesti, ruusunpunaiset lasit pois.
Mieti, miten hän kehtaa käyttää sinua vain omien tarpeidensa tyydyttämiseen? Ei hän sinusta välitä. Hän haluaa että sinä olet häntä varten, odottelet, pysyttelet piilossa, miellytät ja annat sitä pillua. Hän viihtyy kotona rakastavan vaimonsa hellässä huomassa samalla kun sinä voivottelet ja nyyhkit hänen peräänsä. Hänellä on kaikki, ihana vaimo, koti ja jännää ekstraseksiä silloin kun huvittaa.
Sinä taas jumitat epämäärisessä välitilassa, jossa et voi elää omaa elämääsi, vaan elät hänen oikkujansa ja halujansa varten. Ei hän siellä kotona sinua mieti. Olet täysin korvattavissa. Kun olet jättänyt hänet, hän etsii uud
--------
"Ihana vaimo"....
Niin, juuri se johon on aikanaan rakastuttu ja joka on valittu lasten äidiksi ja elämänkumppaniksi, kosittu ja haluttu, siis kaikin puolin haluttu. Onhan hänen täytynyt olla juuri miehen makuun, vartaloineen ja kasvoineen, arvoineen ja tyyleineen. Kenties hyvin koulutettu ja itsenäinen ja hyvätuloinen, arvostettava. Pakkoavioliittoja kun ei ole ollut enää vuosikymmeniin, paitsi ulkomailla.
Miksi tällaisesta haluaisi luopua, no ei minkään takia. Vaihtelu on se mitä mies hakee, ja sellaista ap tarjoilee. Vaimoaan mies rakastaa, omalla laillaan, eikä halua tästä luopua, mutta purkaa paineitaan ap:n kaltaiseen hölmöön. Pian on taas uusi kuvioissa, joten ap:n ongelmakin ratkeaa siinä samassa. eri
Jokainen täällä elää omien arvojensa mukaisesti ja saa elämäänsä mitä tilaa <3
Kyllä katsoisin myös persoonallisuus asioita ketkä tällaisessa ovat mukana. Itsekkyys ja kilpailu on varmasti mukana tässä. Ap yrittää tekeytyä uhriksi ja näin ollen välttää vastuuta. Uskon että AP ei edes tajua että on elämänsä perustuu kilpailuun, koska uhriutuminen on mukana ja oikeuttaa sillä tekonsa. AP ei ole kertonut puoliakaan totta tässä.. noin kova omistushalu kertoo myös jostain, et varmasti ole jättänyt vaikuttamatta huonontavasti toisten suhteeseen ja perheeseen.. sairasta :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaivele esiin vihaa sitä miestä kohtaan ja pakota itsesi riuhtaisemaan irti. Et ole mikään tahdoton seksinukke, vaan kokonainen ihminen. Pahoittelen suoraa puhetta, mutta ajattele nyt ihan rehellisesti, ruusunpunaiset lasit pois.
Mieti, miten hän kehtaa käyttää sinua vain omien tarpeidensa tyydyttämiseen? Ei hän sinusta välitä. Hän haluaa että sinä olet häntä varten, odottelet, pysyttelet piilossa, miellytät ja annat sitä pillua. Hän viihtyy kotona rakastavan vaimonsa hellässä huomassa samalla kun sinä voivottelet ja nyyhkit hänen peräänsä. Hänellä on kaikki, ihana vaimo, koti ja jännää ekstraseksiä silloin kun huvittaa.
Sinä taas jumitat epämäärisessä välitilassa, jossa et voi elää omaa elämääsi, vaan elät hänen oikkujansa ja halujansa varten. Ei hän siellä kotona sinua mieti. Olet täysin korva
"juuri se johon on aikanaan rakastuttu ja joka on valittu lasten äidiksi ja elämänkumppaniksi, kosittu ja haluttu, siis kaikin puolin haluttu. "
Aivan, oli mullakin sellainen rakastettu, haluttu ja valittu. Kunnes en enää rakastanut, valinnut tai halunnut vaan lähdin ja nyt on uusi kumppani.
Ei se lähtöajatus tullut kuin salama kirkkaalta taivaalta vaan pikkuhiljaa kypsytellen. Eli aika monta kuukautta, jopa vuosi elettiin niin, etten rakastanut; ainakin vuosi niin etten halunnut ja lopulta kävi niin, etten enää edes valinnut.
Kannattaa myös kertoa tilanteesta luotetulle ihmiselle, joka haluaa hyvää. Yhdessä voi luoda strategian etenemiseen ulos suhteesta.