Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ok jättää sukkahousut pois hautajaisissa?

Vierailija
23.05.2024 |

Asuna musta-valkoinen mekko, lämmintä 25 tai 26 astetta.

Kommentit (381)

Vierailija
81/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se ihan ok kesällä. Mutta riippuu kyllä sääristäkin, näyttääkö se hyvältä. Minä itse laittaisin mustat sukkahousut ja mustat kengät. En ole enää kovin nuori enkä koskaan ole ollut mitenkään säihkysäärinen, vaan pikemminkin perinyt paksupohkeiset geenit, niin en haluaisi hautajaisissa sääriin huomiota. 

Vierailija
82/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tän maan kansa ääliöitymässä?

Eikö teille ole koskaan opetettu tai ettekö ole itse viitsineet opetella tapoja?

On tietyt säännöt milllä mennään.

Ei kukaan mene pressan juhliin verkkareissa jonottamaan kättelyä.

Hautajaiset, häät, valmistujaiset, ristiäiset - ne on muodollisia juhlia. Niissä on hyvät tavat poikaa. On hyvä osata-opetella. Käytöstavat.

Aapee pistä vaan ne sukkikset. Kestät kyllä sen. Se on arvokas tilaisuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki pois vaan. Mitäpä sitä säädyllisuudestä kunhan ei ole kuuma. 

Mitä tekemistä niillä sukkahousuilla on säädyllisyyden kanssa?

Et voi olla noin hukassa. Ethän?

Minä olen noin hukassa, jos on pidempi hame tai housut niin mitä väliä ? On keksitty myös polvisukkia joita pidetään esim pidemmän hameen kanssa 

No ei nyt housujen kanssa tarvitse sukkahousuja olla, voi hyvänen aika taas.

Vierailija
84/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan kaltaisesi mulkunjatke.

Katsokaapas mammat, kun Veeti on oppinut uuden sanan. Annetaanpa nyt yhdessä raikuvat aplodit Veetille

Mulkunjatke-mummolle tiedoksi: SUKKAHOUSUPAKKOA, KORKOKENKÄPAKKOA JA RINTALIIVIPAKKOA EI OLE. 

Ei olekaan. Voit siis rauhoittua, Veeti-pieni. Kukaan ei ole pakottamassa sinua laittamaan sukkahousuja, korkokenkiä tai rintaliivejä. Voi edelleen pukeutua pieruverkkareihin ja huppariin niin kuin teillä 14-vuotiailla pojilla on tapana. 

Vierailija
85/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatta huomioida, että kappeleissa on monesti hyvinkin viileää vaikka ulkona olisi lämmin. 

Tai sitten läkähdyttåvän kuuma, kuten esimerkiksi isäni hautajaisissa.

Ja sukkahousut olivat siinä kuumuudessa ratkaiseva tekijä? 

Kokeile itse, mulkunjatke.

Minulla on aina ollut sukkahousut hautajaisissa, jos olen pukeutunut mekkoon. Mikä sun ongelma tässä asiassa on?

Hauskaa jos näin, mutta mikä saa sut kuvittelemaan, että sun asuvalinnalla olisi jotain merkitystä muiden kohdalla? Ääliö

En mä mitään s

Kiukuttaa on väärä sana. Oikeampi on ihmetyttää. Mua nimittäin suuresti ihmetyttää sun kaltaiset lerppaperseet, jotka kuvittelee voivansa sanella mitä muut pitää päällä. 

Vierailija
86/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:ei ole mitään ongelmaa laittaa sukkahousuja. PAITSI, jos menee hautajaisiin vain esittelemään sääriään. 

Siispä miksi on oltava sukkahousut, ellei esittele sääriään?  Eihän sukkikset silloin näy.  Hame on puoleen sääreen ellei nilkkoihin HAUTAJAISISSA, vaikka te suuret ikäluokat varmaan vedättekin shown läpi minimekossa.

Jotain rotia nyt teidän suonikohjusukupolven höpinöihin.

Vierailija
87/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teille ole koskaan opetettu tai ettekö ole itse viitsineet opetella tapoja?

Hautajaiset, häät, valmistujaiset, ristiäiset - ne on muodollisia juhlia. Niissä on hyvät tavat poikaa. On hyvä osata-opetella. Käytöstavat.

Ei ole mitään sääntöjä. On vaan ihmisten omat kuvitelmat minkälaisia sääntöjä tulisi olla. 

Vierailija
88/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se juhlien arvokkuus on kiinni jostain ihan muusta kuin sukkahousuista. Kukaan tuskin edes kiinnittää huomiota siihen onko jollain sukkahousut vai ei. Joten ihan hyvin voi jättää laittamatta.

Vierailija
89/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko, koska meillä ei ole shariaa. 

Vierailija
90/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiukuttaa on väärä sana. Oikeampi on ihmetyttää. Mua nimittäin suuresti ihmetyttää sun kaltaiset lerppaperseet, jotka kuvittelee voivansa sanella mitä muut pitää päällä. 

Sellaista se on teillä ylisveeteillä. Normaali elämä ihmetyttää, kun oma elämä on pelkkää räyhäämistä ja munan pää märkänä meuhkaamista. 

Vierailija
91/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä tapana laittaa musta hattu,  jossa joku musta harso? Olen ollut hautajaisissa viimeksi lapsena yli 30 vuotta sitten. 

Vierailija
92/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vielä tapana laittaa musta hattu,  jossa joku musta harso? Olen ollut hautajaisissa viimeksi lapsena yli 30 vuotta sitten. 

Ei kai ole ollut enää 60 vuoteen.

Vierailija
93/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsokaapas mammat, kun Veeti on oppinut uuden sanan. Annetaanpa nyt yhdessä raikuvat aplodit Veetille

Mulkunjatke-mummolle tiedoksi: SUKKAHOUSUPAKKOA, KORKOKENKÄPAKKOA JA RINTALIIVIPAKKOA EI OLE. 

Ei olekaan. Voit siis rauhoittua, Veeti-pieni. Kukaan ei ole pakottamassa sinua laittamaan sukkahousuja, korkokenkiä tai rintaliivejä. Voi edelleen pukeutua pieruverkkareihin ja huppariin niin kuin teillä 14-vuotiailla pojilla on tapana. 

Sun on varmaan siellä lehmänpaskan saartamassa mökissäsi vaikea uskoa, etteivät naiset alistu sun määräilyyn.

Vierailija
94/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on niitä, joiden mielestä helteelläkin on pakko pukea sukkahousut ja hikoilla. Sitten on niitä, jotka sovittavat pukeutumisensa sään mukaan. Mitä väliä, jos hame on pituudeltaan ja muuten hautajaisiin sopiva. 

Vierailija
95/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sellaista se on teillä ylisveeteillä. Normaali elämä ihmetyttää, kun oma elämä on pelkkää räyhäämistä ja munan pää märkänä meuhkaamista. 

Elämän suurimpia kuvitelmia on luulla, että elämä, jota itse elät on "normaalia" ja, että muidenkin tulisi elää näillä säännöillä. Pidä sinä sukkahousut, minä menen ilman.

Vierailija
96/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opetelkaa jotain käytöstapoja, pliis.

Ja opettajaa ne myös omille jälkeläisillenne. Opetelkaa myös arvostamaan tapoja ja perinteitä ja ihan perus pukeutumisetikettejä.

Joku roti ja kunnioitus tapahtumaa ja ihmisiä kohtaan on hyvä osata. 

Mullakin on kohta hautajaisten järjestäminen edessä ja voin kertoa, että sen paremmin minua ja muita hautajaisvieraita, vainajasta nyt puhumattakaan, ei tarvitse mitenkään erityisesti kunnioittaa sukkahousuilla. 

Minä olen eri mieltä. Läheisteni hautajaisissa oli fiksusti pukeutuneita ihmisiä. Vaikka muuten kulkevat persverkkareissa, niin ymmärtävät eri tilaisuuksien merkityksen ja pukeutuvat sen mukaisesti.

Se kuuluu kulttuuriin, että pukeudutaan tiettyihin tilaisuuksiin tietyllä tavalla.

Opettele, jos sinulle ei ole opetettu kotona tai koulussa. Avaa silmäsi.

Vierailija
97/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai ole ollut enää 60 vuoteen.

Hyvä juttu. 

Vierailija
98/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No nyt pääsi pölypillumummo asiaan. Montako vuotta, ei, vuosikymmentä ja leiviskää sitten joku halusi sinut?

Vierailija
99/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun on varmaan siellä lehmänpaskan saartamassa mökissäsi vaikea uskoa, etteivät naiset alistu sun määräilyyn.

Et sä, Veeti-pieni, tiedä naisita yhtään mitään. Kunhan räyhäät tylsyyttäsi. 

Vierailija
100/381 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten ihmiset ovat näin pihalla perusasioista? Jatkuvasti täällä kyselyä, onko ok sitä ja tätä. Aikuiset ihmiset!

Kannattaakohan sinun olla keskustelu foorumeilla ollenkaan jos noin paljon kiukuttaa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi