Salasuhde varattuun mieheen aiheuttaa mulle välillä ahdistusta, mutta en pysty lopettamaan suhdetta
Juttu alkoi pelkkänä seksinä myös mulle, mutta aika nopeasti ihastuin mieheen. Olisi pitänyt heti tuolloin tajuta lopettaa suhde. Nyt kun suhde on kestänyt jo vuoden, niin on koko ajan vaikeampaa lopettaa suhde.
Mulla on erittäin vahvat tunteet miestä kohtaan, mutta tiedän, että mies haluaa musta vain seksiä. Ei ole aikeissa erota vaimostaan. Mulle tämä suhde tuo ahdistusta kun en voi saada miestä omakseni. En saa vastakaikua tunteilleni ja olo on henkisesti huono. Tänään laitoin viestin miehelle, että mulle sopisi tänään, mutta mies vastasi ettei hänelle sovi. Tuli välittömästi paha ja ahdistunut olo. Itse kaipaan miestä, mutta mä en ole miehelle mitään. Tai no himon kohde, tyydytys, jännittävä salaisuus ja nuorempi nainen olen hänelle. Mies varmasti hakee vain jännitystä ja vaihtelua.
Mistä mä saan voimia lopettaa tämän suhteen?! En haluaisi jäädä ilman miehen kosketusta. Enkä halua jäädä ilman seksiä, mutta en osaa edes kuvitella harrastavani seksiä kenenkään muun kanssa.
Ei, en ole se aiemmin täällä riehunut särkynyt sydän. Luin kahta hänen ketjuaan ja ensimmäisen ketjun aikoihin olin ajatellut tehdä oman aloitukseni tänne, mutta jätin sitten laittamatta tuon tyypin vuoksi. Nyt ajattelin, että mun pitää saada purkaa tätä ahdistusta johonkin. En voi koko ajan purkaa mieltäni ystävälleni joka ei ymmärrä miksi en vain lopeta suhdetta ja miksi aina lankean miehen pauloihin.
En vain osaa sammuttaa tunteitani. Ja ennen kuin alatte syyttämään, että rikon miehen perheen niin ei hänellä ole lapsia nykyisen vaimonsa kanssa ja miehen lapset ovat jo aikuisia. Mies ihan itse rikkoo parisuhteensa. Jos mua ei olisi, niin varmasti olisi joku muu. Sekin mua tässä ahdistaa, että jos lopetan suhteen, niin joku muu löytää ehkä tiensä miehen petikumppaniksi. Yritän olla ajattelematta miestä vaimonsa kanssa koska sekin vain ahdistaa ja saa mielen mustaksi. Koitan sulkea tuon seikan pois mielestäni.
Kommentit (1232)
Saitko ap kullia varatulta tänä viikonloppuna?
Mulla sama tilanne kuin ap:llä. Paitsi että mun ja varatun miehen on/Off - suhde kesti 10 vuotta.
No, päättyi vihdoin, kun varatulla miehellä oli myös salakolmonen.
Vierailija kirjoitti:
Mulla sama tilanne kuin ap:llä. Paitsi että mun ja varatun miehen on/Off - suhde kesti 10 vuotta.
Ai sekö oli viimeinen niitti sulle? Tuhlasit 10 vuotta elämästäsi jonkun salanaisena puhumattakaan siitä, että tuon varatun miehen vaimo tuhlasi myös elämäänsä petturin kanssa.
Kaipa vaimokin sai tietää teistä salanaisista?
Vierailija kirjoitti:
No mä en kyllä aio lähellekään noin kauaa tätä suhdetta jatkaa. Teen töitä sen eteen, että saan voimia lopettaa suhteen.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Säälittävintä on roikkua varatussa miehessä. Ensinnäkin mitä kertoo hänen moraalistaan että säätää vaimonsa selän takana? Miten voit luottaa ettei mies toimi samoin kanssasi? Tai no, toimiihan hän jo! Panee sinua ja vaimoansa samaan aikaan selkienne takana. Toisaalta ei oma moraalisikaan voi olla hääppönen, kun vehtailet varatun kanssa. Jotain luihua täytyy silloin ihmisessä olla. Sinkkuja on maailma täynnä, mikään ei estä valitsemasta!
Kiva jos joillekin niitä potentiaalisia rakkauden kohteita on joka nurkan takana, mutta kun itse sotkeennuin varattuun, niin hän iski lujempaa kuin kukaan muu koskaan ja luulin että tunne oli molemminpuolinen. Samaa mieltä, että se oli silti väärin ja olisi pitänyt olla fiksumpi, mutta tuo maailma täynnä vapaita miehiä tuntuu typerältä sanonnalta kun ei halua kuin sen tasan yhden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Säälittävintä on roikkua varatussa miehessä. Ensinnäkin mitä kertoo hänen moraalistaan että säätää vaimonsa selän takana? Miten voit luottaa ettei mies toimi samoin kanssasi? Tai no, toimiihan hän jo! Panee sinua ja vaimoansa samaan aikaan selkienne takana. Toisaalta ei oma moraalisikaan voi olla hääppönen, kun vehtailet varatun kanssa. Jotain luihua täytyy silloin ihmisessä olla. Sinkkuja on maailma täynnä, mikään ei estä valitsemasta!
Kiva jos joillekin niitä potentiaalisia rakkauden kohteita on joka nurkan takana, mutta kun itse sotkeennuin varattuun, niin hän iski lujempaa kuin kukaan muu koskaan ja luulin että tunne oli molemminpuolinen. Samaa mieltä, että se oli silti väärin ja olisi pitänyt olla fiksumpi, mutta tuo maailma täynnä vapaita miehiä tuntuu typerältä sanonnalta kun ei halua kuin sen tasan yhden.
No tämä. On vaikea edes nähdä muita miehiä kun on tunteita yhtä miestä kohtaan ja suree kun ei tätä voi saada. Pitää ensin päästä siitä yhdestä yli ja toipua, että voi ajatella ketään muuta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa mies oli ottanut salakolmosen? Miten se selvisi sulle? Sulle oli siis ihan ok olla salakakkonen vaimon rinnalla, mutta liikaa oli sulle siis salakolmonen? Vai jättikö mies sut salakolmosen takia?
Jos et halua olla kynnysmatto aka kiva pano silloin kun sopii, niin jätä tuollaiset varatun ukon kanssa nssimiset.
Ap, I feel you. Itsellä salasuhde loppui, nyt on puhevälit poikki ja se ihminen katsoo ohikulkiessaan läpi kuin olisin ilmaa. Loppuisipa tämä kipukin joskus.
Kyllä kai salasuhteen voi oikeasti lopettaa, jos tahtoo. Jollei lopeta, ei oikeasti edes halua. Tahtokysymys. Ei pitäisi itseään kohdella huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kai salasuhteen voi oikeasti lopettaa, jos tahtoo. Jollei lopeta, ei oikeasti edes halua. Tahtokysymys. Ei pitäisi itseään kohdella huonosti.
Tämä on minusta aina jotenkin typerä sanonta. Samalla logiikalla olisi ihan helppoa laihduttaa, lopettaa tupakointi, jne. Ja niinhän ne jotkut näistäkin sanoo, että et vaan halua tarpeeksi. Kuitenkin ihmisillä on sellaisia psykologisia riippuvuudenomaisia tiloja, joiden aiheuttama pahoinvointi voi johtaa vaikka itsetuhoisuuteen asti. Silti näistä voi olla vaikea päästä irti. Turha siinä on lällätellä, että et vaan halua. Pelkkä halu ei mitenkään rauhanomaisesti luo psyykkisiä resursseja vaikeiden muutosten läpivientiin.
Minusta ihmisen mieli ja tunteet on monimutkainen kokonaisuus. Voi olla, että joku osa mielestä haluaa epätoivoisesti irti ja joku toinen osa ei. Itse olen salasuhdetilanteessa yrittänyt rationaalisella mielelläni takoa järkeä siihen osaan itsessäni, joka roikkuu sitkeästi harhassa. Kuitenkin tuntuu, että mieheen takertuu joku sellainen syvä alitajuinen osa minun mielestäni, johon minä en pääse käsiksi, johon ei mikään järkipuhe uppoa. Juttu on jo ohi, mutta silti pieni osa mielestäni toivoo joka ikinen päivä vielä viestiä. Ne tunteet ei vaan millään kuole vaikka tekisin mitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on minusta aina jotenkin typerä sanonta. Samalla logiikalla olisi ihan helppoa laihduttaa, lopettaa tupakointi, jne. Ja niinhän ne jotkut näistäkin sanoo, että et vaan halua tarpeeksi. Kuitenkin ihmisillä on sellaisia psykologisia riippuvuudenomaisia tiloja, joiden aiheuttama pahoinvointi voi johtaa vaikka itsetuhoisuuteen asti. Silti näistä voi olla vaikea päästä irti. Turha siinä on lällätellä, että et vaan halua. Pelkkä halu ei mitenkään rauhanomaisesti luo psyykkisiä resursseja vaikeiden muutosten läpivientiin.
Minusta ihmisen mieli ja tunteet on monimutkainen kokonaisuus. Voi olla, että joku osa mielestä haluaa epätoivoisesti irti ja joku toinen osa ei. Itse olen salasuhdetilanteessa yrittänyt rationaalisella mi
No tämä. Olen huomannut, että täällä palstalla on paljon ihmisiä jotka voivat ilmeisesti tuosta noin vain sammuttaa tunteensa toisia kohtaan. En mä ainakaan pysty sellaiseen. En ole niin tunteeton ihminen.
Ap
"No tämä. Olen huomannut, että täällä palstalla on paljon ihmisiä jotka voivat ilmeisesti tuosta noin vain sammuttaa tunteensa toisia kohtaan. En mä ainakaan pysty sellaiseen. En ole niin tunteeton ihminen.
Ap"
Sellaista täysin hallitsematonta, luonnonvoimanomaista tunnetta on todella vaikea selittää ihmiselle, joka ei sellaista ole vielä koskaan tuntenut tai jonka tunneskaalaan se ei ehkä edes kuulu. Vähän kuin selittäisi sokealle värejä. Ei ole ensimmäinen kerta kun törmään ilmiöön, ja samaa mustavalkoisuutta oli ehkä nuorempana minullakin.
Enkä minä tarkoita, että se tunteen hallitsemattomuus kenenkään moraalista vastuuta poistaisi. Mutta sellaisesta tilanteesta irti pyristely on hankalaa ja siinä on inhimillisen helppo mokata.
Tosin siinä mielessä noiden jutuissa on minusta totuuden siemen, että oikeasti ainoita toimivia teitä ulos on se konkreettinen yhteyden katkaiseminen. Itse odotin, että tunteet kääntyisi järjen kannalle ja tulisivat ikäänkuin luonnolliseen loppunsa. Niin se on aiemmissa tuhoisissa suhteissa minulla toiminut. Hakkaan päätäni seinään kunnes saan tarpeekseni ja olen lopulta valmis lähtemään.
Tämän ihmisen kanssa sitä pistettä ei olisi tullut ehkä koskaan. Terapeuttini sanoi, että tässä vaiheessa pitää keskittyä toimimaan sen järkiminän mukaan vaikka se olisikin vastoin tunteita. Tunteet kääntyy kyllä, mutta vain jos toiminnan tasolla irrottautuu. Se ei toimi, että jatkuvasti pitää yhteyttä ja yrittää vaan olla haluamatta pitää yhteyttä. Eihän alkoholistikaan parane odottelemalla että viinanhimo hellittää. Vaan se menee niin päin, että viinanhimo hellittää kun on riittävän kauan ilman. Mutta alkuvaiheessa on pakko repiä itsensä väkivalloin irti ja mennä sitä tunneimpulssia vastaan, vaikka se tuntuisi siltä kuin sahaisi vasemman kätensä voiveitsellä irti.
En ole vieläkään pystynyt lopettamaan suhdetta. Laitoin tänään miehelle viestin aamupäivällä, että ehdittäisiinkö vielä tavata tällä viikolla koska on ilmeisesti tiedossa taukoa. Mies luki viestin 40 minuutin päästä, mutta ei vastannut mitään. Ei edes, että ei käy tms.
Siinä sen huomaa, että mies ei musta välitä musta muuta kuin reikänä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap istuu yksin kotona surkeana kun mies on vaimonsa kanssa viettämässä mukavaa viikonloppua.
Hah!
Mun miehelläni ei luultavasti ollut salasuhdetta mutta ihan naurettavaa väittää, että valtaosan viikonloput kumppanin kanssa olisi aivan varmuudella tosi mukavia, varsinkaan jos suhteessa on uskottomuutta ym ongelmia.
Meidän viikonloput oli ok, koska vietettiin yhdessä aikaa lapsen iloksi. Kahdestaan meillä ei ollut mitään puhuttavaa ja enimmäkseen välteltiin toisiamme. Pari vuotta varmaan ennen kuin lopulta erottiin.
Vierailija kirjoitti:
En ole vieläkään pystynyt lopettamaan suhdetta. Laitoin tänään miehelle viestin aamupäivällä, että ehdittäisiinkö vielä tavata tällä viikolla koska on ilmeisesti tiedossa taukoa. Mies luki viestin 40 minuutin päästä, mutta ei vastannut mitään. Ei edes, että ei käy tms.
Siinä sen huomaa, että mies ei musta välitä musta muuta kuin reikänä.
Ap
Se on kieltämättä tuskallinen aika kun itse laittaa viestiä ja joutuu odottamaan milloin toinen vastaa. Ja vastaako. Ja kun tilanne on kuitenkin sellaista kylmää - kuumaa, ja olo väliin varma ja väliin tosi epävarma. Eikä toisen oikeita ajatuksia millään varmuudella tiedä.
Nim. Varattua itsekin tapaileva ja loman myötä taukoa jännittävä ts miten jatkuu, jatkuuko lainkaan, pysyykö (miehellä) tunteet vai onko niitä edes, tuleeko hän järkiin ja lopettaa jutun mun kans.
Kauanko olettekaan ap tapailleet?
Kauanko pystyit olemaan niin ettet ollut yhteyksissä?
Voitko soittaa hälle vai vain viestein kommunikoitte.
Taikasanat miehestä eroon pääsemiseksi ovat esimerkiksi:
"Voit käydä vielä kaksi kertaa, mutta sitten soitan vaimolle."
Kävi kerran, ja minä surin pitkään. Tavallisen suhteen jälkeen olisin kertonut kavereille, mutta salasuhteen surun puristin syvälle sisimpääni. Ehkä olisi kannattanut puhua terapeutille, ehkä olisin päässyt nopeammin yli.
Päästä irti paskiaisesta, niin pääset nopeammin elämään omaa elämääsi.
Kuinkas ap:n yksinäinen viikonloppu meni?