Salasuhde varattuun mieheen aiheuttaa mulle välillä ahdistusta, mutta en pysty lopettamaan suhdetta
Juttu alkoi pelkkänä seksinä myös mulle, mutta aika nopeasti ihastuin mieheen. Olisi pitänyt heti tuolloin tajuta lopettaa suhde. Nyt kun suhde on kestänyt jo vuoden, niin on koko ajan vaikeampaa lopettaa suhde.
Mulla on erittäin vahvat tunteet miestä kohtaan, mutta tiedän, että mies haluaa musta vain seksiä. Ei ole aikeissa erota vaimostaan. Mulle tämä suhde tuo ahdistusta kun en voi saada miestä omakseni. En saa vastakaikua tunteilleni ja olo on henkisesti huono. Tänään laitoin viestin miehelle, että mulle sopisi tänään, mutta mies vastasi ettei hänelle sovi. Tuli välittömästi paha ja ahdistunut olo. Itse kaipaan miestä, mutta mä en ole miehelle mitään. Tai no himon kohde, tyydytys, jännittävä salaisuus ja nuorempi nainen olen hänelle. Mies varmasti hakee vain jännitystä ja vaihtelua.
Mistä mä saan voimia lopettaa tämän suhteen?! En haluaisi jäädä ilman miehen kosketusta. Enkä halua jäädä ilman seksiä, mutta en osaa edes kuvitella harrastavani seksiä kenenkään muun kanssa.
Ei, en ole se aiemmin täällä riehunut särkynyt sydän. Luin kahta hänen ketjuaan ja ensimmäisen ketjun aikoihin olin ajatellut tehdä oman aloitukseni tänne, mutta jätin sitten laittamatta tuon tyypin vuoksi. Nyt ajattelin, että mun pitää saada purkaa tätä ahdistusta johonkin. En voi koko ajan purkaa mieltäni ystävälleni joka ei ymmärrä miksi en vain lopeta suhdetta ja miksi aina lankean miehen pauloihin.
En vain osaa sammuttaa tunteitani. Ja ennen kuin alatte syyttämään, että rikon miehen perheen niin ei hänellä ole lapsia nykyisen vaimonsa kanssa ja miehen lapset ovat jo aikuisia. Mies ihan itse rikkoo parisuhteensa. Jos mua ei olisi, niin varmasti olisi joku muu. Sekin mua tässä ahdistaa, että jos lopetan suhteen, niin joku muu löytää ehkä tiensä miehen petikumppaniksi. Yritän olla ajattelematta miestä vaimonsa kanssa koska sekin vain ahdistaa ja saa mielen mustaksi. Koitan sulkea tuon seikan pois mielestäni.
Kommentit (1232)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei mies ole mitään sanonut vaan mä olen tajunnut sen ihan itse. En ole miehelle kertonut mun tunteista enkä tule kertomaan."
Siis tekö ette puhu mistään? Olet tajunnut ettei mies jätä vaimoaan etkä kerro omista tunteistasi. Kai te nyt jotain olette sopineet...Tai tää on taas se trolli. Eihän oikeet ihmiset toimi noin.
Siis puhutaan esim. mitä töissä, mun opiskeluissa, kummankin lapsista. Toki myös seksistä puhutaan. Ei me mitään olla mistään sovittu muuta kuin, että suhde pidetään salassa.
Ap
Olet aika säälittävä tapaus. Et uskalla elää avoimesti ihmisten edessä omannäköistä elämää. Olet tuossa salasuhteessa riippuvuudesta, et aidosta aikuisesta rakkaudesta.
Älä kuvittele tietäväsi musta mitään. Tuo mies ei todellakaan ole koko mun elämä vaan mun elämässä on paljon muutakin. Kyse ei edelleenkään ole riippuvuudesta vaikka sä kuinka kiukuttelisit.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei mies ole mitään sanonut vaan mä olen tajunnut sen ihan itse. En ole miehelle kertonut mun tunteista enkä tule kertomaan."
Siis tekö ette puhu mistään? Olet tajunnut ettei mies jätä vaimoaan etkä kerro omista tunteistasi. Kai te nyt jotain olette sopineet...Tai tää on taas se trolli. Eihän oikeet ihmiset toimi noin.
Siis puhutaan esim. mitä töissä, mun opiskeluissa, kummankin lapsista. Toki myös seksistä puhutaan. Ei me mitään olla mistään sovittu muuta kuin, että suhde pidetään salassa.
Ap
Olet aika säälittävä tapaus. Et uskalla elää avoimesti ihmisten edessä omannäköistä elämää. Olet tuossa salasuhteessa riippuvuudesta, et aidosta aikuisesta rakkaudesta.
Älä kuvittele tietävä
Ihan vaan ihan tälle kommenttipalstalle sepitellemäsi tarinan pohjalta. 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyväksy että olet kuin juoppo ja mies on sun viina.
Tarvitse täyden yhteydenpidon lopettamisen, ml somekyttäyksen lopettamisen.
Hyväksy, että tulee pahat vierotusoireet, mutta ne on vaan taisteltava läpi, menee ehkä pari kk kun on vaikeinta.
Hyvin tehty havainto. Ap on riippuvuudesta ei rakkaudesta tuossa limbossa.
Mä tiedän kyllä itse tunteeni. Ei ole kyse mistään riippuvuudesta vaan ihan oikeista tunteista.
Ap
Mitä sitten? Tunteet on vain tunteita. Mies ei ole nyt saatavilla. Sinulta menee valtavasti aikaa hukkaan tämän huonon suhteen takia. Mies ei välitä sinun tunteistasi - muuten hän olisi joko eronnut tai päättänyt suhteen sinun kanssasi.
Tässä on mielestäni koko homman ydin. Itse olen ollut tässä jo pidempään ihastunut varattuun mieheen, mutta annan olla. En tee elettäkään sellaiseen suuntaan että hän pääsisi tekemään aloitteen suuntaani tai mitään muutakaan, vaikka aistin että tunne on ainakin jossain määrin molemmin puolinen. En vaan lähde tuohon kuvioon. Tunteet ovat tunteita, ihastelen siis "kaukaa".
Kenties tulee joku muu, vapaa, johon voin aikanaan kohdistaa nämä ajatukseni. Tai hän voi toki erota ensin vaimostaan jos se suhde on huono ja/tai tulevaisuus kanssani kiinnostaa. Mutta sivusuhteeksi en rupea.
AP, kiinnität huomiota väärään asiaan. Merkitystä ei ole sillä, mitä tunnet miestä kohtaan vaan sillä, miltä sinusta tuntuu yhdessäolo tuon miehen kanssa. Tykkäätkö siitä tunteesta kun toinen ei vastaa puheluihisi tai viesteihisi? Tykkäätkö siitä tunteesta kun tiedät, että toinen häpeäisi tulla nähdyksi kanssasi? Tykkäätkö siitä tunteesta kun joudut miettimään mitäköhän tuo mies tekee nyt vaimonsa tai muiden naisten kanssa?
Sanoit pelkääväsi sitä, että jos lopetat suhteen niin mies etsii uuden salarakkaan. Mistä olet päätellyt ettei hänellä olisi jo ollut muita suhteita? Voin 100% varmuudella sanoa, että tuo mies panee muita naisia heti kun siihen syntyy tilaisuus. Jos hänellä ei ole ollut muita naisia (sillä aikaa kun on sinua tapaillut) se johtuu tasan tarkkaan siitä kun muut naiset eivät ole hänelle lämmenneet. Suhde sinuun ei millään tavalla estä tai ehkäise muiden sivusuhteiden syntyä.
"Mies ihan itse rikkoo parisuhteensa."
On miehiä/naisia, jotka eivät koe rikkovansa parisuhdettaan, jos heillä on panosuhde toisen kanssa. He ajattelevat vain rikkovansa suhteen/liiton sääntöjä. Sellaisia keskenkasvuisia itsensäkin pettäjiä ovat. Ap ei uskalla kertoa tunteistaan panolleen, koska tietää, että panot lopahtaisivat melko pian. Itse en kykenisi panttaamaan tunteitani ja varsinkaan jonkun panon takia tuntuisi aivan typerältä. Jos ap:n panon vaimo saisi tietää miehen puuhista, hän saattaisi arvostaa itseään ja ottaa eron moisesta ketkusta.
Olen eri, mut jatkan, että ihmetyttää myös, kun ajattelee näitä salasuhteita, niin joutuu elämään valheessa. Tavallaan seurustelee, muttei koskaan voi ottaa miestä perhejuhliin, esitellä tutuille eikä sukulaisille. Mies käy oman puolison kanssa omat juhlat. En ymmärrä miksi vapaa sinkkunainen suostuu elämään tuollaista varjoelämää, varsinkin kun näkee ympärillään pariskuntia, jotka viettävät yhdessä normi tavallista pariskunnan elämää.
Vierailija kirjoitti:
On miehiä/naisia, jotka eivät koe rikkovansa parisuhdettaan, jos heillä on panosuhde toisen kanssa. He ajattelevat vain rikkovansa suhteen/liiton sääntöjä. Sellaisia keskenkasvuisia itsensäkin pettäjiä ovat. Ap ei uskalla kertoa tunteistaan panolleen, koska tietää, että panot lopahtaisivat melko pian. Itse en kykenisi panttaamaan tunteitani ja varsinkaan jonkun panon takia tuntuisi aivan typerältä. Jos ap:n panon vaimo saisi tietää miehen puuhista, hän saattaisi arvostaa itseään ja ottaa eron moisesta ketkusta.
Itse taas epäilen koska pettäminen on niin yleistä ettei edes sen vuoksi välttämättä erota.. tai vaimo ei kiusallaankaan eroa.. näitäkin on. Sitten ne salarakkaat tulee paksuiksi tms..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt vaan tinderiin profiilia tai ainakin treffailemaan muita. Ehkä treffeiltä löytyy joku kiva joka saa ajatuksesi muualle.
Vaikea tilanne, mutta älä anna parhaimpien vuosiesi mennä viemäristä alas.
Olen ollut Tinderissä kolme kertaa ja juuri tänään taas poistin sen. Ei vain ole mua varten nuo nettideittailut. Olen varmaan liian vanhanaikainen niihin. Mun on vaikea tutustua netin kautta ihmisiin ja on todella iso kynnys lähteä tapaamaan ketään. Kaksi kertaa olen ollut treffeillä eikä niistä mitään jatkoa seurannut.
Ap
Kannattaisi varmaan hetkeksi poistaa kaikki tinderit samalla kun lopetat suhteen tähän nykyiseen varattuun mieheen. Et kuulosta mitenkään ikävältä ihmiseltä vaan siltä, että olet ajautunut tuohon moraalittomaan hyväksikäyttökuvioon jossa mies käyttää hyväkseen sekä sinua että vaimoa.
Riuhtause itsesi tuosta irti, ole vaikka hetki yksin ja nauti kesästä ja jos/kun löydät jonkun mukavan tyypin lähde hitaasti rakentamaan suhdetta. Tsemppiä, unohda tämä mies ja vietä kiva kesä!
Saat tämän miehen, kun teet vauvan hänen kanssaan. Kokeile vielä tuota keinoa.
Vierailija kirjoitti:
Tätä kappaletta on tullut kuunneltua monta kertaa. Ei ihan täysin sanoitukseltaan sovi mun tilanteeseen, mutta osittain. Haikea ja kaunis kappale.
Ap
:DDDDD Oletko teini? HUUTISTA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse taas epäilen koska pettäminen on niin yleistä ettei edes sen vuoksi välttämättä erota.. tai vaimo ei kiusallaankaan eroa.. näitäkin on. Sitten ne salarakkaat tulee paksuiksi tms..
En tiedä yhtään naista joka ei ole "suostunut" eroamaan, kun mies on paljastunut pettäjäksi. Monta miestä kyllä tiedän, jotka käryn käydessä ovat nöyrinä ja katuvaisina anoneet päästä takaisin. Juu nou, "lupaan muuttua, se suhde oli erehdys, se nainen ei merkitse minulle mitään" jne jne 😏🙄
En ymmärrä miten ap kykenee kapeuttamaan itseään, tunteitaan ja tarpeitaan tuon miehen tiimoilta. Tukahduttaa tunteet ja tulevaisuuden visiot. Ei ihme, jos ahdistaa. Tuommoisesta pitääkin ahdistua, jotta saa potkua lopettamiseen. Anna tunteiden tulla; niistä saat sen voiman lopettaa noin epätyydyttävän kuvion.
Et luultavasti ole ap ainoa sivuhoito tuon miehen elämässä. Saatat olla tällä hetkellä ainoa pitkäaikainen ja vakituinen kakkosnainen koska aika nyt vaan on rajallista, mutta melko varmasti niitä muitakin naisia on silti jossain määrin siinä sivussa. Älä ole naiivi.
Tiedän kokemuksesta, valitettavasti.
Useamman kerran samassa tilanteessa olleena sanoisin että lopeta tuo säätö. Sulla on tunteita miehellä tuskin, kestää just sen aikaa kun miehelle sopii. Samalla ajatuksella silloin itsekin etten halua ketään muuta, mutta näin jälkiviisaana sanoisin että heti kun tunteet tulee mukaan niin peli tulis viheltää poikki. Muuten sattuu, ja aina kovempaa mitä pidempään tuo jatkuu. Itse sain saman neuvon aikoinaan mutta en kuunnellut ja sitten sattui ja se toipuminen kesti piiitkään.
Kyllä tuo on riippuvuutta, vaikka kuinka olisi tunteitakin mukana. Riuhtaise itsesi irti nyt. Se tekee kipeää jonkin aikaa, mutta jälkikäteen näet paremmin ja tajuat että irtiotto tuosta varatusta oli parasta mitä saatoit itsesi hyväksi tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Et luultavasti ole ap ainoa sivuhoito tuon miehen elämässä. Saatat olla tällä hetkellä ainoa pitkäaikainen ja vakituinen kakkosnainen koska aika nyt vaan on rajallista, mutta melko varmasti niitä muitakin naisia on silti jossain määrin siinä sivussa. Älä ole naiivi.
Oletko saanut ajatusta siihen, miksi aviopso on niin naiivisti vielä liitossa tuollaisen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko saanut ajatusta siihen, miksi aviopso on niin naiivisti vielä liitossa tuollaisen kanssa?
Mistäpä tuota tietää, emme tunne häntä.
Vierailija kirjoitti:
Useamman kerran samassa tilanteessa olleena sanoisin että lopeta tuo säätö. Sulla on tunteita miehellä tuskin, kestää just sen aikaa kun miehelle sopii. Samalla ajatuksella silloin itsekin etten halua ketään muuta, mutta näin jälkiviisaana sanoisin että heti kun tunteet tulee mukaan niin peli tulis viheltää poikki. Muuten sattuu, ja aina kovempaa mitä pidempään tuo jatkuu. Itse sain saman neuvon aikoinaan mutta en kuunnellut ja sitten sattui ja se toipuminen kesti piiitkään.
Siis miksi vasta siinä vaiheessa kun on tunteita? Meinaat, että lähdet alunperin huvin ja urheilun vuoksi varattuja iskemään? Minusta ainut millä voi perustella varattujen kanssa vehtaamista on juuri se, että tunteet oli niin syviä ettei kenenkään muun kanssa tunnu siltä. Sitä en ymmärrä, että ihan vaan huvikseen tehdään toiselle ihmiselle jotain noin julmaa, kun vapaita miehiä löytyisi petiin vaikka millä mitalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä yhtään n
Pitää sanoa, että ystävien kanssa ihmeteltiin juuri yhtenä päivänä, että mikä juttu tämä "se nainen ei merkinnyt mitään" -puolustus on? Ensinnäkin, jos elämänkumppani puukottaa minua selkään, niin kyllä siihen on parempi olla pirun hyvä syy. Enemmän se vituttaa jos ainoaksi syyksi tarjotaan mutkupanetti. Minun hyvinvointini on uhrattu jonkun takia joka ei edes merkinnyt mitään - mitenköhän vähän minä sitten merkitsen? Vähemmän kuin mitään?
Toiseksi, henkilökohtaisesti en edes halua olla tekemisissä saati parisuhteessa ihmisen kanssa, joka voi olla suhteessa ja sanoa sen jälkeen ettei se ihminen merkinnyt mitään. Kyllä päästään normaalille ihmiselle merkitsee jokainen läheinen ihmissuhde jotain. Kuulostaa joltain omatunnottomalta hyväksikäyttäjältä tuollainen, kuka sellaisen kanssa haluaa olla?
Alle vuodessa huuma haihtuu ja ihastut jo toiseen. Ole silloin tarkkana, etkä päästä tilannetta karkaamaan.