Onko ok jättää sukkahousut pois hautajaisissa?
Asuna musta-valkoinen mekko, lämmintä 25 tai 26 astetta.
Kommentit (381)
Pidetäänköhän skottihautajaisissa kilttiä?
Kyllä vaan. Jopa ihan kuninkaallisella tasolla, kuten esim. prinssi Philipin hautajaisissa säkkipillin soittajat pitivät. Kuninkaalliset eivät voineet, koska heitä sitoo hovietiketti, joka on jopa av-etikettiä tiukempi :D
Ilmoitan tässä nyt jo etukäteen kaikille, että minun hautajaisissani ei sitten ole sukkahousu-pakkoa, eikä muitakaan kivikautisia pukeutumissääntöjä. Tulkaa sellaisina kuin olette, minä olen kuollut, enkä edes näe teidän vaatteitanne.
Tervetuloa. Kahvia ja pullaa.
Tarja 63v
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vaan. Jopa ihan kuninkaallisella tasolla, kuten esim. prinssi Philipin hautajaisissa säkkipillin soittajat pitivät. Kuninkaalliset eivät voineet, koska heitä sitoo hovietiketti, joka on jopa av-etikettiä tiukempi :D
Hovietilettiin kuului myös ettei pikkupijat saa pitkää pitkiä housuja ennen kuin ovat jotain 8v.
Aika vaikea niitä on ruumiille pukea, joten jättäisin suosiolla pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap ajatellut mitä ihmiset tekevät maissa, jossa on jatkuvasti +30 astetta?
Luuletko ettei täällä käytetetä suklahousuja? Monet kuvittelevat varmaan ettei täällä myöskään urheilla tai syödä lämmintä ruokaa.Niin olen lukenut ettei täällä suomessa jakseta helteellä laitta lämmintä ruokaa. Käsittämätöntä.
Asunnossani on kesällä 45 astetta, kun en laita ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liisa ja Minna on samassa asemassa koska heillä on samanlainen sukulaisuussuhde vainajaan.
Ja näin puhui trollipeikko itsensä pussiin! :D Äskenhän juuri väitit, että kutsuja on eri asemassa kuin kutsuttu. Koetapa tsempata vähän niin pysyt mukana omissa teorioissasi :D
Ja näin ilmeisesti missataan pointti täysin. Vai luuletko ihan oikeasti että jos lähiomaisia on useampia, niin he kaikki, esimerkiksi leski ja viisi lasta esittävät kaikki erilliset kutsut kaikille vieraille? Jokainen vieras siis saa saman kutsun 6 kertaa.
"Kutsuttu on eri asemasa kuin kutsuja". Noin kirjoitit. Mietipä nyt ihan ajatuksen kanssa, miksi sinulle vttuillaan Minna ja Liisa esimerkin kautta. Varmasti hoksaat, kun oikein kovasti kopautat ne aivosolusi yhteen.
Niin. JOS järjestää. Miten vaikeaa voi olla tajuta, että aina ei kaikki sisarukset osallistu järjestämiseen millään tasolla. Tilanteita on monenlaisia ja sinä et voi päättää muiden puolesta, miten toimitaan. Hautajaiset voi järjestää vaikka isosedän kummin kaima. Ei se aina automaattisesti ole sisarusten tai vanhempien homma. Oma isäni esimerkiksi ei edes pystyisi järjestämään hautajaisiani, jos siihen olisi tarvetta. Isä on 89-vuotias muistisairas vanhus, joka nippa nappa pystyy huolehtimaan perustarpeistaan. Äitini on kuollut ja ainut veljeni asuu Kanadassa. Jos kuolisin nyt, hautajaiseni järjestäisi ihan joku muu kuin lähiomaiseni. Todennäköisesti läheisin ystäväni tai kummitätini, joka ei ole minulle sukua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hovietilettiin kuului myös ettei pikkupijat saa pitkää pitkiä housuja ennen kuin ovat jotain 8v.
Mutta heillä on polvisukat, joten eivät ole paljainsäärin.
Jos sisarukset järjestää hautajaiset, niin totta kai hommia jaetaan siten että vain yksi hoitaa esimerkiksi kutsumiset. Yleensä sisaruksia ei edes kutsuta hautajaisiin vaan päätetään yhdessä milloin ne on ja kaikki tietää.
Tuo riippuu täysin tapauksesta. Perheitä on erilaisia. Turha vääntää asiasta, jossa ei ole yhtä ja ainutta tapaa toimia. Itse järjestin serkkuni hautajaiset yksin, vaikka hänellä on siskokin. Sisko on niin pahasti masentunut, ettei hänestä ole hoitamaan asioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liisa ja Minna on samassa asemassa koska heillä on samanlainen sukulaisuussuhde vainajaan.
Ja näin puhui trollipeikko itsensä pussiin! :D Äskenhän juuri väitit, että kutsuja on eri asemassa kuin kutsuttu. Koetapa tsempata vähän niin pysyt mukana omissa teorioissasi :D
Ja näin ilmeisesti missataan pointti täysin. Vai luuletko ihan oikeasti että jos lähiomaisia on useampia, niin he kaikki, esimerkiksi leski ja viisi lasta esittävät kaikki erilliset kutsut kaikille vieraille? Jokainen vieras siis saa saman kutsun 6 kertaa.
"Kutsuttu on eri asemasa kuin kutsuja". Noin kirjoitit. Mietipä nyt ihan ajatuksen kanssa, miksi sinulle vttuillaan Minna ja Liisa esimerkin kautta. Varmasti hoksaat, kun oikein
Niin. JOS järjestää. Miten vaikeaa voi olla tajuta, että aina ei kaikki sisarukset osallistu järjestämiseen millään tasolla. Tilanteita on monenlaisia ja sinä et voi päättää muiden puolesta, miten toimitaan. Hautajaiset voi järjestää vaikka isosedän kummin kaima. Ei se aina automaattisesti ole sisarusten tai vanhempien homma. Oma isäni esimerkiksi ei edes pystyisi järjestämään hautajaisiani, jos siihen olisi tarvetta. Isä on 89-vuotias muistisairas vanhus, joka nippa nappa pystyy huolehtimaan perustarpeistaan. Äitini on kuollut ja ainut veljeni asuu Kanadassa. Jos kuolisin nyt, hautajaiseni järjestäisi ihan joku muu kuin lähiomaiseni. Todennäköisesti läheisin ystäväni tai kummitätini, joka ei ole minulle sukua.
Se että sisarus kutsuu sisaruksensa kuolleen sisaruksen hautajaisiin eroaa aika paljon siitä että sisarus kutsuu kolmannen sisaruksen joka vaan sattuu vaikka asumaan muualla, kuin että kutsuu serkut, kaverit ja naapurit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta heillä on polvisukat, joten eivät ole paljainsäärin.
Usein ovat, varsinkin kesällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, eikö kuninkaallisten (pienillä) poikalapsilla ole aina sortsit?
Etikettejä on monenlaisia.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitan tässä nyt jo etukäteen kaikille, että minun hautajaisissani ei sitten ole sukkahousu-pakkoa, eikä muitakaan kivikautisia pukeutumissääntöjä. Tulkaa sellaisina kuin olette, minä olen kuollut, enkä edes näe teidän vaatteitanne.
Tervetuloa. Kahvia ja pullaa.
Tarja 63v
Minä taasen ilmoitan, että minun hautajaisiini ei ole mitään asiaa ilman sukkahousuja. Ihan sama laitatko mekon, hameen vai pitkät housut, mutta sukkahousut on oltava! Lähiomaiset saavat laittaa sukkahousut jalkojen sijaan vaikka päähän, mutta sukkahousuja ilman ei ole kappeliin asiaa. Olen jo sopinut, että kirkko huolehtii vartijan ovelle sukkahousuja tarkistamaan.
t. sukkahousuhullu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kutsuttu on eri asemasa kuin kutsuja". Noin kirjoitit. Mietipä nyt ihan ajatuksen kanssa, miksi sinulle vttuillaan Minna ja L
Kerrotko vielä, millä tavalla se sisaruksen kutsuminen eroaa sisaruksen kutsumisesta. Kiinnostaa aidosti.
Laitapa löysät ja vilpoiset housut, jos sukkahousut ovat ongelma. Mietipä sitä, että miehillä pitää joka tapauksessa pitkät housut ja mielellään myös puvun takki.
Se että sisarus kutsuu sisaruksensa kuolleen sisaruksen hautajaisiin eroaa aika paljon siitä että sisarus kutsuu kolmannen sisaruksen joka vaan sattuu vaikka asumaan muualla, kuin että kutsuu serkut, kaverit ja naapurit.
No nyt on kova logiikka! :D
Vierailija kirjoitti:
Laitapa löysät ja vilpoiset housut, jos sukkahousut ovat ongelma. Mietipä sitä, että miehillä pitää joka tapauksessa pitkät housut ja mielellään myös puvun takki.
Puvuntakin voi ottaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, eikö kuninkaallisten (pienillä) poikalapsilla ole aina sortsit?
Etikettejä on monenlaisia.
Yleensä pienimmät lapset eivä osallistu siunaustilaisuuteen, koska valtiolliset hautajaiset kestävät tolkuttoman kauan. Esimerkiksi mainituissa Philipin hautajaisissa ei ollut paikalla Williamin tai Harryn lapsia. Eli polvihousujen käyttö ei varsinaisesti liity tähän hautajaisasiaan milään tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puvuntakin voi ottaa pois.
Vasta siunaustilaisuuden jälkeen. Eli paljon tukalampaa kuin jotkut sukkahousut, joista nynneröt täällä parkuvat. Puvun takki on kuitenkin yleen VILLAkangasta.
Ei kyllä tullut mieleeni äitini hautajaisissa kyylätä vieraiden sukkahousuja tai muutakaan pukeutumista, että oliko tiukan etiketin mukaista. Ei siinä surussa ja tilanteessa kiinnostanut ollenkaan. Olin vaan iloinen, että niin paljon äidin läheisiä pääsi paikalle. Olisi ollut aika karseaa, jos joku ei olisi tullut vaikka sen takia, ettei ole sopivaa asua esim. värin puolesta. Ei kaikki lähiomaiset ole siellä siunaustilaisuudessa mittanauhan ja sääntökirjan kanssa arvioimassa muiden pukeutumista, ei meitä useinkaan kiinnosta.
Miksi sitten lässytät? Sinähän voit mennä ihan vapaasti paljain säärin ja antaa muiden olla rauhassa sukkahousut jalassa. Ei mitään ongelmaa, kun et tee asiasta ongelmaa. Yllättävää kyllä, asiat ovat harvoin vain joko tai. Suurimpaan osaan voi soveltaa vaihtoehtoja parhaaksi katsomallaan tavalla.