Salasuhde varattuun mieheen aiheuttaa mulle välillä ahdistusta, mutta en pysty lopettamaan suhdetta
Juttu alkoi pelkkänä seksinä myös mulle, mutta aika nopeasti ihastuin mieheen. Olisi pitänyt heti tuolloin tajuta lopettaa suhde. Nyt kun suhde on kestänyt jo vuoden, niin on koko ajan vaikeampaa lopettaa suhde.
Mulla on erittäin vahvat tunteet miestä kohtaan, mutta tiedän, että mies haluaa musta vain seksiä. Ei ole aikeissa erota vaimostaan. Mulle tämä suhde tuo ahdistusta kun en voi saada miestä omakseni. En saa vastakaikua tunteilleni ja olo on henkisesti huono. Tänään laitoin viestin miehelle, että mulle sopisi tänään, mutta mies vastasi ettei hänelle sovi. Tuli välittömästi paha ja ahdistunut olo. Itse kaipaan miestä, mutta mä en ole miehelle mitään. Tai no himon kohde, tyydytys, jännittävä salaisuus ja nuorempi nainen olen hänelle. Mies varmasti hakee vain jännitystä ja vaihtelua.
Mistä mä saan voimia lopettaa tämän suhteen?! En haluaisi jäädä ilman miehen kosketusta. Enkä halua jäädä ilman seksiä, mutta en osaa edes kuvitella harrastavani seksiä kenenkään muun kanssa.
Ei, en ole se aiemmin täällä riehunut särkynyt sydän. Luin kahta hänen ketjuaan ja ensimmäisen ketjun aikoihin olin ajatellut tehdä oman aloitukseni tänne, mutta jätin sitten laittamatta tuon tyypin vuoksi. Nyt ajattelin, että mun pitää saada purkaa tätä ahdistusta johonkin. En voi koko ajan purkaa mieltäni ystävälleni joka ei ymmärrä miksi en vain lopeta suhdetta ja miksi aina lankean miehen pauloihin.
En vain osaa sammuttaa tunteitani. Ja ennen kuin alatte syyttämään, että rikon miehen perheen niin ei hänellä ole lapsia nykyisen vaimonsa kanssa ja miehen lapset ovat jo aikuisia. Mies ihan itse rikkoo parisuhteensa. Jos mua ei olisi, niin varmasti olisi joku muu. Sekin mua tässä ahdistaa, että jos lopetan suhteen, niin joku muu löytää ehkä tiensä miehen petikumppaniksi. Yritän olla ajattelematta miestä vaimonsa kanssa koska sekin vain ahdistaa ja saa mielen mustaksi. Koitan sulkea tuon seikan pois mielestäni.
Kommentit (1232)
Älkää hyvät ihmiset ottako noita panokavereita niin vakavasti. Jos suhteenne alkoi panosuhteena pitäkää se sellaisena, aviopuolison etsiminen ja valinta on ihan eri juttu.
Jätä se sika ja etsi parempi, niin yksinkertaista se on
Tuttu tilanne. Aika kuitenkin auttaa. Olin vuosia hyvinkin intensiivisessä salasuhteessa, kunnes lopulta siitä tuli on-off-suhde pääasiassa juuri sen takia että olisi pitänyt mennä täysin miehen ehdoilla.
Vähitellen tunteetkin väljähtyi, sitten taas lämpeni. Nyt taas tapaillaan satunnaisesti. Parisuhde ei kiinnosta, joten tilanne mulle ok. Miehen puoliso lähinnä säälittää, kun ei tiedä millaisen miehen kanssa on naimisissa. Mies ihan ok, mutta ei mulla ole enää tunnesidettä häneen.
Tiedän, että saatan kuulostaa kovin ikävältä ihmiseltä. Liikaa olen elämässä nähnyt ja kokenut, että parisuhteeseen enää uskoisin tai miehiin luottaisin. Siksi tämä järjestely sopii paremmin kuin hyvin.
Mammat tarjoaa taas taattua viihdettä perjantai iltaan. Saa nauraa kuinka tyhmiä olette. Vahvat itsenäiset naiset ei kestä seksisuhdetta vaan menee rikki. Ja sitten kuvittelette olevanne tasavertaisia miesten kanssa 😂
Vierailija kirjoitti:
Tuttu tilanne. Aika kuitenkin auttaa. Olin vuosia hyvinkin intensiivisessä salasuhteessa, kunnes lopulta siitä tuli on-off-suhde pääasiassa juuri sen takia että olisi pitänyt mennä täysin miehen ehdoilla.
Vähitellen tunteetkin väljähtyi, sitten taas lämpeni. Nyt taas tapaillaan satunnaisesti. Parisuhde ei kiinnosta, joten tilanne mulle ok. Miehen puoliso lähinnä säälittää, kun ei tiedä millaisen miehen kanssa on naimisissa. Mies ihan ok, mutta ei mulla ole enää tunnesidettä häneen.
Tiedän, että saatan kuulostaa kovin ikävältä ihmiseltä. Liikaa olen elämässä nähnyt ja kokenut, että parisuhteeseen enää uskoisin tai miehiin luottaisin. Siksi tämä järjestely sopii paremmin kuin hyvin.
Et vain saata kuulostaa vaan kuulostat ja olet hyvin ikävä ja inhottava ihminen, kuten tuo mieskin joka pettää. Minkäänlaista moraalia teillä ei kyllä ole. Ja ihmeellinen puolustus, olet kokenut elämässä "liikaa" (huonoja) asioita. Päätit sitten laittaa p*skan kiertämään ja alkaa itsekin m*lkuksi.
Itse olen ollut tässä jo pidempään ihastunut varattuun mieheen, mutta annan olla. En tee elettäkään sellaiseen suuntaan että hän pääsisi tekemään aloitteen suuntaani tai mitään muutakaan, vaikka aistin että tunne on ainakin jossain määrin molemmin puolinen. En vaan lähde tuohon kuvioon. Tunteet ovat tunteita, ihastelen siis "kaukaa".
Kenties tulee joku muu, vapaa, johon voin aikanaan kohdistaa nämä ajatukseni. Tai hän voi toki erota ensin vaimostaan jos se suhde on huono ja/tai tulevaisuus kanssani kiinnostaa. Mutta sivusuhteeksi en rupea.
*
Samankaltainen tilanne täälläkin. Aika raastavaa, mutta tämä on ainoa vaihtoehto.
En kunnioittaisi miestä jos hän olisi valmis ylläpitämään sivusuhdetta, enkä usko että hänkään kunnioittaisi minua jos tietäisi minun olevan valmis olemaan hänen sivusuhteensa. Joten.. 🤷
Toki joskus elämässä tulee tilanteita eteen että toinen, avioliiton ulkopuolinen ihminen on aivan ylitsepääsemätön, eikä häntä voi ohittaa kun kohtaa ihmisen jonka tietää joka solullaan itselle oikeaksi. Sitten pitää tietysti tehdä ratkaisuja. Mutta sivusuhteita ei pidä alkaa ylläpitämään eikä lähteä sellaiseen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Mammat tarjoaa taas taattua viihdettä perjantai iltaan. Saa nauraa kuinka tyhmiä olette. Vahvat itsenäiset naiset ei kestä seksisuhdetta vaan menee rikki. Ja sitten kuvittelette olevanne tasavertaisia miesten kanssa 😂
Ei tunteet tai haasteet elämässä poissulje vahvuutta. Tuollainen lapsellinen nälviminen sen sijaan kielii siitä, että on liian heikko edes kohtaamaan ja käsittelemään omaa pahoinvointiaan, ja täytyy oksentaa sitä anonyymisti näppikselle. Sinä olet elämän polulla askeleen jäljessä ap:ta, et edellä.
Vierailija kirjoitti:
Moraalin vartijat liikkeellä ihan porukalla. Ovatko niin puhtoisia ja viattomia, ettei ikinä ole tullut mieleen livahtaa varatun kanssa vällyihin tai jopa tullut se tehtyä.
Mutta kun se varattu ei olekaan seuraavana päivänä ollut näkevinään, niin hyi hyi. Kyllä on rumaa peuhata varatun kanssa.
Olet aivan oikeassa siinä, ettei tuollainen ole ikinä edes tullut mieleeni. Eivät kaikki ihmiset ole yhtä pahoja kuin sinä.
Ap rikkoo itsensä tuossa vielä ihan kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Näille ap:n kaltaisille on ihan turha sanoa mitään. Ei ne kuuntele.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut tässä jo pidempään ihastunut varattuun mieheen, mutta annan olla. En tee elettäkään sellaiseen suuntaan että hän pääsisi tekemään aloitteen suuntaani tai mitään muutakaan, vaikka aistin että tunne on ainakin jossain määrin molemmin puolinen. En vaan lähde tuohon kuvioon. Tunteet ovat tunteita, ihastelen siis "kaukaa".
Kenties tulee joku muu, vapaa, johon voin aikanaan kohdistaa nämä ajatukseni. Tai hän voi toki erota ensin vaimostaan jos se suhde on huono ja/tai tulevaisuus kanssani kiinnostaa. Mutta sivusuhteeksi en rupea.
*
Samankaltainen tilanne täälläkin. Aika raastavaa, mutta tämä on ainoa vaihtoehto.
En kunnioittaisi miestä jos hän olisi valmis ylläpitämään sivusuhdetta, enkä usko että hänkään kunnioittaisi minua jos tietäisi minun olevan valmis olemaan hänen sivusuhteensa. Joten.. 🤷
Toki joskus elämässä tulee tilanteita eteen että toinen, av
Itse päädyin salasuhteeseen, kun henkilö oli minulle ylitsepääsemätön ja once-in-a-lifetime ja luulin olevani sitä myös hänelle, mutta olin väärässä. Tajusin asian liian myöhään enkä päässyt enää suhteesta irti.
Minun maailmankuvassani pettäminen on väärin, mutta toisen mukaan lähteminen loppupeleissä ei. Valehdella ei saa, mutta parisuhde ei ole vankila, ja jokainen on vapaa lähtemään jos tapaa ihmisen joka tuntuu oikealta. Minusta ei ole kokonaisuuden kannalta hirveän olennaista, onko suhde alkanut viikon pari ennen eroa vai jälkeen, vaan olennaista on se että asiantila tunnustetaan ilman kohtuutonta viivettä eikä jäädä vedättämään ketään. Tällaisessa tilanteessa luulin olevani, mutta toinen ei sitten lähtenytkään, ja minun mieleni kieltäytyi sitkeästi näkemästä sitä.
Suhde kesti puolitoista vuotta on-off ja lopulta katkesi miehen puolelta, kun hän meinasi kärytä kotona. Silti pieni osa mielestäni odottaa edelleen ihmettä. Pääsyä ikäänkuin takaisin sille aikajanalle, jolla tämä olisi voinut olla suuri rakkaus ja asiat oltaisiin voitu hoitaa rehellisesti ja suoraselkäisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näille ap:n kaltaisille on ihan turha sanoa mitään. Ei ne kuuntele.
Useimmat ihmiset ovat joskus Ap:n kaltaisia. Eivät välttämättä varatun kanssa suhteessa, mutta jumissa ihmissuhteessa jonka toivottomuuden ulkopuoliset näkevät. Jollekin se vahingollinen suhde on kolmiodraama, jollekin juoppo tai narsisti tai muuten vaan täysin epäsopiva. Nämä tilanteet ovat jokaiselle henkilökohtainen kasvutapahtuma, jota ei voi toisen puolesta suorittaa vaikka kuinka haluaisi. Ihminen käsittelee asian omalla aikataulullaan. Useimmat kuitenkin pääsevät jossain vaiheessa eteenpäin ja näkevät jälkikäteen tilanteen itsekin selvemmin. Se on vaan helkkarin vaikeaa silloin, kun on keskellä sitä tunnemyrkyä joka vääristää kaiken tulkinnan ulkomaailmasta. Ei rakastumista turhaan verrata psykoosiin - molemmissa on joskus vaikea pitää todellisuuden käsityksestä kiinni.
Minulla oli 8 vuotta suhde varattuun mieheen. Asutaan eri puolilla maata, joten alusta asti ollaan tavattu harvakseltaan eikä edes viestitellä kovin usein. Oli siis ihan silkka panosuhde kun tilaisuus osuu kohdalle. Mies oli alusta asti hyvin epäluotettava, saattoi ilmoittaa että on tulossa x päivänä ja että sovitaan sitten tarkemmin. Saattoi olla että laittoi seuraavan kerran viestiä pari viikkoa tuon ajan x jälkeen. Arvatkaas mitä minä tein? Vaikka hän ei ilmoitellut mitään, minä järkkäsin omat menoni niin että olen käytettävissä päivänä x jos hän sattuukin haluta nähdä. Ja siis tätä jatkui vuosia.
kun nähtiin, seksi oli upeaa ja mies aivan ihana mutta ohareita oli useammin kuin osumia. Jälkikäteen sekä huvittaa että hävettää oma innokkuuteni ja se että sysäsin kaiken muun syrjään siltä varalta että herra sattuu tilaamaan panolle
lopulta alkoi tulla järki päähän ja ketuttamaan moinen toiminta. Maksoin potut pottuina eli sanoin että kyllä päivä x sopii ihan hyvin ja kun päivä x koitti, olin tekemässä jotain ihan muuta ja vastasin viesteihin joskus muutaman päivän päästä. En selitellyt tai pyydellyt anteeksi. Sepä vaikuttiiin ihan toisin kuin olin kuvitellut. Miehestä tuli ruikuttava ulisija, soitteli ja viestitteli miten ikävöi ja miten kärsii kun minusta on tullut niin välinpitämätön. Annoin aikansa ruikuttaa ja sitten katkaisin välit, kerroin kyllä ensin että olen itse kokenut tätä kohtelua vuosia. Onneksi olin sen verran järkevä että tavattiin aina hotellissa, äijä ei tiedä missä asun. Muuten oisi oven takana notkumassa ja ruikuttamassa
Ei pidä aloittaa seksisuhdetta varatun kanssa elätellen sitä kuvitelmaa että hän sitten kyllä eroaa puolisostaan. Jos homma on tosiaan once-in-a-lifetime, se kestää seksin odottelun siihen asti kunnes ainakin ne eropaperit on viety.
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä aloittaa seksisuhdetta varatun kanssa elätellen sitä kuvitelmaa että hän sitten kyllä eroaa puolisostaan. Jos homma on tosiaan once-in-a-lifetime, se kestää seksin odottelun siihen asti kunnes ainakin ne eropaperit on viety.
Samaa mieltä. Eropaperit, tai ainakin jotenkin oikeasti osoitettu että sitä eroa siellä tehdään eikä vain puhuta. Liian usein kuulee näitä sankareita joilla on "huono avioliitto ja ero tulossa", mutta vaimo ei oikeasti tiedä asiasta mitään eikä sitä eroakaan ikinä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä. Eropaperit, tai ainakin jotenkin oikeasti osoitettu että sitä eroa siellä tehdään eikä vain puhuta. Liian usein kuulee näitä sankareita joilla on "huono avioliitto ja ero tulossa", mutta vaimo ei oikeasti tiedä asiasta mitään eikä sitä eroakaan ikinä tule.
itse oon törmännyt näihin joilla on vaimo jostain syystä kylmennyt eikä halua enää läheisyyttä tai seksiä. Ero ei tule kysymykseen koska lapset asuntolainat iäkkäät vanhemmat ja arki pyörii kuitenkin ihan hyvin. Mies ei ole ikinä ennen pettänyt ja on deittisovelluksessa etsimässä vain juttukaveria yksinäisyyteensä. Nyt kävi kuitenkin niin että juuri minä kosketin syvältä ja tunnun sielunkumppanilta niin ettei oikeastaan edes tunnu pettämiseltä. Ja sitäpaitsi onhan miehellä oikeus edes varastettuun läheisyyteen eikö niin
ja näitä ressukoita sielunkumppaneita on tullut vastaan oikeasti kymmeniä. Parhaat jopa useampaan kertaan kun eivät enää muista mille nikille ovat yksinäisyyttään vuodattaneet
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tunteet tai haasteet elämässä poissulje vahvuutta. Tuollainen lapsellinen nälviminen sen sijaan kielii siitä, että on liian heikko edes kohtaamaan ja käsittelemään omaa pahoinvointiaan, ja täytyy oksentaa sitä anonyymisti näppikselle. Sinä olet elämän polulla askeleen jäljessä ap:ta, et edellä.
Olet väärässä. Minulla menee todella hyvin. Ihan vilpittömästi nauran teille. Kiitos viihteestä ja hyvää viikonloppua! Toivottavasti laitat jotain vastausta niin saan nauraa lisää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vain saata kuulostaa vaan kuulostat ja olet hyvin ikävä ja inhottava ihminen, kuten tuo mieskin joka pettää. Minkäänlaista moraalia teillä
Vaimo kyllä tietää millaisen miehen otti, sillä itse petti silloista miestään nyxänsä kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et vain saata kuulostaa vaan kuulostat ja olet hyvin ikävä ja inhottava ihminen, kuten tuo mieskin joka pettää. Minkäänlaista moraalia teillä
Vaimo kyllä tietää millaisen miehen otti, sillä itse petti silloista miestään nyxänsä kanssa.
Naiset pettää aina eivätkä kykene rakastamaan miestä aidosti. Johan se tämänkin ketjun vastauksista selviää. Naisten rakkaus on kuin lehti tuulessa, sinkoilee millon mihinkin ja loppui ilman syytä. Tästä oli tällä ketjukin missä naiset tuon paljastaa.
Miksi erota, jos avioliitto on riittävän toimiva? Puolisolla on ihan yhtäläinen oikeus omaan iloon elämässä, jos niin itse haluaa.