Salasuhde varattuun mieheen aiheuttaa mulle välillä ahdistusta, mutta en pysty lopettamaan suhdetta
Juttu alkoi pelkkänä seksinä myös mulle, mutta aika nopeasti ihastuin mieheen. Olisi pitänyt heti tuolloin tajuta lopettaa suhde. Nyt kun suhde on kestänyt jo vuoden, niin on koko ajan vaikeampaa lopettaa suhde.
Mulla on erittäin vahvat tunteet miestä kohtaan, mutta tiedän, että mies haluaa musta vain seksiä. Ei ole aikeissa erota vaimostaan. Mulle tämä suhde tuo ahdistusta kun en voi saada miestä omakseni. En saa vastakaikua tunteilleni ja olo on henkisesti huono. Tänään laitoin viestin miehelle, että mulle sopisi tänään, mutta mies vastasi ettei hänelle sovi. Tuli välittömästi paha ja ahdistunut olo. Itse kaipaan miestä, mutta mä en ole miehelle mitään. Tai no himon kohde, tyydytys, jännittävä salaisuus ja nuorempi nainen olen hänelle. Mies varmasti hakee vain jännitystä ja vaihtelua.
Mistä mä saan voimia lopettaa tämän suhteen?! En haluaisi jäädä ilman miehen kosketusta. Enkä halua jäädä ilman seksiä, mutta en osaa edes kuvitella harrastavani seksiä kenenkään muun kanssa.
Ei, en ole se aiemmin täällä riehunut särkynyt sydän. Luin kahta hänen ketjuaan ja ensimmäisen ketjun aikoihin olin ajatellut tehdä oman aloitukseni tänne, mutta jätin sitten laittamatta tuon tyypin vuoksi. Nyt ajattelin, että mun pitää saada purkaa tätä ahdistusta johonkin. En voi koko ajan purkaa mieltäni ystävälleni joka ei ymmärrä miksi en vain lopeta suhdetta ja miksi aina lankean miehen pauloihin.
En vain osaa sammuttaa tunteitani. Ja ennen kuin alatte syyttämään, että rikon miehen perheen niin ei hänellä ole lapsia nykyisen vaimonsa kanssa ja miehen lapset ovat jo aikuisia. Mies ihan itse rikkoo parisuhteensa. Jos mua ei olisi, niin varmasti olisi joku muu. Sekin mua tässä ahdistaa, että jos lopetan suhteen, niin joku muu löytää ehkä tiensä miehen petikumppaniksi. Yritän olla ajattelematta miestä vaimonsa kanssa koska sekin vain ahdistaa ja saa mielen mustaksi. Koitan sulkea tuon seikan pois mielestäni.
Kommentit (1232)
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen, jossa vaimo kieltäytyy uskomasta miehen suhdetta, koska eron koittaessa hän menettäisi avioliiton mukana tuoman taloudellisen asemansa
Kuulitko vaimolta itseltään vai muilta? Tuossa on jo kaksi asiaa, jotka kuulostavat juoruilta, joista yleensä ehkä 10 prosenttia on totta.
Kyllä se loppuu kun mies joku kaunis päivä, kauniin panon jälkeen sanoo ettei jätä vaimoaan ikinä.
Miksei miehellä saa olla kahta naissuhdetta samanaikaisesti?
"kilpailuasetelmaa työnnetään usein näihin kolmiodraamoihin mukaan. Ei se kuitenkaan kaikilla ole mikään merkittävä tekijä. Minä olen pari kertaa ollut toinen nainen, mutta en minä ole kokenut sen vakikumppanin kanssa kilpailevani vaan sen miehen. "
En kommentoinut sinua vaan ap:ta.
Kolmioita on monenlaisia, olennaista on kuitenkin ulkopuolelle jäämisen ja kilpailuasetelman syntyminen so. oidipaalinen problematiikka.
Ei tässä ole mistään kovin kummallisesta asiasta kyse, vaan aika tavanomaisesta, joten luonnollisesti kolmiota ehdotetaan taustakuvaksi monesti. Se nyt vain on tavallisista tavallisin rakkauselämän juoni.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se loppuu kun mies joku kaunis päivä, kauniin panon jälkeen sanoo ettei jätä vaimoaan ikinä.
Johan se on sen ilmaissut, mutta ap vetää vaan kierroksia. =D
Vierailija kirjoitti:
Miksei miehellä saa olla kahta naissuhdetta samanaikaisesti?
Ihan sama. Ap kyllä haluaisi olla se ykkönen ja miehellä ei saisi olla muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten seksisuhteenne alkoi? Minkä ikäinen mies on?
Et mitään näillä tiedoilla.
Ap
a) Kävit jossain itse kiinni kuin sika limppuun, eli suoraan tyrkylle.
b) Mies noukki sinut, kännisen, jostain baarista panopuukseen ja nyt jatkaa helpon saaliinsa hyväksikäyttöä.
c) Netistä löytyi, kertoi olevansa uskollinen sinkkumies.
Joku likainen tarina kuitenkin.
Vikaan meni jokainen sun arvaus. Kerroin jo aiemmin, että olemme miehen kanssa tienneet toisemme jo kauan.
Ap
No eipä väliä, kun kaksi oksettavaa sikaa on toisensa löytänyt. Oma valinta olla pelkkä röhnäreikä.
Ei kai mies nyt tällaisena kauniina kesäpäivänä halua viettää ap:n kanssa jossain tunkkaisessa yksiössä 😂 Eiköhän siellä mies grillaile vaimonsa kanssa ja siemaile olutta vähissä vaatteissa:)
Kokemuksen syvällä äänellä kakkosnaisen roolista.
Jo lähtökohdat on pielessä. Vaikka unohdetaan moraaliset pointit, niin varattu on valinnut jonkun muun. Alat suhteeseen ihmisen kanssa, joka on jo kättelyssä tehnyt selväksi että joku muu sinua tärkeämpi. Eihän kukaan vapaata deittaileva hyväksyisi asetelmaa, jossa on deittailukumppanille räikeä kakkonen. Miksi kakkosnainen hyväksyy tällaisen sivuroolin? Antaa kaiken saamatta mitään takaisin, päästää oman elämänsä päärooliin ihmisen jolle on pelkkä statisti.
Ihminen, joka jatkuvasti valehtelee puolisolleen ei ole hyvä ihminen tai luotettava. Joo, nykyään on muotia sanoa ettei asiat ole mustavalkoisia, mutta loppupeleissä on äärimmäisen harvoja todellisia hyviä syitä raskaan sarjan epärehellisyyteen. Aina on mahdollisuus tehdä ratkaisut suoraselkäisesti, tämä ihminen ei sitä kuitenkaan tee. Mitä se kertoo hänestä? Mitä se kertoo sinusta että haluaisit kumppaniksi ihmisen, jonka selkäranka on spagettia ja rehellisyys yhdentekevää?
Joskus sitä sanoo itselleen, että kaikki olisi hyvin jos tämä ihminen vaan valitsisi minut, välittäisi ja rakastaisi ja sitoutuisi. Mutta olisiko? Pettäjällähän on jo ihminen, johon hän on sitoutunut ja josta hän todennut ainakin jossain määrin välittää. Vedättää selän takana minkä kerkiää. Me tiedämme jo, miten hän kohtelee ihmistä johon hän on sitoutunut. Tämä on hänen tapansa välittää ja sitoutua. Haluatko oikeasti siihen vaimon paikalle seuraavaksi petetyksi?
Eikä se pettäjä kohtele sinuakaan hyvin. Pitää pelkkänä patjana. Miksi haluaisit ihmisen, joka on valmis kohtelemaan ketään niin välinpitämättömästi?
Mulla on ollut salasuhde varattuun ukkoon jo 15 vuotta, hih...
Olen ihmetellyt miten kukaan pystyy olemaan vuosikausia tuollaisessa tilanteessa kuin ap. Tosiaan saa olla kyllä todella pahasti häiriintynyt kiintymyssuhdetyyli.
Vierailija kirjoitti:
"kilpailuasetelmaa työnnetään usein näihin kolmiodraamoihin mukaan. Ei se kuitenkaan kaikilla ole mikään merkittävä tekijä. Minä olen pari kertaa ollut toinen nainen, mutta en minä ole kokenut sen vakikumppanin kanssa kilpailevani vaan sen miehen. "
En kommentoinut sinua vaan ap:ta.
Kolmioita on monenlaisia, olennaista on kuitenkin ulkopuolelle jäämisen ja kilpailuasetelman syntyminen so. oidipaalinen problematiikka.
Ei tässä ole mistään kovin kummallisesta asiasta kyse, vaan aika tavanomaisesta, joten luonnollisesti kolmiota ehdotetaan taustakuvaksi monesti. Se nyt vain on tavallisista tavallisin rakkauselämän juoni.
Tiedän että kommentoit ap:ta, mutta en itse saa ap:n kirjoituksista sitä kuvaa, että vaimon kanssa kilpailu olisi hänellekään tässä keskeinen tekijä. Minä veikkaan, että se on sitä harvemmin kuin yleensä halutaan väittää. Tuohon ajatteluun sisältyy jokin pohjavire, jonka mukaan mies olisi jokin tahdoton tavara josta kaksi naista taistelee. Joskus ehkä niinkin, mutta veikkaan, että aika usein kakkoselle olennaista on kuitenkin oma suhde siihen varattuun ja vaimo saatetaan jopa blokata mielestä täysin. Ihan samanlaisia kuvioita syntyy vapaiden välille, jos toisella on esim ristiriitainen ja toisella välttelevä kiintymystyyli. Olennaista on kiintyminen ihmiseen joka ei ole saatavilla, ei niinkään se syy miksei hän ole saatavilla.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut salasuhde varattuun ukkoon jo 15 vuotta, hih...
Vielä vuosikymmen ja on mukava muistella niitä aikoja, senioritalossa yksin.
Kurja tilanne aloittajalla. Minulla oli sama tilanne kauan sitten. Jouduin varatun miehen kanssa suhteeseen, koska mies ensin näytteli vapaata. Kai rakastuin tai ainakin kiinnyin ja koska olin erittäin vaikeassa elämäntilanteessa, en halunnut lopettaa suhdetta, vaikka miehen aviomiesstatus paljastuikin. Suhde kesti viitisen vuotta ja päättyi, kun mies halusi lopettaa sen, koska minusta oli tullut hänelle iso taakka, koska olin kiintynyt häneen. Olin siis menettänyt kyvyn arvostaa itseäni ja elämääni ja hyväksyin laimean pseudosuhteen. Tällaiseen on aika helppo ajautua varsinkin, jos itsetunto ei ole kunnossa. Ohjeeni on, että älä koskaan aloita suhdetta varatun kanssa. Jos aloitat, hukkaat elämääsi tyhjään suhteeseen.
Aika vahvana realiteettina ap:lle sanoisin, että nyt kun olet nähnyt, mihin myös pystyy niin haluaisitko oikeasti hänet itsellesi? Vakavaan parisuhteeseen? Tai no niin vakavaan kuin se tuon kaltaisen miehen kanssa nyt on mahdollista. Vaikka tuntuu varmasti osittain erityiseltä, että vaikka miehellä on vaimo niin hän haluaa olla juuri SINUN kanssasi. Jostain syystä ei kuitenkaan eroa silti vaimostaan? (siinä voi olla vinkkiä)
Tällaisille miehille niitä erityisiä tulee yksi toisensa jälkeen. Kun kyllästyisi sinuun niin seuraavaksi rinnakkaissuhteessa olisi joku muu hänen kanssaan. Olen tuon kuvion nähnyt kertaalleen ja läksyni oppinut. Jos nyt olisit fiksu, niin lopettaisit suhteen, eheyttäisit itsesi ja ehkä löytäisit jonkun oikean kumppanin, joka sinua arvostaa ja jolle olet ainoa. Ja että itsekin voit ja opit arvostamaan itseäsi.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksen syvällä äänellä kakkosnaisen roolista.
Jo lähtökohdat on pielessä. Vaikka unohdetaan moraaliset pointit, niin varattu on valinnut jonkun muun. Alat suhteeseen ihmisen kanssa, joka on jo kättelyssä tehnyt selväksi että joku muu sinua tärkeämpi. Eihän kukaan vapaata deittaileva hyväksyisi asetelmaa, jossa on deittailukumppanille räikeä kakkonen. Miksi kakkosnainen hyväksyy tällaisen sivuroolin? Antaa kaiken saamatta mitään takaisin, päästää oman elämänsä päärooliin ihmisen jolle on pelkkä statisti.
Ihminen, joka jatkuvasti valehtelee puolisolleen ei ole hyvä ihminen tai luotettava. Joo, nykyään on muotia sanoa ettei asiat ole mustavalkoisia, mutta loppupeleissä on äärimmäisen harvoja todellisia hyviä syitä raskaan sarjan epärehellisyyteen. Aina on mahdollisuus tehdä ratkaisut suoraselkäisesti, tämä ihminen ei sitä kuitenkaan tee. Mitä se kertoo hänestä? Mitä se kertoo sinusta että haluaisit kumppaniksi
Jos tuo kolmiosuhde on kertaluontoinen eikä toistuva ja krooninen, niin monesti takana on jokin kuormittava tilanne ja/tai yksinäisyys. Kolmiosuhde pahentaa yksinäisyyttä, koska on oltava varalla miehen takia, jolloin muu elämä ja ihmissuhteet kärsivät. Energiaa vuotaa hukkaan, ja tämä on yleistä riippuvuuksissa, joilla peitetään käsittelemättömiä asioita. Taustalla on siis jotain isompaa, jota rakkauden mahdottomuuden kuviot peittävät.
Taustalla on siis muita kuin järkisyitä, myös ihan konkreettisia asioita elämässä. Addiktiivinen suhde johonkin pettäjään tuo myös pettäjälle narsistista tyydytystä ja vallantunnetta. Se ei tietysti mukavia asioita näistä henkilöistä kerro, jotka kykenevät kaksoiselämää viettämään. Heillä on isompia, luonteenmuodostukseen liittyviä pysyviä ongelmia, jos tällainen toiminta on elämänmittaista. Myös vastapuolella on, jos näkemys on hyvin itsekeskeinen tai jopa sadistinen petettyä puolisoa kohtaan. Sekin on aika tavallista eli vakka on kantensa löytänyt.
Vierailija kirjoitti:
Kaivele esiin vihaa sitä miestä kohtaan ja pakota itsesi riuhtaisemaan irti. Et ole mikään tahdoton seksinukke, vaan kokonainen ihminen. Pahoittelen suoraa puhetta, mutta ajattele nyt ihan rehellisesti, ruusunpunaiset lasit pois.
Mieti, miten hän kehtaa käyttää sinua vain omien tarpeidensa tyydyttämiseen? Ei hän sinusta välitä. Hän haluaa että sinä olet häntä varten, odottelet, pysyttelet piilossa, miellytät ja annat sitä pillua. Hän viihtyy kotona rakastavan vaimonsa hellässä huomassa samalla kun sinä voivottelet ja nyyhkit hänen peräänsä. Hänellä on kaikki, ihana vaimo, koti ja jännää ekstraseksiä silloin kun huvittaa.
Sinä taas jumitat epämäärisessä välitilassa, jossa et voi elää omaa elämääsi, vaan elät hänen oikkujansa ja halujansa varten. Ei hän siellä kotona sinua mieti. Olet täysin korvattavissa. Kun olet jättänyt hänet, hän etsii uuden, joka on todennäköisesti vielä nuorempi kuin s
"ihana vaimo"
Koska niin monella on. Varsinkin niillä jotka laukkaa vieraissa naisissa.
Vähän niin kuin mulla on kaunis ja viihtyisä koti, joten käyn joka viikonlopun asumassa metrotunnelin vieressä kulkevassa viemäritunnelissa. Ihan vaan koska.. no kai siihen joku syy on :D
Rukoile apua Jeesukselta. Voi kuulostaa tyhmältä, mutta lupaan, että toimii. Sanot vain ääneen Jeesus Kristus Jumalan Poika, tule mun elämään ja auta mua pääsemään irti tästä suhteesta, sillä en pysty siihen itse. Auta ja armahda.
Alkaa ketjussa olemaan raikasta mutta ah niin todenmukaista analyysia asioiden todellisesta laidasta.
En ole lukenut koko ketjua, mutta minusta tuota kilpailuasetelmaa työnnetään usein näihin kolmiodraamoihin mukaan. Ei se kuitenkaan kaikilla ole mikään merkittävä tekijä. Minä olen pari kertaa ollut toinen nainen, mutta en minä ole kokenut sen vakikumppanin kanssa kilpailevani vaan sen miehen. Koen hävinneeni sille miehelle, en primaarisuhteelle. Omalla kohdalla kyse on taipumuksesta tavalla tai toisella tuhoon tuomittuihin suhteisiin, joista tämä on vain yksi muoto muiden joukossa. Minulla suhteen dynamiikka on sama, vaikka mies olisi vapaa mutta esim sitoutumiskammoinen tai ei kovin kiinnostunut.